Uitgerekend januari 2021

22-05-2020 11:54 405 berichten
Alle reacties Link kopieren
Voor alle dames die januari (en begin februari ) 2021 oftewel nog voor de coronapandemie zijn uitgerekend en willen meeschrijven over het wel en wee van de zwangerschap.

Allereerst: Gefeliciteerd! :cheer2:

Je kan zelf je gegevens toevoegen aan de tabel.

Wachtwoord: doet het niet meer ofzo
Naam: udjan2021

NaamLeeftijdKind UD :heart: Afspraak VKBijzonderheden
Jaxx89 30 2 25 januari 2021 ? 12-8 geslachtsbepaling echo ...
FrozenYogurt 26 1 29 januari 2021 ? 7 juli intake, 10 juli termijnecho
Lola611 27 1 29 januari 2021 17 juni
Zebra123 31 1 24 januari 2021 ? 19 juni intake 14 juli 1e echo...
Lynnes 36 1 19 januari 2021 ? 12 juni ...
Leesgraag 29 1 31 januari 2021 ? ? ...
mijo1989 31 3 30 januari 2021 verassing 20w echo 03/09 ...
HartjeJynx 25 1 12 januari 2021 ? Intake en eerst echo 03-6 ...
Jekeek 27 1 24 januari 2021 ? 15 juni ...
Snunnie 29 1 28 januari 2021 ? 6 juli ...
MissBeany 32 1 25 januari 2021 ? 15 juni ...
Varenna 28 2 17 januari 2021 ? 8 juni ...
Hilde 40 3 17 januari 2021 ? 15 juni ...
mri123 29 1 29 januari 2021 ? 23 juni ...
zonderling 32 1 14 januari 2021 ? 6 aug ...
anoniem_398266 wijzigde dit bericht op 24-10-2020 21:21
51.05% gewijzigd
Wat mij betreft wel ! Ik weet niet waar de voorkeur precies ligt, 1 iemand had geen Facebook geloof ik. Daar gaat wel mijn voorkeur naar uit haha
Alle reacties Link kopieren
Hoe voelt jullie buik nu aan? Ik voel me flink opgeblazen en heb al een behoorlijk buikje. Soms voelt hij hard en beurs als ik er op druk, hebben jullie dat ook?
Hoi allemaal,

Hierbij ook even een update van mij; helaas nog steeds erg ziek door HG. Ik las dat iemand moest hoesten in de wachtkamer bij het bloedprikken, ik heb moeten overgeven, dat is misschien nog wel gênanter. Gelukkig was de uitslag van de nipt goed.
Volgende week hebben we een geslachtsbepalende echo staan, ben erg benieuwd.

Zijn er nog meer van jullie die last hebben van extreme zwangerschapsmisselijkheid en braken? Ik ben inmiddels 14 weken, maar er zit nog niet echt verbetering in..
@zebra herkenbaar van de buik heb ik ook. Last van me darmen omdat die plek moeten maken dus dat doet zeer, en een overprikkelde baarmoeder dus als ik daar druk ook pijn (had ik vorige keren ook)

@lola hg is klote ! Ken ook iemand die het had. Echt niet leuk. Werd vaak opgenomen ivm uitdroging was eind vd zwangerschap zelfs geen gram aangekomen. Bij haar stopte het op het moment dat de placenta eruit was. Bij anderen stopt het met 16 weken ik hoop echr voor je dat het snel over is. (Ik was diegene met het verslikken en de kwartier durende hoestbui daarna haha)


Ben ik de enige zonder geslachts echo/ geslacht weten ?
Alle reacties Link kopieren
Lola- wat naar, ik hoop dat het snel beter gaat, buurvrouw hier verderop had het tot 18 weken.

Fijn die goede nipt uitslagen en echo’s👍🏽

Ik ben wel voor een Facebook groep, er is ook al 1 voor uitgerekend in Januari 2021.
Ik zit daar ook in maar een bekende van mij ook, deel daar niet zoveel.
Willen jullie een open of besloten groep?

Hier verder alles z’n gangetje!
Maandag weer beginnen met werken, Pff kijk er wel tegen op met die hitte, 3 dagdiensten met 30 graden en het weekend daarna 2 late😵😅😅
Vrijdag weer naar de vk, hartje luisteren en een echo zou wel leuk zijn, de kinderen gaan mee dus zou wel speciaal zijn.
Ze zijn zo lief, de oudste koopt allemaal cadeautjes voor me en de baby🥰
De jongste roept steeds dat ik voorzichtig moet zijn met zijn broertje of zusje🥰.

De tamtam is ook al door het dorp, er wordt alleen niet veel over gezegd tegen mij, heel soms dat iemand er naar vraagt.
Ach ik snap het ook wel, wat moet je er ook over zeggen, het is ook een rare situatie.

Nou ik zal nog Ff met de pubers voetbal kijken, ze slapen weer met een groepje in de garage.
Vannacht maar weer ff spoken, ik had ze afgelopen nacht goed bang🤗🤣
Das dan weer het voordeel van een slechte nachtrust😂
Mijn voorkeur gaat uit naar een besloten groep


Ik heb vorige week het hartje horen kloppen ik blijf het apart vinden dat ze die hartslag kunnen vinden bij zo een kleine frummel haha

Kids mogen hier niet mee naar de verloskundige dat vind ik wel jammer maar het is niet anders

Groeit jullie haar ook zo snel? Ik ben me een partij behaard het is niet normaal. 1x in de week scheren is meestal wel prima het moet nu echt 2x in de week :-[

Buik en bovenbenen zit vol met donshaar... haha ik ben dit niet gewend hoor

Ik ben komend weekend zonder kids in preston palace, kamer met airco geboekt.. ahha we ontvluchten de hitte gewoon lekker. Verder op me werk gebruik ik een nekventilator. Beste aankoop dit jaar. Moet je echt even Googlen haha (wel je haar in een staartje als je lang haar hebt)
Gekocht bij de chinese webgigant voor nog geen 8 euro. Een betere zwangerschapstip kan ik niemand geven haha
@lola Vervelend dat je zo misselijk bent! HG lijkt me erg zwaar. Ik was wel vreselijk misselijk tot zeker 15 weken, maar geen last van braken. Er zat beetje bij beetje verbetering in en toen plotsklaps was het helemaal weg. Hoop dat jij je gauw beter voelt. De meeste mensen in mijn omgeving hadden er geen last van. Iemand die al een kindje heeft zei: "Ik was helemaal niet misselijk het eerste trimester, maar in je derde trimester, dan wordt het pas zwaar!" Ik kon dat op dat moment niet zo goed hebben ;).

@mijo Met de 20 weken echo kunnen we het geslacht weten, maar sinds enkele dagen denken we erover na of we het wel willen weten. Ik vind het wel mooi ons "kindje" te verwachten en niet een een meisje of jongetje. Die nadruk op het geslacht begint ons wat tegen te staan. Aan de andere kant zijn we natuurlijk ook nieuwsgierig en wil je zoveel mogelijk weten. We gaan er nog even over nadenken :).

Vandaag het hartje gehoord bij de vk! Zo fijn! :heart:
Ja dat heb ik dus ook!

Continu de vraag of we al weten wat het word.
Ja een baby. Maar ik hoop op een puppy.

Vraag gewoon hoe het gaat zijn de testen goed hoe voel je je...
Veel belangrijker

En ik ben toch wel altijd een beetje tegendraads, ga niet graag met de massa mee.. haha dus lekker puh.
Alle reacties Link kopieren
@mijo
Mijn huis ligt vol haren :lol: :rofl: Groeit overal extra hard. Op mijn benen ook. En een dikke bos krullen. En heb nog geen zin gehad om naar de kapper te gaan sinds we weer mogen. :-D

Wij hebben op de 21e een privé scan (17+5). Zodat manlief baby eindelijk weer eens kan zien. (Van de NHS mogen partners vooralsnog nog steeds niet mee met de afspraken.) En heel misschien komen we er dan al achter wat het wordt! :heart:

Ik zie echt op tegen de komende dagen. Hier in Engeland hetzelfde type weer, maar ik moet zaterdag 6 uur en zondag, maandag en woensdag 12 uur diensten draaien. In een veel te warm uniform, zonder airco en een mond masker op de hele dag en een tekort aan personeel (want ze hebben onze nummers gekort, want "paar lege kamers", maar de zorg die de andere oudjes nodig hebben is nog altijd hoog). :'-( Als ik het volhoudt. Voel ik mij ECHT niet goed dan zal ik mij gewoon ziekmelden. Baby comes first.
mijo1989 schreef:
06-08-2020 18:23
Ja dat heb ik dus ook!

Continu de vraag of we al weten wat het word.
En ik ben toch wel altijd een beetje tegendraads, ga niet graag met de massa mee.. haha dus lekker puh.
Ik begon het me ook af te vragen door reacties van omgeving. Iemand zei: "dan weet ik wat voor speelgoed ik voor hem of haar kan gaan kopen en of roze kan of niet".

De gedachte dat men al iets denk te weten over de voorkeuren en lievelingskleur van ons ongeboren kind, puur op basis van geslacht, vond ik heel vreemd. Dit soort mensen houd je toch, maar het liet mij wel de vraag aan mezelf stellen waarom ík het eigenlijk zou moeten weten.

Even iets anders: sporten jullie veel? Zo ja, wat? Sorry als ik vragen dubbel stel, ik ben later ingestapt en heb niet meer scherp wat al is besproken. Ik voel me nu wat fitter dan in het eerste trimester en heb zin om wat te bewegen. Op het moment zwem ik soms, ik wandel en ik fiets (een heel klein beetje haha). Wat doen jullie?
Ik sport niet. Haha ik ren achter me andere 2 koters aan hahaha

Betreft geslacht; ik roep nu overal heel hard dat felle kleuren er sowieso niet inkomen. Ook na de geboorte niet. Ik vind dat roze en blauw gewoon niet leuk bij een newborn. Heb hier alles aardetinten

Na een jaartje ofzo vind ik prima. Kan ik er aan wennen hahaha
Alle reacties Link kopieren
Vanmorgen naar de vk geweest, kinderen waren mee.
Ze vonden het hartje luisteren prachtig, volgens de jongste klonk het als een alien😵😂.
Beeb was erg druk, hartje was goed te horen maar omdat hij/zij zo druk was werd het geluid steeds verder weg.
De verloskundige voelde de schopjes tegen de doppler, je kon het ook horen als er tegen de doppler geschopt werd🥰
Ze was er niet zo blij mee dat ik met die warmte zoveel moet werken, maar het is even niet anders, heel veel tips mee gekregen.
Voor de nachten en in de ochtend moet ik om beide polsen een brace gaan dragen omdat ik het carpaal tunnelsyndroom heb. Ze hoopt dat ik dan ook weer wat beter ga slapen.
Ik hoop dat het werkt want ik heb er wel erg veel last van.
Oei dat is lastig hilde! Hopelijk word het er wat beter op zo

Grappig he die schopjes tegen de doppler aan !

Zal ik na het weekend een besloten/geheime Facebook groep maken??
(Ik ga vannacht een nachtje weg dus nu even niet zo handig denk ik)
Wij hebben deze week een geslachtsecho gehad met 14+5 weken. We krijgen een jongetje! Super leuk.

Verder heb ik gisteren in het ziekenhuis gelegen wegens uitdroging (HG is killing me). Vandaag gelukkig weer een betere dag, zonder braken.

Wat betreft haargroei; heel herkenbaar! Ineens ook zwarte haren op mijn buik en zo! Bah haha. Het groeit allemaal veel sneller. Ik zag vandaag ook een zwangerschapslijn op mijn buik richting mijn navel.

Sporten zit er op dit moment niet in voor mij. Veel te ziek en zwak. Anders leek me zwangerschapszwemmen wel fijn!
Lola wat vervelend!! Hopelijk trek je het nog een beetje met die hitte. Vreselijk!

Leuk dat je weer een echo hebt gehad !


Zal ik een Facebookgroep maken dames ??
Alle reacties Link kopieren
Ach Lola, wat heftig!

Facebookgroep lijkt me erg gezellig, ik ben helemaal voor!
Alle reacties Link kopieren
Lola- wat super leuk een jongetje💙

Mijo- ja ik ben voor een Facebook pagina!

Komen jullie de warme dagen wat door?
Hier is het wel afzien hoor🥵, en dan woon ik ook nog in Fryslan waar het altijd waait😵.
Afgelopen 2 dagen gewerkt, dat was echt zweten geblazen🥵
Maar wel erg leuk, ik had mn zwangerschap aan het begin van mn vakantie op de app gegooid dus kreeg nu alle reacties🥰
Ik heb in ieder geval genoeg oppas mogelijkheden aangeboden gekregen.
Allemaal jonge meiden die vast ff willen oefenen op mijn baby😂.
De nachten zijn wel afzien, de nacht van zondag op maandag helemaal niet geslapen en daarna hele dag gewerkt, ik was kapot maandagavond.
Afgelopen nacht geslapen als een os, was knock out😂
Nu is het alweer 1.15 uur en morgen 5.45 uur gaat de wekker weer🤨.
Dus nu nog maar weer een poging tot slapen doen😴

Weltrusten! 💤 💤
Sturen jullie mij even een privé berichtje met je Facebook naam (en eventueel een beschrijving van je profielfoto zodat ik geen dubbelganger toevoeg haha)

Dan voeg ik je toe aan de groep
Alle reacties Link kopieren
Mijo ik heb je een pb gestuurd :)

Hilde leuk, die positieve reacties! Geloof direct dat het zweten was op het werk.

Hitte normaal kan ik er goed tegen, maar nu is het wel onwijs afzien. Gelukkig wordt het vanaf vrijdag wat minder.
Alle reacties Link kopieren
Mijo ; ik heb je een pb gestuurd!

Verder lange tijd al niks laten horen van mezelf maar alles gaat hier goed! Ik lees wel alle berichten. Lekker vakantie (nog steeds) en bijna al mijn klachten zijn verdwenen. Soms nog misselijk als ik honger heb.
Vandaag controle gehad en een mooi kloppend hartje gehoord. Alle waardes waren goed.

Maandag hebben wij de geslachtsecho! Wij willen wel graag het geslacht van ons kindje weten en een goede reden voor een extra echo :-)

Lola; leuk hoor, een jongetje! Sterkte met je misselijkheid!

Zonderling : ik ben niet echt een sportief type maar ik ga het wel weer oppakken. Zwemmen en iets van fitmoms.

Hilde; werken in deze hitte lijkt me verschikkelijk zonder airco. Succes!
Dames sturen jullie even je naam door ? Dan krijg je een linkje
Alle reacties Link kopieren
Nog een vraagje omdat ik hier toch wat onzeker over ben en graag ervaringen hoor. Hoe zit het bij jullie met de gewichtstoename?
Ik ben de eerste paar weken 2 kilo afgevallen en in week 12-13 zaten deze er weer aan. De afgelopen weken had ik gewichtstoename van 0,5 kilo per week en dit vond ik al veel maar volgens mij was dat niet verkeerd. Vandaag ging ik op de weegschaal staan en waar er 2 kilo bijgekomen :-( Daar was ik niet zo blij mee. Had ook niet zo'n gezonde week met uit eten, lunchen enz.
Ik probeer er niet teveel me bezig te zijn. Ik bespreek deze onzekerheid ook met mijn vriend en hij reageert super lief maar het maakt mij onzeker en huiverig voor de rest van mijn zwangerschap. Maar ik probeer er ook geen groot ding van te maken, ik weet dat het erbij hoort maar toch... Ik had voor mijn zwangerschap en BMI van 24 ongeveer. Niet heel hoog maar zeker niet laag.
Ik geef ook eerlijk toe dat ik niet echt een sportief type ben en ga het sporten dus ook echt weer oppakken. Nu in mijn vakantie is de structuur ook echt even weg geweest.

Hoe gaan jullie om met gewichtstoename?
Ik viel bij de eerste 2 heel erg af eerst en die kilo's zaten er rond week 15 weer aan, vanaf week 16 ging ik steeds een beetje aankomen in totaal bij beide precies 10 boven het begin gewicht

Nu ben ik niet veel afgevallen, die kilo's zaten er met week 14 weer aan en nu ben ik +1 ik heb het idee dat het dit keer wat harder gaat, maar dat kan ook komen door een weekendje all you can eat en 2 kids die de hele vakantie door ook tussendoortjes krijgen. Ik hou me er niet echt mee bezig, aankomen doe je toch wel je hebt zelf in de hand of het echt te veel is of niet. Ik eet waar ik trek in heb, dat is nu wat meer dan normaal. Maar met mate. Ik geniet nu meer van een stukje chocola dan wanneer ik gedachteloos een hele reep wegbunker omdat ik weet, ik ga het bij dit stukje laten.

Als je er onzeker over bent, overleg dat gewoon met je verloskundige! Die kan kijken wat er normaal is voor jouw bmi. (Mijn bmi was ook 24.nogwat deze keer, vorige zwangerschappen begon ik lager qua startgewicht)
Hoi!

Ik heb je ook een privé bericht gestuurd Mijo.

Wij hebben woensdag de pretecho gehad en krijgen ook een tweede jochie erbij! :heart:

Hier ook wel een redelijk goed te voelen baarmoeder. Soms echt al knetterhard.

Qua sporten: nu even niets maar wil het eigenlijk wel weer oppakken.
Alle reacties Link kopieren
leesgraag schreef:
16-08-2020 14:00
Nog een vraagje omdat ik hier toch wat onzeker over ben en graag ervaringen hoor. Hoe zit het bij jullie met de gewichtstoename?
Ik ben de eerste paar weken 2 kilo afgevallen en in week 12-13 zaten deze er weer aan. De afgelopen weken had ik gewichtstoename van 0,5 kilo per week en dit vond ik al veel maar volgens mij was dat niet verkeerd. Vandaag ging ik op de weegschaal staan en waar er 2 kilo bijgekomen :-( Daar was ik niet zo blij mee. Had ook niet zo'n gezonde week met uit eten, lunchen enz.
Ik probeer er niet teveel me bezig te zijn. Ik bespreek deze onzekerheid ook met mijn vriend en hij reageert super lief maar het maakt mij onzeker en huiverig voor de rest van mijn zwangerschap. Maar ik probeer er ook geen groot ding van te maken, ik weet dat het erbij hoort maar toch... Ik had voor mijn zwangerschap en BMI van 24 ongeveer. Niet heel hoog maar zeker niet laag.
Ik geef ook eerlijk toe dat ik niet echt een sportief type ben en ga het sporten dus ook echt weer oppakken. Nu in mijn vakantie is de structuur ook echt even weg geweest.

Hoe gaan jullie om met gewichtstoename?
Maar hoeveel ben je nu aangekomen? 2 kilo of lees ik het verkeerd? Ik ben nu 2 kilo aangekomen, lijkt me prima. Ben er niet zo mee bezig.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven