Uitgerekend januari 2021

22-05-2020 11:54 405 berichten
Alle reacties Link kopieren
Voor alle dames die januari (en begin februari ) 2021 oftewel nog voor de coronapandemie zijn uitgerekend en willen meeschrijven over het wel en wee van de zwangerschap.

Allereerst: Gefeliciteerd! :cheer2:

Je kan zelf je gegevens toevoegen aan de tabel.

Wachtwoord: doet het niet meer ofzo
Naam: udjan2021

NaamLeeftijdKind UD :heart: Afspraak VKBijzonderheden
Jaxx89 30 2 25 januari 2021 ? 12-8 geslachtsbepaling echo ...
FrozenYogurt 26 1 29 januari 2021 ? 7 juli intake, 10 juli termijnecho
Lola611 27 1 29 januari 2021 17 juni
Zebra123 31 1 24 januari 2021 ? 19 juni intake 14 juli 1e echo...
Lynnes 36 1 19 januari 2021 ? 12 juni ...
Leesgraag 29 1 31 januari 2021 ? ? ...
mijo1989 31 3 30 januari 2021 verassing 20w echo 03/09 ...
HartjeJynx 25 1 12 januari 2021 ? Intake en eerst echo 03-6 ...
Jekeek 27 1 24 januari 2021 ? 15 juni ...
Snunnie 29 1 28 januari 2021 ? 6 juli ...
MissBeany 32 1 25 januari 2021 ? 15 juni ...
Varenna 28 2 17 januari 2021 ? 8 juni ...
Hilde 40 3 17 januari 2021 ? 15 juni ...
mri123 29 1 29 januari 2021 ? 23 juni ...
zonderling 32 1 14 januari 2021 ? 6 aug ...
anoniem_398266 wijzigde dit bericht op 24-10-2020 21:21
51.05% gewijzigd
Hilde, wat een verhaal zeg. Zie je tegen de reacties op van familie/vrienden? Kan me voorstellen dat het voor hen ook even schrikken is.

Vandaag lekker in een parkje verderop lanterfanten en lekker aan de Jillz :facepalm: :proud:

Mijn vriend en ik hebben besloten om het met 9 weken (vaderdag) aan onze ouders te vertellen ondanks dat we pas een echo hebben met 12+2.
Zo'n zin in!
varenna klopt verrassend rustig haha. Op 1 of andere manier had ik er wel vertrouwen in, daarbij ben ik net 5 weken dus heel veel kunnen ze ook niet doen.
De avond ervoor ook seks gehad dus ik denk dat het daarvan kwam. Beredeneren en nuchter zijn ben ik goed in gelukkig. Mocht het weer gebeuren bel ik wel gelijk of als ik toch ineens denk foute boel. 6 juli red ik we, 5 weekjes. Tel we af, maar vooral omdat ik erg nieuwsgierig ben! Lijkt mee heel bijzonder.
MissBeany schreef:
01-06-2020 09:57
Ik kom ook gezellig aanschuiven :heart:

Vandaag precies 6 weken zwanger van onze eerste. Niet te geloven dat het al weer 2 weken geleden is dat ik een super BFP vond! :-D Uit eigen berekening is mijn datum 25 januari!

Voorlopig nog zeer weinig symptomen, wat mij soms wel wat onzeker maakt. Maar weet ook dat het volkomen normaal kan zijn om nog zo weinig te voelen. Heb hier en daar wel eens een klein teken dat er toch wat gaande is :-D En vanochtend voor het eerst licht duizelig opgestaan.

Mijn eerste afspraak (video intake) is op de 15e. En ik woon in Engeland.
Gefeliciteerd! Wat bedoel je met BFP? Bewijs for pregnancy :proud: ?
Ik had vorige week best wat klachten en nu bijna niks meer, wordt ik ook wat onzeker van merk ik.
Fingers crossed :thumbsup:
Big Fat Positive. Haha, is misschien meer de Engelse term :-D :-D
Welkom missbeany gefeliciteerd!!

Relaxte kraamverlof daar haha

@snunnie fijn dat het gestopt is ! Ik heb niet veel vertrouwen in deze verloskundige omdat ze me geen vroege echo aanbieden. Terwijl dat eigenlijk wel standaard is als er tweelingen voorkomen, en je klachten hebt.

Kan het zelf ook wel regelen, maar ik twijfel dus gewoon omdat ze het zelf niet aanbieden zeg maar.

Overigens weet ik dat het geen zin heeft hoor. Maar toch :-[ ik ben een zeikerd wat dat betreft haha

En Oohhh de hormonsters beginnen hoor. Ik ben vanochtend onredelijk verdrietig en boos geweest op me vriend omdat hij klaagde dat ie moe was. Ik slaap al sinds 2015 amper en meneer is moe. Ik kon het er even niet bij hebben :hamer:

Ik heb sorry gezegd net

5x :-D
Lieve meiden,

Ik lees nog mee maar zit er ff doorheen. De kwaaltjes zijn aan t oplopen en ik voel me flink beroerd. Daardoor voel ik me erg tekort schieten naar m’n 2 kinderen.
Wil eigenlijk gewoon m’n eigen lichaam en leven terug (klinkt extreem sorry maar dit zijn ff m’n gedachtes) en normaal plannen kunnen maken en zin hebben in spelen met kids, en me niet beperkt voelen. Zit nu te huilen in bed.. nog 8 maanden, pff

Sorry voor dit negatieve. Als jullie dit niet prettig vinden zal ik me hier niet meer zo uiten.
Wat vervelend ElisaJane... Natuurlijk mag je je hier zo uiten (wat mij betreft tenminste). Daar is dit topic toch mede voor bedoeld? Ervaringen delen met elkaar die je misschien nog niet met je omgeving kunt / wilt delen. Positief maar ook de moeilijke kanten.. Was je bij je andere 2 kinderen ook de hele zwangerschap misselijk / ziek? Hopelijk trekt het nog weg!

@ mijo1989: haha, hormonen en slaaptekort lijkt me geen fijne combi. Ik word altijd een heks als ik te weinig slaap. Heb ook altijd een mega ochtend humeur. Daar zie ik eigenlijk best een beetje tegenop... Veel minder slapen..

@ missbeany: leuke term! Herken het wel van weinig symptomen. Heb ik ook. Voel me prima. Af en toe wel heel moe maar dat heb ik altijd al gehad. En soms pijnlijke borsten. Af en toe voel ik wel soms wat kriebels in mijn buik. Soort verliefdheid kriebels. Herkent iemand dit?
ElisaJane gewoon zeggen hoor, is toch fijn als je het weer even kwijt kan... Is er nog iets aan te doen, aan je klachten? Voor de misselijkheid medicatie vragen, je man vragen wat andere taken over te nemen?
Ook dit gaat voorbij maar 8 maanden is dan nog wel vreselijk lang... Maar het gaat voorbij!

Mijo hoe komt het dat je al sinds 2015 slecht slaapt dan?
Moeheid maakt van mij ook een heks hoor, maar goed toch dat je sorry hebt gezegd...
Je man heeft overigens natuurlijk wel het recht om ook eens te klagen ook al ben jij moeier :P

Hier niet heel veel kwaaltjes, beetje misselijk af en toe, maar wel echt super duizelig telkens! Vooral bij opstaan ga ik af en toe bijna tegen de grond. De warmte zal vast meespelen.

Hoop dat het zo blijft, dan zou het wel een hele andere zwangerschap worden dan de vorige 2 toen was ik echt heel ziek... En misschien dan wel eindelijk een meisje, de grote wens van mn man :)
Elisajane dat mag !!! Het is niet altijd makkelijk. Mijn oudste was nog een baby toen ik weer Zwanger bleek en ik heb me ook echt schuldig gevoeld. Hij leerde pas lopen in mijn kraamweek. Wat voelde ik me stom.

@leesgraag @mieremuis me oudste is van 2015 hij was op zich een goede slaper maar ik ben best een piekeraar.en ik kan slecht tegen prikkels. Dat verwerk ik dus allemaal snachts haha. En die kriebels zijn denk ik je darmen die al wat plaats gaan maken

Iedereen in me omgeving (Die het weten dan) hopen ook op een meid omdat we al 2 jongens hebben. Zou ik ook leuk vinden maar dan kan ik me meteen failliet verklaren ben ik bang hahha

Ik voel me overigens qua kwaaltjes best goed.beter dan bij de jongens toen. Ene moment denk ik: o wat fijn dit !! En dan een kwartier later; is dit wel goed?!?!? O god straks is het mis.

Gedachtes gaan weer lekker haha
Oh, ik word helemaal gek van al die kwaaltjes. Ik ben alleen maar misselijk, duizelig en zo moe. En dan deze hitte :-|

Ik ben vandaag echt in de klaagmodus. Zo lastig om nog zo lang te moeten wachten op een echo en in de tussentijd me zo rot te voelen :cry:

Maar goed, hopelijk morgen weer wat beter. Vandaag maar even op halve kracht ;-)
ElisaJane en FrozenYoghurt; wat vervelend dat jullie zo veel last hebben van kwaaltjes. Sommige dagen heb ik het ook zwaar en vind het dan vooral lastig dat ik het nieuws niet kan delen en daardoor minder begrip krijg. En pfff wat duurt dat wachten op de eerste echo lang.. ik wil gewoon die bevestiging dat het goed zit en het nieuws kunnen delen. Maarja nog 2 weken geduld..
Ik moet nog 5 weken wachten
Ik twijfel nu toch om een vroege echo te vragen... Haha

Ik word zo moe van mezelf hahahahha
Ik wacht ook nog 5 weken met je mee hoor moji. Voor je het weet is het zover.

Doen jullie ook een NIPT test?
mijo1989 schreef:
02-06-2020 20:11
Ik moet nog 5 weken wachten
Ik twijfel nu toch om een vroege echo te vragen... Haha

Ik word zo moe van mezelf hahahahha
Stom he, ik wil gewoon geduldig zijn en dat ben ik normaal ook maar nu.. ik moet nog 6 weken wachten, krijg een echo met 12 weken.
Dat is dus al 1/3, holy shit!
Ik heb te vroeg gejuicht met mijn weinig symptomen. :-D

Mijn ochtend misselijkheid is duidelijk begonnen. Gister licht duizelig opgestaan en voelde mij een beetje meh. Vandaag was ik al om 5 uur wakker met hele lichte misselijkheid. En hele dag door op werk kwam het telkens in lichte vlagen even terug. Ik haaaat, kotsen :facepalm: Dus ben benieuwd de komende dagen.

Hier in Engeland moet je ook wachten tot 12 weken met de scan (NHS is gratis). Maar ik denk dat wij misschien prive een eerdere scan aanvragen (en dan gewoon voor betalen). Denk niet dat ik zo lang kan wachten! :-D En wij willen het met vaderdag aan de schoonouders vertellen (dan ben ik bijna 10 weken)

Schoonmoeder zit namelijk al sinds de bruiloft te vissen. Het was eindelijk eens rustig sinds de quarantine, omdat we elkaar niet mogen zien. Maar sinds de afgelopen paar dagen weer in alle hevigheid terug. :-x
missbeany wijzigde dit bericht op 02-06-2020 21:35
14.07% gewijzigd
Foutje
5 of 6 weken wachten duurt ook gewoon nog heel lang! Hier nu nog 2,5 week en dat vind ik al lang genoeg :D.

Ik ga wel de NIPT doen ja. Geeft me een fijn idee.
Nipt ga ik dit keer ook doen

Die vaccinatie ga ik me nog even over inlezen dat was bij de vorige nog niet
Wij willen wel de nipt.

Vandaag intake en eerste echo gehad. Alles was goed en een perfect, snel hartje :heart:. Zo blij! Over drie weken de termijnecho.
Wat super hartjeJynx! Een kloppend :heart:

Wij doen zeker ook de NIPT. Bij de zwangerschap van ons eerste zoontje was de NIPT niet goed, hij bleek een hele zeldzame chromosoom afwijking te hebben en we hebben hem geboren laten worden met 18 weken... Anders had hij een (kort) leven gehad met zware lichamelijke en geestelijke handicaps.
Ik ben heel dankbaar dat we de keus gehad hebben en hoop niet dat we weer voor zo'n keuze komen te staan, maar gezien onze eerdere ervaring gaan we dus zeker de NIPT doen.
Wat fijn zeg hartjejynx !!

Mieremuis het is een rotkeuze maar zeker goed dat we die keuze kunnen maken !
Oh, wat super! Een kloppend hartje! Gefeliciteerd hartjejynx!

Komen jullie dagen nog wat door allemaal? Hebben jullie het grote nieuws al aan mensen verteld?
HartjeJynx wat fijn dat de echo goed was en het hartje te zien was! Lijkt me zo bijzonder.

Wij willen de nipt ook laten doen. Vroeger in de gehandicaptenzorg gewerkt, dus gezien hoe heftig het kan zijn om voor zo’n kindje te zorgen. Dat wil niet zeggen dat de nipt het helemaal kan voorkomen, maar wel een fijn gevoel om bepaalde syndromen uit te sluiten.

FrozenYoghurt: wij hebben het nieuws aan een bevriend stel verteld, omdat zij vertelden zwanger te zijn. Toen konden we niet achter blijven en fijn om m’n verhaal bij iemand kwijt te kunnen die hetzelfde meemaakt.
Het wachten tot de eerste echo duurt lang, dagen kruipen voorbij..
@frozenyoghurt ik werd gek van het idee om nog 5 weken te moeten wachten tot de echo dus heb toch een vroege geboekt nu voor de 18e. Geeft me meteen meer rust haha. Daarna gaan we het onze oma's en opa's vertellen (ouders broertje en zusjes weten het)
Hartjejynx! :heart:

Ik ben vandaag naar huis gestuurd van werk. :-[ Laatste drie dagen heb ik niet bijzonder veel gegeten. Sommige dingen wilt mijn lichaam gewoon ECHT niet. Zelfs lekkere zoete aardbeitjes draait mijn maag van om. En vanochtend al twee keer over de WC gehangen op werk, gelukkig komt er niets uit (van het weinige dat ik binnen kan krijgen!), maar voel me wel zwak en trillerig (En ik werk in de zorg). Dus ze stuurde me naar huis.

En nu gelukkig een boterham met kaas en gebakken eitje naar binnen kunnen werken :biggrin: Zonder de korsten. Korsten stonden me niet aan! :hihi:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven