Uitgerekend januari 2021

22-05-2020 11:54 405 berichten
Alle reacties Link kopieren
Voor alle dames die januari (en begin februari ) 2021 oftewel nog voor de coronapandemie zijn uitgerekend en willen meeschrijven over het wel en wee van de zwangerschap.

Allereerst: Gefeliciteerd! :cheer2:

Je kan zelf je gegevens toevoegen aan de tabel.

Wachtwoord: doet het niet meer ofzo
Naam: udjan2021

NaamLeeftijdKind UD :heart: Afspraak VKBijzonderheden
Jaxx89 30 2 25 januari 2021 ? 12-8 geslachtsbepaling echo ...
FrozenYogurt 26 1 29 januari 2021 ? 7 juli intake, 10 juli termijnecho
Lola611 27 1 29 januari 2021 17 juni
Zebra123 31 1 24 januari 2021 ? 19 juni intake 14 juli 1e echo...
Lynnes 36 1 19 januari 2021 ? 12 juni ...
Leesgraag 29 1 31 januari 2021 ? ? ...
mijo1989 31 3 30 januari 2021 verassing 20w echo 03/09 ...
HartjeJynx 25 1 12 januari 2021 ? Intake en eerst echo 03-6 ...
Jekeek 27 1 24 januari 2021 ? 15 juni ...
Snunnie 29 1 28 januari 2021 ? 6 juli ...
MissBeany 32 1 25 januari 2021 ? 15 juni ...
Varenna 28 2 17 januari 2021 ? 8 juni ...
Hilde 40 3 17 januari 2021 ? 15 juni ...
mri123 29 1 29 januari 2021 ? 23 juni ...
zonderling 32 1 14 januari 2021 ? 6 aug ...
anoniem_398266 wijzigde dit bericht op 24-10-2020 21:21
51.05% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik krijg wel een echo rond 8 weken bij de intake. Maar dat verschilt heel erg per praktijk.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou me ook graag willen aanmelden. Ik heb afgelopen zaterdag een positieve test gehad. Ik gok eind januari uitgerekend te zijn.
Morgen wil ik contact opnemen met een verloskundige.

Ik zal morgen ook even wat uitgebreider reageren!
Me bloeddruk is nu al te hoog :"-( dat was bij de andere 2 pas met 35 weken ... bloed geprikt en donderdag daar de uitslag van. Dan ga ik de verloskundige bellen en krijg ik waarschijnlijk alsnog een vroege echo

Ik baal hier zo van !

Oké.. einde egoklaag

Die gebaks bordjes zijn geweldig!!
Alle reacties Link kopieren
Zebra123 schreef:
26-05-2020 21:17
Hm ik had de assistente vd praktijk verkeerd begrepen blijkbaar. Ik dacht 19 juni bij de intake de eerste echo te krijgen maar datdoen ze bij 11 weken.
Ik lees toch ook veel over een vroege echo, hoe zit dit bij jullie?
Standaard wordt een vroege echo niet door de zorgverzekering vergoed zonder medische indicatie. Indicatie hiervoor is: eerdere miskraam gehad, of bloedverlies tijdens de huidige zwangerschap.

Maar heel soms bieden verloskundigen deze echo als een soort extra service aan al hun zwangeren gratis aan.
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog
Alle reacties Link kopieren
Hoi dames,

Ook ik wil graag mee schrijven. Lijkt me fijn ervaringen uit te wisselen, zeker omdat we op het zelfde moment in de zwangerschap zitten :mrgreen: . Ik zal de tabel invullen!
Welkom aan de nieuwe mensen! Gezellig zo'n grote groep.

Ik had gisteren een slechte dag. Supermisselijk en heel moe. Gelukkig gaat het vandaag alweer iets beter, maar ik blijf heel misselijk. Ik ben bang dat dat nog wel even blijft ;-)

Bij mijn verloskundige is de vroege echo standaard, met 8 weken. Daarna een intake en rond 11 weken de termijnecho. Ik dacht ook dat de vroege echo niet standaard was, maar hier dus wel. Ik weet eigenlijk niet waarom, maar ik vind het wel fijn.
Alle reacties Link kopieren
Zo, ik sta in de tabel.

Bij mijn verloskundige is de vroege echo ook standaard rond 8 weken. Ben er wel blij mee, wordt het toch allemaal wat echter van.
Ze zeiden hier: je kan met 9 weken een vroege echo doen,a 30 euro of je wacht tot de termijn echo met 10 weken

Op hun site staat dat je met klachten sowieso de vroege krijgt.. dus ik zal het morgen wel aankaarten als ik bel met de bloeduitslag
Alle reacties Link kopieren
Welkom nieuwelingen😊

Ik heb m’n eerste echo met 10,5 week.

Tot nu toe nog geen erge klachten. Gelukkig! Ik vind dat heerlijk, ben niet bang. Ik las iemand die er zich zorgen over maakte maar het kan allemaal hoor☺️

@madeliefje227 ik ga zeker een bevallingsplan schrijven. Bij de vorige ook gedaan maar je hebt niet overal invloed op natuurlijk. En ik heb gemerkt dat als je eenmaal in t ziekenhuis bent dat je dan een beetje overgeleverd bent en t moet laten gebeuren. Dat zou k wel anders willen maar weet niet hoe.

@mijo hoe gaat t met je draaierigheid ? Komt dat nu door je bloeddruk?

Wanneer willen jullie het vertellen aan opa en oma? Mijn moeder woont hier 3 deuren verder en we zijn gewend dat ze gewoon naar binnen kan stappen. Ik ben nu steeds heel paniekerig om me heen aan het kijken of er ergens niet iets ligt wat ze niet mag zien 😂 heb een boek besteld : vitaal van start. (Over voeding tijdens zwangerschap) Hij kwam vandaag binnen en had m net ingepakt met kaft papier en tussen andere boeken gezet. Staat ze binnen pfffff daar ging m’n hartslag hahaha.
@elisajane nog steeds draaierig en dat zou zeker door de bloeddruk kunnen komen maar ook door bijvoorbeeld ijzertekort dus dat onderzoeken ze nu ik kan morgen voor de uitslag bellen dan bel ik daarna de verloskundige meteen

Ik ben bang dat ze buren het al weten want me vriend praat nogal graag in de tuin over deze zwangerschap :facepalm:

De mensen dichtbij weten het verder al dus daar maak ik me niet meer druk om haha...

1 klant van me weet het ook (ik werk in de thuiszorg) want hij rookt binnen en dat is nu dus niet zo handig

Werk zelf is ook niet handig bij elke plee die ik schoonmaak moet ik kokhalzen en dat zijn er dus nogal wat :roll: niet dat ze nou zo smerig zijn ofzo maar het idee... normaal nooit moeite mee haha

Vond het wel heel moeilijk het aan me zusje te vertellen dat we al zwanger zijn van nummer 3 en zij moeite heeft met de eerste x zwanger raken. Ze is uiteraard heel blij voor ons voor het doet ook zeer. En ik snap dat. De eerste duurde bij ons ook 3 jaar met medisch traject. Gelukkig kan ze voor alles bij me terecht, ook als ze dr rot voelt. Mag ze gewoon zeggen.ik weet hoe het is....
Alle reacties Link kopieren
@ Elisajane: ik was degene die zich een beetje zorgen maakte over geen kwaaltjes hebben. Inmiddels is dat wel weggenomen door o.a. jullie en de HA die ik vandaag heb gesproken over mijn medicatie.

Wij vertellen het aan ongeveer aan iedereen na de eerste echo. Deze is inmiddels gepland op 22 juni. Dan ben ik ongeveer 8 weken zwanger. Het is vroeg maar wij kunnen geen geheimen bewaren ;-) Het is nu al alsof iedereen het kan zien. Het zal voor velen ook geen echte verrassing zijn.

@ mijo1989: Wij hebben in onze omgeving ook een paar stellen die een medisch traject nodig hebben om zwanger te worden. Ik zie er wel een beetje tegenop om het aan hen te vertellen. Ze zullen wel blij zijn voor ons maar ik gun het hen ook zo..
Alle reacties Link kopieren
@mijo 1989 ah wat sneu voor je zusje dan ja. Hopelijk gaat het voor haar ook nog gebeuren.
Ben benieuwd wat je uitslag is morgen van je onderzoek.

@leesgraag o haha dat was jij ja, ik had een hoop moeten bijlezen want was ff niet geweest. Fijn dat je je er beter over voelt:)

Wij willen t ook na de eerste echo vertellen. Eerst aan m’n andere 2 kids. En paar dagen later onze ouders. Als het lukt om verborgen te houden dan hihi. Eind juni is namelijk nog best ver weg.
Alle reacties Link kopieren
Mieremuis schreef:
26-05-2020 16:52
Ja tuurlijk!

Je hebt een heel mooi eigen topic waar ik vast ook nog wel eens kom buurten :hyper:
:high5: zie je daar!

*checkt weer uit*
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog
O god me jongste voelt het aan denk ik. Die roept de hele tijd:
Baby in de buik baby in de buik !!! (Die is sowieso geobsedeerd door baby's.. haha) maar als de buren het nu nog niet weten zijn ze echt doof.... ahahhahahha

Aait de hele tijd over me buik heen ook..baby nog klein he mama :facepalm:
Alle reacties Link kopieren
Ik heb de eerste echo met 12+2 weken... Ik had de assistente van de praktijk verkeerd begrepen, ik dacht dat er bij de intake als ik 8+5 ben een echo werd gemaakt maar dat is dus niet zo.
Ik snap het wel hoor maar ik vind het erg laat, twijfel wanneer ik het aan mijn ouders/schoonouders ga vertellen..
Alle reacties Link kopieren
Ik heb vandaag de verloskundige gebeld. Was maar goed ook want ze blijken veel Corona baby’s te hebben.
Zebra ik heb mijn echo ook pas met dik 11 weken hoor. 6 juli, duurt nog even. Maar ik vind het eigenlijk wel prima. Mijn ouders weten het al, mijn schoonouders vertellen we het morgen. De rest krijgt het pas na de echo te horen, als ik mijn mond kan houden in ieder geval.

Mijo kinderen voelen veel aan. Wee super schattig overigens!

Het is een beetje veel om nu op iedereen te reageren. Ik zal het vanaf nu proberen wat beter bij te houden ;-)! En ik zal mezelf straks even in de tabel zetten.
Alle reacties Link kopieren
Mijo wat schattig! Die moet dan toch wel bijna wat hebben meegekregen ergens.

Zebra, wij vertellen het sowieso pas na de termijnecho van 12 weken omdat je dan toch iets meer zekerheid hebt. Wanneer zou je partner het willen vertellen?
Alle reacties Link kopieren
Madeliefje227 schreef:
28-05-2020 10:09
Mijo wat schattig! Die moet dan toch wel bijna wat hebben meegekregen ergens.

Zebra, wij vertellen het sowieso pas na de termijnecho van 12 weken omdat je dan toch iets meer zekerheid hebt. Wanneer zou je partner het willen vertellen?
We dachten dus dat we met ruim 8 weken een echo hadden en dan wilden we het vertellen. Nu wordt de echo dus met 12+2 gemaakt, ik denk niet dat ik zo lang kan wachten om het aan mijn ouders te vertellen. Met vriend heb ik nog niet kunnen overleggen ivm werk, ben benieuwd hoe hij erover denkt.
Alle reacties Link kopieren
Varenna schreef:
25-05-2020 12:39
Sophie-3: jazeker, vanwege de aandoening van het vruchtje tijdens mijn eerste zwangerschap, die we daardoor hebben moeten laten beëindigen. Ook al was er niets genetisch te vinden, alle volgende zwangerschappen zal ik een GUO krijgen. Bij onze zoon ook gehad, ik vond het wel heel fijn om met 15 weken zo'n uitgebreid onderzoek te krijgen.
Ja, daar kan ik me dan zeker iets bij voorstellen! Fijn dat het zo goed in de gaten wordt gehouden.

Ik heb eigenlijk verder niet zo veel te melden... ik heb gister nog een keer getest en de testlijn blijft mooi oplopen. Bijna zo donker als de controlelijn. Nu mag ik van mezelf niet meer testen. Ik heb een beetje wisselende ''klachten'', maar de irritantste vind ik toch wel het gebrek aan concentratie/vergeetachtigheid. Dat is niet zo handig met het thuiswerken. En zeker omdat dat me hiervoor echt goed af ging.

Ik heb het m'n drie beste vriendinnen wel al verteld. (Schoon)ouders willen we eigenlijk na de eerste echo doen (22 juni), maar ik weet niet of dat gaat lukken. Ik hou namelijk ook wel van wijntjes, kaas en sushi :kwijl:. Hebben jullie nog tips? Antibiotica kom ik niet mee weg schat ik zo in.
Ja, ik zat er ook al mee dat iedereen weet dat ik van sushi hou, en dat het wel opvalt als ik dat ineens niet eet. Of alleen maar de veggie versie ga eten.
Gelukkig voorlopig nog geen sushi dates, maar ik ben er over aan het denken. Ik kan niet zo goed liegen denk ik ;-)
Gewoon met niemand afspreken vanwege corona hahahha..

Wij noemen de baby/vruchtje/garnaal trouwens al Cor :p:
Alle reacties Link kopieren
Heb je al bericht van het onderzoek gekregen @Mijo? Hopelijk is het niets...
En echt super schattig dat je jongste het al zo aanvoelt.

Wij willen het ook na de echo vertellen, maar doe moet nog gepland worden. Ik ga volgende week bellen voor een afspraak.
Mijo wat schattig van je kindje! Grappig dat ze dat aanvoelen hé.

Ik heb mijn eerste echo met 7 weken en 5 dagen, denk ik. Enkele dagen daarna is het Vaderdag en dan willen we het aan de familie vertellen.
Wel heel lastig om het geheim te houden! Wil het zo graag delen. Ik probeer de komende weken iets minder af te spreken, dan is de verleiding ook minder groot om het te zeggen.
Bloed was goed dus puur de bloeddruk ik ga morgen naar de verloskundige om het weer op te meten als die nog zo is sturen ze me door
Alle reacties Link kopieren
Ik was vandaag met m'n zoontje bij mijn ouders op de koffie. Hij speelde ontzettend lief met een pop, kriebelde het gezichtje, gaf het een kusje, ging ernaast zitten op een bankje en sloeg zijn arm er omheen. M'n moeder hintte al dat hij het vast niet erg zou vinden een broertje of zusje erbij.. Ze moest eens weten haha! Wel super leuk om hem zo te zien, kreeg er al helemaal warme gevoelens bij. :love:
Nog 11 dagen tot de eerste echo, ik kan haast niet wachten. :roll:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven