Uitgerekend januari 2021

22-05-2020 11:54 405 berichten
Alle reacties Link kopieren
Voor alle dames die januari (en begin februari ) 2021 oftewel nog voor de coronapandemie zijn uitgerekend en willen meeschrijven over het wel en wee van de zwangerschap.

Allereerst: Gefeliciteerd! :cheer2:

Je kan zelf je gegevens toevoegen aan de tabel.

Wachtwoord: doet het niet meer ofzo
Naam: udjan2021

NaamLeeftijdKind UD :heart: Afspraak VKBijzonderheden
Jaxx89 30 2 25 januari 2021 ? 12-8 geslachtsbepaling echo ...
FrozenYogurt 26 1 29 januari 2021 ? 7 juli intake, 10 juli termijnecho
Lola611 27 1 29 januari 2021 17 juni
Zebra123 31 1 24 januari 2021 ? 19 juni intake 14 juli 1e echo...
Lynnes 36 1 19 januari 2021 ? 12 juni ...
Leesgraag 29 1 31 januari 2021 ? ? ...
mijo1989 31 3 30 januari 2021 verassing 20w echo 03/09 ...
HartjeJynx 25 1 12 januari 2021 ? Intake en eerst echo 03-6 ...
Jekeek 27 1 24 januari 2021 ? 15 juni ...
Snunnie 29 1 28 januari 2021 ? 6 juli ...
MissBeany 32 1 25 januari 2021 ? 15 juni ...
Varenna 28 2 17 januari 2021 ? 8 juni ...
Hilde 40 3 17 januari 2021 ? 15 juni ...
mri123 29 1 29 januari 2021 ? 23 juni ...
zonderling 32 1 14 januari 2021 ? 6 aug ...
anoniem_398266 wijzigde dit bericht op 24-10-2020 21:21
51.05% gewijzigd
@varenna te schattig he?! Die van mij is dus ook zo haha

Oudste wil er overigens niks van weten denk ik :monkey:
@Varenna wat schattig zeg!!

@mijo: balen van de bloeddruk en wat grappig dat ze dat al aanvoelt.. mbt bijnamen, vorige zwangerschap hadden wij een bijnaam voor de baby die ie-de-reen om ons heen gebruikte. Maar zo erg dat ik bang was dat iedereen hem nog bij die naam zou noemen, maar dat viel mee. Ben wel benieuwd of dat nu weer zo zal zijn.


@leesgraag, herkenbaar mbt vertellen!

Onze echo staat op 18 juni gepland, volgens eigen telling zit ik dan op 8.3. Dan gaan we het ons zoontje en onze families vertellen. Ben benieuwd of hij er iets van snapt, hij is 2,5. Twee weken later hebben we een weekend weg gepland staan met een hele vriendengroep, dat is nog voor de termijnecho maar ik denk dat we het dan toch iedereen al gaan vertellen.
Vrijdag was me bloeddruk redelijk maar niet top. Dus ze houden het in de gaten. Mocht het omhoog gaan dan moet ik naar de gynaecoloog. De huisarts belde ook dat ze vergeten zijn de antistoffen te prikken dus ik moest dat diezelfde dag nog doen :frusty:

Schildkliermedicatie is inmiddels opgehoogd dat word vanaf nu elke 4 weken geprikt

Vorige zwangerschappen bleef dat stabiel dus daar ga ik nu wel een beetje vanuit ook.

Hoe voelen jullie je nu? De draaierigheid neemt hier gelukkig wat af. En daarbij de misselijkheid ook
Alle reacties Link kopieren
Ik was vol vertrouwen... maar ineens word ik wakker met allemaal bloedingen... hier raak ik van in de stress...
Alle reacties Link kopieren
Ow nee snunnie... Dat is inderdaad erg stressvol!
Heb je ook krampen gehad? En is het veel bloed of zou het nog een verlate innestelingsbloeding kunnen zijn? Dat hoor je ook wel eens.
Alle reacties Link kopieren
Oh nee Snunnie :-( hoe voel je je verder? Krampen of buikpijn?
Vervelend zeg, dat geeft wel veel onzekerheid ineens....
Alle reacties Link kopieren
Hier gaat het allemaal best goed, nog niet heel misselijk, wel duizelig bij opstaan, en wel al wat last van m'n bekken af en toe maar de andere kleine van 16 maanden geeft zoveel afleiding en drukte dat ik er helemaal niet bij stilsta. Woensdag over een week de eerste echo, ben benieuwd, dan 7,5 week! Als er dan een kloppend hartje is word ik waarschijnlijk direct overgedragen aan de gynaecoloog. En dan gaan we het daarna ook wel vertellen aan de ouders... Vandeweek m'n moeder op bezoek gehad maar die had niets door hoor trouwens!
Alle reacties Link kopieren
Wat vervelend Snunnie!

Ik heb zelf sinds donderdag af en aan flinke buikpijn en licht bloedverlies. Eerst roze nu bruin.

De enige optie is afwachten, maar daardoor gaat de tijd wel ontzettend traag.
Madeliefje en snunnie wat kut !!! Het Hoeft nog niets te betekenen.. maar ik weet hoe onzeker dit je kan maken :cry:

Beetje positiviteit; bij de eerste heb ik tot 16 weken gebloed, en flink ook. Bleek achteraf een tweeling te zijn waarvan 1 het niet redde

Maar ik was dus nog steeds zwanger van 1 gezond kindje. Het kan nog.. echt !

Maar ik snap Dat je hier verdrietig van word als je bloed en krampen hebt :"-(
Alle reacties Link kopieren
Madelief wat vervelend! Ik voel met je mee! Onzeker wordt het dan hè? Zeker omdat je niks kunt doen behalve afwachten. Heb je al wel contact gehad met de vk?
K heb gelukkig geen krampen (nog) en dat stelt me wel gerust. De eerste paniekreactie is alweer aardig verdwenen gelukkig.
Alle reacties Link kopieren
Die onzekerheid en het afwachten zijn echt naar ja. Ik heb er nog niet over gebeld met mijn verloskundige maar denk dat ik dinsdag wel ga bellen. Wat doe jij snunnie?
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat als het morgen nog niet voorbij is ik sowieso even Een app stuur en anders dinsdag inderdaad bellen. Ze kunnen er nu toch weinig aan doen. Laten we hopen dat het bij beide niks is!
Alle reacties Link kopieren
Het afwachten lijkt me heel onzeker snunnie en madelief. Hopelijk komt het allemaal goed :hug:
Alle reacties Link kopieren
Oh jeetje Snunnie en Madelief, wat rot voor jullie deze onzekerheid! Ik duim voor jullie! :rose:
Alle reacties Link kopieren
Hallo mede aanstaande mama's,

Ik lees al een weekje mee, maar nog niet gereageerd of me voor gesteld.
Ik ben al mama van 2 pubers van 11 en 15, en nu zwanger van de derde.
Onze situatie is niet standaard, ik ben namelijk zwanger van mn ex, de papa van onze pubers.
1x hebben we ons nog laten gaan na de scheiding en gelijk werden we gezegend met een zwangerschap.
Na de scheiding is er veel gebeurt, veel dingen zijn heel positief gelopen, daarom denken we ook dat dit zo heeft moeten zijn.
Tijdens ons huwelijk was zwanger raken niet van zelf sprekend en nu was het in 1x raak, zonder dat het in mijn vruchtbare dagen is gebeurt (dachten we).
We hebben natuurlijk eerst enorm moeten slikken, ik ben natuurlijk geen 25 meer, alleenstaand, de papa is veel weg voor het werk (en ook niet zo'n verzorgend type bij de oudste 2) en ik gebruik medicatie voor hoge bloeddruk.
We hebben gezegd, dit kindje is meer dan welkom mits het qua gezondheid kan en we willen de prenatale screening doen.
We moeten wel realistisch zijn, wij (ex en ik) komen niet meer bij elkaar, ik sta er grotendeels alleen voor en ik heb nog 2 kinderen die recht hebben op een gezonde mama en broertje/zusje, als er iets gebeurt zijn zij verantwoordelijk voor hun broertje of zusje later.
Volgens de verloskundige moet mijn bloeddruk geen probleem zijn, ik ga overstappen op andere medicatie en ga onder controle bij de gynaecoloog, qua leeftijd (40) verwacht zijn ook geen grote problemen, en de screenings zijn prima als wij dat willen. 15 juni hebben we een vroege echo, daarna gaan we verder bekijken hoe we het gaan doen etc etc.

Het is allemaal nog wat onwerkelijk.
Niemand weet het ook nog, daar willen we mee wachten tot er meer zekerheid is.
Ik dacht eerst tot de 20 weken echo, of tot na de screenings, maar ik weet niet of we dat vol gaan houden.
Mijn ex heeft het z.n nieuwe vriendin al verteld (ja die had ie al toen ie met mij de koffer in dook, maar dat is mijn pakkie an niet), gelukkig woont die ver weg en maakt geen deel uit van mijn familie of kennissenkring.

Allemaal spannend nog en onwerkelijk.
Als jullie vragen hebben stel ze gerust hoor, ik ben een open boek.
(zolang ik nog maar niet aan bekenden hoef te vertellen hoe het zit.... :-D, ik vrees sommige reacties ;-) )
Ach jeetje Snunnie en Madelief, wat rot zeg! Hopelijk valt het allemaal mee.
Alle reacties Link kopieren
Dank voor de lieve berichtjes :)
@Hilde welkom en gefeliciteerd!
Wat dapper dat je je verhaal verteld! Ik geloof ook wel in dat het dan zo zou moeten zijn.

Spannend qua medische kant wel denk ik !
Alle reacties Link kopieren
Jeetje wat een verhaal Hilde, hoe is het mogelijk, toen jullie jong waren moeite met zwanger worden en nu zo'n 'ongelukje' vlak na jullie scheiding :O GTST is er niets bij!

Jammer dat de vader niet zo betrokken is en zal zijn, ik hoop dat je desondanks toch kan genieten van de mooie tijd die het toch weer is met een babietje! Je kids zullen er toch vast wel dol op zijn... Wacht je met hen ook zo lang om het te vertellen?

Welkom en ik hoop dat je zwangerschap voorspoedig verloopt qua gezondheid!
Alle reacties Link kopieren
@ mieremuis - Haha ja dat zei ik ook, wat een soap. Altijd 3x nadenken over iets, nooit iets onbesuisd doen en dan spring je eens uit de band en dan wordt je gelijk op je vingers getikt🤨😂.
M’n ex is een prima vader hoor, maar niet echt een baby papa zeg maar meer vanaf een jaar of 6, dan kan ie er wat mee doen.
Dat ik het alleen moet doen kijk ik
niet super tegenop, alleen de eerste maanden lijken me moeilijk ( de oudste was een huilbaby’s en de jongste kon er ook wat van), vanaf dat de oudste 3 maanden was werkte m’n ex op zee en was langere tijd achtereen weg, dus ik heb deze 2 ook grotendeels alleen opgevoed sws qua verzorging want de kinderen hangen dan toch extra aan mama als ze klein zijn.
Ja ik denk dat de kinderen het best leuk vinden als ze eenmaal aan het idee gewend zijn.
Oudste zal er wat meer moeite mee hebben, maar ik denk dat hij meer moeite heeft met het feit dat papa en mama na de scheiding nog met elkaar de koffer ingedoken zijn dan met het resultaat ervan😂😂(als we te lang bellen, irriteert ie zich al, je hoeft niet zo tof te doen hoor, jullie zijn gescheiden is het dan😂).
De jongste zei vlak na de scheiding:”ik hoop dat jullie snel weer een andere man of vrouw vinden, ik wil nog wel een broertje of zusje😂😂
Wanneer we het de kids gaan vertellen weten we nog niet.
Eerst dachten we na de screening, maar dat duurt nog zo lang.
M’n ex wil het het liefst zo snel mogelijk vertellen, ik wil ze er niet mee belasten mocht er iets mis zijn, maar aan de andere kant, ze zijn 11 en 15 en hebben het heus wel door als er iets mis is.
Ik denk dan na de 11 weken echo, 8 weken echo vind ik wat te vroeg.
Wat ik begreep van de verloskundige kan het, ook al heb je met 8 weken het hartje zien kloppen, daarna ook nog makkelijk mis gaan.
Toen ik zwanger was van de jongste zeiden ze bij de 7 weken echo ( extra vroeg ivm miskraam daarvoor) dat ik er wel vanuit kon gaan dat het goed bleef gaan want de meeste miskramen ontstaan omdat het hartje gewoon niet gaat kloppen bij een week of 6. Maar daar zijn ze schijnbaar weer op terug gekomen.
Afwachten maar, het wordt iig een spannende tijd.
Ondanks dat deze kleine niet gepland was is hij/zij wel heel welkom, en hoop ik op een voorspoedige zwangerschap en bevalling.
@Hilde dat zeiden ze bij mijn vorige 2 ook! En dat is niet eens zo lang geleden.
Nu snap ik wel waarom ik "pas" met 10 weken de echo krijg

Maar blijf het toch raar vinden gezien me geschiedenis en klachten nu

Ik twijfel een beetje over deze verloskundige :sarcastic:
Alle reacties Link kopieren
Poeh Hilde, dat is niet niks!
Ik vind je instelling dat het 'niet jouw pakkie an' is voor zijn huidige vriendin dat je zwanger bent van je ex best heftig, maar desalniettemin wens ik je natuurlijk een fijne zwangerschap. Ik ben benieuwd hoe je pubers zullen gaan reageren, hopelijk kunnen jullie ze goed uitleggen hoe de constructie wordt en dat papa en mama niet meer samen zullen komen.

Het is weer maandag, dus vandaag 7 weken zwanger! Over precies een week de echo. :hyper: Heerlijk zo'n lang weekend samen met vriend en zoontje, de tijd vliegt! Vandaag gaan we lekker picknicken. Hebben jullie nog leuke plannen? Fijne dag allemaal. :bigkiss:
Alle reacties Link kopieren
Hilde welkom, wat een verhaal zeg! Hopelijk komt er in ieder geval een mooie baby!

Mijo wat doet je twijfelen aan je vk? Anders overstappen? Een goed gevoel lijkt me belangrijk!

Madeliefje hoe is het met jou? Nog veel last?

Hier de rust weer terug. Bloeden lijkt gestopt en vanmorgen een knaller van een test. Hopelijk blijft het weg, en anders bel ik de vk.
Alle reacties Link kopieren
Fijn Snunnie, dat geeft vast weer wat vertrouwen! En heel knap dat je er zo rustig onder blijft (daar lijkt het in ieder geval op). Ik denk dat ik in alle paniek direct de vk had gebeld en meteen een echo had gewild. :$ Je hebt 6 juli de eerste afspraak staan zie ik, hou je het vol tot die tijd?
Alle reacties Link kopieren
Ik kom ook gezellig aanschuiven :heart:

Vandaag precies 6 weken zwanger van onze eerste. Niet te geloven dat het al weer 2 weken geleden is dat ik een super BFP vond! :-D Uit eigen berekening is mijn datum 25 januari!

Voorlopig nog zeer weinig symptomen, wat mij soms wel wat onzeker maakt. Maar weet ook dat het volkomen normaal kan zijn om nog zo weinig te voelen. Heb hier en daar wel eens een klein teken dat er toch wat gaande is :-D En vanochtend voor het eerst licht duizelig opgestaan.

Mijn eerste afspraak (video intake) is op de 15e. En ik woon in Engeland.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven