Uitgerekend juli 2017!
donderdag 10 november 2016 om 00:22
Dit is een topic voor alle dames die zwanger zijn en uitgerekend zijn voor juli 2017! 
Inloggegevens: juli2017
| Naam | Leeftijd | Kindje | Uitgerekend | Geslacht | Bijzonderheden |
| mlsc | 28 | Eerste | 3 juli | Meisje | |
| Choco15 | 27 | Tweede | 3 juli | Meisje | |
| Fiep | 28 | Eerste | 2 juli | Meisje | |
| EJC | 38 | Eerste | 25 juli | Jongen | |
| Nijntjelief | 35 | Tweede | 4 juli | Jongen | |
| Appelstroop88 | 27 | Eerste | 27 juni | Jongen | |
| Sosa | 33 | Tweede | 1 juli | Jongen | |
| Aardbei-banaan | 25 | Eerste | 7 juli | Jongen | |
| Happy-life | 24 | Eerste | 7 juli | Meisje | |
| Gadgetfreak | 31 | Eerste | 12 juli | Jongen | |
| Tasje76 | 40 | Tweede | 8 juli | Jongen | |
| Bumpersticker | 26 | Eerste | 17 juli | Jongen | |
| Vervivaen | 29 | Eerste | 17 juli | Meisje | |
| Feelsogood | 35 | Tweede | 13 juli | Meisje | |
| Draakje | 24 | Eerste | 4 juli | Meisje | |
| Pigstails | 25 | Eerste | 6 juli | Jongen | |
| Groenogig_monster | 32 | Eerste | 24 juli | Jongen |
anoniem_316525 wijzigde dit bericht op 14-08-2017 22:51
82.20% gewijzigd
vrijdag 13 januari 2017 om 12:26
Vervivaen, wat rot dat je enkelbanden gescheurd zijn.. Zeker niet ideaal nu. Ik zwem al heel mijn leven en ben nu ook aangesloten bij een zwangerschapszwemmen-clubje. Qua intensiteit is me dat iets te laag maar het is wel fijn om op een andere manier toch bezig te zijn met het zwemmen en de baby. Maar je moet er natuurlijk voor te vinden zijn, voor zwemmen.
vrijdag 13 januari 2017 om 13:32
Ja zwemmen lijkt me inderdaad een goeie optie! Ik heb ook een tijdje gezwommen toen ik herstelde van een knie-operatie (ook een volleybalblessure...) en dat vond ik wel lekker, alleen werd het na een tijdje een beetje saai. Misschien houdt zo'n zwangerschapsclubje het dan wat boeiender. Ik zal eens kijken of er iets in de buurt is!
zaterdag 14 januari 2017 om 11:29
Oe wat naar van je enkelbanden! dit is geen leuke afloop om tijdelijk afscheid te nemen van de volleybal!
Wandelen is niet echt een sport... maar denk dat je het wel lang volhoudt als je zwanger bent. Je bent in beweging en in de buitenlucht!
Ik probeer 2/3 keer in de week nu een uur te wandelen. We hebben een hond dus dat is al een motivatie om soms een lekker groot rondje te lopen en m'n moeder wandelt ook graag mee.
Wandelen is niet echt een sport... maar denk dat je het wel lang volhoudt als je zwanger bent. Je bent in beweging en in de buitenlucht!
Ik probeer 2/3 keer in de week nu een uur te wandelen. We hebben een hond dus dat is al een motivatie om soms een lekker groot rondje te lopen en m'n moeder wandelt ook graag mee.
zaterdag 14 januari 2017 om 13:58
Vervivaen, wat rot dat je enkelbanden zijn gescheurd! Zwemmen is dan inderdaad een goede optie.
Ik heb in september tijdens het voetballen mijn voorste kruisband, beide meniscussen gescheurd en de binnenband gescheurd (en een flinke scheur in het bot, die is al genezen) ik mag dus ook alleen maar rustig zwemmen en kleine stukjes fietsen. De operatie was eigenlijk gepland voor 20 december, maar de arts durfde het niet aan i.v.m. mijn zwangerschap. Ik heb het nu uitgesteld tot na de bevalling.
Ik heb in september tijdens het voetballen mijn voorste kruisband, beide meniscussen gescheurd en de binnenband gescheurd (en een flinke scheur in het bot, die is al genezen) ik mag dus ook alleen maar rustig zwemmen en kleine stukjes fietsen. De operatie was eigenlijk gepland voor 20 december, maar de arts durfde het niet aan i.v.m. mijn zwangerschap. Ik heb het nu uitgesteld tot na de bevalling.
zondag 15 januari 2017 om 10:51
Oh wat rot vervivaen
geen leuke manier om zo afscheid (?) te nemen van de sport. En fitnessen, is dat niet iets? Kan je in ieder geval lang blijven doen.
Ik ben fijn een weekendje weg, gister geshopt en wat positiekleding gekocht. Veel was in de sale dus dat is ook leuk shoppen
Straks gaan we lekker even hier in een natuurpark wandelen en savonds wat eten. Morgen weer naar huis.
Ik ben fijn een weekendje weg, gister geshopt en wat positiekleding gekocht. Veel was in de sale dus dat is ook leuk shoppen
Straks gaan we lekker even hier in een natuurpark wandelen en savonds wat eten. Morgen weer naar huis.
zondag 15 januari 2017 om 13:48
quote:groenogig_monster schreef op 15 januari 2017 @ 13:44:
Leuk Sosa! Gefeliciteerd! Voelt het anders nu je weet wat het is?
Man en ik hebben de nub-theorie vergeleken met de foto's. En we denken ook dat het een jongetje is. Maar nog niets officieel.Ik dacht zelf al een jongen... maakt het vooral praktisch haha
Leuk Sosa! Gefeliciteerd! Voelt het anders nu je weet wat het is?
Man en ik hebben de nub-theorie vergeleken met de foto's. En we denken ook dat het een jongetje is. Maar nog niets officieel.Ik dacht zelf al een jongen... maakt het vooral praktisch haha
zondag 15 januari 2017 om 21:57
Even een naamdingetje hoor en jullie advies.
We hebben een jongensnaam op het oog (ik houd m nog even voor me), deze hadden we ook al wel bedacht bij zoon maar ik had toen een kind in mijn klas die zo heette dus dat voelde een beetje gek. Toen dus een andere naam
gekozen. Het is een naam die redelijk vaak voorkomt.
Nu heb ik een vroegere vriendin, we kennen elkaar van de middelbare school maar daarna jaren geen contact gehad, sinds ern paar jaar elkaar gevonden via Facebook en we spreken nu zo'n 1 a 2 keer per jaar af. Je snapt m al: haar zoontje heeft deze naam. En nu twijfel ik dus. Want ik vind het een leuke naam en ik vind jongensnamen al zo lastig maar het is misschien ook gek om ons kind ook zo te noemen. Wat zouden jullie doen??
We hebben een jongensnaam op het oog (ik houd m nog even voor me), deze hadden we ook al wel bedacht bij zoon maar ik had toen een kind in mijn klas die zo heette dus dat voelde een beetje gek. Toen dus een andere naam
gekozen. Het is een naam die redelijk vaak voorkomt.
Nu heb ik een vroegere vriendin, we kennen elkaar van de middelbare school maar daarna jaren geen contact gehad, sinds ern paar jaar elkaar gevonden via Facebook en we spreken nu zo'n 1 a 2 keer per jaar af. Je snapt m al: haar zoontje heeft deze naam. En nu twijfel ik dus. Want ik vind het een leuke naam en ik vind jongensnamen al zo lastig maar het is misschien ook gek om ons kind ook zo te noemen. Wat zouden jullie doen??
zondag 15 januari 2017 om 22:28
Ik zou het ook gewoon doen Sosa. Zeker als je elkaar bijna niet spreekt en het een veelvoorkomende naam is. Ze zal hoogstens reageren dat ze het grappig vindt dat je kindje ook zo heet. Ik vind jongensnamen al lastig genoeg, dus als je iets hebt wat jullie beide leuk vinden, zou ik er echt gewoon voor gaan!
zondag 15 januari 2017 om 22:31
Gefeliciteerd sosa! Leuk een jongen! Lastige kwestie met die naam. Ik zit een beetje met hetzelfde. Wij hebben een naam in gedachten die hetzelfde is als de naam van het zoontje van een oud collega van mij. Ik heb zo nu en dan contact met haar op Facebook en ga me er niet door laten weerhouden deze naam te gebruiken.
Ik zat vanavond even op instagram en zag toen dat iemand de kinderwagen verkoopt die wij graag willen. Voor een prikkie! Gelijk gereageerd maar er was nog iemand die me voor was. Iets later kreeg ik een berichtje dat die gene niet meer reageerde en dat de wagen voor ons is als we willen! Helemaal super dus!!
Het is de stokke xplory. Wel in de verkeerde kleur, paars en dat kan echt niet voor een jochie. Maar we kopen gewoon een nieuwe bekledingset. Dan zijn we nog goedkoper uit dan de 400-500 die ik voor de kinderwagen had begroot. Helemaal blij dus. Vrijdag gaan we hem ophalen.
Verder hebben we vandaag een bezoekje aan de prenatal gebracht om de blije doos op te halen. En natuurlijk konden we het niet laten om alvast een leuk pakje te kopen voor ons kleine ventje. En zo'n knuffeltje waar zijn speentje aan kan. Vind het zo leuk dat we nu langzaamaan weer het een en ander in huis kunnen gaan halen.
Binnenkort willen we ook de box weer op gaan zetten. Zo kan ons zoontje er vast aak wennen en hopen we dat hij de baby straks niet als "bedreiging" gaat zien. Zijn speelgoedkist moet er namelijk voor verhuizen. We willen geleidelijk aan het hele huis weer babyproof maken zodat hij er beetje bij beetje aan kan wennen dat er straks een grote verandering gaat plaats vinden.
Ik zat vanavond even op instagram en zag toen dat iemand de kinderwagen verkoopt die wij graag willen. Voor een prikkie! Gelijk gereageerd maar er was nog iemand die me voor was. Iets later kreeg ik een berichtje dat die gene niet meer reageerde en dat de wagen voor ons is als we willen! Helemaal super dus!!
Het is de stokke xplory. Wel in de verkeerde kleur, paars en dat kan echt niet voor een jochie. Maar we kopen gewoon een nieuwe bekledingset. Dan zijn we nog goedkoper uit dan de 400-500 die ik voor de kinderwagen had begroot. Helemaal blij dus. Vrijdag gaan we hem ophalen.
Verder hebben we vandaag een bezoekje aan de prenatal gebracht om de blije doos op te halen. En natuurlijk konden we het niet laten om alvast een leuk pakje te kopen voor ons kleine ventje. En zo'n knuffeltje waar zijn speentje aan kan. Vind het zo leuk dat we nu langzaamaan weer het een en ander in huis kunnen gaan halen.
Binnenkort willen we ook de box weer op gaan zetten. Zo kan ons zoontje er vast aak wennen en hopen we dat hij de baby straks niet als "bedreiging" gaat zien. Zijn speelgoedkist moet er namelijk voor verhuizen. We willen geleidelijk aan het hele huis weer babyproof maken zodat hij er beetje bij beetje aan kan wennen dat er straks een grote verandering gaat plaats vinden.
zondag 15 januari 2017 om 22:33
Ik zou op geen enkel moment rekening houden met het feit dat een andere kind in de omgeving dezelfde naam heeft. Zelfs niet als mijn broer zijn 2de kindje toevallig dezelfde naam zou krijgen. Maar ik merk dat ik daar wel harder in ben dan de meesten.
We zijn vorig jaar in de zomer getrouwd en vrienden van man zeiden achteraf zelfs dat onze openingsdans ook hun favoriete liedje was en dat ze dat dus niet meer konden gebruiken. En ook dat niemand nu nog op onze locatie zou trouwen omdat wij daar al getrouwd waren. Vind ik persoonlijk behoorlijke onzin. Gewoon de keuzes maken in je leven die jij wilt, los van wat een ander doet of welke mening ze ook hebben. Je doet er niemand kwaad mee door je eigen voorkeuren te volgen:)
We zijn vorig jaar in de zomer getrouwd en vrienden van man zeiden achteraf zelfs dat onze openingsdans ook hun favoriete liedje was en dat ze dat dus niet meer konden gebruiken. En ook dat niemand nu nog op onze locatie zou trouwen omdat wij daar al getrouwd waren. Vind ik persoonlijk behoorlijke onzin. Gewoon de keuzes maken in je leven die jij wilt, los van wat een ander doet of welke mening ze ook hebben. Je doet er niemand kwaad mee door je eigen voorkeuren te volgen:)
maandag 16 januari 2017 om 07:35
Wat goed dat jullie zo eensgezind zijn haha! Mijn man vond het ook al onzin om daarom de naam af te laten vallen maar een beetje bevestiging van andere vrouwen is soms wel fijn!
Wat super van die wagen Nijntje! Hele mooie wagen is dat! Ik moet de babyboxen nog aanvragen, vorige keer had ik er 3 geloof ik.
Zitten er leuke dingetjes in??
Ondanks dat we de 20 weken echo nog niet hebben gehad zag alles er gisteren heel goed uit dus nu durf ik ook wel te shoppen!
Veel spullen hebben we nog maar er komt ook wel wat nieuw! In ieder geval een kinderstoel erbij en ik laat er met mintgroene wafelstof een bekledingssetje voor maken. Volgens mij is m'n man stiekem wel blij dat het geen meisje wordt haha, dan was ik vast losgegaan!
Een eerste pakje vind ik ook zo leuk om te kopen!
Heerlijk hoor, straks 2 van die knulletjes rondhobbelen. Een huis vol mooie mannen haha, wat wil een vrouw nog meer!
Wat super van die wagen Nijntje! Hele mooie wagen is dat! Ik moet de babyboxen nog aanvragen, vorige keer had ik er 3 geloof ik.
Zitten er leuke dingetjes in??
Ondanks dat we de 20 weken echo nog niet hebben gehad zag alles er gisteren heel goed uit dus nu durf ik ook wel te shoppen!
Veel spullen hebben we nog maar er komt ook wel wat nieuw! In ieder geval een kinderstoel erbij en ik laat er met mintgroene wafelstof een bekledingssetje voor maken. Volgens mij is m'n man stiekem wel blij dat het geen meisje wordt haha, dan was ik vast losgegaan!
Een eerste pakje vind ik ook zo leuk om te kopen!
Heerlijk hoor, straks 2 van die knulletjes rondhobbelen. Een huis vol mooie mannen haha, wat wil een vrouw nog meer!
maandag 16 januari 2017 om 10:25
Meid ik zou gewoon voor de naam gaan... wij zijn nog aan het wegstrepen op de lijst maar de vriendin en kennis die nu ook zwanger zijn heb ik gezegd als jullie eerder bevallen en we hebben dezelfde naam dan is het pech... mijn beste vriendin is bevallen die kleine heet Floor en nu stond die bij ons ook op het lijstje maar omdat we nog tussen veel namen moeten kiezen heb ik haar naam wel weggestreept omdat we er nog niet uit zijn. Als we er wel uit zijn is het pech...
Stokke ben je normaal voir 3 in 1 dik 1500 kwijt nijn dus goed gedaan..
Vanavond controle en hartje luisteren. Mijn riem kan weer strakker omdat mijn buik aan het veranderen is en dan toch maak ik me stiekem zorgen van ojee mijn lichaam is toch niet aan het afstoten he.. heb vertrouwen tas!!...de kleine mag vanavond mee dus ik hoop stiekem dat ze voor hem (en ons) een echo doet.. hier nog niets gekocht en toen ik de blije dosis ophaaalde merkte ik wel dat prenatal op dit moment niet de juiste winkel is ...
Stokke ben je normaal voir 3 in 1 dik 1500 kwijt nijn dus goed gedaan..
Vanavond controle en hartje luisteren. Mijn riem kan weer strakker omdat mijn buik aan het veranderen is en dan toch maak ik me stiekem zorgen van ojee mijn lichaam is toch niet aan het afstoten he.. heb vertrouwen tas!!...de kleine mag vanavond mee dus ik hoop stiekem dat ze voor hem (en ons) een echo doet.. hier nog niets gekocht en toen ik de blije dosis ophaaalde merkte ik wel dat prenatal op dit moment niet de juiste winkel is ...
maandag 16 januari 2017 om 14:57
Bedankt voor de suggesties voor sporten meiden! Pigstails, dat klinkt ook niet lekker zeg! Wat gaan ze bij de operatie precies doen? Bij mijn knieoperatie hebben ze een pees uit mijn hamstring in mijn knie gezet (i.p.v. mijn doorgescheurde kruisband). Dat is al ruim vier jaar geleden en heb sindsdien nergens last meer van gehad.
Sosa, wat leuk! En handig dat je al zoveel jongensspul hebt. Om die naam zou ik me ook niet druk maken hoor! Je kan niet met ie-de-reen rekening houden. En de meeste mensen zullen dat echt niet erg vinden, misschien zijn ze wel vereerd dat jij hun kindernaam zo mooi vindt...
Groenoog, bij ons leek de nub erop dat het een meisje wordt! Ben benieuwd of het bij ons allebei gaat uitkomen Wanneer heb jij de geslachtsbepaling? Ik zie je niet in de tabel staan trouwens, wil je er niet in?
Sosa, wat leuk! En handig dat je al zoveel jongensspul hebt. Om die naam zou ik me ook niet druk maken hoor! Je kan niet met ie-de-reen rekening houden. En de meeste mensen zullen dat echt niet erg vinden, misschien zijn ze wel vereerd dat jij hun kindernaam zo mooi vindt...
Groenoog, bij ons leek de nub erop dat het een meisje wordt! Ben benieuwd of het bij ons allebei gaat uitkomen Wanneer heb jij de geslachtsbepaling? Ik zie je niet in de tabel staan trouwens, wil je er niet in?
maandag 16 januari 2017 om 15:01