Uitgerekend Juni 2017 deel 2

07-10-2016 10:53 1287 berichten
Omdat de dames van het andere topic uitgerekend in Juni 2017 graag met een kleiner groepje praten maak ik een nieuw topic aan voor de nieuwe schrijfsters die ook in Juni zijn uitgerekend! Op dit topic komt geen slotje iedereen die in juni is uitgerekend is welkom dus laten we hopen dat het een lekker vol topic word!

Als er iets in de tabel veranderd moet worden geef dit dan dikgedrukt aan!

= kloppend hartje

NaamLeeftijdHoeveelste kindjeUitgerekendGeslachtAfsprakenWondertje3303e4 Juni meisje16 januari 20 weken echoPrettymama282e8 Juni jongen17 januari 20 weken echo, 2 februari controle vkSmurf89271e8 Juni Verrassing9 februari controle vkHartje15281e9 Juni Verrassing13 februari controle vk-streepje-301e11 Juni onbekend25 januari 20 wekn echo, 1 februari controle verloskundigeDanny89271e12 Juni onbekend16 december echoBevertjes301e14 Juni onbekendLoveisdancing262e14 Juni onbekendLadiiNurd261e*21 Juni onbekendLilianw198828 1e*22 Juni meisje31 januari 20 weken echoMamavanonswondertje201e22 Juni jongenMaison06271e22 Juni meisje3 februari 20 weken echoMijmama312e22 Juni Verrassing6 februari 20 weken echoBabynummer128 1e26 juni VerrassingAardbeitje8371e29 Juni Verrassing

pistasche91

wegens lange tijd niet mee praten heb ik Urbanjungle, floraaa, Chabelitha, jbm, pixeltje79, Sukayan, Musketi, S1984J, Noortje9414, Jopie84, knoopje8, Sjieep, Mevrouw_X en Summer010 uit de tabel gehaald zodat deze up to date blijft. Als jullie weer willen aansluiten dan mag dat natuurlijk!
Alle reacties Link kopieren
Zo het is rustig hier! komt zeker door het sinterklaasweekend. Iedereen goed verwend?

Ik heb met mijn schoonfamilie afgelopen zaterdag sinterklaas gevierd en daar 2 babypakjes gehad. Heel gek om te krijgen, want zelf had ik nog helemaal niks in huis, zelfs geen babymagazine of iets dergelijks. Toen ik die pakjes kreeg vond ik het gek op te beseffen dat die straks aangetrokken wordt door mijn kindje.

Maar goed, zondag zijn we zelf naar de Prenatal in Breda geweest, gewoon om een keer te kijken wat er allemaal is. Daar zo'n cape gekocht voor na het badderen, mijn vriend een knuffel die hij leuk vond en we hebben iets praktisch gekocht: een luier emmer.. haha.

Het wordt op deze manier steeds meer werkelijkheid. Mijn ouders zijn zondag ook even langs geweest. Zij zijn naar de baby dump geweest in Cappele a/d IJsel en hadden daar ook een lief pakje gekocht.

@Smurf: Ik kom zelf niet uit Noord-Holland, dus heb echt geen idee.. En ik vind het ook super leuk om te vertellen. Wij hebben iedereen nu zo'n beetje gehad. Van het weekend namelijk aan mijn vriend zijn oma verteld (94 jaar) en aan de rest van zijn familie. Wat we alleen nog willen doen is een aankondiging op facebook. Maar daar wacht ik nog ff mee. ik weet niet wanneer ik dat wil doen, maar ik ben a.s. donderdag pas 12 weken dus ik wil gewoon nog ff wachten. Op mijn werk heb ik het mijn collega's wel verteld, maar de bewoners bij wie ik werk niet. Daar wil ik ook nog even mee wachten. Misschien over twee weken ofso?

@Wondertje: tja daar zit inderdaad wel wat tijd tussen. Toch gel dat elke verloskundige praktijk weer anders te werk gaat. Ook met de echo's enzo. Ik had gedacht dat er wel een standaard procedure is. Ik heb met 8 weken mijn intakegesprek gehad en vanaf dat moment kom ik volgens mij een poosje elke maand. Ik heb nu a.s donderdag een afspraak en dan ben ik 12 weken. Ik ga er een beetje van uit dat ik met 16 weken weer langs moet komen. Dat zal ik donderdag wel merken.

En wat spannend dat je bijna de geslachtsbepaling heb! ben benieuwd. Ben jij de eerste van ons groepje die hem heeft?
Ik heb vrijdag dan eindelijk mijn eerste (termijn) echo gehad. Alles zag er goed uit. Ben paar dagen vooruit gezet. 20 juni is de nieuwe datum. Grappig, want dat is dus de verjaardag van mn man.

Had eerste afspraak met vk met 10 weken en volgende met 14. Hebben jullie de vraag gekregen ook aan Centering Pregnancy mee te doen? Ik overweeg het wel, afhankelijk wanneer de groepsbijeenkomsten zijn. Zou of woensdagochtend of donderdagavond zijn. Donderdagavond zou gelijk door na mn werk zijn, weet niet of ik dat wel wil. Is vermoeiend en dan zie ik m'n zoontje die dag ook niet. Woensdagochtend ben ik toch vrij, dus dan zou het wel kunnen. En dan hopen dat het een beetje een leuke, diverse groep is.

Gisteren ook mn broertje en mijn opa en oma ingelicht, dmv een gedicht. Leuk om de reacties te zien!

Nu nog een paar vrienden en op t werk en dan maak ik het verder openbaar.
S1984j fijn dat ook bij jou alles goed is! Centering pragnancy doe ze bij ons niet en ik zou hier ook niet aan mee willen doen vind de een op een afspraken met de vk hartstikke fijn.
Fijn s1984j dat alles goed was, top!

Centering pragnancy, geen idee of ze dat bij mij aanbieden.. Wat is dat precies?

Vertellen: ik vind het ook heel erg leuk om te vertellen, maar wel ook wel spannend. Alleen de naaste familie weet het nog (broers, zussen, opa's oma's en ouders). Zij vonden het allemaal geweldig en we hebben leuke reacties gekregen. Als woensdag de termijnecho goed is wil ik het deze week/aankomend weekend tegen vrienden/verdere familie en mijn baas vertellen op het werk. En dat vind ik ECHT heel spannend, zoals jullie weten. Ik weet ook echt niet waarom, haha. Ik heb een vast contract, gewoon een fijne band met mijn baas en collega's, maar toch vind ik het zo spannend. Daarnaast wil ik het pas helemaal openbaar gooien wanneer de combinatietest goed is. Dus collega's moeten nog even wachten ( met een paar uitzonderingen).

Weten jullie misschien hoe snel je daar de uitslag van krijgt? Ik ga woensdag voor de nekplooimeting en laat dan meteen ook bloed prikken. Ik krijg dan telefonisch de uitslag..
Maisone de uitslag krijg je vrij snel meestal gelijk al bij de echo.
.
S1984j gefeliciteerd met de goede echo!

Maison ik had ook ruim een week er voor bloed laten prikken en kreeg de uitslag gelijk na de echo.

Leuke kleding winkel: room maternity ( eerst room42) in Haarlem. Heeft veel keus.

Vertellen. Probeer zo veel mogelijk mensen het persoonlijk te vertellen mijn agenda ontploft bijna van alle afspraken. Hoef het niet meer geheim te houden. Heb wel gemerkt dat ik dat echt lastig vind.

Centring pregnancy: geen idee nog of ze het bij ons hebben. Vervallen dan je gewonen afspraken?
@Babynummer1: Leuk dat je mee gaat doen aan centering pregnancy.. Volgens mij bieden ze het bij mij ook aan, ze hebben het alleen nog niet aangeboden. Misschien dat ik wel mee ga doen, want vind het leuk om wat meer zwangeren vrouwen te kennen bij mij in de buurt die rond dezelfde tijd zijn uitgerekend.

Ik ga ook mee doen aan een zwangerfit cursus. Wil toch een beetje fit blijven tijdens de zwangerschap en ook zo veel mogelijk kennis op doen over bevallen. Het wordt toch de eerste keer, dus weet niet wat ik kan verwachten.

Morgen weer een afspraak bij de verloskundige. ff een check-up en we gaan naar het hartje luisteren. Ik ben zo benieuwd of het lukt... kan niet wachten!
Morgen 12 weken zwanger en voel me eindelijk een beetje beter! Krijg weer meer energie, heb vandaag zelfs dingen kunnen doen in het huishouden. Ik heb nog nooit met zo'n grote glimlach staan strijken. Ik verwacht niet dat de misselijkheid helemaal weg gaat, maar het wordt zo in ieder geval een beetje dagelijker.

Hier hebben ze geen centering pregnancy in de aanbieding. Worden dus gewone afspraken bij de vk. Maar vind ik ook prima.

Vorige keer geen zwangerschapscursus gedaan. Ik overweeg nu om te gaan zwangerschapszwemmen, is niet echt een cursus maar je bent toch lekker in beweging. Dat past denk ik beter bij mij.
Zo, na een zenuwslopende ochtend een prachtige termijn echo gehad. Alles zag er top uit en ook de nekplooimeting was helemaal netjes. Dit was echter nog geen garantie, want ik krijg volgende week pas de volledige uitslag. Het bloed moet nog onderzocht worden.

We hebben ontzettend veel foto's gekregen, zo leuk! Ik ben op dit moment weer even de gelukkigste van de hele wereld.

Kleding: ik heb vooral al veel online zitten kijken naar leuke zwangerschapskleding (nog niks gekocht). Ik vond dat ze van de h&m nog de leukste kleding hadden.

Ik was trouwens wel 2 kilo aangekomen. Jullie al wat kilo's erbij?
Mijmama: Ik wil mij ook even gaan verdiepen in zwangerschapszwemmen. Ik vind het heerlijk om te zwemmen, ontmoet andere zwangere en je blijft lekker fit.
Ik overweeg ook om te gaan zwemmen dus moet me er even helemaal in verdiepen ik ben inmiddels ook rond 2 kilo aangekomen (12wk vandaag) ik merk ook dat ik wat voller wordt in mijn gezicht haha hebben jullie dat ook ?
Stay Positive!
.
Centering pregnancy, nooit eerder van gehoord! Klinkt wel leuk, maar zou niet weten waar ik de tijd vandaan moet halen.. Werk fulltime!

Maison fijn dat de echo goed was! Lekker van nagenieten..

Ik ben echt nog niets aangekomen.. Kreeg vandaag wel voor het eerste reactie op mijn buik! Begint nu echt al een beetje zichtbaar te worden .. Ben vrijdag 14 weken! Maar eens aan de beroemde buik foto's beginnen ..
weet niet of ik t doorgegeven heb.? Uitgerekende datum 09.06.. VK afspraak 19-12 en 20-01 de 20 weken echo
Wat fijn al die goede echo's. Kan niet wachten tot wij weer mogen.

Ik heb nog niet nagedacht over cursussen, maar als ik dat hier lees zal ik me daar toch maar eens in gaan verdiepen.

Maandag met surprise het nieuws aan de klas verteld. Allemaal leuke reacties. Nu is iedereen op de hoogte, staat overigens nog niet op fb.

Wij hebben zelf nog niets gekocht maar met sinterklaas al wel allerlei dingen voor de baby-uitzet gekregen (voedingskussen, aankleedkussen, luieremmer en nog wat kleine dingen).

Gewicht: ik ben sinds mijn zwangerschap z'n 6 kilo afgevallen. Ik heb hormonen geslikt om zwanger te worden, dit heeft toen voor gezorgd dat ik aan kwam.
27 december heb ik weer controle trouwens +- 15wk echo bij de gynaecoloog had ik nog niet doorgegeven
Stay Positive!
Gisteren een goede termijn echo gehad Eigenlijk zou ik volgens de termijn echo 2 dagen vooruit moeten . Maar heb gevraagd of ze de datum willen laten staan.

Over 4 weken krijg ik ook te horen of ik gedeeltelijk of helemaal naar de gyn over moet :( dat vind ik wel even wat minder. Maar goed dat is een zorg voor over 4 weken.

Tijdens de echo werd trouwens bevestigd dat ik mini alweer voel. Was aan t twijfelen of t de baby of mn darmen zijn. Maar dus zeker de baby nu.
Muskiti fijn dat je een goede echo had! Wat grappig dat je verteld dat je je kindje voelt, ik dacht het ukkie vanochtend ook te voelen. Weet vrijwel zeker dat het mijn darmen niet waren, maar dacht dat het veel te vroeg was om het kindje te kunnen zijn. Hoe ver was jij toen je voor het eerst beweging voelde?

Volgens mij heb ik nog niet doorgegeven dat ik 22 december controle + echo heb bij de verloskundige.
Musketi waarom wou je niet vooruit gezet worden? Moeten ze dat niet standaard doen als het volgens hun berekening zo is?

Hier voel ik de kleine ook heel af en toe zo fijn ben toch wel erg benieuwd waar mijn placenta ligt dit keer ga het volgende week vragen
Omdat ik de datum 17-6-17 mooier vind dan 15-6-17 :p en bovendien heb ik 15-6 al 2 verjaardagen waaronder die van mijn moeder. En 2 dagen maakt niet zo gek veel uit. Als t nou een week was is t andere koek.
Het kindje komt wanneer het komt datum zegt niet zo veel

Elke dag vooruit is er weer 1 (gevoelsmatig dan) het kan ook een maand te vroeg komen.
Ik ben stiekem jaloers op de meiden die de kleine al kunnen voelen.. Ik zal echt een paar maanden moeten wachten denk ik..de verloskundige heeft gezegd dat het bij mij allemaal niet mee zit en het zou juist zo fijn zijn als ik hem/haar kon voelen. Dan kan ik mijn lichaam vertrouwen dat het goed gaat. Achja de vk heeft gezegd dat ik altijd naar het hartje kan luister als ik behoefte heb,

Vandaag tweede gesprek gehad met de vk, ik ben nu precies 12 weken. Heel gek om dat te bedenken eigenlijk. Ik heb erg naar die 12 weken toegeleefd, omdat je dan die grens over gaat. En nu ben ik er gewoon. Bij de verloskundige echt een paar seconde het hartje gehoord. Ze had moeite om hem te vinden, daar was al voor gewaarschuwd. Maar toch fijn om hem even snel gehoord te hebben. Het was wel te kort om er echt een gevoel bij te hebben. Maar wel een bevestiging dat het goed is.

@aankomen: Ik ben gelukkig niet aangekomen op de weegschaal bij de verloskundige. Op de weegschaal thuis zou ik 0,5kg zijn aangekomen, maar dat is nog niks natuurlijk. Ik ben er wel blij mee, want ik ben zelf zo'n 8 kg te zwaar eigenlijk. Dus de 3 kg extra vet wat je aankomt, heb ik al. Ik probeer zo lang mogelijk hetzelfde gewicht aan te houden, maar ik weet dat ik vanaf nu een aantal kg zal aankomen. We gaan het mee maken.
quote:lilianw1988 schreef op 08 december 2016 @ 13:51:

Ik ben stiekem jaloers op de meiden die de kleine al kunnen voelen.. Ik zal echt een paar maanden moeten wachten denk ik..de verloskundige heeft gezegd dat het bij mij allemaal niet me zit en het zou juist zo fijn zijn als ik hem/haar kon voelen. Dan kan ik mijn lichaam vertrouwen dat het goed gaat. Achja de vk heeft gezegd dat ik altijd naar het hartje kan luister als ik behoefte heb,

Vandaag tweede gesprek gehad met de vk, ik ben nu precies 12 weken. Heel gek om dat te bedenken eigenlijk. Ik heb erg naar die 12 weken toegeleefd, omdat je dan die grens over gaat. En nu ben ik er gewoon. Bij de verloskundige echt een paar seconde het hartje gehoord. Ze had moeite om hem te vinden, daar was al voor gewaarschuwd. Maar toch fijn om hem even snel gehoord te hebben. Het was wel te kort om er echt een gevoel bij te hebben. Maar wel een bevestiging dat het goed is.

@aankomen: Ik ben gelukkig niet aangekomen op de weegschaal bij de verloskundige. Op de weegschaal thuis zou ik 0,5kg zijn aangekomen, maar dat is nog niks natuurlijk. Ik ben er wel blij mee, want ik ben zelf zo'n 8 kg te zwaar eigenlijk. Dus de 3 kg extra vet wat je aankomt, heb ik al. Ik probeer zo lang mogelijk hetzelfde gewicht aan te houden, maar ik weet dat ik vanaf nu een aantal kg zal aankomen. We gaan het mee maken.

Herkenbaar, ik ook, ben nu precies 14 weken en ik voel helemaal niks.

Onze tijd komt ook nog wel.

0,5 kg is trouwens heel netjes. Ik heb er 3 kilo bij .
Hier vandaag precies 12 weken..

Vandaag was het de dag om mijn werkgever in te lichten. Het MOEST van mijzelf vandaag, omdat ik zo zenuwachtig van het idee werd, wilde ik dit achter de rug hebben.

Er werd zo lief en leuk gereageerd!

Wow, heb ik mijzelf daar nou zo druk om zitten maken?

Tot nu toe alleen maar zulke lieve en mooie reacties gekregen. Van het weekend hebben we ook weer veel bezoekjes gepland staan. Erg veel zin in!

Ardni: heb jij het al verteld aan je werkgever? Ik had je berichtje in het andere juni topic gezien en ben wel benieuwd.

Voelen: Wat zal dat leuk zijn om je kleine humpie te voelen..

Update: 28 december controle verloskundige + hartje luisteren

Ik wil morgen even bellen voor een afspraak voor de geslachtsbepaling! Dit zou dan ook in de week van 28 dec zijn.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven