Uitgerekend juni'23

27-10-2022 12:50 208 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Welkom Mede-zwangeren! :-D
NaamLeeftijdUitgerekendEchoJongen/Meisje? Geboren
MMS2510 juni-Meisje*
Procne36/3821 juni-*
Poldermeisje6225/2613 juni-Meisje*
Klapzooitje35/3618 juni-Verrassing*
Tostikaaskipfilet32/371 juni Meisje
Sunny-9130/3116 juni-Meisje*
Donksi8834/4129 juni-*
Juffie631/3918 juni-*
Bambam2339 27 juni-10 mei?
tostikaaskipfilet wijzigde dit bericht op 15-05-2023 17:58
47.94% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
@Poldermeisje, wij moesten dus ook bij een andere praktijk, de 20 weken echo is ook daar. Dus ik zie haar helaas nog één keer :-(
Mijn eigen verloskundige + bijbehorende echodames zijn juist hartstikke gezellig en leuk! Daarom viel het mij nu ook best wel tegen.
En 15 december, spannend! Hopelijk is bij jou ook alles goed dan
@Sunny-91
Ja, gelukkig doet de kleine het wel goed :heart:
Wat heb je snel de 13 weken & geslachtsecho achter elkaar! Kunnen ze het met 14 weken al wel goed zien dan? Wij zagen met de 13 weken echo zelf nog helemaal niks. En toen was ik 13w5d..
Of wij krijgen dus een meisje omdat we “niks” zagen, kan natuurlijk ook haha!

&& Tabel is weer bijgewerkt.

Klapzooitje & Sunny & MMS25 & Donksi Heel veel plezier deze week bij de echo :heart:
Alle reacties Link kopieren Quote
@Tostikaaskipfilet, oei wij hebben inderdaad de 13 en 20 weken echo bij een andere praktijk... Even afwachten hoe dat gaat zijn! Wel erg spannend inderdaad!

27 december hebben we nog een echo bij onze verloskundige, eigenlijk zou dat een "normale" check zijn maar dan maken ze ook altijd een echo, gewoon omdat het kan en zo leuk is :cheer2: .

Maar... toen bedacht ik mij ineens dat ik dan al 16 weken zwanger ben! En dat ze dan dus het geslacht zouden kunnen zien? Wij willen het wel heel graag weten dus ik hoop het zo! Hebben jullie al een duidelijk voorgevoel?

Succes met alle echo's! :rose:
Alle reacties Link kopieren Quote
Poldermeisje, dan moet je het wel kunnen zien denk ik! Wij hebben namelijk precies met 16 weken de geslachtsecho. Vriend denkt 100% zeker te weten dat het een jongen is. Zelf dacht ik dat ook, maar nu ik las dat iemand dus op "onze 13-termijn echo" , de geslachtsbepaling heeft, en ik heb niks gezien. Twijfel ik, haha! Maar jongen of meisje, het maakt mij echt niks uit. Eindelijk krijgen wij een baaaaaaaaaaby:heart:


allen; Maar ehm, ik vroeg mij alleen af, wat doen jullie met de zorgverzekering? Overstappen? Kraampakket? Met zkh-bevalling? Ik heb hier dus geen verstand van en weet niet zo goed wat ik ermee moet. Dus vertel, wat hebben/doen jullie?
Alle reacties Link kopieren Quote
Tostikaaskipfilet schreef:
05-12-2022 19:32
Maar ehm, ik vroeg mij alleen af, wat doen jullie met de zorgverzekering? Overstappen? Kraampakket? Met zkh-bevalling? Ik heb hier dus geen verstand van en weet niet zo goed wat ik ermee moet. Dus vertel, wat hebben/doen jullie?
Ik moet het nog even precies gaan uitrekenen, maar ik denk dat ik weer alleen een basisverzekering neem.

Bij mijn zoon had ik destijds ook alleen een basisverzekering. Ik had toen berekend dat ik goedkoper uit was als ik alle bijkomende zaken zelf zou betalen dan wanneer ik een aanvullende verzekering zou nemen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Tosti, hier in de buurt zit een echo centrum die geslachtsbepalingsecho's vanaf 13 weken doen. Bij mijn vorige zwangerschappen ben ik daar ook geweest in de 13e week en toen kon ze het beide keren goed zien. Dus ik hoop heel erg dat de baby deze keer ook goed meewerkt!

Mijn voorgevoel zegt een jongen, ben heel benieuwd of het klopt!

Qua zorgverzekering doen wij alleen basispakket met extra fysiotherapie behandelingen. Ik wil na mijn keizersnede weer mijn litteken laten masseren, dus daar heb ik fysio voor nodig.

Wat zouden jullie er van vinden om binnenkort op een whatsapp groepje over te stappen? Ik zou het zelf wel een stuk makkelijker kletsen vinden dan hier op het forum.
Alle reacties Link kopieren Quote
@Tostikaaskipfilet Oooh wat spannend, dan weet ik het misschien 27 december al! Ik herken wel wat je zegt hoor, geen voorgevoel!! Maar wel erg benieuwd. Alsof je dan wat meer je kindje leert kennen, zin in!

Ik ga denk ik niet overstappen maar wel aanvullend verzekeren, maar ik las ook (zoals @Sunny-91 al zegt) dat dit niet altijd voordeliger is... Ik wil het omdat als ik na de bevalling ook fysio oid nodig heb dat ook meeverzekerd is.. Maar ik vind het wel een lastige overweging hoor! Zie soms door de bomen het bos niet meer.

@Sunny-91 Wat spannend! Ik duim dat je het op tijd kan zien en dat baby meewerkt! En of je voorgevoel klopt haha :lol:

Ik vind een whatsapp groepje wel leuk! Daar kijk je toch wat vaker dan op dit forum.
Alle reacties Link kopieren Quote
Wat leuk dat de geslachtsecho's er aan komen.
Wij hebben het de 27e gepland. We twijfelden en wilden graag ons oudste zoontje meenemen, maar die mag naar de 13 weken echo en de 20 weken niet mee.
Dus dachten we dan doen we een extra echo en meteen geslacht.

Ik kijk wat voordeliger is, maar denk dat ik overstap. Even goed kijken of het ziekenhuis in je buurt een contract heeft met je verzekering.
Hier ben ik bij de vorige zwangerschap de mist in gegaan en kon uiteindelijk heel veel geld zelf betalen. Dus dat goed uitzoeken is echt de moeite!

Kraampakket is niet zo duur dus kun je anders beter los kopen en kraamzorg is bijna overal goed geregeld.

Ik kijk ook niet iedere dag op het forum. WhatsApp is dan fijner alleen is soms ook lastig bijhouden haha
Maar vind het wel leuk
Alle reacties Link kopieren Quote
Leuk dat het al steeds meer zichtbaar en echt wordt zo hè?! Ik ga geen extra echo doen. Mijn 13-weken echo is met ruim 14 weken. Misschien dat ik het dan hoor en anders bij 20 weken. Bij mijn dochter heb ik ook tot 20 weken gewacht.

Ik ga nog wel overstappen, maar dat doe ik bijna elk jaar. Heb ook een uitbreiding omdat ik af en toe fysio nodig heb.

Whatsapp is idd makkelijker bijhouden, denk ik.
Alle reacties Link kopieren Quote
Hier vandaag een goede echo gehad met gelukkig 2 heeel mooi kloppende hartjes en beide kindjes goed gegroeid!

De 13 en 20 weken echo beide al gepland dus heb weer wat om naar uit te kijken!

Krijg wel een aantal medicijnen ivm tweelingzwangerschap maar dat is maar zo!

Over een geslachtsecho hebben wij het eigenlijk nog niet gehad hier in huis, was veel te “bang” voor de echo van vandaag!

Whatsapp is zeker makkelijker bij te houden denk ik!

Voor de tabel22 december 13 weken echo, uitgerekende datum blijft 29-6. En dus 2e en 3e kindje Wauwww
Alle reacties Link kopieren Quote
Hallo allemaal!

Wat is er veel geschreven. Ik probeer overal even op te reageren.

Whatsapp
Dit heeft niet mijn voorkeur. Ik heb al veel groepsapps en als er bij 1 veel activiteiten is merk ik dat ik het op een dag niet kan bijhouden. Uit ervaring weet ik dat er dan zoveel wordt besproken en ik het overzicht kwijtraak. Bv korte reacties en dan zie je het onderwerp niet meer terug.

Nu loop ik soms ook achter, maar zie ik het niet in mijn WA lijst. Ik typ altijd in notities en switch dan steeds naar het forum en plak het dan hier neer. Maar, als iedereen voor is.. doe gerust!

@Bambam hoe is het met het bloedverlies?

@Procne
wat leuk die leeftijden van je kindjes. Komt overheen met mijn 2 koters die al rondlopen. Of rennen. Balen zeg, dat je zo beroerd bent.

@TKK wat balen van je echoscopiste. Niet tof. Doen bij jullie de VK niet de termijnechos? Ik had deze vanmiddag bij mijn eigen VK.

Spannend Sunny, dat je straks het geslacht weet! En hoe leuk, hoe je oudste erop reageren.


@Donski
, wat fijn! Super zeg je goede echo en beide kindjes gegroeid. Want 1 was nog een beetje spannend toch? Ben je al aan het idee gewend, van een tweeling? 😍 Waarom krijg je nu medicatie?
Alle reacties Link kopieren Quote
Hier gaat het wat beter inmiddels. Wel veel moe en woooww.. mijn buik. Bij de eerste had ik met 20 wkn nog niet zo'n buik. Maar dat stagneert wel weer (hoop ik..)

We hebben de termijnecho gehad vanmiddag. Alles was goed. Letterlijk springlevend!

Zijn er hier ook nog dames die de 13 weken echo niet doen? Ik doe het namelijk niet. Bij de andere 2 ook niet gehad en ik heb mij er even in verdiept en overlegs met de VK. Voor ons werd het snel duidelijk dat het niet voldoende toegevoegde waarde heeft (dit is uiteraard voor iedereen anders) 20 weken echo hebben we eind januari .

Vertellen
Wij hebben inmiddels de oudste 2 het verteld. Was geen enthousiaste reactie haha, maar het is wel blijven hangen. Regelmatig buik kusje geven of ineens erover begonnen. Ook hier worden al namen bedacht. Wat Bambam zegt ga ik denk ik ook doen, filmpjes kijken enzo. Leuk voor de oudste.

Wat betreft zorgverzekering. Ik ga het ook uitzoeken wat de kosten zijn als ik aanvullend verzeker of basis blijf. Want VK/echos zijn basis, medisch bevallen is basis (wil weer thuis bevallen en ZH vermijden) en kraamzorg is eigen bijdrage bij basis. Op basis van voorgaande bevallingen en herstel heb ik wel bekkenbodem therapeut nodig. Dus ik ga even uitrekenen wat voordeliger is. Ik neem dan wel mee dat aanvullend ook weer andere dingen misschien vergoed die ik nu zelf betaal. Voor het kraampakket hoef je het in elk geval niet te doen. Dit jaar was ik basis verzekerd en eigen risico hoog. Ging goed gelukkig. Dus net wat jij al beschreef Procne.


Hoeveel werken jullie nu, en wat gaan jullie straks doen?

Bij de eerste werkte ik 4 om 3 (lange) dagen, na een jaar 26 uur en na de 2e 18 uur. Ben nu blijven haken op 2 dagen (16 uur zorg&welzijn). Echt heerlijk! Iedereen maakt zijn eigen keuze, maar vind het zo'n voorrecht dat ik veel bij mijn kindjes kan zijn en ze daardoor (voor mijn gevoel) veel voor ze kan zijn. Ik had daar altijd een andere mening over, maar bij onze situatie en onze kinderen (veel regulatie, overprikkeling etc..) werkt dit zo veel beter. Het eerste jaar zat ik altijd in tweestrijd.. Niet volledige focus op moederschap en ook niet altijd volledige focus op werk. Ik deed altijd iets of iemand tekort voor mijn gevoel. Dat is nu niet meer het geval, ook omdat ik gegroeid ben in mijn rol als moeder hoor. Niet alleen vanwege werkaanpassingen. Nogmaals, iedereen doet het anders en wat werkt dat werkt hoor!
Alle reacties Link kopieren Quote
Na de geboorte van de eerste heb ik een aantal jaren 32 uur gewerkt, verdeeld over 4 dagen.

Sinds 1,5 jaar heb ik een andere werkgever en en werk ik fulltime. Dat is hier 36 uur. Mijn werkgever is erg flexibel, dus ik doe het in 4 dagen.

Ik ga na mijn verlof ook weer terug naar 36 uur. Twijfel nog over weer 4x9, of toch een extra ochtend opvang, zodat ik het iets meer kan spreiden over de week.

In mijn vakgebied is 4 dagen werken wel het minimum. Ik zou naar 32 uur kunnen, maar dan heb ik waarschijnlijk net zoveel werk als met 36 uur.

Weten jullie al hoeveel verlof jullie opnemen?
Mijn plan is om dit keer een aantal maanden extra verlof te nemen, zodat ik pas 1 december weer aan het werk ga. Dat betekent in totaal ruim 6 maanden verlof.
Alle reacties Link kopieren Quote
Procne schreef:
07-12-2022 21:02

Weten jullie al hoeveel verlof jullie opnemen?
Mijn plan is om dit keer een aantal maanden extra verlof te nemen, zodat ik pas 1 december weer aan het werk ga. Dat betekent in totaal ruim 6 maanden verlof.
Ik heb dat na de 2e gedaan. 2 maanden ouderschapsverlof. Vond ik zo fijn. Maar, achteraf had ik mij beter kunnen ziekmelden nav 'ziek na bevalling' i.p.v. tobben tijdens mijn ouderschapsverlof. We hadden een pittige start met de 2e en was mentaal en fysiek nog niet in staat om te werken. Mijn toenmalige baan was een senior functie met nogal wat verantwoordelijkheden. En ik kon na 3 maanden amper onthouden welke dag het was 🙈
klapzooitje wijzigde dit bericht op 07-12-2022 21:55
Reden: Foutje
0.42% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik werk nu nog 16 uur en wil na mijn verlof nog ouderschapsverlof op gaan nemen zodat ik 2 maanden langer vrij ben. Dit wordt sowieso ons laatste kindje en wil er optimaal van gaan genieten als ze nog zo klein zijn! En het lijkt me voor de oudste 2 ook heerlijk als ik wat langer thuis kan blijven.

Wauw Donski, wat ontzettend fijn zeg dat allebei de kindjes het zo goed doen! :heart: :heart: bijzonder zeg een tweeling!

Voor degenen die het wel leuk vinden om een app groepje te beginnen, je mag me een PB sturen hoor met je naam + telefoonnummer. Als ik er dan een aantal verzameld heb zal ik een appgroep aanmaken :)
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik werk nu fulltime maar na mijn verlof ga ik mijn aanvullende ouderschapsverlof uitsmeren dus één dag minder werken. Ook ga ik één dag vast thuiswerken. Mijn man heeft een eigen bedrijf dus hij werkt ook vanuit huis, dan kunnen we op de thuiswerkdag de zorg een beetje verdelen. Werkgever weet overigens ook dat ik dan niet 8 uur vol productief ben maar vindt dit prima...

Waarschijnlijk ga ik daarna niet meer fulltime werken overigens, dus dan ook 32 uur of wellicht tzt 24..

@Sunny-91 Ik heb je een privé bericht gestuurd!
Alle reacties Link kopieren Quote
Donski wat een goed nieuws!

Ik werk nu 23 uur en zou het liefst terug naar 16uur gaan. Hopelijk kan dat met betaald ouderschapsverlof een deel van het jaar en dan eventueel nog onbetaald.

De opvang voor 3 kinderen is ook zo duur voor 3 dagen dat ik anders bijna werk voor de opvang. Vind ik ook zonde en ik ben dan veel liever bij m'n kinderen.

Laten jullie opvang wel doorlopen bij de oudere kinderen? De oudste gaat naar school, maar vraag me af of ik de jongste 3 dagen naar de opvang wil laten gaan als ik verlof heb. De rust is natuurlijk wel fijn en ook als de baby er is, maar ik vind het dan zoveel. Hoe doen jullie dit?
Alle reacties Link kopieren Quote
@ Whatsapp
Whatsapp groepje is misschien wel fijn, maar ik zit al in zoveel whatsappgroepen, denk dat het misschien teveel is om dan bij te houden. En wat Klapzooitje ook doet, ik switch tussen twee schermen om alles te beantwoorden. Whatsapp kan soms zo snel gaan met berichten dat er minder overzicht is? Als je een groepje hebt, mag je mij er wel in gooien. Als het mij niet bevalt ben ik er zo weer uit :p

@ Sunny, hoop het ook voor je dat het dan zichtbaar is.
@Poldermeisje, zou mooi zijn toch? Dat je net voor de jaarwisseling weet of je een jongen of meisje gaat krijgen :D

@Klapzooitje
Nee, de 13 en 20 weken echo worden ergens anders gedaan. De overige echo’s zijn wel bij de VK gelukkig!

@Donksi :hearts: een tweeling!

@MMS25, hoe was het bij jou?

Qua werk, ik werk nu 32uur per week en de bedoeling is ook dat ik dat blijf doen. Vriend gaat wel naar 32uur. Dan hebben we drie dagen opvang nodig (ook even een berekening gemaakt daarvoor, moeten per maand dan €500,- zelf betalen. Wat ’n geld!) Maar we zien het wel. Kan mij er nu nog niet heel druk om maken..
Verlof, ik denk gewoon het normale. Misschien wel iets erachteraan maar ook dat weet ik nog niet. Misschien is het ook fijn om wel weer aan het werk te gaan? Of tijdelijk een halve dag minder? Ook dit zie ik met de tijd wel haha!

Zelf zit ik de hele week al met best wat vragen naar aanleiding van het hele zorgverzekeringsgedoe. Wil ik in het zkh bevallen? Of toch liever thuis? En zo heb ik nog meer vragen met betrekking tot de zwangerschap/bevalling maar weet niet zo goed of ik dat aan de VK kan vragen. En zo ja, moet ik daar dan een afspraak voor maken of zou ik donderdag afwachten omdat ik dan toch n echo heb? Moet natuurlijk wel voor het einde van de maand overstappen qua verzekering.
Hoe gaat het met jullie verder? Inmiddels al iets meer zichtbaar of zijn jullie net als mij? Nog steeds niks zichtbaar/merkbaar? :p
Alle reacties Link kopieren Quote
Ons kindje is voor zover ze t nu kunnen zien goed gekeurd tijdens de 13 weken echo :heart: hele opluchting!
Nu hebben we woensdag de echo voor t geslacht en donderdag heb ik weer een afspraak bij de gynaecoloog dus ik kan weer genoeg spieken de komende tijd!

Juffie, onze oudste gaat naar school en onze jongste gaat 1 dag naar het kinderdagverblijf. Dat wil ik wel door laten lopen tijdens mijn verlof. Heeerlijk even een dagje voor mezelf :lol: maar snap ook dat als ze 3 dagen gaan dat je dat wel beetje veel vind. Misschien tijdelijk even wat minder vaak laten gaan?

Ik heb nu de nummers van Poldermeisje en Donski gehad, ik wacht nog even af of er nog meer nummers volgen en dan maak ik de app groep aan.
Jammer dat niet iedereen er bij wil maar wel begrijpelijk hoor!
Alle reacties Link kopieren Quote
@Juffie6, ik laat de opvang gewoon doorlopen. Simpelweg omdat er hier gigantische wachtlijsten zijn en je je plek kwijt bent als je tijdelijk minder opvang afneemt.

Nu gaan onze kinderen 3 dagen naar de opvang/bso. Ik zit er wel aan te denken om misschien naar 2 dagen bso + 1 of 2 dagen oppas aan huis te gaan. En dan tijdens m’n verlof al een dag bso te laten vallen. Maar dan moeten we wel een oppas kunnen vinden en dat is nog niet zo makkelijk.


Ik ben trouwens ook niet zo’n voorstander van een WhatsApp groep. Vind het hier wel handig dat er een tabel bij zit. En ik houd m’n forum activiteit en eigen identiteit graag gescheiden.
Alle reacties Link kopieren Quote
@Poldermeisje, mij is thuiswerken met een baby nooit echt gelukt. Slaapjes en calls voor m’n werk waren altijd moeilijk af te stemmen en vaak was ik dan tussendoor ook nog druk met flesjes afwassen/puin ruimen/wassen draaien. Per dag kwam ik hooguit aan 2-3 uur werken toe. Misschien dat het makkelijker is als je het kunt verdelen met je partner. En misschien krijg je een super makkelijke baby. Maar wil je toch even waarschuwen :P
Alle reacties Link kopieren Quote
Wat is er weer veel geschreven!
@ klapzooitje; helaas heb ik sinds gisteren af en toe weer bloedverlies. De verloskundige gaf aan dat het niet ernstig klinkt en het er bij mij waarschijnlijk gewoon bijhoort.
Kreeg vandaag ook het bericht dat ik een flink vitamine d tekort heb. Wel jammer dat het geen zorgeloze zwangerschap is tot nu toe.
Ik doe alle echo’s. Als er iets mis ik weet ik het graag en anders heb ik de kleine weer gezien. 🙂
Ik werk nu 28 uur. Misschien wil ik (tijdelijk) terug naar 24. Het hangt voor mij ook af van of de opvang in 2025 gratis wordt.
Qua verlof wil ik na de herfstvakantie weer gaan werken. De vorige keer hield ik het standaard verlof aan. Maar toen kwam er net wat ritme en meer slaap en moest ik gaan werken. Dat viel mij toen erg zwaar.

@juffie, ik heb nog geen bso voor mijn dochter en sta op wachtlijsten, dus als er een plekje komt neem ik hem! 😉

@tosti logische vragen voor een verloskundige hoor! Misschien eerst even bellen om te laten weten dat je veel vragen hebt. Dan kunnen ze er qua tijd rekening mee houden.

@sunny, wat super fijn dat alles goed is!
Ik heb je ook een privébericht gestuurd.
Alle reacties Link kopieren Quote
Wat leuk om jullie situaties te lezen omtrent werk en hoe jullie het indelen/ denken te gaan indelen. Ik denk vooral dat het even ervaren hoe het is na je bevalling, na je verlof en wat dan werkt voor jou en je gezin. Qua werkuren, verdeling etc.

@Sunny wat goed zeg, lekker lang van gaan genieten straks. Ik ben wel benieuwd, de hele zomer thuis met 3 kindjes! Kan jouw man een tijdje vakantie/verlof nemen?
Wat fijn trouwens dat je 13 weken echo goed was!

@Juffie Duur he die opvang, niet normaal. Ik deel je mening, dag extra werken met weinig overhouden of dag zelf bij kinderen? Dan weet ik het ook wel.
Ik begrijp dat je 3 dagen opvang veel vindt als je zo thuis bent. Hier gaat de jongste 1 dag, dat laat ik wel doorgaan. Ook omdat ik anders mijn plekje kwijt ben, maar ook voor een dagje 1 kindje minder dus meer rust. Kan je misschien de helft doen? Of 1 dag?

@TKK ik zou die vragen ook stellen aan je VK. Misschien dubbele afspraak ofzo en even alles bespreken. Daarnaast vind ik de volgende accounts erg fijn op IG om mij goed te laten informeren. Er bestaat nogal wat overmedicalisering in de geboortezorg, dus het is mijn inziens erg belangrijk goed geïnformeerd te zijn. (Ik denk dan altijd aan het voorbeeld 'schroefje' ipv 'plakkertje')

@niravandijk
@voedvrouwmargot

Wat grappig dat bij jou nog niks zichtbaar is. Ik groei als een malle.

@procne, dat zeg je mooi. Ik hou mijn eigen indientiteit ook graag gescheiden. Wat betreft thuiswerken, ik deel die mening/ ervaring. Het klinkt heel makkelijk, maar in de praktijk valt dat toch tegen. Ik zie mij nog zo met baby in de arm sussend een call doen waarbij ik moest zijn. Ik was dus níet echt beschikbaar voor mijn baby en niet volledig op werk gefocust. Je weet natuurlijk niet wat voor een baby je krijgt @poldermeisje. Ik zou het gewoon ervaren en aanpassen waar nodig. Je vind je weg wel!

@Bambam oh wat balen. Zo niet tof. Misschien hoort het er wel bij, maar kan mij voorstellen dat het níet fijn is.
klapzooitje wijzigde dit bericht op 10-12-2022 15:17
Reden: Foutje
0.22% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
Bambam, wat vervelend zeg dat bloedverlies. Wanneer mag je nu weer voor een echo of hartje luisteren?
En ik heb je pb ontvangen hoor!

Klapzooitje, mijn man heeft de bouwvak gelukkig vrij dus hij is dan in ieder geval 3 weken in de basisschool vakantie thuis :)

Tosti, wilde jij ook nog in de groepsapp? Zo ja, wil je dan even je nummer sturen? Dan maak ik daarna de app aan.
Alle reacties Link kopieren Quote
Lief dat jullie zo meedenken over het thuiswerken! Ik heb gelukkig geen baan waarbij ik continu in calls zit, en het is bij ons ook niet erg als ik bij wijze van s'avonds nog even inlog om dan het e.e.a. weg te werken. Daarnaast werkt manlief voor zichzelf en heeft helemaal de luxe om te kunnen schuiven met zijn schema. Ik hoop dus dat het goedkomt, maar ik ben mij er zeker van bewust dat ik geen volle 8 uur productief aan de slag zal kunnen! (werkgever trouwens ook, dat scheelt haha).

Ik ga overigens niet uit van een hele makkelijke baby, anders kan het alleen maar tegenvallen :hihi:
Alle reacties Link kopieren Quote
Hier een goede 13 weken echo! Kleine liet zijn gezicht niet zien maar is wel helemaal goedgekeurd. Grappig dat deze relatief veel kleiner is dan de oudste bij dezelfde termijn. Deze is qua groei op de p45 en de oudste p70. Maar ja wat zegt dat op de hele 7cm aan lengte die de ukkepuk heeft :hihi: helaas wilde deze niet per ongeluk zien of het een jongen of meisje is.

Ik dacht ik wacht tot de 20 weken echo maar ik ben te nieuwsgierig en zeker met de kerst die eraan komt. Is het toch leuk om het dan te vertellen. Dus zaterdag echo en met kerst vertellen :flirting: ben zo benieuwd gek toch hoe dat werkt want bij de oudste wisten we het pas bij de geboorte en was ik helemaal niet zo nieuwsgierig.

Thuiswerken met een kleine is ook mijn ervaring, met een gaat het nog wel tijdens slaapjes. Calls zijn dramatisch en niet te combineren. Sowieso echt een uitdaging ik zou het niet willen dus gaat de kleine man naar de opvang ook al werk ik thuis.

Ik laat de opvang ook doorlopen zodat hij gewend blijft en zijn plek niet verliest. Man is minder gaan werken en een dag naar oma, waardoor we maar een dag daadwerkelijk opvang bij het kdv nodig hebben. Ik blijf dus ook na de tweede 32 uur werken, maar met mijn functie kan dat haast ook niet minder.

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven