Uitgerekend juni/juli 2025

30-10-2024 20:33 69 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Leuk om met elkaar in contact te komen! Bij mijn vorige zwangerschap heb ik een leuk appgroepje over gehouden en ook hier op viva leuk contact gehad. Lijkt me leuk om deze zwangerschap weer wat gelijkgestemde te spreken. :-D

Ik zag dat er nog geen juni topic was, dus ik dacht ik voeg ze wel samen.

Ben zelf begin juli uitgerekend als alles goed mag gaan.
kenij wijzigde dit bericht op 30-10-2024 20:33
Reden: Spelfout
1.95% gewijzigd
Oef ja, die vermoeidheid en misselijkheid is intens. Al ben ik er al wel achter dat ik minder klachten heb als ik minder moe ben, dus dat wordt voor deze weken alles behalve werk op een laag pitje zetten. Wennen wel hoor, nieuwe grenzen aan mijn lijf.

Wbt NIPT en geslachtsecho, wij doen beiden. Ik hoop ook echt op een goede NIPT uitslag tzt, want anders gaan we denk ik voor een heel moeilijke keuze staan. Omdat we beiden niet 100% belastbaar zijn weten we niet of we de beste ouders zouden kunnen zijn voor een zorgintensief kind. Nu weet je dat nooit zeker van tevoren, maar als je het wel weet...nouja, dat is iets waar we hopelijk nooit concreet over na hoeven denken.
Ohja, andere vraag. Doen jullie mee met moeders voor moeders? Mijn moeder heeft dat bij mij wel gedaan, dus ik ga nu ook beginnen!
LolaMara herkenbaar verhaal mbt die NIPT. Al speelt bij ons naast belastbaarheid ook nog mee dat we er beide anders in staan als het niet goed is. We willen op die 3 dingen testen. Bij 2 aandoeningen die niet met het leven verenigbaar zijn staan we er wel achter om de zwangerschap af te breken als dat het echt blijkt te zijn na vervolgonderzoek. Maar mocht het kindje het syndroom van Down hebben, dan zou ik het willen houden maar mijn man niet. We hebben de discussie geparkeerd want hopelijk is er helemaal geen sprake van! Wel spannend hoor deze wachtweken. Ik vind het wachten op de 1e echo ook erg spannend. Al gaat de tijd wel een stuk sneller nu we al een kleintje rond hebben kruipen die nu ook in een lastige fase zit. Hij heeft ons veel nodig dus afleiding genoeg.. :heart:

Moeders voor moeders doe ik zelf niet aan mee. Is meer omdat ik zo moe ben dat alles 'extra' momenteel als een opgave voelt.
@ Santiago Ahja idd, ik ben ook niet goed met fora. Maar als goed is kan je nu wel bericht sturen, klopt dat?
Zit nu ook twee keer per dag mijn patientenportaal te checken voor mijn nipt uitslag, zal vermoedelijk pas volgende week zijn want thanksgiving zit er hier nog tussen. Maar ben vreselijk ongeduldig dus, ook hier weet ik dat een kind met een beperking bewust laten komen geen optie is voor ons gezin. Hopelijk iets waar ik helemaal niet over na moet denken maar tja, zenuwen over alles wat ik niet kan controleren!
@Charlotte, yes hij heeft tot hij iets ouder dan 1 was echt in onze kamer geslapen. Nu eigenlijk nog steeds, maar onze inloopkast is het formaat van een kleine slaapkamer en past een tweepersoonsbed zelfs dus nu is dat zijn kamertje! Hij vond het gelijk echt helemaal prima, maar hij is natuurlijk nog steeds vlakbij. Onze echte tweede slaapkamer heeft de trap en een lange hal tussen die kamer en onze kamer en dat voelt gewoon nog te ver van ons vandaan na zolang dicht bij elkaar te hebben geslapen.
Hij slaapt nu sinds kort ook eindelijk door dus voorlopig houden we dat maar zo!
Ik heb vandaag een goede uitslag ontvangen van de NIPT met nevenbevindingen :-)

@LolaMara Ik doe mee aan moeders voor moeders! Voel me wel een beetje schuldig om morgen lege flessen te moeten inleveren want we zijn de hele week weggeweest. Maar zodra ik morgen de nieuwe flessen binnen heb ga ik wel mijn best doen ze zo veel mogelijk te vullen haha.
Raleigh schreef:
26-11-2024 13:08
@Charlotte, yes hij heeft tot hij iets ouder dan 1 was echt in onze kamer geslapen. Nu eigenlijk nog steeds, maar onze inloopkast is het formaat van een kleine slaapkamer en past een tweepersoonsbed zelfs dus nu is dat zijn kamertje! Hij vond het gelijk echt helemaal prima, maar hij is natuurlijk nog steeds vlakbij. Onze echte tweede slaapkamer heeft de trap en een lange hal tussen die kamer en onze kamer en dat voelt gewoon nog te ver van ons vandaan na zolang dicht bij elkaar te hebben geslapen.
Hij slaapt nu sinds kort ook eindelijk door dus voorlopig houden we dat maar zo!
Onze zoon heeft ook tot hij zo’n 1,5 was bij ons op de kamer geslapen. Vanaf het moment dat we hem in zijn eigen kamer lieten slapen sliep hij door. Was dat bij jou ook zo? Ik heb wel eens gedacht had ik dit maar eerder geprobeerd 🙈
Aah fijn yanira! Hier resultaat ook net binnen en alles is in orde gelukkig!

Haha, nee helaas is dat doorslapen echt iets heel recent. Ben nu al aan het hopen dat deze baby iets makkelijker gaat worden qua slaap, maar ben tenminste alvast voorbereid op hoe erg dat slapen kan tegenvallen!
Wat fijn die goede NIPT uitslagen @Raleigh en @Yanira! Ik heb er vandaag voor geprikt.

@Charlotte, volgens mij is het gelukt en heb je pb.

@LolaMara, ja ik doe mee aan MvM. Bij de eerste kon het niet vanwege corona, bij de tweede moest ik veel spugen dus zag ik het niet zitten. Vond dat ik nu maar eens wat nuttigs moest doen ;)
Sasje12 schreef:
23-11-2024 07:45
Dag dames
Ik was even benieuwd laten jullie ook een NIPT test doen en een echo voor het geslacht? Let me know liefssss
Hoi hoi. Ja wij laten beiden doen.
Goedemiddag dames,

Hoe is het met iedereen?

Ik ben vandaag 10 weken, volgende week woensdag hebben we de termijnecho en krijgen we ook alles voor de NIPT e.d. heel spannend weer!

Hier vooral 2 zware weken achter de rug. Zelf echt heel beroerd en moe en ons zoontje is ook al een week goed ziek. En hij laat zich door niemand anders troosten dan door mij. Ook slaapt hij voor het eerst tussen ons in omdat anders niemand slaapt. Vanavond maar weer tegelijkertijd naar bed en dan hopelijk morgen een betere dag:)
DMJ ohhh dat is heel intens allemaal! Ik herken het, onze zoon was ook ziek en los van dat het zwaar was, heb ik me zo'n zorgen gemaakt. Werd lekker versterkt allemaal door de hormonen.

Heel spannend allemaal de echo en de NIPT! Wij moeten de 1e echo nog krijgen, die is volgende week. Spannend hoor, ik kijk er erg naar uit :heart:
Ach DMJ, ik leef met je mee! Hier hetzelfde ongeveer: eerst zoon en daarna ik ziek en mijn man was twee weken weg voor werk en ik heb zo lopen balen van die timing.
Nu gelukkig iedereen thuis en beter, maar pfooee wat een weken!

Hopelijk goede echo's en nipt testen voor jullie komende week!

Wij zijn vanaf morgen een weekje op 'vakantie', man opnieuw een conferentie en dit keer gaan we mee en ik kijk zoooo uit naar het zwembad en hotelontbijt!
Hoe gaat het met iedereen?

Vandaag de eerste echo gehad, en er was keurig een pinda met een hartslag te zien. Waarschijnlijk 7 weken en een paar dagen. De dag voor kerst hebben we de volgende echo, ben heel benieuwd op welke termijn we dan zitten. Heel bijzonder om mee te maken, en een hele bevestiging om letterlijk te zien dat het goed zit, vooral omdat de vorige keer misging.
LolaMara schreef:
10-12-2024 18:57
Hoe gaat het met iedereen?

Vandaag de eerste echo gehad, en er was keurig een pinda met een hartslag te zien. Waarschijnlijk 7 weken en een paar dagen. De dag voor kerst hebben we de volgende echo, ben heel benieuwd op welke termijn we dan zitten. Heel bijzonder om mee te maken, en een hele bevestiging om letterlijk te zien dat het goed zit, vooral omdat de vorige keer misging.
Super fijn van de goede echo!! Ga je het na de termijnecho dan ook bekendmaken met kerst? Wel een leuke periode voor een zwangerschapsaankondiging.

Ik ben vandaag 14 weken en mocht langs komen voor een extra echo. Te horen gekregen dat we een meisje verwachten in juni. Ons zoontje krijgt dus een zusje :-D
Yanira schreef:
12-12-2024 18:22
Super fijn van de goede echo!! Ga je het na de termijnecho dan ook bekendmaken met kerst? Wel een leuke periode voor een zwangerschapsaankondiging.

Ik ben vandaag 14 weken en mocht langs komen voor een extra echo. Te horen gekregen dat we een meisje verwachten in juni. Ons zoontje krijgt dus een zusje :-D
Ja met kerst zien we mijn familie, dus dan maken we het ook bekend (ook praktisch, want anders snapt niemand waarom ik niet drink en niet het traditionele voorgerecht eet haha). De familie van mijn partner zien we een paar dagen later, maar die lichten we ook dan in. Ben heel benieuwd naar de reacties! Ironisch genoeg zijn ze niet de eersten die het weten, dat zijn mijn collega's. Ik kon de misselijkheid niet verstopt houden en kan ook echt niet liegen over dit soort dingen. Laat nu dus ook heel veel uitjes en feestjes gaan onder het mom niet lekker, dat valt later vast wel op zn plek voor iedereen.
LolaMara, wat zal dat een mooi moment zijn met kerst!

Yanira, wat gaaf een meisje. Mooi koningskoppel straks!

Raleigh, zwembad en hotelontbijt klinkt goed, geniet van je week.

Wij hebben een goede 13 weken echo gehad. Heel blij mee!

Lijkt jullie een appgroepje nog leuk? Je mag je telefoonnummer wel naar mij pb'en. Ik weet niet of Charlotte de berichtjes heeft gezien.
Vandaag de eerste echo gehad, kloppend hartje en tussen de 7,5 en 8 weken zoals zelf berekend. :heart:

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven