Uitgerekend Maart 2019

21-06-2018 19:01 1385 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo dames!

Ben je ook zwanger, begin maart 2019 uitgerekend en heb je zin om mee te praten over alle zwangerschapskwaaltjes, mooie echo's, eerste schopjes en al het andere?

:heart: = kloppend hartje
:duckie: = goede 20-weken echo!
Naam Leeftijd Kindje Uitgerekend :heart: / :duckie: Geslacht Bijzonderheden
snowgirl1 Vierde 25 februari :duckie: Jongen!
1-Aapje 27/29 Tweede 28 februari :duckie: Jongen! Stiefdochter van 6 jaar
83angel 35/39 Tweede 1 maart :duckie: Jongen! 3x MK
commuuk Eerste twee :heart: :heart:
Teckeltje88 30/34 Tweede 1 maart :duckie: Meisje! Vorige keer heftige pre-eclampsie; 38.3 ingeleid;
na bevalling heel ziek geworden
Roffa38 39/40 Eerste 2 maart :duckie: Jongen! MK Feb '18
BoBo1991 26/25 Eerste 2 maart :duckie:
Computersaysno 28/28 Eerste 3 maart :duckie: Meisje!
WalkingLightly 29/36 Eerste 5 maart :duckie: Meisje!
Nijn5 33/34 Eerste 6 maart :duckie: Meisje!
Estzet 30/31 Eerste 8 maart :duckie: Jongen!
Alskar Eerste 8 maart :heart:
Deedee1989 28/32 Tweede 11 maart :duckie: Jongen! MK Dec '17
Baby12345 27/29 Eerste 11 maart :duckie: Meisje! GBS bacterie
Appeltje-- 23 Eerste 16 maart :duckie: HG-zwangerschap
Gebruikersnaam Maart2019

Bluewater81 :hug: , zot-83 :hug:, Vissen86 :hug:, Vlindertjes29 :hug: Susieflower :hug: :hug: :hug:

Pluis_, Claudiaaa32, Marriemar zijn uit de tabel gehaald ivm langere tijd niet reageren. Voeg jezelf gerust weer toe als je weer mee wil schrijven.

Liefs!
moderatorviva wijzigde dit bericht op 31-12-2020 11:27
Reden: ww verwijderrd ivm misbruik account
88.51% gewijzigd
Snowgirl ik neem donderdag of vrijdag contact op met de vk dan ben ik weer in nl.

Welkom alle dames die ook positief getest hebben.
Ik vind het een beetje gek om voor NOD met de vi te bellen dus ik bel denk ik vrijdag of zo ;) tenzij vriend zegt eerder haha
Wij nemen snel contact op omdat we op tijd willen weten of het er 1 of misschien weer 2 zijn (vorige keer pas bij 12 weken 1e echo en eigenlijk hebben we toen de hele tijd achter de feiten aangelopen toen het een tweeling bleek te zijn)
Hier is het standaard echo tussen 7 en 9 weken.
Dat is laat pas bij 12 weken. Hier eerste tussen 7-8 weken. Maar ik ga vragen voor nog iets eerder ik hoop bij 6.4 dan is onze trouwdag. Door de miskramen heb ik indicatie voor meer echo’s.
Wij gaan op vakantie bij 6 weken, en zou eigenlijk voor vakantie graag zien of het er goed uitziet. Maar vermoed dat het na de vakantie wordt. Ik ga er van uit dat verloskundige morgen belt dus kan het meteen vragen.

Man wil het pas vertellen na de echo aan de ouders. Dus hoop gewoon dat we die zo snel mogelijk hebben.
Hoi allemaal!
Ik wil mij graag bij jullie aansluiten. Voelt allemaal nog erg onwerkelijk en heb heel sterk de behoefte om er met mensen over te praten! Man is erg nuchter haha!

Vanmiddag pas positief getest, maar vermoedde het al wel. Donderdag ook getest (savonds) maar negatief. Nu ook in de middag pas getest maar dus wel positief. :cheer:

Jaar geleden met de pil gestopt en in september een miskraam. Daarna is mijn cyclus helemaal ontregelt. (Cyclussen van 80+ dagen) Heb dus ook niet helemaal een indicatie wanneer ik uitgerekend ben. Laatste x ongesteld was op 17 mei. Bij een normale cyclus ben je dan 22 febr uitgerekend. Maargoed je moet er bij mij wel een week bij optellen vermoed ik.
Vandaar dat ik nu even uitga van 28febr-3mrt.

Hopelijk mag ik met jullie meeschrijven!
Ben helemaal hyper trouwens! En wil het iedereen vertellen. Had helemaal niet meer het idee dat het op natuurlijke manier kon gaan! :heart:
Gefeliciteerd alle zwangeren!

@83angel: ik haal een beetje uit jouw verhaal dat je ook meerdere miskramen hebt gehad? Wat verdrietig..
Hopelijk gaat deze zwangerschap goed...
Ga je ook vroege echo('s) doen?

@snowgirl1: jeetje....ik begrijp dat je dus met 21wkn bevallen bent van 2 zoontjes? Wat heftig zeg.. waren er afwijkingen bij de kinderen of heb je vreselijk veel domme pech gehad?
Hopelijk verloopt ook jouw zwangerschap goed!

Ik weet nog niet zo goed wat ik ga doen
Heb 5 miskramen (zowel vroeg als laat) gehad voordat we ons meisje mochten krijgen.
Heb bij de laatste zwangerschap ook geen vroege echo gedaan, omdat het me toch niks zei. Eerdere vroege echo's gehad die goed waren, maar het daarna toch mis ging. Was denk ik toch soort zelfbescherming ofzo.
Ik weet nog niet wanneer ik de VK ga bellen...eerst maar eens laten landen hier..
Ik heb in februari een mk gehad, dus ook hier zenuwen. Vlindertjes29 5 miskramen? Jeetje wat heftig...en snowgirl ook een verdrietig verhaal....we kunnen wel wat positieve vibes gebruiken hier.
Wat zijn jullie symptomen? Op veel plassen, moe en wat keampjes na weinig loos vandaag!
Hier een miskraam bij 5.5 daarna kwam onze dochter. Leeg vruchtzakje bij 8 weken, miskraam bij 4.4 en miskraam bij 6.3 weken.

Bij onze dochter eerste echo bij 6.4 en daar was een mooi kloppend hartje op te zien. Ik wil voornamelijk weer een vroege echo om zeker te weten dat er een vruchtje groeit. Donderdag krijgen we de uitslagen van bloedonderzoek dus spannend of er nog iets uit komt.

Qua klachten maagzuur misselijk en ook erg emotioneel. Emotioneel zijn herken ik niet van mijn andere zwangerschappen.
Hallo allemaal,

Ik wil ook graag meeschrijven! Vanmorgen positief getest en volgens de berekeningen ben ik 2 maart uitgerekend. Heel spannend, want we waren doorgestuurd naar de faciliteitskliniek omdat ik geen cyclus had maar er gerust 3 maanden tussen kon zitten, dus huisarts aan pcos dacht, maar ik kan deze afspraak afzeggen :)

Mijn symptomen zijn pijnlijke borsten, veel plassen, moe en lichtelijk misselijk.

Wat een heftige verhalen over die miskramen zeg, hopelijk zit het deze keer wel goed bij jullie
Welkom BoBo1991, gefeliciteerd!
Wat fijn als je idd die afspraak kunt afzeggen!

Jeetje 83Angel. Da's heftig allemaal. Snap aan de ene kant wel dat je een vroege echo wilt ter bevestiging.

Ik heb miskramen gehad in september 2014, maart 2015, augustus 2015, maart 2016 en december 2016, tussen de 7 en 15 weken. Ook goede echo's gehad en later toch foute boel.
Ik heb eigenlijk bij al die miskramen steeds bloedverlies tussendoor gehad, wat meestal begon bij 6-7 wkn.
Uit chromosomenonderzoek bij mijn man en mij is niks gekomen voor een mogelijke oorzaak.
Bij mijn laatste (goede en voldragen) zwangerschap geen bloedverlies gehad.
Maar de eerste maanden waren niet leuk en kropen voorbij. Gelukkig daarna wel redelijk vd zwangerschap kunnen genieten.

Ik heb eigenlijk helemaal geen kwaaltjes, behalve dat ik ebt geen zin heb aan avondeten (dat is ook de reden dat ik getest heb 😉).

Gaan jullie trouwens NIPT doen?
Wat heftig allemaal dames :hug:.

Hier geen heftige verhalen. Bij zoon zwanger door waarschijnlijk verschoven koperspiraal. De oorzaak van vermoedelijke verschuiving doet denken dat het meteen raak was. Nu 23 mei spiraal laten verwijderen en weer meteen zwanger.

Ik ruik beter en slaap slechter. Ow en ik heb honger als een paard. Ik vrees voor het moment dat de misselijkheid begint.

Wij doen geen nipt. Bij zoon ook geen testen gedaan behalve uitgebreide twintig weken echo. We zijn beiden nog onder de 30 en geen risicofactoren verder.
Wat een heftige verhalen van iedereen.. zo spannend om dan nu (weer) zwanger te zijn..

Voor mij is het wel de eerste keer, maar wel veel miskramen in mn omgeving. Dat houdt je toch realistisch en een beetje bang.

Ik ga vrijdag bellen voor vk en hoop dat ik dan ook zo'n vroege echo kan krijgen. Volgens mij is dat bij de praktijk hier wel gangbaar gelukkig.
Gezien mijn bejaarde leeftijd doen wij alles.
Jeetje vlindertjes29 dat is nogal wat. Hopelijk kan je wel van deze zwangerschap genieten.

Mijn vriend en ik zijn er nog niet over uit of wij een nipt gaan doen, zijn beide onder de 30 en geen risicofactoren... maar toch, even goed over nadenken.
Vlindertjes29 schreef:
24-06-2018 19:12
Gefeliciteerd alle zwangeren!

@83angel: ik haal een beetje uit jouw verhaal dat je ook meerdere miskramen hebt gehad? Wat verdrietig..
Hopelijk gaat deze zwangerschap goed...
Ga je ook vroege echo('s) doen?

@snowgirl1: jeetje....ik begrijp dat je dus met 21wkn bevallen bent van 2 zoontjes? Wat heftig zeg.. waren er afwijkingen bij de kinderen of heb je vreselijk veel domme pech gehad?
Hopelijk verloopt ook jouw zwangerschap goed!

Klopt ik ben inderdaad bevallen van 2 zoontjes met 21 weken. Het waren 2 mooie, gezonde en sterke mannetjes. Ze konden alleen helaas nog niet overleven met deze termijn. Het was gewoon domme pech om het zo te zeggen.
Jeetje Snowgirl1, wat vreselijk verdrietig zeg...
Heel moedig dat jullie er weer voor durven te gaan.
Aan de ene kant misschien een opluchting daar er geen afwijkingen waren ivm mogelijke erfelijkheid, maar ook vreselijk hard dat er dus eigenlijk geen oorzaak was. En idd, 21 weken is gewoon te kwetsbaar dan...
Ik hoop dat je toch een beetje van deze zwangerschap kunt/durft te genieten.
Heb je zelf het idee dat het mogelijk weer een meerling is?

Wij, eerst eens kijken hoe de zwangerschap zich voortzet enzo, gaan ws ook geen NIPT doen. Vorige zwangerschap ook niet gedaan. Dus kan me voorstellen nu ook niet.
We hebben al een gezond zoontje du we weten dat het goed kan gaan.
Het zal waarschijnlijk iets spannendwr worden, maar ben wel van plan om er van te gaan genieten.
Wat betreft of het nu weer een tweeling zou kunnen zijn, ja dat kan er is evenveel kans als de vorige keer, vandaar dat ik ook op tijd een echo wil.
Heftige verhalen allemaal.
Ik hoop dat we allen een mooie gezonde zwangerschap hebben.

Nipt ed gaan wij waarschijnlijk niet doen. Ben er wel van om te zien hoe het loopt.

Qua kwaaltjes alleen hele gevoelige borsten. Dat was ook de reden dat ik dacht, ja kan nu wel eens zo zijn. Heb nooit last van mijn borsten namelijk.

Verder af en toe met plassen beetje zalmroze afscheiding (sorry voor details) lijkt op bloed. Maak mij geen zorgen want weet dat dit er bij kan horen. Zo lang het maar niet rood is en heeel veel. Anderen ook last van?

Deze week verdiepen in verloskundige praktijk al hebben we niet heel veel keuze. Dan maar even bellen.
Weet nog niet wat ik wil. Nav laatste-eerste ongesteldheidsdag kan ik al op 5,5 week zitten. Maar door onregelmatige cyclus en donderdag nog negatieve test zit ik denk ik een week korter. Kan mij natuurlijk van de domme houden zodat ik eerder terecht kan. Maar als het dan goed zit en alsnog fout gaat is het ook zonde.

Stom is dit eigenlijk. Was altijd zo lang wachten na je eisprong en het moment wel/geen menstruatie en nu ben je zwanger en is het alsnog wachten geblazen. Had ik mij nooit zo gerealiseerd.
Dat is ook niet niks vlindertjes. Ik snap dat een vroege echo dan niks zegt. Hopelijk blijft deze zitten. Hebben jullie alleen chromosoomonderzoek gehad? Hier was deze ook goed maar hebben ook stolling en schildklier laten testen hier nog een paar dagen wachten tot we die uitslag hebben.

Wij laten wel de nipt doen bij onze dochter de combinatietarief laten doen. Ik ben 35 en mijn man is 39 dus helaas niet meer de jongste.
@Pluis: Bij zoon testte ik pas bij 45 dagen positief en ben toen ook 2 weken terug gezet in zwangerschap. Mijn ovulatie was dus gewoon later. Zorgde wel voor spannende eerste echo want was 5+2 in plaats van verwachte 7 weken+4. Daardoor ook toen nog geen hartslag dus zei niet zo veel. Week later gelukkig wel en resultaat zit naast me op de bank.
1-Aapje schreef:
25-06-2018 06:00
@Pluis: Bij zoon testte ik pas bij 45 dagen positief en ben toen ook 2 weken terug gezet in zwangerschap. Mijn ovulatie was dus gewoon later. Zorgde wel voor spannende eerste echo want was 5+2 in plaats van verwachte 7 weken+4. Daardoor ook toen nog geen hartslag dus zei niet zo veel. Week later gelukkig wel en resultaat zit naast me op de bank.
Denk ook dat ik uit moet gaan van langste mogelijkheid en dat is dan 36 dagen of zelfs 37 en dan kom ik uit op 1 of 2 maart.
Als ik daar vanuit ga kan het altijd meevallen.

Net nog een test gedaan met ochtendurine. Nog niet zo donkere streep als ik had gehoopt. Maar verklaard wel dat ik nog pril zwanger ben.
Je zou een clearblue kunnen doen. Die geeft aantal weken aan.
Wij hebben bij de tweeling een combinatietest laten doen. En bij oudste zoon niets. Nu even kijken wat we doen.

Hoop dat iedereen straks een gezond en levend kindje in zijn armen heeft.
En hier gewoon alles van je afschrijven, veel van ons hebben al hefige dingen achter de rug.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven