Uitgerekend Maart 2019
donderdag 21 juni 2018 om 19:01
Hallo dames!
Ben je ook zwanger, begin maart 2019 uitgerekend en heb je zin om mee te praten over alle zwangerschapskwaaltjes, mooie echo's, eerste schopjes en al het andere?
= kloppend hartje
= goede 20-weken echo!
Gebruikersnaam Maart2019
Bluewater81
, zot-83
, Vissen86
, Vlindertjes29
Susieflower
Pluis_, Claudiaaa32, Marriemar zijn uit de tabel gehaald ivm langere tijd niet reageren. Voeg jezelf gerust weer toe als je weer mee wil schrijven.
Liefs!
Ben je ook zwanger, begin maart 2019 uitgerekend en heb je zin om mee te praten over alle zwangerschapskwaaltjes, mooie echo's, eerste schopjes en al het andere?
| Naam | Leeftijd | Kindje | Uitgerekend | Geslacht | Bijzonderheden | |
|---|---|---|---|---|---|---|
| snowgirl1 | Vierde | 25 februari | Jongen! | |||
| 1-Aapje | 27/29 | Tweede | 28 februari | Jongen! | Stiefdochter van 6 jaar | |
| 83angel | 35/39 | Tweede | 1 maart | Jongen! | 3x MK | |
| commuuk | Eerste twee | |||||
| Teckeltje88 | 30/34 | Tweede | 1 maart | Meisje! | Vorige keer heftige pre-eclampsie; 38.3 ingeleid; na bevalling heel ziek geworden |
|
| Roffa38 | 39/40 | Eerste | 2 maart | Jongen! | MK Feb '18 | |
| BoBo1991 | 26/25 | Eerste | 2 maart | |||
| Computersaysno | 28/28 | Eerste | 3 maart | Meisje! | ||
| WalkingLightly | 29/36 | Eerste | 5 maart | Meisje! | ||
| Nijn5 | 33/34 | Eerste | 6 maart | Meisje! | ||
| Estzet | 30/31 | Eerste | 8 maart | Jongen! | ||
| Alskar | Eerste | 8 maart | ||||
| Deedee1989 | 28/32 | Tweede | 11 maart | Jongen! | MK Dec '17 | |
| Baby12345 | 27/29 | Eerste | 11 maart | Meisje! | GBS bacterie | |
| Appeltje-- | 23 | Eerste | 16 maart | HG-zwangerschap |
Bluewater81
Pluis_, Claudiaaa32, Marriemar zijn uit de tabel gehaald ivm langere tijd niet reageren. Voeg jezelf gerust weer toe als je weer mee wil schrijven.
Liefs!
moderatorviva wijzigde dit bericht op 31-12-2020 11:27
Reden: ww verwijderrd ivm misbruik account
Reden: ww verwijderrd ivm misbruik account
88.51% gewijzigd
dinsdag 5 februari 2019 om 22:22
Wat fijn snowgirl, en van harte met jullie mannetje! Idd de eerste baby van het topic 
Hier gaat maandag geprobeerd worden de baby te draaien. Ze blijkt in afgeweken stuit te liggen, schuin dus zeg maar. En normaal bevallen is nu sowieso geen optie, en ze schatte de kans 50% in dat het draaien lukte en ik dan dus gewoon zou kunnen bevallen. Spannend dus
Hier gaat maandag geprobeerd worden de baby te draaien. Ze blijkt in afgeweken stuit te liggen, schuin dus zeg maar. En normaal bevallen is nu sowieso geen optie, en ze schatte de kans 50% in dat het draaien lukte en ik dan dus gewoon zou kunnen bevallen. Spannend dus
dinsdag 5 februari 2019 om 23:47
woensdag 6 februari 2019 om 09:23
Hebben jullie ook last van een harde buik Ik snap het begrip harde buik niet zo Als ik lees is dar iets wat niet pijnlijk is en kort duurt maar ik kan echt een hele ochtend of avond een soort keiharde onderbuik hebben wat echt niet heel lekker voelt
De laatste 2 dgn ook ‘s nachts en vroeg in de ochtend menstruatiepijn ( geen kortdurende golvende bewegingen hoor !) En verder sinds gisteren pijnlijke borsten en tepels , bijna zoals in het begin van de zwangerschap
Herkennen jullie hier iets van?
Zou het bij de indaling horen ? Gisteren lag ze op de echo met hoofd naar beneden maar was volgens de gyn nog niet ingedaald
Vrijdag ben ik 36 wkn maar ben 40 dus kans op vroeggeboorte is groter
Ben er wel klaar mee maar vanwege groeiachterstand hoop ik dat ze nog even blijft zitten en nog iets groter groeit
De laatste 2 dgn ook ‘s nachts en vroeg in de ochtend menstruatiepijn ( geen kortdurende golvende bewegingen hoor !) En verder sinds gisteren pijnlijke borsten en tepels , bijna zoals in het begin van de zwangerschap
Herkennen jullie hier iets van?
Zou het bij de indaling horen ? Gisteren lag ze op de echo met hoofd naar beneden maar was volgens de gyn nog niet ingedaald
Vrijdag ben ik 36 wkn maar ben 40 dus kans op vroeggeboorte is groter
Ben er wel klaar mee maar vanwege groeiachterstand hoop ik dat ze nog even blijft zitten en nog iets groter groeit
woensdag 6 februari 2019 om 11:16
vrijdag 8 februari 2019 om 20:45
Hier net terug van het ziekenhuis. Had vanmiddag controle bij de verloskundige. Groeiecho was prima, baby groeit goed op schema. Mijn bloeddruk was alleen te hoog in combinatie dat ik vocht vast hou.
Heb dus een half uur aan een bloeddrukmeter gehangen, bloed moeten laten prikken, die band om mijn buik en plasje in moeten leveren. Uiteindelijk niks afwijkends kunnen zien.
Gelukkig, wel een beetje geschrokken, ze hadden het al over als de waarden in mijn bloed niet goed waren dat ze haar dit weekend wilden gaan halen.
Het enige wat ze konden zien waren veel harde buiken, dus dat moest ik in de gaten houden.
Inmiddels weer lekker thuis met de voetjes omhoog!
Heb dus een half uur aan een bloeddrukmeter gehangen, bloed moeten laten prikken, die band om mijn buik en plasje in moeten leveren. Uiteindelijk niks afwijkends kunnen zien.
Gelukkig, wel een beetje geschrokken, ze hadden het al over als de waarden in mijn bloed niet goed waren dat ze haar dit weekend wilden gaan halen.
Het enige wat ze konden zien waren veel harde buiken, dus dat moest ik in de gaten houden.
Inmiddels weer lekker thuis met de voetjes omhoog!
vrijdag 8 februari 2019 om 21:40
He toch schrikken computersaysno!
Hier had ik uiteindelijk ook een hoge bloeddruk en eiwitten in mijn urine dus zwangerschapsvergiftiging al kon het bij mij ook door mijn nier komen.
We genieten volop van ons mannetje. Hij doet het super, je merkt bijna niet dat hij met 37 weken geboren is.
Grote broer komt vaak even kijken en een kusje geven.
Kom op iedereen en suc6 met de laatste loodjes!
Hier had ik uiteindelijk ook een hoge bloeddruk en eiwitten in mijn urine dus zwangerschapsvergiftiging al kon het bij mij ook door mijn nier komen.
We genieten volop van ons mannetje. Hij doet het super, je merkt bijna niet dat hij met 37 weken geboren is.
Grote broer komt vaak even kijken en een kusje geven.
Kom op iedereen en suc6 met de laatste loodjes!
maandag 11 februari 2019 om 09:23
Honing: bij mij voelt een harde buik echt alsof mijn buik kei hard wordt en alsof alle spieren aanspannen. Ik heb daar dan totaal geen invloed op. Hopelijk blijft de kleine nog even zitten.
Computersaysno: gelukkig mocht je gewoon weer naar huis en viel het allemaal mee. Lijkt me wel even schrikken!
Vanaf woensdag had ik veel last van pijn in mijn onderbuik (indalsingsweeen?) en het ging maar niet weg. Verloskundige heeft voor de zekerheid gekeken of ik ontsluiting had, maar dat was niet zo. Nu nog steeds af en toe pijn in mijn onderbuik en veel harde buiken. Hopelijk blijft de kleine nog even zitten, want ben nu 35+2.
Computersaysno: gelukkig mocht je gewoon weer naar huis en viel het allemaal mee. Lijkt me wel even schrikken!
Vanaf woensdag had ik veel last van pijn in mijn onderbuik (indalsingsweeen?) en het ging maar niet weg. Verloskundige heeft voor de zekerheid gekeken of ik ontsluiting had, maar dat was niet zo. Nu nog steeds af en toe pijn in mijn onderbuik en veel harde buiken. Hopelijk blijft de kleine nog even zitten, want ben nu 35+2.
maandag 11 februari 2019 om 09:48
Computersaysno: Fijn dat alles in orde was en je nu weer thuis bent
Honing: Ik herken niet echt wat je ervaart... Je kan natuurlijk altijd even met de verloskundige bellen als je twijfelt?
Hier geen bijzonderheden. Morgen 37 weken en vanmiddag heb ik een zwangerschapsmassage waar ik heel veel zin in heb!
Honing: Ik herken niet echt wat je ervaart... Je kan natuurlijk altijd even met de verloskundige bellen als je twijfelt?
Hier geen bijzonderheden. Morgen 37 weken en vanmiddag heb ik een zwangerschapsmassage waar ik heel veel zin in heb!
maandag 11 februari 2019 om 14:16
Dat klinkt idd lekker walkinglightly! Hoe doen ze dat eigenlijk? Lig je dan op je zij? Of op een speciale stoel?
Ik heb ook wel harde buiken honing, maar herken niet dat ze zolang duren. En bij mij is dan ook mijn hele buik hard, ook bovenin.
Bij ons hebben ze vanmorgen geprobeerd haar uit de stuit de draaien maar dat is helaas niet gelukt. Nu gaan we dus waarschijnlijk plannen voor een keizersnede, mogen vrijdag weer naar het ziekenhuis.
Ik heb ook wel harde buiken honing, maar herken niet dat ze zolang duren. En bij mij is dan ook mijn hele buik hard, ook bovenin.
Bij ons hebben ze vanmorgen geprobeerd haar uit de stuit de draaien maar dat is helaas niet gelukt. Nu gaan we dus waarschijnlijk plannen voor een keizersnede, mogen vrijdag weer naar het ziekenhuis.
maandag 11 februari 2019 om 20:37
Oef en ik heb eindelijk verlof! Hopelijk heeft hij geen haast en kan ik nog even lekker rommelen en van mn verlof genieten..
Balen ook Nijn!
Lijkt me een gek idee Alskar, als je weet wanneer de kleine geboren gaat worden...
Hier ook veel harde buiken, ze zijn onprettig want echt een lekker gevoel is het niet, maar niet pijnlijk ofzo.. Het voelt hier echt alsof er een voetbal in mn buik zit, het enige dat dan helpt is afwachten of op mijn linkerzij gaan liggen.
Geniet ervan Walkinglightly! Goed idee ook, ga ik misschien ook nog overwegen..
Balen ook Nijn!
Lijkt me een gek idee Alskar, als je weet wanneer de kleine geboren gaat worden...
Hier ook veel harde buiken, ze zijn onprettig want echt een lekker gevoel is het niet, maar niet pijnlijk ofzo.. Het voelt hier echt alsof er een voetbal in mn buik zit, het enige dat dan helpt is afwachten of op mijn linkerzij gaan liggen.
Geniet ervan Walkinglightly! Goed idee ook, ga ik misschien ook nog overwegen..
maandag 11 februari 2019 om 21:45
Ik vond de versie wel meevallen, vooral veel wachten. En het infuus prikken kostte 3 pogingen, dat was ook nogal pijnlijk. Maar het draaien zelf was wel vol te houden, hoewel het ook wel uitmaakte wie het deed. Ze waren met zn tweeën en de ene was wat pijnlijker dan de ander.
Ja, wij hebben straks ook een datum waarschijnlijk, gek idee. Met hoeveel weken hebben ze hem bij jou gepland Alskar?
Ja, wij hebben straks ook een datum waarschijnlijk, gek idee. Met hoeveel weken hebben ze hem bij jou gepland Alskar?
dinsdag 12 februari 2019 om 10:11
@Nijn: Ik lag inderdaad op mijn zij! Het was een heel zweverig type, maar de massage was heerlijk ontspannend. Wel een aanrader om te doen tijdens je verlof
Jammer dat het draaien niet gelukt is... Lijkt me inderdaad heel gek / bijzonder om de precieze datum te weten! Spannend wanneer dat gaat zijn.
Jammer dat het draaien niet gelukt is... Lijkt me inderdaad heel gek / bijzonder om de precieze datum te weten! Spannend wanneer dat gaat zijn.