Uitgerekend mei 2019

25-08-2018 08:46 765 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi Dames,

Sinds gisteren een duidelijke positieve test!
Ik weet niet precies wanneer mijn NOD was/is dus weet niet de precieze uitrekendatum, zal begin mei zijn!

Hopelijk komen er snel nog meer positieve testen!

graag je gegevens dikgedrukt, wanneer bij ons tabel wil

NaamLeeftijd#UDJ/M/V:heart:Afspraken
Frigga27 jaar1e22 aprilV:heart:
Hollandsglorie33 jaar1e (2e)30 aprilJ:heart:
Aster8434 jaar1e2 meiV:heart:
Ananas201835 jaar3e4 meiJ:heart:
WinterDS27 jaar1e5 meiJ :heart:
Foxie2935 jaar2e7 meiJ :heart:
Isayez27 jaar2e7 meiJ:heart:
Mommy201827 jaar2e8 meiV:heart:
Zsa-zsaa30 jaar1e8 meiJ:heart:
bloomaday27 jaar1e9 mei?:heart:
Lulu6228 jaar2e11 meiM:heart:
Wildeperzik29 jaar1e11 meiJ:heart:
Meiks31 jaar1e12 meiM :heart:
Saar201727 jaar1e12 meiM:heart:
Huisjenr627 jaar2e15 meiV:heart:

:hug: Leeuw32 :hug: *FRozen_Star* :hug: Verliefdenonzeker :hug: Evalot :hug:
isayez wijzigde dit bericht op 03-01-2019 19:17
83.81% gewijzigd
Hehe!

Ik had gister de intake bij de verloskundige! Dezelfde als bij mijn eerste zwangerschap, dus beetje gekletst over de bevalling. Bloeddruk was weer helemaal normaal, na de zwangerschapsvergiftiging. Zaterdag de echo!!! Ik ben zo benieuwd. Ik ben nu trouwens wel echt kotsmisselijk, de hele dag.

Spannend Isayez succes vandaag!
Voelen jullie ook een 'hard'/ stevig bobbeltje onderin je buik? Ik dacht dat dat mijn baarmoeder was die aan het groeien is en doe je steeds beter gaat voelen.
Maar als ik op internet zoek zou het ook de blaas kunnen zijn die je beter voelt door de zwangerschap.
Toch hoop ik dat het mijn baarmoeder is met een groeiend kindje er in :heart:
saar Mijn onderbuik is ook hard/stevig (en opgezet) maar bij mij zijn het mijn darmen die van slag zijn en ruimte maken. Je baarmoeder komt geloof ik pas vanaf week 11 boven je schaambot uit. Spannend hè wat daar binnen allemaal gebeurt? Ben ook heel benieuwd wanneer je echt wat gaat zien :)

hier Moe, moe, moe haha! Nu 7 weken en begin heel voorzichtig een beetje hoop te krijgen dat het deze keer goed blijft gaan.
Isayez had jij vandaag je echo? Spannend!

Mommy: Fijn dat je zo'n relaxt gesprek had :) Vervelend de misselijkheid hé! Bij mij is het deze week gelukkig wel iets minder dan vorige week, denk omdat ik nu beter weet hoe ik moet eten om het te voorkomen. Succes morgen met de echo!

Saar: Nee dit herken ik niet. Hoeveel weken ben jij nu?

ZsaZsa: Haha de moeheid is heel herkenbaar ;) Voel me af en toe echt een bejaarde, het liefst zou ik elke dag een middagtukje doen :$

Hier: Alles rustig, misselijkheid is dus minder erg (nu vervloek ik mezelf natuurlijk) en voel me vooral heel erg opgelucht na het kloppende hartje te hebben gezien. Volgende week vrijdag intake bij de verloskundige, ben heel benieuwd. Is ons eerste kindje dus ik ga zoveel mogelijk informatie in me opnemen, haha! En dan hopen dat de weken snel voorbijvliegen tot de 12 weken echo :proud:
winter Over jezelf vervloeken gesproken. Ik dacht toen ik wakker werd “hee ik ben minder misselijk dan de vorige dagen” om vervolgens een uur later echt kotsmisselijk te zijn XD
Over 3 kwartier de echo... Heel zenuwachtig..
Komen net terug van cb. Zoontje kreeg weer 2 prikken. Moet hem straks helaas wakker maken om naar het ziekenhuis te gaan.

Vandaag ook best wel misselijk.. Dacht zelfs dat ik moest spugen in de winkel.. (denk een combi van zenuwen en yoghurt als ontbijt, yoghurt viel hij de eerste zwangerschap ook al niet lekker)

Maken jullie ook buik foto's? Ik vind het leuk om te kunnen vergelijken.
Mijn buik lijkt nu al groter dan mijn vorige zwangerschap met 12 weken (dat lijkt nu zo iig haha)

Volgens mij kan je je baarmoeder pas voelen na 12 weken dacht ik? Zelf lukte het mij nooit om hem te voelen haha
Al heb je uitzonderingen waarbij de baarmoeder al eerder onder het schaambot vandaag komt!
Spannend isayez! Veel plezier! :heart:

Ik ben hierna de eerste zie ik in de tabel! :hyper:
Volgens mij zit Mommy er nog tussen Perzik ;) Zo leuk allemaal die echo's nu vlak na elkaar :hyper:

Hoe ging het vanmorgen Isayez? :)
Oja op een zaterdag, wat een luxe!
Nog meer dames hier die weinig klachten hebben? Ik heb pijnlijke borsten, soms wat buikpijn en dat ik minder trek in bepaald eten heb en wat sneller honger, maar van ontzettend moe of misselijk zijn heb ik geen last van!!
Net de eerste echo gehad. Helaas niet de echo die wij gehoopt hadden.
De vruchtzak loopt een week achter op het vruchtje, en er zat wat vocht naast. Ook kon ze zo de dooierzak niet vinden.
Gelukkig regelmatige hartslag.
Volgende week weer een echo.. Dan kan het zijn dat er geen hartactie meer is. Of dat het vruchtje gewoon gegroeid is.
Dus voor nu een hoop onzekerheid ☹ hopelijk volgende week beter nieuws
Hé wat vervelend Isayez :( Niet het nieuws wat je wilde horen.. Ik hoop echt voor je dat het een wondertje is en dat je volgende week beter nieuws hebt. Iig heel veel sterkte met het wachten aankomende week :hug:

Saar, ik spreek je over een weekje nog wel ;) Nog even geduld, rond week 6 begon bij mij ook pas de ellende, daarvoor nergens last van. Maar misschien heb jij gewoon mazzel! :thumbsup:
Oh jeetje... dat is super dubbel.nieuws dus, Isayez! Blegh, ik snap dat je heel onzeker bent nu. Duimen draaien hier dat het zal doorgroeien!!

Saar, het zal je blaas of je darmen wel zijn. Je baarmoeder zelf voelen met deze termijn kan echt nog niet. Ik ben heel benieuwd of ik m straks zelf kan voelen, lijkt me wel heel bijzonder!!
isayez Oh nee wat naar! En nu een week onzekerheid dus... :hug: Kon ze wel iets zeggen over hoe lang je nu zwanger bent aangezien je dat zelf niet precies wist? Ik hoop voor je op goed nieuws volgende week!
@zsa, als je uitgaat van mijn laatste menstruatiedag, zou het vandaag 8 weken zijn.
Hoe ik het berekend had aan de hand van verwachte bevruchting dacht ik 7 weken en 5 dagen.
De echo zegt 7.3 maar de andere formulieren zeggen weer 7.1
De vruchtzak is gemeten op 6.1.
@isayez, ohh wat ontzettend naar!! Dat is niet waar je op hoopt nee. En dan duurt een week ook weer vreselijk lang als je zo in onzekerheid zit... :hug:

@winter, bijna 7 weken hier maar we zullen zien. Wie weet! Ook niet erg als het mij overslaat, al geven kwaaltjes ook een soort van zekerheid ofzo. Maar goed heb ook gelezen dat er vrouwen zijn die kotsmisselijk een miskraam krijgen en vrouwen die "fluitend" een gezond kind op de wereld zetten. Dus wil me niet laten leiden door het al dan wel of niet hebben van bepaalde kwalen. Onzekerheid is bovendien de ergste kwaal en dat heb ik voor 10... :facepalm:
Isayez schreef:
21-09-2018 15:16
@zsa, als je uitgaat van mijn laatste menstruatiedag, zou het vandaag 8 weken zijn.
Hoe ik het berekend had aan de hand van verwachte bevruchting dacht ik 7 weken en 5 dagen.
De echo zegt 7.3 maar de andere formulieren zeggen weer 7.1
De vruchtzak is gemeten op 6.1.
Hoi Isayez, voor het uitrekenen moet je vd eerste dag van je laatste menstruatie uitgaan en de lengte vd cyclus, probeer het hier https://www.24baby.nl/zwanger/ben-ik-zw ... berekenen/ eens uit te rekenen. Als je dat doet, ben je dus minder lang 'zwanger'. Goede hoop houden hoor! Niet bij de pakken neer zitten! :hug:

Hier: iedere dag minder 'zwangerschaps' verschijnselen, ben niet meer misselijk (gelukkig), stoelgang is normaal geworden, geen last/pijn van borsten - hoop dat het allemaal nog goed verloopt in de buik! :sigh:
Happy as long as I'm not hungry
hollandsglorie schreef:
21-09-2018 15:34
Hoi Isayez, voor het uitrekenen moet je vd eerste dag van je laatste menstruatie uitgaan en de lengte vd cyclus, probeer het hier https://www.24baby.nl/zwanger/ben-ik-zw ... berekenen/ eens uit te rekenen. Als je dat doet, ben je dus minder lang 'zwanger'. Goede hoop houden hoor! Niet bij de pakken neer zitten! :hug:

Hier: iedere dag minder 'zwangerschaps' verschijnselen, ben niet meer misselijk (gelukkig), stoelgang is normaal geworden, geen last/pijn van borsten - hoop dat het allemaal nog goed verloopt in de buik! :sigh:
Ja klopt, als je een regelmatige cyclus hebt is dat een mooie richtlijn.
Vorige maand was ik al 3 weken later ongesteld geworden en die 2 keer daarvoor wel rond de 28 dagen..
Heb tot mei? Fulltime gekolft, waardoor mijn menstruatie pas net weer op gang is gekomen.

Wat mij het meeste zorgen baart, is het verschil van het vruchtzakje en de vrucht zelf.
Daar kon de gynaecoloog ook niks over zeggen.. Vond haar trouwens ook erg emotieloos ofzo.. Moeilijk te peilen hoe de situatie nu is.
Enige wat wel positief is, een regelmatig kloppend hartje

Soms voel ik wat hoop en andere moment niet.. Heb net wel paar keer even moeten janken..lucht wel op.
Isayez zo super klote!! :hug: Die onzekerheid een week is echt naar. Duim voor je mee. Wees maar lief voor jezelf deze week. Veel met je zoontje knuffelen! Sterkte

Hollandsglorie, dat is ook rot zeg. Hoor je op zich wel vaker rond de 6/7 weken. Maar het maakt wel onzeker dag snap ik maar al te goed. Hopelijk komt het toch wat terug, nog een paar lange dagen tot je echo!

Hier ineens ook bang, had net na het toilet behoorlijke buikpijn, en zeurt nu nog na. Dit had ik een hele poos niet! En zit natuurlijk in de cruciale week (morgen 7 weken) Echt why :'( maakt me meteen zo bang en verdrietig.

Ik vind t echt een crazy rollercoaster waar we allemaal inzitten, jeetje had dit nooit zo verwacht. Voelt echt als Russische roulette soms, vinden jullie ook niet? Vooral omdat in t april topic echt 10 van de 23 zijn afgevallen :(
@wilde perzik, buikpijn hoeft echt niets ergs te betekenen. Ik heb het ook een paar keer flink gehad en voelde echt alsof het elk moment kan gaan bloeden. Heb heel internet afgestruind en het schijnt er echt bij te kunnen horen. Je baarmoeder groeit en dat voel je. Heb vandaag weer vooral wat pijn richting mijn liezen.
Maar het blijft megaspannend ja. Voel me vandaag ook weer zo onzeker over alles. Er is zoveel wat er fout kan gaan.
Het is echt een rollercoaster idd. Ik heb bijna 2 jaar op deze zwangerschap gewacht, soms met veel verdriet. Als dit nu fout gaat ga ik echt instorten ben ik bang.
Dank voor je berichtje Saar, het internet afstruinen doe ik ook teveel. Maar dan lees je zoveel verhalen waar t juist mis is gegaan, word ik weer helemaal gek :-o Dus probeer toch maar niet te doen.

Ooh heel herkenbaar, wij pas 1 jaar (wens wel veel langer) maar vond het al echt zwaar al die teleurstellingen toen, ik denk ook echt dat ik een miskraam niet overleef. Hoop zo dat het ons allen bespaard blijft!
isayez Inderdaad even goed uithuilen en lief zijn voor jezelf! Ik ga heel hard voor je duimen dat je volgende week goed nieuws krijgt!

buikpijn Ik heb ook af en toe buikpijn. Vanmiddag ook wat heviger, het zit vooral links en richting liezen. Ik denk hierbij zelf aan groeipijn/bandenpijn. Denk inderdaad dat het erbij hoort zoals Saar zegt.
Hollandsglorie Wat balen dat je afspraak is verschoven! :'(

Winter Wat fijn dat je een positieve echo hebt gehad. Yeahh!! :mrgreen:

Saar ik denk dat ik me gelukkig mag aansluiten bij jou. Pijnlijke borsten, ene keer weinig honger, andere keer veel honger, maar niet vermoeider dan anders (ik ben vaak moe haha XD) en ook niet misselijk. Ik ga alleen nu mn 7e week in, dus ben een beetje bang dat het er nog aan zit te komen. Haha.

Isayez Wat een vervelend nieuws en wat een onzekerheid. :nooo: Veel sterkte de komende week!

frigga en za-zsaa Wat betreft mijn hoge bloeddruk...ik ben me er niet bewust van geweest dat ik dat misschien altijd wel heb gehad, maar ik denk dat dat eerder het geval is, dan dat dat al zo vroeg is ontstaan. Mijn ouders slikken namelijk al jaren medicijnen tegen een hoge bloeddruk, u wss heb ik het daarvan. :facepalm: 1 oktober nog maar een keer mn bloeddruk meten bij de versloskundige, maar ik heb me eigenlijk al ingesteld op de gynacoloog en medicijnen.

Hier gaat het verder goed. Ik heb af en toe last van paniekaanvallen en (hoe stom het ook mag klinken) vakantie is een trigger voor mij. Het onbekende, het ver weg zijn, enz. Dus de dag voordat ik weg ging, aanval na huilbui, en nog meer angsten en stress. Mezelf nóg gekker lopen maken omdat stress natuurlijk niet goed is voor de baby. Pffff. Zo lastig dan. Inmiddels lig ik hier heerlijk te ontspannen aan het strand met 33 graden, dus heb niets meer te klagen hoor. :biggrin: Maar ik voel me zo verantwoordelijk nu, en vind het dan zo belachelijk van mezelf dat ik mezelf op die momenten niet in de hand heb. Maar goed, alles lijkt verder goed te gaan, dus dat is mooi. ☺
Oooh Isayez wat rot voor je! Wat een onzekere periode nu. Ik hoop dat de volgende echo beter uitziet.

Hier ik heb vanmorgen echo gehad. Mooi kloppend hartje gezien en paste precies bij de termijn die ik zelf had berekend. Dus een opluchting. Overigens was de echo wel moeilijk te maken omdat m’n darmen enorm in de wegzaten. Ik heb er ook echt enorm veel last van. Over drie weken hebben we de termijnecho.
meiks Lastig paniekaanvallen. Stress en angst ivm op vakantie gaan herken ik heel erg. Ik kan niet zo goed tegen veranderingen, heb jij dat ook? Geniet in ieder geval nu lekker van je vakantie!!

Mijn 1e echo zou 4 oktober zijn en nu is het de 28e omdat ik bang was dat m’n symptomen afnamen. Nu heb ik ineens twijfels of dat niet te vroeg is en er dan misschien net te weinig te zien zal zijn wat dan weer voor stress gaat zorgen. Volgens mij ben ik die dag 8 weken (en 1 dag). Maar als je uitgaat van een standaardcyclus nog maar 7 weken en 5 dagen.. Weten jullie of er bij de termijn bepalen rekening wordt gehouden met de lengte van je cyclus? Ik moet me eigenlijk gewoon niet zo druk maken, maar dat is lastig!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven