Uitgerekend nov/dec 2017

08-04-2017 20:49 347 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoera, na een slag om de arm te hebben gehouden ivm bloedverlies kan ik nu met zekerheid zeggen dat ik zwanger ben!

Wie is er nog meer in nov/dec dit jaar uitgerekend en heeft zin in een kletstopic?

Ik ben 29 en heb een zoontje van 1.

NaamLeeftijdHoeveelste kindjeUitgerekende datumBijzondhedenBabyboom31321e23-12-2017-Fresiaatje292e15-12-2017-Javadeel271e27-11-2017-Marlinjane221e17-11-2017-Blondekatie382e13-12-2017-Sientje84?2eeind december-Miep82341e23-12-2017-Meningenvan1988281e21-12-2017-Kleinemug1231e?-PKT331e16-12-2017-Groene-thee281e24-12-2017-Susieflower351e?-
quote:blondekatie schreef op 22 april 2017 @ 11:18:

Ja sport nu ook nog. Vorige zwangerschap ook nog een tijd doorgesport. Heb ook een soort mamma in balans gedaan eerste keer. Ik wil nu zwangerschapsyoga gaan doen.

Goede conditie kan wel positief helpen bij laatste weken en bevalling.Knap hoor! Wat doe je nu? Ik heb wel yoga gedaan bij de eerste. Maar dat vond ik vrij suf. Niet inspannend maar ook niet ontspannend. Ik weet wel dat een goede conditie kan helpen ja. Dat las ik overal en dat was ook mijn doel maar achteraf gezien waren de laatste weken niet zo zwaar en de bevalling helemaal prima verlopen zelfs zonder conditie! Dus dat is mijn excuus whaha! Het lijkt me wel lekker om te zwemmen. Maar dat kan ( en dat is met de meeste sporten) alleen als ik oppas heb. En dat is toch vaak savonds of in het weekend. Savobds ben ik vaak te moe. Op zaterdagochtend lijkt het me wel lekker.
Ik loop hard, doe krachttraining en yoga.

Ja snap dat je dan geen interne trigger hebt om het te gaan doen. Ik vind zwemmen (vroeger was dat wel mijn sport) altijd zo'n gedoe.
Zou ik ook gezellig mee mogen praten

Ik ben 23 over 2 maanden 24 en mijn vriend 26 een relatie van 6 jaar een prachtig huisje en een eigen onderneming. En sinds 8 weken en 6 dagen in verwachting.

Na een miskraam vorig jaar juli , was het in februari raak. Voelde het meteen m'n borsten en nu misselijk bij de vorige keer had ik dit niet. Helemaal blij maar het toch maar even voor ons gehouden en gewacht tot de eerste echo. Die was vandaag mijn vriend en ik waren allebei zenuwachtig , maar toen eenmaal bij de VK viel er een last van mijn schouder zon lieve vrouw en super relaxte sfeer. Toen eenmaal de echo (inwendig) en dat moment zou ik nooit vergeten was het raak daar lag ons doppertje met een hartslag van 175 en een lengte van 2,1 cm. Zo schattig om te horen. En het hartje voor het eerst horen kloppen wat een ervaring en wat een mooi gezicht. Ben helemaal in de wolken en ga alles snel melden aan familie.

Ik ben benieuwd wat mij allemaal te wachten staat en misschien hebben jullie nog tips , ben deze week heel moe , maar dit is per dag verschillend:)

#trots
Kleinemug, welkom en gefeliciteerd! Geweldig dat je het hartje hebt horen kloppen. Geniet er van! Ga je het vandaag aan je familie vertellen?
Dankje wel !

zit heel erg te twijfelen , vind het toch altijd spannend , maar ze zijn nu nog werken bij hun bedrijf , wil het ook niet haastig doen , dus wat is wijsheid
quote:blondekatie schreef op 22 april 2017 @ 12:09:

Ik loop hard, doe krachttraining en yoga.

Ja snap dat je dan geen interne trigger hebt om het te gaan doen. Ik vind zwemmen (vroeger was dat wel mijn sport) altijd zo'n gedoe.Wauw wat goed zeg!! Fitmom!
quote:Kleinemug1 schreef op 22 april 2017 @ 18:25:

Zou ik ook gezellig mee mogen praten

Ik ben 23 over 2 maanden 24 en mijn vriend 26 een relatie van 6 jaar een prachtig huisje en een eigen onderneming. En sinds 8 weken en 6 dagen in verwachting.

Na een miskraam vorig jaar juli , was het in februari raak. Voelde het meteen m'n borsten en nu misselijk bij de vorige keer had ik dit niet. Helemaal blij maar het toch maar even voor ons gehouden en gewacht tot de eerste echo. Die was vandaag mijn vriend en ik waren allebei zenuwachtig , maar toen eenmaal bij de VK viel er een last van mijn schouder zon lieve vrouw en super relaxte sfeer. Toen eenmaal de echo (inwendig) en dat moment zou ik nooit vergeten was het raak daar lag ons doppertje met een hartslag van 175 en een lengte van 2,1 cm. Zo schattig om te horen. En het hartje voor het eerst horen kloppen wat een ervaring en wat een mooi gezicht. Ben helemaal in de wolken en ga alles snel melden aan familie.

Ik ben benieuwd wat mij allemaal te wachten staat en misschien hebben jullie nog tips , ben deze week heel moe , maar dit is per dag verschillend:)

#trotsWat leuk zeg! Welkom! Geniet er lekker van! En veel plezier met vertellen!
Gefeliciteerd kleinemug! We lopen ongeveer gelijk,,, correctie precies gelijk. Wat leuk! Heb is ook echt bijzonder het hartje te horen. Veel plezier met vertellen.
Kleinemug, was benieuwd of je het nieuws al had gebracht. Gewoon doen wat voor jou goed voelt
Kleinemug: gefeliciteerd !!

Bijzonder om kloppend hartje al te horen, blijft een wonder dat dat al mogelijk is met 8 weken.

Ik kijk er ook zo naar uit

Sporten doe ik ook nog, ik rijd paard.

Vind het nu wel wat spannender dan normaal. Even aankijken hoe lang ik het nog kan en durf.

Ik zit heel erg in dilemma , heb een nieuwe baan aangeboden gekregen. Maar is het dan verstandig om alvast te zeggen dat ik zwanger ben of toch beter me mond houden en doen alsof ik nog van niks weet. Vind het echt lastig.

Ook vakantie vind ik lastig , wij hebben 3 maanden geleden vakantie geboekt voor half september. Dan ben ik inmiddels circ 23 weken zwanger. In hoeverre is dat verantwoord? Heb is een auto reis door de natuur.
Kleinemug gefeliciteerd!! Wat lijkt dat me bijzonder zeg, het hartje horen kloppen wist niet dat dat al zo vroeg kan.

Nog 3 weken wachten voor ons!

Babyboom31 ik zou het persoonlijk wel zeggen bij een nieuwe baan. Maar doe wat voor jou goed voelt.

En wat de vakantie betreft, gaan jullie ver weg?

In principe kan het nog prima met 23 weken natuurlijk. Alleen ik zou kijken naar hoe zit het daar met de medische zorg etc.

Het is natuurlijk wel lekker om er nog even tussenuit te gaan samen!
Nala hoe gaat het met jou? Morgen de echo? Heel veel succes. Ik duim voor jullie voor een mooie echo
*breekt even in*

ik ben nu 6 weken en 3 dagen nola gister had ik erg bloedverlies (helder rood) ik ben via ivf zwanger geworden e had zhuis gebeld en mocht meteen langskomen. nou ik zag daar toch een mooi hartje kloppen dus geef de moed nog niet op!
Hoi meiden, als het nog kan zou ik ook graag meeschrijven. Ik ben nu 6 weken, uitgerekende datum is volgens m'n eigen berekening rond 24 december. Voor mij is het m'n eerste kindje, mijn vriend heeft er al 2 uit een eerdere relatie.
@Groene-thee: Welkom. Ik denk dat wij ongeveer gelijk lopen.

Ik ga nu ook mijn 6e week in. En kom uit me eigen berekening ook uit op 23 december.

Wanneer heb je je eerst echo ? En al last van kwaaltjes ??

Ik merk nog steeds weinig, van het weekend zelfs weer een test gedaan. Maar geeft nog steeds positief aan.
quote:Babyboom31 schreef op 23 april 2017 @ 19:51:

Kleinemug: gefeliciteerd !!

Bijzonder om kloppend hartje al te horen, blijft een wonder dat dat al mogelijk is met 8 weken.

Ik kijk er ook zo naar uit

Sporten doe ik ook nog, ik rijd paard.

Vind het nu wel wat spannender dan normaal. Even aankijken hoe lang ik het nog kan en durf.

Ik zit heel erg in dilemma , heb een nieuwe baan aangeboden gekregen. Maar is het dan verstandig om alvast te zeggen dat ik zwanger ben of toch beter me mond houden en doen alsof ik nog van niks weet. Vind het echt lastig.

Ook vakantie vind ik lastig , wij hebben 3 maanden geleden vakantie geboekt voor half september. Dan ben ik inmiddels circ 23 weken zwanger. In hoeverre is dat verantwoord? Heb is een auto reis door de natuur.

Ik zou toch voorzichtig zijn met paardrijden. Als je valt en het gaat mis... ik rijd graag recreatief eens in zoveel tijd maar nu durf ik dat niet meer.

Ik zou eerlijk zijn. Ik denk dat ze dat meer waarderen als doen alsof. Zij bieden jouw de baan aan dus ze zien je kwaliteiten. Zwanger zijn hoort bij het leven. Als ze je daarom afwijzen is dat heel zuur maar ik zou niet willen werken voor zo'n bedrijf. Geloof in jezelf!

Zijn er ziekenhuizen in de buurt? Is het een (redelijk) ontwikkelt land? Dan zou ik lekker gaan. Zelf een goed gevulde reisapotheek meenemen en wat voorzichtiger zijn kan sowieso geen kwaad. Lekker juist nog even samen eruit en genieten.

Ik had een vakantie naar ibiza bij mijn eerste maar midden in eerste trimester. Slechte timing want misselijk en moe en had veel last van hormonen. Ik vond het echt een rotvakantie. Overigens kwam dat ook omdat ibiza me echt zo tegenviel. Iedereen is daar zo lyrisch over. Nu lekker naar portugal! Dan ben ik 14 weken
quote:Groene-thee schreef op 24 april 2017 @ 08:10:

Hoi meiden, als het nog kan zou ik ook graag meeschrijven. Ik ben nu 6 weken, uitgerekende datum is volgens m'n eigen berekening rond 24 december. Voor mij is het m'n eerste kindje, mijn vriend heeft er al 2 uit een eerdere relatie.Welkom! Gefeliciteerd. Spannend he! Wanneer was je precies 6 weken? Ik afgelopen zaterdag en ben 15 dec uitgerekend
@Fresiaatje: Je hebt denk ik gelijk, bedankt !!

Voelt nu ook beter om het van te voren te zeggen. Ga van de week even bellen.

Heb me huidige baan nog niet opgezegd, dus kan ik nog even afwachten wat hun reactie is.

Qua paard rijden ben ik ook wel voorzichtiger, heb zelf wel een jong dressuur paard.

Langzamerhand moet ik maar op zoek gaan naar iemand die me paard wil rijden de komende periode.

Wil ook geen risico nemen, zo lang op dit moment gewacht dat ik er wel heeeeeel zuinig en voorzichtig mee moet zijn.

Me vakantie gaat om IJsland, is wel goed ontwikkeld, dus ga er van uit dat dat gewoon door gaat, en dat het wel goed komt.
Ooh iksland, heel gaaf! Ik zou lekker gewoon gaan dat moet zeker kunnen.
Welkom Kleine Mug en Groene thee!

Babyboom ik zou het zeker vertellen. Zelf heb ik een keer iemand aangenomen die in de proeftijd me vertelde zwanger te zijn. Ze werkt nu (4,5 jaar later) nog steeds in mijn team.

Vakantie zou ik zeker wel doen als het zoals Fresiaatje zegt een redelijk ontwikkeld land is. Alleen lastig te voorspellen hoe je je dan voelt; doorgaans voelen de meeste vrouwen zich dan goed.

Tsja zo zie je maar dat de cyclus verschilt per vrouw (die van mij is kort). Ik ben 13 december uitgerekend. Nu 6 weken en 5 dagen zwanger.

8 mei naar de VK dan wat meer inzicht of dat klopt.

En overmorgen een echo bij een echobureau.

Nola succes met je echo morgen! Hoop voor je dat alles goed is.
Bedankt voor jullie advies. Blij mee :-)

Topic begint trouwens drukker te worden, heel leuk !

Misschien een idee om een schemaatje te maken om zo een beetje overzicht te houden

Alleen geen idee hoe dat moet...
Ja goed idee Babyboom!
Succes morgen nala! We gaan duimen voor een goede echo!
quote:Babyboom31 schreef op 24 april 2017 @ 08:15:

@Groene-thee: Welkom. Ik denk dat wij ongeveer gelijk lopen.

Ik ga nu ook mijn 6e week in. En kom uit me eigen berekening ook uit op 23 december.

Wanneer heb je je eerst echo ? En al last van kwaaltjes ??

Ik merk nog steeds weinig, van het weekend zelfs weer een test gedaan. Maar geeft nog steeds positief aan.Haha ik heb me vergist, ik ga nu m'n 6e week in. Mijn eerste echo staat gepland voor 15 mei. Last van kwaaltjes valt mee, ik ben vooral erg vroeg wakker (5 uur!) en heb regelmatig menstruatie-achtige krampen. Maak me daar wel een beetje zorgen om, maar lees dat het erbij kan horen. Ook zijn m'n tepels erg gevoelig.
Grappig, zelfde dag als mijn eerste echo.

Ik herken dat inderdaad ook wel, ben normaal heel erg van het uitslapen op vrije dagen, maar nu kan ik dat niet meer. Als ik wakker wordt, ben ik ook meteen echt wakker.

Gevoelige borsten heb ik ook nog steeds.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven