Uitgerekend oktober 2018

30-01-2018 19:22 1023 berichten
Hier gaan we verder met de dames die in oktober 2018 zijn uitgerekend;
van 1 oktober t/m 15 oktober 2018


:heart: = kloppend hartje
:duckie: = goede 20-weken echo
Naam Leeftijd (v/m) Kindje Uitgerekend Geslacht Geboren
Ilse_87 30/35 Tweede 1 oktober 2018 Jongen! 3-10
Ladymum 33/33 Tweede 2 oktober 2018
JuneM 31 Eerste 2 oktober 2018 20-9
Sneeuwwitje1 31/32 Eerste 2 oktober 2018 Jongen! 20-9
Suzanne1987 30/35 Eerste 3 oktober 2018
Nell89 3 oktober 2018
Gie_Gie 30/29 Eerste 6 oktober 2018 Verrassing! 15-10
Skippy86 32/30 Eerste 6 oktober 2018 Meisje! 09-10
Twingo1981 36/37 Vierde 6 oktober 2018
Ariana12 38/36 Eerste 7 oktober 2018
Yunaaislynn 33/38 Tweede 8 oktober 2018
Cloudje29 29/30 Eerste 8 oktober 2018 Jongen! 23-9
MC11 26/26 Eerste 8 oktober 2018 Meisje!
Mellie88 29/30 Tweede 8 oktober 2018 Meisje! 17-10
Ukkie16 32/30 Tweede 9 oktober 2018 Meisje! 9-10
Girlboss01 26/30 Eerste 15 oktober 2018 Meisje! 30-9
YellowLemon 27/33 Derde 9 oktober 2018 18-9
KatherineM 29/29 Eerste 9 oktober 2018
Suzahl 28/30 Eerste 10 oktober 2018
Mariposita 36 Tweede 10 oktober 2018 7-10
Flowerss 29/30 Eerste 12 oktober 2018
Reendje 29/29 Tweede 13 oktober 2018 Jongen!
Yuki99 34/42 Eerste 15 oktober 2018 Meisje!
:hug: Dikke knuffel: Brandje83 :redrose: ; 83Angel :redrose: MissBean :redrose:

Guusje en Feijsje, ik heb jullie uit de tabel gehaald, omdat we al een tijdje niets van jullie hebben gehoord. Mocht je er weer in willen dan horen we het graag!
moderatorviva wijzigde dit bericht op 31-12-2020 11:21
Reden: ww verwijderrd ivm misbruik account
73.85% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd en welkom Ariana, en fijn dat ik nog iemand aan het lachen maak met mijn stommiteiten :jump:

Ik heb vanmorgen ook nog maar een test gedaan, maar donkerder dan de controlestreep wordt zo'n test niet he :facepalm: Ik voel heel weinig behalve aan mijn borsten en ben daarom steeds bang dat het misgaat. Ik zou graag een keer boven de pot hangen als bevestiging dat ik dan toch in ieder geval echt zwanger ben :hihi:
Alle reacties Link kopieren
Welkom nieuwe dames!

Wat leuk Ariana dat je op dezelfde dag bent uitgerekend als ik. Voorlopig dan, want ik begreep dat de verloskundige die dag nog kan aanpassen toch?

Ik heb nu sinds 2 dagen blauwe flessen van moeders voor moeders. Vind het goed te doen, helemaal niet veel moeite en anders spoel je hormonen toch maar door de wc. En ik produceer meer dan genoeg plas om die flessen te vullen :-D

Vandaag eindelijk de nieuwe eetstoelen in huis. Niet meer op klapstoeltjes :) Ben blij dat de verhuizing nu bijna helemaal af is. Kunnen we over een tijdje aan het vierde klusproject beginnen, de kinderkamer :rolling:
Alle reacties Link kopieren
@gie_gie: hahaha dat ben je als het zo ver is denk ik ook eerder zat dan gewend hoor 😉 en bij mijn eerste heb ik nooit overgegeven (en sowieso weinig kwaaltjes gehad) en die is ook prima gelukt.

@skippy86: fijn van de stoelen! Wordt het kamertje veel werk?
Wij moeten best veel doen, werkkamers samenvoegen zodat de oudste naar mijn kamer kan, nieuwe badkamer. Naja, ook alle tijd nog 😊
Alle reacties Link kopieren
@reendje, valt wel mee met de hoeveelheid werk. We hebben voor de verhuizing het laminaat op de hele 1e verdieping en de zolder vervangen. Dus eigenlijk alleen nog de muren schilderen en meubeltjes scoren. En nog iets met plinten...
Omdat we net verhuisd zijn hebben we nu nog niet veel spullen in de lege kamers verzameld, dus dat is wel fijn.

@Ilse, zie ik het goed dat jij vandaag je eerste echo hebt? Spannend zeg! Ben erg benieuwd!
Alle reacties Link kopieren
Zo ik heb bijgelezen!
Ga nog even niet op iedereen reageren want dat is teveel werk :facepalm:
Maar leuk om weer mee te lezen en schrijven met zwangere dames!
Ik ben 32 en mijn man 30, ons zoontje is van december 2016.
Ik kan nog niet helemaal geloven dat ik echt zwanger ben. Bij mijn zoontje was het de eerste ronde raak en nu weer. Vorige keer was het 4 dagen voor menstruatie een dikke streep. En nu was ik natuurlijk weer zo eigenwijs om vroeg te testen. Qua lichaam en kwaaltjes dacht ik; ben zeker zwanger. Maar de test liep pas laat positief op.
Maar het is dus wel zo!!!
Tot nu toe gaat het allemaal wel goed.
Beetje moe soms en misselijk maar dat valt mee. Maar maak me nog even geen illusies... Vorige keer vanaf week 7 tm 17 heel erg misselijk geweest hele dagen. Vond dat erg zwaar en zie daar ook tegen op nu met al een kleine dreumes. We shall see!
Mvm komt 22 februari.
Ik heb 28 feb eerste echo en 15 maart intake. Dan willen we ook de Nipt laten plannen. De uitgerekende datum staat vooralsnog op 9 okt. 13 okt ben ik zelf jarig hihi.
Tot nu toe weet alleen een collega van mij het omdat zij de planning maakt. We lopen ver vooruit. En omdat ik in de zorg werk is het wel fijn als ze er rekening mee kan houden. Geen nachten na april en een week na mn vakantie verlof :facepalm:.
Vrijdag vertellen we het aan mn zus en zwager. Want met carnaval moet ik echt wel back up hebben hahaha. Wordt een uitdaging :biggrin:.
:fortune:. Kan niet wachten om het te vertellen!!!!
Wij maken trouwens een foto van ons zoontje. Hij heeft voor zn eerste verjaardag een vliegtuig gekregen (zo'n vintage achtig loopfietje) en ik heb via Ali een muts met vliegenier bril besteld. Komt op de foto te staan; iedere piloot heeft een co piloot nodig.... verwacht in oktober!
Alle reacties Link kopieren
Leuk plan Ukkie, die foto!
Ik werk ook in de zorg en zelfde verhaal: in augustus 2,5 week vakantie genomen en daarna nog 1 week werken en dan met verlof. Misschien ga ik wel die ene week nog PBL opnemen ofzo.

Wij gaan ook carnaval vieren, dat wordt wel lastig inderdaad. Denk dat ik het echt niet kan ontwijken dat ik alle dagen niets drink, dus heb een kangoeroepak met een kleintje in de buidel gekocht :biggrin: Verrassing! hihi
Alle reacties Link kopieren
Nee daarvoor heb ik hulp nodig van mn zus haha. En dan tussendoor een aangelengde appelsap :-D

83angel ik heb mezelf toegevoegd aan de tabel en heel soms bij jou wat verwijder zie ik nu in Ja laatste 2 kolommen.. wat hoorde daar te staan? Sorry!
Alle reacties Link kopieren
Leuke truc, dat kangaroepak!

Ik ben op het moment aan het twijfelen of ik intern zal solliciteren op een andere functie (uitdagender en ben wel toe aan iets nieuws, maar wel lastiger te combineren met een kleintje en kolven enzo). En het is wel veel nieuws tegelijk, tegen de tijd dat ik goed ingewerkt ben kan ik met verlof. Maar ook wel weer leuk. Moeilijk, moeilijk.
Alle reacties Link kopieren
Reedje dat zijn altijd lastige beslissingen he! Ik ben bij mijn zoontje ook overgestapt tijdens de zwangerschap. Was toen net 5 weken zwanger. Nieuw ziekenhuis, nieuwe uitdaging en zou dan ook na 4 maanden met verlof gaan. In de tussentijd kregen we de sleutel van ons nieuwe huis. Ik moet zeggen dat het me heel erg meegevallen is toen. Werk plezier deed me heel veel goed eigenlijk ondanks dat het druk was.
Alleen had ik toen natuurlijk nog geen uk rondlopen;)
Alle reacties Link kopieren
Het wordt inderdaad al druk in de groep. Gezellig.
Hopelijk gaat alles goed.

Ik herken veel van wat jullie schrijven. Krampjes en dan zorgen maken . Vervolgens niks voelen en je ook zorgen maken. Deze weken zijn hopeloos.
Ik slaap ook al een paar dagen zo onrustig. Nu ook flink griep. Dus helpt ook niet.

@skippy, ik heb vanavond inderdaad mijn eerste echo. Vind het zo spannend. De uren gaan maar langzaam voorbij.
Maar gelukkig mag ik al zo vroeg in de zwangerschap komen. Zie dat sommige van jullie nog wel een maand moeten wachten. Pfff. Wellicht mag ik vroeg komen vanwege de 2 miskramen hiervoor.
Het is echt spannend. Hoop zo dat het al goed te zien is en dat het goed is zodat we kunnen gaan genieten.

Ik laat jullie het wel weten hoe het was
:heart:
Alle reacties Link kopieren
Het wordt inderdaad al druk in de groep. Gezellig.
Hopelijk gaat alles goed.

Ik herken veel van wat jullie schrijven. Krampjes en dan zorgen maken . Vervolgens niks voelen en je ook zorgen maken. Deze weken zijn hopeloos.
Ik slaap ook al een paar dagen zo onrustig. Nu ook flink griep. Dus helpt ook niet.

@skippy, ik heb vanavond inderdaad mijn eerste echo. Vind het zo spannend. De uren gaan maar langzaam voorbij.
Maar gelukkig mag ik al zo vroeg in de zwangerschap komen. Zie dat sommige van jullie nog wel een maand moeten wachten. Pfff. Wellicht mag ik vroeg komen vanwege de 2 miskramen hiervoor.
Het is echt spannend. Hoop zo dat het al goed te zien is en dat het goed is zodat we kunnen gaan genieten.

Ik laat jullie het wel weten hoe het was
:heart:
Succes Ilse! Hier de eerste echo met 6w4d, ivm reeks miskramen. Mocht ik toch weer bloedverlies krijgen mag ik gelijk komen. Een echo voor 6 w helpt niet echt qua rust, omdat het zomaar kan dat er nog weinig te zien is.

Ik ben echt moe, misselijk en last van mijn buik. Morgen lange dag op werk ivm open dag (8-22). Kijk er nog niet naar uit haha
Alle reacties Link kopieren
Spannend ja. Wel fijn dat ze een vroege echo doen. Ik weet dat er een risico zit dat ze vanavond nog niet veel ziet. Maar die gok neem ik maar. Mijn eerste dag laatste menstruatie is 7 weken geleden. Maar ik denk dat ik 6 weken ben doordat mijn ovulatie later was en daarmee mijn cyclus langer is.

@yuna, vervelend dat je ook bekend bent met miskramen. Ben je er nu ook onzekerder door?
Het is ergens wel fijn dat je kwaaltjes hebt want dat kan geruststellen.

Helaas hoor ik ook veel om mij heen van miskramen. Hopelijk gaat t bij ons allemaal goed en zitten we in oktober met onze ukkies in ons armen.
Alle reacties Link kopieren
Succes vanavond Ilse! Heel spannend!
Alle reacties Link kopieren
Zo ik denk dat ik krijg wat ik mij wenste.. ben mij toch een partij beroerd! En dood moe... zou zo mn bed in kunnen.

Nouja wel blij dat ik toch meer symptomen krijg hahah

En wat een mega leuk idee van die foto!! Ik weet nog niet goed hoe ik het bekend wil gaan maken. Nog even iets leuks verzinnen :)
@ilse; mijn miskramen zijn niet meer op 1 hand te tellen ( ook niet op 2 trouwens bedenk ik me net) en meerdere keren ook flink misselijk geweest. Ik ben nu nerveuzer dan anders, dus wacht erg af tot de echo. Ik sta onder controle bij de gyn mede door de miskramen, en heb nu progesteron in de hoop dat dat helpt een miskraam te voorkomen. So far so good!

Ik had bij mijn vorige zwangerschap in 2015 een groepje zoals dit, en we appen nog steeds dagelijks. Die weten ook van de zwangerschap en dat is wel heel fijn. Verder weet alleen mijn man het.
Alle reacties Link kopieren
Jeetje meis wat heftig als je zoveel miskramen hebt gehad. Dat is zo zwaar. Hopelijk werkt het progesteron.
Had je dit bij je eerste kindje ook?

Wij zijn net terug van de verloskundige en hebben een klein frummeltje met kloppend hartje gezien. :daisy:
Het zag er goed uit gaf ze aan. Een duidelijk verschil met de vorige keer toen het uiteindelijk een miskraam werd. Dus ze geeft aan dat ik echt mag gaan genieten. Over 3 weken hebben we opnieuw een echo . Dat was de termijn waarop de vorige keer de missed abortion was geconstateerd. Dus het is heel fijn dat ik over een paar weken weer mag kijken.
Voor nu maar proberen te genieten en morgen MvM maar eens contacten.

:heart: :heart:
Alle reacties Link kopieren
Wat fijn dat alles zo goed was!!
Alle reacties Link kopieren
Oh wat een heerlijk nieuws Ilse, fijn dat het er goed uitzag op de echo!

Wow, heftig ook, Yunaaislynn... Zoveel miskramen... Hopelijk gaat het dit keer helemaal goed! Super spannend dus.

Reendje, leuk en spannend dat je naar een nieuwe baan aan het kijken bent. Ik wil ook gaan zoeken naar een.andere baan, maar denk dat ik het nog maar uitstel tot na de zwangerschap. Heb nu een vast contract en het ook erg naar mijn zin. Alleen ik werk 90 km van huis dus de reistijd hangt me wel de keel uit en dat zal vast niet minder worden als er een kleine is...

Vind dat überhaupt nog erg lastig. Ik werk van 7 tot 15 of van 14:30 tot 22:30. Of van 14:30 tot de volgende ochtend 9:30. Mijn man is voor zijn werk regelmatig een week of langer in het buitenland. Geen idee hoe we dat kunnen regelen met opvang tijdens zulke momenten. Ik geloof niet dat er kdv zijn die zo vroeg of zo laat opvangen en al helemaal niet in de nacht natuurlijk....

Haha Cloudje je hebt nu zeker wel spijt van het wensen om misselijkheid... Valt hier nog mee, 2 keer boven de pot gehangen. Verder nog steeds last van zere borsten, vaak plassen en moe om niks.
Alle reacties Link kopieren
Skippy; ik denk dat ze de datum nog kunnen aanpassen inderdaad. Vier familileden rondom die datum jarig. Hoop op een eigen datum ;-) Lastige keuze voor je qua werk. Ik vind het ook al lastig en wij hebben beide normale werktijden maar werken nu nog fulltime...

Ilse; supermooi nieuws!! Heerlijk gevoel!! Gaan jullie het nu ook vertellen?

Vanavond is MvM langsgeweest ik ook twee mooie blauwe kratjes gescoord. Ik mag donderdag beginnen. Benieuwd hoe ik het vind. Superlief cadeautje ;-)

Stom he dat het niet goed is als je veel voelt (Cloudje, Yuna) en ook niet als je weinig (Gie Gie) voelt. Ik merk er eigenlijk ook weinig van. In de eerste week voelde ik wat spanning in mijn onderbuik (op mijn baarmoeder?). Nu echt op borsten na vrijwel niets, wat het nog spannender maakt allemaal!

Ukkie; echt een superleuke tekst bij die foto!
Man en ik denken aan ‘gewoon’ vertellen maar nog even nadenken; hebben nog anderhalve week...
ariana12 wijzigde dit bericht op 09-02-2018 03:13
5.82% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Wat een mooi nieuws Ilse, gefeliciteerd!

Yuna wat naar dat je al zo veel miskramen hebt mee moeten maken. Dat moet enorm zwaar zijn, ik hoop dat het je dit keer wel gegund is!

Spannende en lastige keuze, reendje! Intern solliciteren maakt het misschien wel iets makkelijker, ik neem aan dat je dan in ieder geval al weet dat je op een leuke plek terechtkomt ;). Ik heb vorig jaar specifiek gekozen nog even op mijn plek te blijven zitten (vast contract geeft toch zekerheid, wat erg fijn is als je met verlof moet!) maar denk erover na om na mijn zwangerschap toch iets te gaan zoeken wat dichter bij huis is. Heb dagelijks 2 uur reistijd en dat maakt 't niet gemakkelijker.

Ik hoor iedereen over MvM maar zit zelf erg in dubio. Ik heb uit mijn directe omgeving meerdere verhalen gehoord dat nieuwsgierige buren meteen wisten hoe laat het was en dat vind ik gewoon echt niet leuk. Misschien dat ik me wat later aanmeld.

Ik begin trouwens langzamerhand toch wel een beetje misselijk te worden, als dat niet tussen mijn oren zit. Be careful what you wish for, haha!
Alle reacties Link kopieren
Ja, vind het wel spannend! Geloof dat ik neig naar wel doen, het om vijf uur een telefonische afspraak met de directeur van die afdeling en ga dan ook gewoon aangeven dat we op korte termijn een tweede willen en of dat een groot probleem zou zijn. Denk wel dat intern solliciteren het idd veel makkelijker maakt, ik ken iedereen daar al en hoef me ook iets minder te bewijzen zegmaar.

Mvm wil ik wel weer gaan doen, maar wel lastig met buren idd. En mijn schoonouders passen hier op vrijdag op en Dat was vorige keer de ophaaldag. Anders misschien maar de eerste twee keer zelf wegbrengen ofzo, we willen het eigenlijk pas rond 8 weken vertellen.
Alle reacties Link kopieren
Ik mag uit de tabel. Heb weer een miskraam. Succes met jullie zwangerschappen
Alle reacties Link kopieren
Oh Angel.......nee
Wat verschrikkelijk voor je. :rose: heel veel sterkte meis.

Ilse, wat fijn dat je een goede echo hebt gehad.

Ik merk dat ik het lastig vind om alles bij te houden. Sorry meiden, doe mijn best!
Alle reacties Link kopieren
Hey iedereen, Ik volg jullie posts al enkele dagen. Heb sinds maandag een positieve test in handen en ben uitgerekend op +- 15/10. Hou mijn hart wel nog wat vast want heb af en toe bij het afvegen wat bloed. Voor de rest geen symptomen,
Mag ik hier nog meeschrijven? Of open ik een nieuwe topic aangezien ik echt een rand geval ben haha :)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven