Uitgerekend oktober 2018

30-01-2018 19:22 1023 berichten
Hier gaan we verder met de dames die in oktober 2018 zijn uitgerekend;
van 1 oktober t/m 15 oktober 2018


:heart: = kloppend hartje
:duckie: = goede 20-weken echo
Naam Leeftijd (v/m) Kindje Uitgerekend Geslacht Geboren
Ilse_87 30/35 Tweede 1 oktober 2018 Jongen! 3-10
Ladymum 33/33 Tweede 2 oktober 2018
JuneM 31 Eerste 2 oktober 2018 20-9
Sneeuwwitje1 31/32 Eerste 2 oktober 2018 Jongen! 20-9
Suzanne1987 30/35 Eerste 3 oktober 2018
Nell89 3 oktober 2018
Gie_Gie 30/29 Eerste 6 oktober 2018 Verrassing! 15-10
Skippy86 32/30 Eerste 6 oktober 2018 Meisje! 09-10
Twingo1981 36/37 Vierde 6 oktober 2018
Ariana12 38/36 Eerste 7 oktober 2018
Yunaaislynn 33/38 Tweede 8 oktober 2018
Cloudje29 29/30 Eerste 8 oktober 2018 Jongen! 23-9
MC11 26/26 Eerste 8 oktober 2018 Meisje!
Mellie88 29/30 Tweede 8 oktober 2018 Meisje! 17-10
Ukkie16 32/30 Tweede 9 oktober 2018 Meisje! 9-10
Girlboss01 26/30 Eerste 15 oktober 2018 Meisje! 30-9
YellowLemon 27/33 Derde 9 oktober 2018 18-9
KatherineM 29/29 Eerste 9 oktober 2018
Suzahl 28/30 Eerste 10 oktober 2018
Mariposita 36 Tweede 10 oktober 2018 7-10
Flowerss 29/30 Eerste 12 oktober 2018
Reendje 29/29 Tweede 13 oktober 2018 Jongen!
Yuki99 34/42 Eerste 15 oktober 2018 Meisje!
:hug: Dikke knuffel: Brandje83 :redrose: ; 83Angel :redrose: MissBean :redrose:

Guusje en Feijsje, ik heb jullie uit de tabel gehaald, omdat we al een tijdje niets van jullie hebben gehoord. Mocht je er weer in willen dan horen we het graag!
moderatorviva wijzigde dit bericht op 31-12-2020 11:21
Reden: ww verwijderrd ivm misbruik account
73.85% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Wat lief van je Brandje.

Twingo wat jij zegt probeer ik ook. Geen erge krampen en bloedverlies = vertrouwen hebben in mijn lichaam. Zo maf dat je dat mijn vorige zwangerschap zoveel beter afging dan nu. Of dat komt omdat dit de 2de is of doordat het in september mis is gegaan, weet ik niet. Maar duidelijk vind ik het nu veel spannender.

Skippy ik wacht met MvM omdat ik de zekerheid wil hebben dat het goed is. Ik wil niet nu daarmee bezig zijn om dan eventueel weer te moeten stoppen omdat ik toch niet zwanger blijk te zijn.

En met zo vroeg vertellen..ik wil het ook graag delen met mensen als ik een miskraam zou krijgen. En dan niet tegen mensen zeggen dat ik een miskraam heb gehad terwijl ze niet wisten dat ik zwanger was. Ik wil zowel blijdschap als verdriet delen.
Alle reacties Link kopieren
Hey,

Ik zou heel erg graag eerder een echo hebben! De verloskundige gaf echter aan dat dit een mooie periode was. Tegen die tijd ben ik zo rond 11 weken. Ik ben helemaal geen geduldig persoon dus dat wordt echt op de proef gesteld. Wellicht kan ik donderdag aangeven dat ik wat eerder zou wensen ook omdat ik zo bang ben dat er iets mis gaat. We zullen het meemaken!
Alle reacties Link kopieren
Ik krijg de echo met 7w 5 dagen, ook omdat ik daarvoor bij de gynaecoloog allemaal onderzoeken had gehad en het meer dan 2 jaar duurde voor ik zwanger werd. Dan schijnt het normaal te zijn om in week 7 al een echo te doen.

Ik heb hetzelfde met vertellen, als het misgaat wil ik dat ook graag kunnen delen met de mensen om wie ik geef. Mijn beste vriendin heb ik gisteren het nieuws gebracht. Zij heeft een zoontje van 4 maanden. Het is zo fijn om dit prille geluk ook te kunnen delen en er samen van te genieten, vind ik.
Alle reacties Link kopieren
Hallo!!

Al heel lang ben ik een stille meelezer op het viva forum maar nu ik sinds een paar dagen weet dat ik in verwachting ben lijkt het me leuk om dit topic actief te volgen.

Ik ben zelf 30 en mijn vriend 29 en dit wordt ons eerste kindje. Eigen berekening is 10 okt dus nog heel pril en spannend. Voelt allemaal nog erg onwerkelijk, heb gelukkig ook niet echt klachten. Wat vage buik en rug pijn wat komt en gaat en gespannen borsten.
Alle reacties Link kopieren
Hier standaard rond de 8 weken eerste echo. Bij mijn dochter liep ik in het ziekenhuis ivm lange cyclussen toen eerste bij 6,4. Ik ga nu ook vragen om de eerste al bij 6.5 - 7 weken te krijgen voor mijn gemoedsrust. Helaas wilde in mijn geval geen bloed niet zeggen dat het wel goed zat.
Alle reacties Link kopieren
83angel: begrijp het wel, ik heb een zwangerschap voldragen (inmiddels is ze 4) waarbij ik elke dag bloed verloor.... het hoeft niet altijd te betekenen dat het mis gaat net zoals geen bloed altijd betekend dat het wel goed zit.... maar in deze onzekere periode (tot 1e echo, 12 weken enz) is het toch fijn een beetje ‘houvast’ te hebben? Je moet toch een beetje vertrouwen op je lijf.

Welkom ‘nieuwe’ dames en gefeliciteerd ;)
Wij vertellen niets tot na de 1e echo en ik vind t zo moeilijk om mijn klep dicht te houden zeker omdat niemand t verwacht, denk dat mijn moeder van haar stoel valt haha! Ben ik t wel mee eens, is ook fijn om te kunnen delen juist als het wel mis is/gaat maar ik blijf positief :) dus vertel nog ff niets.
Alle reacties Link kopieren
Welkom nieuwe dames!

Hier hebben we het zaterdag tegen de eerste mensen verteld (schoonzus en zwager), was heel erg bijzonder! Ik kan nu wel nóg minder goed wachten tot we het wereldkundig mogen maken ;).
Alle reacties Link kopieren
Wij willen het aankomend weekend tegen ouders, broertje en opa en oma gaan vertellen! Mega spannend, iemand tips om het specialer te maken?
Alle reacties Link kopieren
Ja ik zoek ook nog tips: mijn nichtjes (9 en 6) komen dit weekend logeren en we willen het dan graag aan hen en hun ouders vertellen. Eigenlijk willen we ze een cadeautje geven maar wat.....
Alle reacties Link kopieren
Ik heb bij de eerste, cupcakes gebakken, beetje uitgehold en daar dan roze en blauwe muisjes ingedaan, daarna opgespoten met botercreme, zodat je het niet zag.
Bij het openbijten kwamen dan de muisjes tevoorschijn.
Vooral dan ook leuk om te zien hoe snel of langzaam het kwartje viel. Hahaha. Mijn vader vond de muisjes vooral lekker, mijn stiefmoeder had het door. Echt zo grappig.

Dit keer mijn schoonouders via facetime verteld, kwam niet uit om langs te gaan.
We hadden het boekje 'bobbi wordt grote broer' gekocht en dat ging mijn zoontje lezen tijdens het gesprek. :biggrin: Ze waren blij verrast.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben trouwens ook heel onzeker of het allemaal wel goed gaat in de zwangerschap. Veel miskramen in mijn omgeving de laatste tijd.
En dan nog de NIPT en de 20 wkn echo, komende tijd probeer ik toch echt een slag om de arm te houden.

Wel de verloskundige gebeld. 8/3 vitaliteitsecho (doen ze standaard, ben ik heel blij mee, al kon 1/3 helaas niet)
22/3 termijnecho en intake.
Alle reacties Link kopieren
Haaay, ook ik wil me aansluiten ik ben Suzanne, 27 (bijna 28) jaar mijn vriend is 30. Dit wordt ons eerste kindje, gister 2 positieve zwangerschapstesten in handen gehad en was al 4 dagen over tijd. Naar eigen berekening zou ik 10 oktober 2018 uitgerekend zijn. Best grappig 1 dag voor de verjaardag van mijn vriend. Vanmorgen HA gebeld en wacht nu op een telefoontje van de VK. Het is nu 6 maanden na het stoppen van mijn anticonceptie. Ik ben super blij maar ook meteen heel bang en onzeker. Ik heb ook al paar dagen last van ongesteltheidskrampen en zei nog tegen mijn vriend dat het waarschijnlijk niet gelukt was. Maar gister had ik toch echt 2 positieve testen in handen! Iemand anders ook deze krampen? Is het normaal? Pff ik ben zo bang.

Ook heb ik geen idee hoe het tabel werkt dus als iemand me erin wil zetten graag!

De rest van de dames gefeliciteerd natuurlijk met deze prille zwangerschap en dat het met ons allemaal maar goed mag lopen!
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal, hebben julliie nog een plekje voor mij? :)
Zo ja dan ga ik even alles lezen hihi
Alle reacties Link kopieren
Hoi Suzanne en Ukkies, welkom! Natuurlijk is er nog plek in de tabel voor jullie! Het wordt gezellig druk zo!

Ik heb zojuist bij de action kleine lichtbakjes gekocht en die zetten we op de logeerkamers van mijn nichtjes volgende week, zodat ze het zo kunnen ontdekken! Foto: http://oi64.tinypic.com/33o3csn.jpg
Alle reacties Link kopieren
Jeetje wat maken jullie er een werk van... Heel leuk, maar ik 'zeg het gewoon' ;). Ik vind het nieuws op zich bijzonder genoeg, en het zou voor mij alleen gekunsteld voelen als ik er een showtje van maak.
Alle reacties Link kopieren
An9sie: is t jullie 1e? Bij onze oudste heb ik opa en oma een romper (zeeman) cadeau gedaan, toen oma het uitpakte moest ze 3x kijken en ineens viel t kwartje ;)

Nu een shirt met de tekst mama heeft een baby in haar buik, voor de jongste om iedereen, dus ook de andere kids, te verassen maar pas na de 1e echo
Alle reacties Link kopieren
Hoi meiden! Mag ik ook meeschrijven? Gisteren en vandaag een positieve test, op basis van vorige menstruatie op 15 oktober uitgerekend. Ik ben 29, mijn man ook, en we hebben al een dochter van 16 maanden :)
Alle reacties Link kopieren
De eerste keer hebben we foto’s op de telefoon van onze nieuwe kat laten zien en daar tussen zat foto van de echo.

Nu is de bedoeling om onze dochter shirtje van de Hema aan te doen met #sister. Hadden ze van de zomer te koop en hadden we al gekocht toen het een leeg vruchtzakje bleek te zijn gelukkig past ze hem nog (hadden hem ook een maat groter gekocht)
Alle reacties Link kopieren
Bij ons vond de familie het allemaal erg leuk. We hadden kaarten met de tekst "we have a winner " En een tekening van een zaadcel erbij.

Dochter is er Super blij mee. Aan het aantal appjes te zien wat ik tijdens het werk kreeg, weet heel de school het al
Alle reacties Link kopieren
Hahaha die foto's van de kat en dan een van de echo vind ik wel een mooie strategie. Wij zijn vorige keer gewoon op bezoek gegaan bij de ouders met een taart en 'we hebben wat te vieren'. En bij mijn broertje en schoonzus hadden we kindersurprise meegenomen maar dat kwartje viel niet 😅
Alle reacties Link kopieren
Hoi Allemaal,

Ook ik zou graag mee willen doen. Ik ben 29, mijn vriend 30 en dit zou ons 1e kindje worden. Als het goed is ben ik 8 oktober uitgerekend. Ik heb 23 februari de eerste echo, ik liep eigenlijk bij fertiliteit omdat ik al heel vroeg ontdekte dat ik Pcos had. Na 2 jaar heel erg te letten op mijn voeding (slank was ik sowieso) naar de gyn ivm zwangerschapswens. Tijdens de behandeling bleek dat ik geen pcos meer had en zag ik een "perfect" eitje die elk moment kon springen. Nou dat is deze geworden!

Ik zit echt vol met 1000 vragen, hebben jullie dat niet? Ben totaal niet misselijk. Wel dagen heel erg last gehad van mn borsten, hoofdpijn en heel moe gevoel. Afgelopen woensdag 1 dag wel echt krampen gehad 1-2 uur daarna weer prima. Vanochtend heel klein beetje rozige af. en dan maak ik mij dus meteen weer helemaal zorgen.

Kan het stiekem ook nog steeds niet geloven dat het "al" gelukt is! :)

Oh en super moeilijk heb het nog niemand verteld.. we willen de echo afwachten (ZO lastig!!)
Alle reacties Link kopieren
Wat een leuke ideeën allemaal zeg! @twingo het is inderdaad onze eerste. Mega spannend! Ben echt nog super onzeker!
Alle reacties Link kopieren
Welkom Cloudje! Ik heb het er ook best moeilijk mee die onzekerheid. Vooral vandaag omdat ik ook weinig voel, gespannen borsten lijken minder te worden en ben ook niet misselijk ofzo. Echt moeilijk en je kunt alleen maar wachten...
Alle reacties Link kopieren
Dankjewel Gie_Gie

Ja inderdaad wat duurt afwachten dan lang hè? Nou afwachten maar gewoon tot de eerste echo! Stiekem heel jaloers op iedereen die m eerder heeft hahaha
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Gefeliciteerd allemaal!!

Ik schreef al mee op 35+ en zwanger worden forum, maar ik ben inmiddels zwanger (5 weken en 5 dgn) dus ik schrijf hier graag mee!
We vinden het enorm spannend; het wordt ons eerste kindje en ook ivm mijn leeftijd is het toch hopen dat alles goed gaat. En we snappen er langzaam maar zeker steeds meer van ;-)
Ik moest erg lachen om actie van Gie-Gie (verloskunde zkh): had ons ook kinnen overkomen.

Uitgerekende datum is hetzelfde als Skippy ;-) 5 oktober. Ik heb wel een week later eerste afspraak vk/eerste echo.

Ik ben zo erg benieuwd naar dat eerste moment dat je je kleintje kunt zien. In eerste instantie alleen maar een klompje met stompjes, maar toch. :heart:

Vanavond komt een vrouw van moeders voor moeders langs (hcg-urine doneren vanaf week 6). Ik ben benieuwd hoe het gaat. Moest alvast een bekertje met urine klaarzetten zodat ze hcg waarde kon meten. Ik zelf vanmorgen ook nog maar een keer gemeten en gelukkig nog steeds zwanger :yes:

Algelopen weekend voor het eerst ons geheimpje verklapt aan mijn beste vriendin en haar man. We werden allemaal emotioneel. Ze reageerden zo leuk!

Mijn ouders zijn nog in het buitenland, maar komen zondag terug. Volgende werk zaterdag met zijn en mijn ouders afgesproken om het te vertellen. Spannend!!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven