Uitgerekend rond augustus na één of meerdere miskramen
woensdag 12 december 2018 om 11:52
| Naam | Uitgerekende datum | Gezinssituatie | Leeftijd v/m | Bijzonderheden | Echo | [/td]
| Stippeltjesbehang | 13-8 | 2 bonuskinderen van vriend, 1e kindje samen | 37 en 43 | Mei 2018 MA bij 8 weken, September 2018 MA bij 8 weken | 7-1 |
| Koekoekk | 17-8 | kindje van 2 jaar | 29/35 | Mei 2018 MA bij 9 weken, November 2018 MA bij 5,5 weken | |
| MargeSimpson | 18-8 | 1 zoontje | 33/35 | 2016 MA bij 7 weken, Augustus 2018 MA bij 5 weken | |
| Zot-83 | 7-8 | zoon van 2,5 en dochter overleden (jan '18) | 35/40 | | 17-12 |
| -Anna89- | Augustus | ||||
| Alfirin | 24 juli | nog geen kinderen | 35/30 | Miskraam oktober 2018 | |
| Mijnnaamislaura | 8 Augustus | 1 zoon van 1 jaar | 32/32 | ma in 2015 en 3 jaar moeten wachten op 1e | |
| Nijn-tje | 22/8 | 37/37 | 1 kind, eerste kind met vriend | in 2018 2 miskramen (6 en 11 weken) | |
| SantaMaria | [29-07] | 1 zoon van 6 jaar | 38/32 | Miskraam september 2018, zoon geboren bij 29+3 | 18-12 kloppend hartje gezien, 7-1 12-wekenecho |
| *Frozen_Star* | Nog geen kinderen | 33/30 | Miskraam september 2018 | 3-1 echo 4-1 intake |
moderatorviva wijzigde dit bericht op 31-12-2020 11:25
Reden: ww verwijderrd ivm misbruik account
Reden: ww verwijderrd ivm misbruik account
71.16% gewijzigd
maandag 24 december 2018 om 13:16
Lieve dames,
Is er nog plaats in dit topic? Ik snap dat een groot topic niet wenselijk is dus als het teveel is, snap ik dat heel goed!
Vanochtend testte ik voor de derde keer dit jaar positief. http://i67.tinypic.com/24vlcso.jpg
Jullie herkennen het vast als ik zeg dat mijn beste vriendin op dit moment onzekerheid heet. In januari was ik zwanger, maar dat bleek een Mola te zijn. Dus best heftige tijd qua nasleep en in oktober heb ik een vroege miskraam met 5 weken gehad. Dat ik dit jaar nóg eens zwanger mocht worden, had ik nooit durven hopen.
Maar nu de komende tijd doorkomen...
Ik ga straks proberen bij te lezen. Hoop dat stippel dan het hartje heeft gezien!
Is er nog plaats in dit topic? Ik snap dat een groot topic niet wenselijk is dus als het teveel is, snap ik dat heel goed!
Vanochtend testte ik voor de derde keer dit jaar positief. http://i67.tinypic.com/24vlcso.jpg
Jullie herkennen het vast als ik zeg dat mijn beste vriendin op dit moment onzekerheid heet. In januari was ik zwanger, maar dat bleek een Mola te zijn. Dus best heftige tijd qua nasleep en in oktober heb ik een vroege miskraam met 5 weken gehad. Dat ik dit jaar nóg eens zwanger mocht worden, had ik nooit durven hopen.
Maar nu de komende tijd doorkomen...
Ik ga straks proberen bij te lezen. Hoop dat stippel dan het hartje heeft gezien!
maandag 24 december 2018 om 13:25
Hee kippetje, wat goed jou hier te zien! Gefeliciteerd! Wat mij betreft van harte welkom. Wat spannend he? Haast spannender dan testen vind ik.. dus snap heel goed je onzekerheid. Ik zit er zelf vol van, zeker de laatste dagen met een wat zeurderig gevoel in baarmoeder. Geen idee of het nu groeien is of echt iets niet oke. Maar van ons vorige kind bevallen van keizersnede, dus dat zou ook nog een rol kunnen spelen.. meer dames met ervaring?
Stippel het komt dichtbij! Hopelijk mooi nieuws straks
Stippel het komt dichtbij! Hopelijk mooi nieuws straks
maandag 24 december 2018 om 14:23
@Kippetje_s Natuurlijk ben je hardstikke welkom! Gefeliciteerd met je positieve test! 
Die onzekerheid is heeeeeeeeel herkenbaar! Ik merk dat het heel fijn is om hier herkenning en steun te vinden bij elkaar, dus schrijf vooral lekker van je af.
Ik ga mij nu klaar maken om zo naar de verloskundige te gaan. De zenuwen gieren door mijn lijf. Alsof ik straks een groot examen heb... Klamme handen, onrustig en het huilen staat mij nader dan het lachen. Sterker nog: terwijl ik dit typ rollen de tranen al over mijn wangen.
Hopelijk ben ik zo terug met goed nieuws!

Fijn dat jullie zo meeleven lieve meiden!
Die onzekerheid is heeeeeeeeel herkenbaar! Ik merk dat het heel fijn is om hier herkenning en steun te vinden bij elkaar, dus schrijf vooral lekker van je af.
Ik ga mij nu klaar maken om zo naar de verloskundige te gaan. De zenuwen gieren door mijn lijf. Alsof ik straks een groot examen heb... Klamme handen, onrustig en het huilen staat mij nader dan het lachen. Sterker nog: terwijl ik dit typ rollen de tranen al over mijn wangen.
Hopelijk ben ik zo terug met goed nieuws!
Fijn dat jullie zo meeleven lieve meiden!
maandag 24 december 2018 om 14:48
Stippel ik duim ook zo hard voor je! Nog een kwartier en dan heb je hopelijk mooi nieuws. Dan blijft het nog wel ff eng en spannend, we doen het maar stapje voor stapje.
Kippetje, gefeliciteerd! Hoeveel dpo ben je nu? Eng hé...
Ik heb net ook weer getest, dat blijf ik wel even doen om te zien of ze wel of niet aflopen.
Zal ook een foto plaatsen, ik vind ze zo duidelijk! Vandaag dus 12dpo.
Kippetje, gefeliciteerd! Hoeveel dpo ben je nu? Eng hé...
Ik heb net ook weer getest, dat blijf ik wel even doen om te zien of ze wel of niet aflopen.
Zal ook een foto plaatsen, ik vind ze zo duidelijk! Vandaag dus 12dpo.
maandag 24 december 2018 om 14:56
Stippel heel veel succes zo en probeer ook een beetje te genieten.
Koekkoek; die “krampjes” had ik bij m’n vorige zwangerschap ook. Nu totaal niet het kan dus heel verschillend zijn. Geen idee of het iets goeds of slechts betekend helaas. Ik wilde dat ik je onzekerheid weg kon nemen.
Biekkie je testen lopen mooi op gelukkig. Vooral de eerste en de laatste is al zo’n groot verschil. Hoelang wil je nog doorgaan met testen?
Kippetje welkom!
Koekkoek; die “krampjes” had ik bij m’n vorige zwangerschap ook. Nu totaal niet het kan dus heel verschillend zijn. Geen idee of het iets goeds of slechts betekend helaas. Ik wilde dat ik je onzekerheid weg kon nemen.
Biekkie je testen lopen mooi op gelukkig. Vooral de eerste en de laatste is al zo’n groot verschil. Hoelang wil je nog doorgaan met testen?
Kippetje welkom!
maandag 24 december 2018 om 15:39
Biekkie loopt idd mooi op!
Hier lijkt het fikse groeipijn te zijn, maar net ook licht bloedverlies; alleen als ik echt langs ga maar toch; wel spannend allemaal zo! Ik hoop dat het straks weg gaat en het gewoon groeipijn was.
Zegt mijn vader net ‘misschien moet je het gewoon loslaten en lekker alles eten en drinken wat je wil’; serieus?!
Hier lijkt het fikse groeipijn te zijn, maar net ook licht bloedverlies; alleen als ik echt langs ga maar toch; wel spannend allemaal zo! Ik hoop dat het straks weg gaat en het gewoon groeipijn was.
Zegt mijn vader net ‘misschien moet je het gewoon loslaten en lekker alles eten en drinken wat je wil’; serieus?!
maandag 24 december 2018 om 15:59
Onze Frummel houdt ons nog even in spanning. Het zag eruit als een prachtige zwangerschap. Alleen nog wat vroeger dan we dachten: ca 5,5 week. Volgens de verloskundige zou dat heel goed kunnen en moeten we er vertrouwen in hebben. Dus dat doen we. Over twee weken mogen we weer terug komen. Pfffff wat spannend!!
maandag 24 december 2018 om 16:11
maandag 24 december 2018 om 16:33
maandag 24 december 2018 om 17:21
Dank lieve dames, fijn dat ik hier mag plaatsnemem. Oh stippel, wat een onzekerheid. Het zou misschien wel verklaren waarom je test voor jouw gevoel zo laat knalde! Hoop dat je over twee weken een prachtig hartje ziet. En tot die tijd hier je onzekerheid van je afschrijven meid!
Biekie wat een mega mooie testen zeg. Gefeliciteerd! Ik weet niet hoeveel dpo ik ben. Ik had twee weken geleden op maandag enorme buikpijn. Hield wel 24 u aan. Dat was toen cd17. Normaal heb ik rond cd12 een ei. Ik houd dus maar aan dat dit 14dpo is.
Koekoek wat leuk dat het bij jou ook weer zo snl is gelukt! En ik lees dat je dit keer vol vertrouwen bent, goedzo! Zelf moet ik dat vetrouwen even zoeken. Zo gek dat je eigenlijk gewend bent om negatief te denken door eerdere ervaringen.
Biekie wat een mega mooie testen zeg. Gefeliciteerd! Ik weet niet hoeveel dpo ik ben. Ik had twee weken geleden op maandag enorme buikpijn. Hield wel 24 u aan. Dat was toen cd17. Normaal heb ik rond cd12 een ei. Ik houd dus maar aan dat dit 14dpo is.
Koekoek wat leuk dat het bij jou ook weer zo snl is gelukt! En ik lees dat je dit keer vol vertrouwen bent, goedzo! Zelf moet ik dat vetrouwen even zoeken. Zo gek dat je eigenlijk gewend bent om negatief te denken door eerdere ervaringen.
maandag 24 december 2018 om 17:26
@Stippel, ik zeg tegen jou wat ik momenteel er ook steeds bij zeg; so far so good
Wel balen dat je nog niet meer bevestiging hebt gekregen maar iig zit het voor nu waar het hoort en kan het lekker groeien. Wel pittig dat je 2 weken moet wachten nu, aftellen......
@Kippetje_s welkom!! Heftig jaar heb je gehad zeg. Hopelijk is drie keer scheepsrecht zullen we maar zeggen.
@Koekkoek, is misschien een beetje oudemannenwijsheid
Glimlachen, knikken en negeren
Hier hebben we het de familie verteld. Heel warm ontvangen. We hebben ook verteld over de mk de 1e keer. Schrokken ze best wel van, ook dat we nils hadden gezegd. Maar gaf wel veel steun voor de zenuwen van nu. Ik moet wel zeggen dat de misselijkheid best iets minder zou mogen, all day every day. Ben nu toch gezwicht voor een paracetamolletje. Hebben jullie dat (bij eerdere zwangerschappen) ook gehad? Hebben jullie daar toen iets voor kunnen krijgen?
@Kippetje_s welkom!! Heftig jaar heb je gehad zeg. Hopelijk is drie keer scheepsrecht zullen we maar zeggen.
@Koekkoek, is misschien een beetje oudemannenwijsheid
Hier hebben we het de familie verteld. Heel warm ontvangen. We hebben ook verteld over de mk de 1e keer. Schrokken ze best wel van, ook dat we nils hadden gezegd. Maar gaf wel veel steun voor de zenuwen van nu. Ik moet wel zeggen dat de misselijkheid best iets minder zou mogen, all day every day. Ben nu toch gezwicht voor een paracetamolletje. Hebben jullie dat (bij eerdere zwangerschappen) ook gehad? Hebben jullie daar toen iets voor kunnen krijgen?
maandag 24 december 2018 om 17:33
Volgens mij kun je daar wel wat voor krijgen alifrin! Ik heb bij mijn goede zwangerschap wel misselijkheid gehad maar was wel te doen. Nu nauwelijks!
Fijn dst het zo warm werd ontvangen!
Ik ben wisselend hoor kippetje; vandaag dik onzeker, huilen, boos om niks, vaag nihil bloedverlies; ik vind het maar niks! Ik vind het allemaal veel te spannend en wil gewoon een echo. NU! Maar so werkt het helaas niet.
Fijn dst het zo warm werd ontvangen!
Ik ben wisselend hoor kippetje; vandaag dik onzeker, huilen, boos om niks, vaag nihil bloedverlies; ik vind het maar niks! Ik vind het allemaal veel te spannend en wil gewoon een echo. NU! Maar so werkt het helaas niet.
maandag 24 december 2018 om 17:39
@Kippetje_s Dat zou zeker kunnen. De verloskundige zei ook dat sommige testen zo gevoelig zijn, dat ze al een week na de bevruchting positief resultaat geven.
@Alfirin Dat advies ga ik als een mantra voor mezelf herhalen de komende twee weken. Ik vind het een goede!
@Koekoekk wanneer mag jij weer?
@Kippetje_s Heb jij al een afspraak staan voor een echo?
@Alfirin Dat advies ga ik als een mantra voor mezelf herhalen de komende twee weken. Ik vind het een goede!
@Koekoekk wanneer mag jij weer?
@Kippetje_s Heb jij al een afspraak staan voor een echo?
maandag 24 december 2018 om 17:43
Alfirin, ja, je kunt er via de huisarts iets voor krijgen. Wat leuk dan hé om te vertellen!
Mijn buik was net weer plat en is nu weer dik, haha het is bij mij *ploep* buik. Ik wil het als het tenminste goed blijft gaan met 12 weken vertellen. Vond het 3 maanden terug nogal vervelend iedereen weer in te moeten lichten. Maar ik denk dat ik dan nog bijna 2 maanden mezelf moet afzonderen...als het nu al te zien is.
Koekoekk, herkenbaar. Is ook begrijpelijk.
Mijn buik was net weer plat en is nu weer dik, haha het is bij mij *ploep* buik. Ik wil het als het tenminste goed blijft gaan met 12 weken vertellen. Vond het 3 maanden terug nogal vervelend iedereen weer in te moeten lichten. Maar ik denk dat ik dan nog bijna 2 maanden mezelf moet afzonderen...als het nu al te zien is.
Koekoekk, herkenbaar. Is ook begrijpelijk.
maandag 24 december 2018 om 19:02
Wat spannend nog stippel! Tegenvaller is dat dan hè? Zitten we in hetzelfde schuitje, hopelijk binnenkort snel een kloppend hartje!
Welkom Biekkie en kippetje!
Alfirin, ja hoor, daar is medicatie voor. Ik ben bij m'n vorige zwangerschappen ook heel misselijk geweest incl. vaak overgeven. Kon toen gewoon de huisarts bellen en ze daarna bij de apotheek ophalen. Ze hielpen bij mij heel erg. Ik heb ze nu nog liggen van mn twee miskramen, dus als het nodig is, kan ik ze weer gebruiken.
Ik heb trouwens hele lekkere alcoholvrije canei (wel met bubbels) gevonden bij de Jumbo, dus dat is iig gelukt
Welkom Biekkie en kippetje!
Alfirin, ja hoor, daar is medicatie voor. Ik ben bij m'n vorige zwangerschappen ook heel misselijk geweest incl. vaak overgeven. Kon toen gewoon de huisarts bellen en ze daarna bij de apotheek ophalen. Ze hielpen bij mij heel erg. Ik heb ze nu nog liggen van mn twee miskramen, dus als het nodig is, kan ik ze weer gebruiken.
Ik heb trouwens hele lekkere alcoholvrije canei (wel met bubbels) gevonden bij de Jumbo, dus dat is iig gelukt
maandag 24 december 2018 om 19:12
Koekoek, hier ook trekkend gevoel gehad de eerste tijd, voor mijn gevoel op keizersnee litteken
Stippel, so far so good, maar ik begrijp de spanning. Hier zeiden ze toen ook 2 weken om de ontwikkeling te kunnen zien.
Biekkie, wat een testen, ik zet echt in op een tweeling! Hier is buik ook al echt zichtbaar, ik kan het niet verborgen houden.
Kippetje, welkom hier en gefeliciteerd! Op naar een mooie eerste echo.
Stippel, so far so good, maar ik begrijp de spanning. Hier zeiden ze toen ook 2 weken om de ontwikkeling te kunnen zien.
Biekkie, wat een testen, ik zet echt in op een tweeling! Hier is buik ook al echt zichtbaar, ik kan het niet verborgen houden.
Kippetje, welkom hier en gefeliciteerd! Op naar een mooie eerste echo.