Uitgerekend rond augustus na één of meerdere miskramen

12-12-2018 11:52 718 berichten
Alle reacties Link kopieren
Een topic voor iedereen die in of rond augustus is uitgerekend na één of meerdere miskramen. Wat is het super om weer een positieve test in handen te hebben. Maar ooooh die onzekerheid... Laten we elkaar er doorheen slepen, oppeppen, moed inspreken en verdriet en blijdschap delen. En dan hopelijk straks in de zomer van 2019 heeeeel veel blakende baby's! :cheer2: :cheer2: :cheer2:

[/td] [table]
NaamUitgerekende datumGezinssituatieLeeftijd v/mBijzonderhedenEcho
Stippeltjesbehang13-82 bonuskinderen van vriend, 1e kindje samen37 en 43Mei 2018 MA bij 8 weken, September 2018 MA bij 8 weken7-1
Koekoekk17-8kindje van 2 jaar29/35Mei 2018 MA bij 9 weken, November 2018 MA bij 5,5 weken :heart: Kloppend hartje gezien
MargeSimpson18-81 zoontje33/352016 MA bij 7 weken, Augustus 2018 MA bij 5 weken :redrose:
Zot-837-8zoon van 2,5 en dochter overleden (jan '18) 35/40 :heart: :heart: Twee kloppende hartjes / 3 miskramen (2015 en 2x zomer 2018)17-12
-Anna89-Augustus
Alfirin24 julinog geen kinderen35/30Miskraam oktober 2018:heart: kloppend hartje
Mijnnaamislaura8 Augustus1 zoon van 1 jaar32/32ma in 2015 en 3 jaar moeten wachten op 1e :heart: klopt! 13-3 20 wk echo
Nijn-tje22/837/371 kind, eerste kind met vriendin 2018 2 miskramen (6 en 11 weken) :heart: Kloppend hartje gezien
SantaMaria[29-07] 1 zoon van 6 jaar 38/32 Miskraam september 2018, zoon geboren bij 29+3 18-12 kloppend hartje gezien, 7-1 12-wekenecho
*Frozen_Star*Nog geen kinderen33/30Miskraam september 20183-1 echo 4-1 intake
moderatorviva wijzigde dit bericht op 31-12-2020 11:25
Reden: ww verwijderrd ivm misbruik account
71.16% gewijzigd
Lieve lieve Frozen wat een narigheid, ik krijg er kippenvel van en snap je tranen zoo goed. Zoals Moos zegt; laat ze gaan, laat het er zijn. En doe vooral wat bij jou past. Wat enorm heftig die tweede keer, zo oneerlijk! :hug:
Ohhhh lieve Frozen wat een ontzettende verdrietig nieuws... had het je zo gegund. Wat een hell weer zeg. Tranen zijn niet meer dan logisch, hopelijk heb je steun van je Vriend en anderen. :hug:
Lieve frozen, vandaag keek ik steeds even of er al nieuws was van je, maar dit verdrietige nieuws wilde ik natuurlijk niet zien... Laat de tranen komen, wees lief voor jezelf, wat ontzettend sh*t :hug:
Marge, ook voor jou nog moeilijk. Het lijkt me zo lastig als je weet dat het mis is, maar je nog zo zwanger voelt en het niet loskomt. Ik heb geen advies voor je, bij mij kwam het vanzelf. Persoonlijk zou ik geloof ik niet veel langer dan een week zo wachten, maar heb niet in die situatie gezeten dus kan er eigenlijk niks zinnigs over zeggen. Ook voor jou :hug:

Lieve andere meiden, ik lees nog steeds trouw meerdere keren per dag mee hoor, maar zit zelf even zo slecht in m’n vel dat ik er vaak niet toe kom om te reageren. Ben enorm moe, op m’n werk loopt het niet lekker, peuter is in een driftbui-fase, met alle controles bij gyn/internist/diabetesverpleegkundige etc zit ik iedere week wel anderhalf tot twee uur in het ziekenhuis. De diabetes vraagt ook veel met insuline spuiten, checken en is niet echt stabiel. Qua energie loop ik dan ook echt een beetje op m’n laatste benen.
@Zot-83 Voor jou ook een hele dikke knuffel :hug: Het klinkt of je die ook wel kunt gebruiken.
Pas je goed op jezelf meis? Weet dat het soms makkelijker gezegd is dan gedaan maar kun je je werk niet een tandje terugschroeven en je bijvoorbeeld gedeeltelijk ziek melden? Jouw gezondheid en van je ukkies staat voorop he. Veel sterkte!
@SantaMaria Was even vergeten dat je zoon veel te vroeg was geboren. Ik kan me voorstellen dat het dan sowieso nog wel even spannend blijft! Hoop voor je dat de gynaecoloog morgen meer duidelijkheid geeft en hopelijk ook wat geruststelling.
Ook hier de hele dag zitten kijken voor updates maar helaas zo'n verdrietig bericht. Wat erg Frozen :hug:
We kennen elkaar natuurlijk niet maar ik word er helemaal naar van, ik vind het zo verdrietig voor jullie...

Ik heb geen goed persoonlijk advies over wat nu te doen want ik heb geen ervaring met opwekken. Maar als ik iedereens ervaring zo lees zou ik denk ik voor medicatie kiezen. Niet zo invasief als curettage en enigszins zelf controle over wanneer. Sterkte met je keuze.

En ook voor Marge nog heel veel sterkte, wat een moeilijke tijd zo met wel nog het zwangere gevoel. Zo oneerlijk. Ook voor jou :hug:
Sorry voor mijn eerdere bericht, blijkbaar waren niet alle reacties geladen.

Frozen, een hele dikke, grote en tranerige knuffel voor jou.
Dit is zo verdrietig en zo niet eerlijk. Dat je dit nu alweer moet meemaken is zwaar.
Lieve Frozen, ben je de nacht een beetje doorgekomen? Vind het zo verdrietig voor jullie.
Ik weet ook niet goed wat je moet doen nu. Ik zou me goed laten informeren over de opties. Ik heb geen ervaring met curretage en opwekken met pillen.

Zot, jij kan inderdaad ook wel een knuffel gebruiken. Kan me voorstellen dat het iets teveel is allemaal bij elkaar. Ik zou idd ook kijken of je iets met werk kan regelen.
Ga ik zelf ook doen. Dit lijkt me niet het moment om maar door te gaan en te bikkelen. Maar goed het is lastig, ik heb ook anderen nodig die dat heel duidelijk tegen me zeggen. Jij en de baby staan nu op nr 1.
Lieve frozen, het is zo rot om na deze nacht wakker te worden en te beseffen dat het niet zo mocht zijn. Heb je een beetje geslapen?

Ik wil even laten weten dat ik aan je denk. Ik zou inderdaad goeder gyn in gesprek gaan. En de afweging maken wat voor jou goed voelt.

Stippel, hoe is dit voor jou om te lezen? Lijkt mij lastig, maar volgens mij voel je ook veel positiviteit!

Sorry dat ik soms even inhaak op jullie topic, berichten raken mij. Ondanks het verdriet zie ik ook hoop en veel steun!

Het komt met ons allemaal goed!
@Frozen Ben je de nacht een beetje doorgekomen meis?
Heb je al een idee wat je gaat doen?
Zelf heb ik een keer curretage en een keer Cytotec gehad.
Curretage vond ik persoonlijk erg prettig: je weet wanneer het gebeurt en ik was snel weer op de been. Er daar toen voor gekozen omdat we een week later op vakantie gingen.

Nadeel van curretage is wel dat er een klein risico bestaat op verklevingen in de baarmoeder die dan weer voor problemen kunnen zorgen bij een volgende zwangerschap. Dit risico is nog groter als je al eens een curretage hebt gehad.
Om die reden heb ik de tweede keer voor Cytotec gekozen. Dit vond ik ook best te doen.
Wel meer pijn en minder praktisch door het vele bloedverlies. Maar goed te handelen.
Hoe dan ook vond ik het zelf erg prettig om de controle te hebben wanneer er iets zou gebeuren. Daarom heb ik het niet afgewacht.

Veel sterkte met je keuze! En als je het nog niet weet, dan kun je natuurlijk ook sowieso even afwachten en later alsnog beslissen om in te grijpen.
Zou iig wel alvast om een verwijzing naar de gynaecoloog vragen. Mijn ervaring is dat het soms ook wel weer een paar dagen kan duren voor je daar terecht kunt.

Een hele dikke knuffel :hug:
@Moos Wat lief dat je zo meeleeft!
Om eerlijk te zijn vind ik het best wel moeilijk omdat Frozen en ik een soortgelijke situatie hebben. Ik heb zelfs al eerder positief getest. En toch blijft mijn verloskundige hoop houden... Ik wordt dan bang en denk: klopt dat dan wel??
Aan de andere kant moet ik vertrouwen hebben. En ik ben geen verloskundige. Kan geen echo's vergelijken en mogelijk gaf dat dan toch een heel ander beeld.
Daar klamp ik mij dan maar aan vast.
Pfff, frozen, wat rot voor je! Heftig dat je er weer doorheen moet. Gun je zelf de tijd, je mag er verdrietig over zijn, het is gewoon echt vreselijk

Wat betreft medicatie en curettage, ik heb beiden een x gehad. De 2e x bewust voor een curettage gekozen omdat ik het proces met de medicatie heel heftig vond. Je maakt de miskraam dan heel bewust mee, dat was voor mij een nare ervaring. Maar het is echt heel persoonlijk, volg gewoon je gevoel.

Sorry dat ik zo weinig reageer de laatste tijd, ik lees wel geregeld mee. Maar ik ben heel beroerd en druk met werk, dus doe verder niet zoveel.
Stippeltjesbehang schreef:
09-01-2019 09:24
@Moos Wat lief dat je zo meeleeft!
Om eerlijk te zijn vind ik het best wel moeilijk omdat Frozen en ik een soortgelijke situatie hebben. Ik heb zelfs al eerder positief getest. En toch blijft mijn verloskundige hoop houden... Ik wordt dan bang en denk: klopt dat dan wel??
Aan de andere kant moet ik vertrouwen hebben. En ik ben geen verloskundige. Kan geen echo's vergelijken en mogelijk gaf dat dan toch een heel ander beeld.
Daar klamp ik mij dan maar aan vast.
Lijkt mij ook ook lastig, want haar vk gaf duidelijk aan dat er nu al een kloppend hartje zou moeten zijn.
Maar anders zou jouw vk waarschijnlijk echt wat anders hebben gezegd en het beeld zag er goed uit. Ik hoop het zo voor je meis! Hoe voel je je momenteel? Heb je genoeg afleiding?
Wonen de kindjes van vriend bij jullie of ook een gedeelte? Kus!
@Moos Ja daar hou ik mij ook maar aan vast. Mijn verloskundige zei letterlijk dat als ze mij nu naar een gynaecoloog zou doorsturen, deze haar voor gek zou verklaren omdat het er -afgezien van dat het termijn niet klopt- zo prachtig uit ziet. Die woorden herhaal ik steeds als een mantra in mijn hoofd.
De kinderen van mijn vriend zijn om het weekend bij ons en ongeveer de helft van de vakanties. Het zijn echt lieve schatten!
Aankomend weekend zijn ze er niet. Maar dat betekent ook wel weer even lekker uitslapen en bijtanken :zzz:
Stippel, kan me voorstellen dat dit van Frozen je wel wat angstig maakt. Maar ik zou echt vertrouwen op wat je verloskundige zei. Ze geven je echt geen hoop als het er niet goed uit had gezien. En ze zagen toch wel soort van kloppend hartje.
Maar god, wat een geduld moet jij hebben. Ik zou ook helemaal gek worden. Maar houd vertrouwen!!!

Lieve Moos, zo lief toch van jou!!! Ben blij dat jullie ook langzaam weer vooruit kunnen kijken.

Sterrenkaars, doe je rustig aan. Weet niet voor een werk je doet maar misschien kan je iets minder werken?
Ik ga dat ook bespreken. Zou echt niet weten hoe ik de hele dag gefocust zou moeten werken. Krijg smorgens amper een beschuit weg. En dan heb ik nu nog alle tijd..

Biekkie, jij vandaag je echo toch? Hopelijk heel goed nieuws!!
Frozen, wat ongelooflijk shit... Knuffel.
Ik had het niet verwacht hoor met precies 6 weken maar hier klopt het hartje. Ik zag meteen een knipperlicht je. Had t niet verwacht.

Wel eng, nu voelt het of ik iets te verliezen heb....
Oh Frozen. :hug: Wat is het moeilijk hè.
Hier vandaag cytotec opgestoken om de miskraam op te wekken. De pijn valt me mee, mits pijnstillers uiteraard. Het zal misschien gek klinken, maar ik ben opgelucht dat het nu uit mijn lichaam kan en dat ik nadien weer verder kan. Nog langer wachten op een natuurlijke miskraam zag ik echt niet zitten.
Als ik me maandag nog niet oké voel blijf ik nog wat langer thuis. Maar dat is afwachten.
Frozen, doe waar jij je het beste bij voelt. En neem je tijd. Het is rot.
@Biekkie Wat fijn een mooi kloppend hartje! Begrijp je angst heel goed. De vorige keer is het bij mij ook mis gegaan nadat we het hartje al hadden zien kloppen. Al had ik toen wel een hematoom. Maar je bent iig weer een stap verder gekomen! :cheer:

@MargeSimpson Kan me voorstellen dat het fijner voelt om iets te kunnen doen. Hoop dat het vlot en soepel verloopt zodat je dit iig snel fysiek kunt afsluiten.

@Nijn-tje Dank je wel voor je bemoedigende woorden!

Poeh bizar he hoe verdriet en blijdschap elkaar hier afwisselen. Wat fijn dat we elkaar zo kunnen steunen :heart:
Biekkie, mooi nieuws voor jou! Gefeliciteerd!

Marge, akelig en fijn tegelijk dat je weet dat het nu los kan komen.
akelig omdat het toch ook weer afscheid nemen is van een mooie droom en fijn omdat je weet dat het toch moet gebeuren. Ik hoop enorm dat het je gaat meevallen. Hoop dat je genoeg steun in je omgeving hebt zodat je het even ook wat rustiger aan kan doen. sterkte!!

Frozen, meiske toch. Hoop dat je een beetje hebt kunnen slapen vannacht.
Ik zou even in overleg gaan met je vk en als je over iets twijfelt, dat bespreken. Ieder heeft zo zijn eigen mening over opwekken, wachten of curetteren maar het is jouw lijf, dus jij moet achter jouw keuze staan. Dikke knuffel voor jou!!

Stippel, tuurlijk maakt dit voorbeeld je onzeker. Maar jouw frummel had een bloedsomloop en iets wat op een hartje leek maar niet goed zichtbaar was. Dat is echt veel meer dan men normaliter bij een MA ziet. Dan zie je een vruchtzakje met een beetje geluk het vruchtje, maar geen bloedsomloop en al helemaal niet iets wat op een hartje lijkt. Dus ik denk dat de hoop terecht is van je VK, alleen dit zijn de verhalen die je aan het twijfelen maken en daarom mocht je niet gaan googlen van haar ;-). Ieder verloop van een zwangerschap staat op zich. Probeer de mantra eens "dit kleintje verdient alle liefde en aandacht in mijn buik die ik het maar kan geven" en geef geen aandacht aan die angstgedachten. Met angst en negativiteit, hoe begrijpelijk ook, wordt het voor jezelf alleen maar moeilijker. Misschien wordt het wachten tot de volgende echo dan iets minder zwaar.
Marge ik hoop dat het een beetje gaat. Let je goed op jezelf?

Stippel, ik snap echt dat je je zorgen maakt. Je kunt het niet uit je hoofd krijgen, het is ook zo gewenst dat kindje... Ik hoop dat de dagen tot je volgende echo snel gaan.

Kippetje hoe gaat het met jou?

Pff de arts in het ziekenhuis feliciteerde ons en dat vond ik echt moeilijk. Vorige keer gingen we er daardoor, en door de VK die zei dat ik t nu los moest laten en in moest geloven en op vertrouwen dat het zou lukken deze vierde keer.
Tuurlijk is het super goed dat het klopt, maar nog minstens 6 weken hardstikke onzeker of het goed blijft gaan.

Zot, doe jij ajb rustiger aan? Weet dat het lastig is maar het is niet niks allemaal.
Lieve meiden, wat hartverwarmend is jullie onvoorwaardelijke steun ondanks dat we elkaar eigenlijk niet echt kennen.

Het doet mij goed om jullie lieve berichten te lezen en jullie ervaringen.

Ik heb vandaag gewoon gewerkt. Het begin was eventjes moeilijk, 2 van mn collega’s had ik gister avond al eventjes mee geappt dus zij waren op de hoogte.
Werk was voor vandaag een goede afleiding, morgen werk ik ook gewoon.
Vrijdag om half 12 heb ik een afspraak in het ziekenhuis en denk dat ik voor de medicatie ga.
Ik wil ook dat ze onderzoek gaan doen of er mogelijk een oorzaak is voor de miskramen. Het zwanger worden is geen probleem, het zwanger blijven dus wel.

Mn leidinggevende had eigenlijk geen tijd voor mij vandaan maar nadat ik vertelde waardoor ik mij ziek wilde melden kwam hij me speciaal opzoeken. Boodt ook nog hulp aan via de maatschappelijkwerker van het bedrijf en sprak uit hoe knap hij het vond dat ik er vandaag wel gewoon was.

Lieve lieve Stippel; ik kan me zo voorstellen dat mijn verhaal je zo onzeker maakt. Het guppie in het vruchtzakje was bij ons slechts 3,9 mm en had nu toch minstens 8 a 9 mm moeten zijn. Misschien is het bij jou wel goed gegroeid en is de situatie bij jou anders. Je schreef ook dat ze iets dacht te zien wat op een kloppend hartje leek.
Altijd hoop blijven houden. :heart:
Mocht je nog vragen of iets hebben mag je me altijd pben

Biekie wat fijn dat jij een kloppend hartje hebt gezien!

Moos; wat ben je een lieverd! Ondanks je eigen moeilijke situatie leef je zo met anderen mee :hug:

Kippetje en marge; hoe gaat het nu met jullie? Hebben julllie het al een beetje een plekje kunnen geven?

Zot; krijg je geen insulinepomp? Mogelijk dat de diabetes dan wat beter is in te stellen?
Frozen, wat sterk dat je aan het werk bent gegaan vandaag. Hielp het je om even eruit te zijn? Lijkt me goed als ze onderzoek gaan doen waardoor het mis is gegaan, misschien is het een volgende keer te voorkomen. Soms schrijven ze progesteron voor om een miskraam te voorkomen.

@marge: komt de miskraam nu op gang met de pillen? En is het uit te houden qua pijn en emotioneel gezien?

@stippel: wanneer heb je weer een echo? En houd je het een beetje uit het wachten?

@Biekie: gefeliciteerd met je mooie echo. Je kindje heeft een prachtig kloppend hart. Probeer vertrouwen te hebben.

Voor mij is vandaag het medische gebeuren begonnen. Ze hebben een kweek gemaakt van het baarmoederslijm, bloed geprikt en afspraken gemaakt voor echo's om de baarmoedermond te meten. Dat moet vanaf 16 weken iedere 2 weken tot aan de 24 weken. Ook moet ik vanaf 16 weken tot 36 weken progesteronballetjes vaginaal inbrengen. Als dit onvoldoende werkt moet ik alsnog een cerclage. De gynaecoloog had er, gelet op het verhaal van mijn eerdere vroeggeboorte, wel vertrouwen in dat dit voldoende zou zijn omdat ik ben begonnen met weeen en niet met stiekeme ontsluiting.
Laten we maar voor het beste hopen.
Dames wat wordt er veel geschreven en wat is het fijn dat eenieder er voor elkaar is. Ik lees alles mee, het lukt me alleen soms niet op alles te reageren met werk, een peuter en zieke man. Sorry als ik iemand vergeet.

Moos lief je reacties!

Marge heftig allemaal en snap heel goed je gedachten bij de medicstie; dezelfde schoten in mei door mijn hoofd.

Frozen het is een enorm lastige en persoonlijke keuze. Ik heb een keer pillen gehad na een maand wachten en was blij dat er iets ging gebeuren zodat ik verder kon. De andere keer kwam het spontaan op gang na een week ofzo. Het is zo lastig die keus te maken; volg je gevoel!

Biekkie wat mooi een kloppend hartje, maar snap ook goed je angst. Ik deel die en zeker nadat ik het aan meer mensen vertel.

Stippel lastige situatie waar je in zit, maar idd zal je VK niet uitgaan van het goede als het niet kan, maar je geduld wordt me wel een partij op de proef gesteld inderdaad! Ik duim hard met je mee :hug: wanneer heb je je volgende echo?

Ik ben me een partij moe met barstende koppijn na een dag werken, man o man! En dan heb ik nog wel van 20-6 geslapen. Lange weken zo en tegelijk geen probleem en omarm ik het met alle plezier. Wat een gekkigheid allemaal wat miskramen met je doen pff!

Een dikke kus voor jullie allemaal, gewoon omdat jullie die verdienen! :bigkiss:
Biekkie, wat fijn dat jullie een kloppend hartje zagen!!! Heel pril nog maar het beste nieuws wat je op dit moment kon krijgen.

Santamaria, fijn dat er een duidelijk plan ligt! Stelt dat wat gerust?

Frozen, ik hoop dat de pillen snel hun werk doen. En als jullie het prettig vinden dan idd onderzoek laten doen.
Sterkte voor jou.

Verder reageer ik een ander moment weer, ben echt te beroerd :'-(

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven