Uitgerekend rond augustus na één of meerdere miskramen

12-12-2018 11:52 718 berichten
Alle reacties Link kopieren
Een topic voor iedereen die in of rond augustus is uitgerekend na één of meerdere miskramen. Wat is het super om weer een positieve test in handen te hebben. Maar ooooh die onzekerheid... Laten we elkaar er doorheen slepen, oppeppen, moed inspreken en verdriet en blijdschap delen. En dan hopelijk straks in de zomer van 2019 heeeeel veel blakende baby's! :cheer2: :cheer2: :cheer2:

[/td] [table]
NaamUitgerekende datumGezinssituatieLeeftijd v/mBijzonderhedenEcho
Stippeltjesbehang13-82 bonuskinderen van vriend, 1e kindje samen37 en 43Mei 2018 MA bij 8 weken, September 2018 MA bij 8 weken7-1
Koekoekk17-8kindje van 2 jaar29/35Mei 2018 MA bij 9 weken, November 2018 MA bij 5,5 weken :heart: Kloppend hartje gezien
MargeSimpson18-81 zoontje33/352016 MA bij 7 weken, Augustus 2018 MA bij 5 weken :redrose:
Zot-837-8zoon van 2,5 en dochter overleden (jan '18) 35/40 :heart: :heart: Twee kloppende hartjes / 3 miskramen (2015 en 2x zomer 2018)17-12
-Anna89-Augustus
Alfirin24 julinog geen kinderen35/30Miskraam oktober 2018:heart: kloppend hartje
Mijnnaamislaura8 Augustus1 zoon van 1 jaar32/32ma in 2015 en 3 jaar moeten wachten op 1e :heart: klopt! 13-3 20 wk echo
Nijn-tje22/837/371 kind, eerste kind met vriendin 2018 2 miskramen (6 en 11 weken) :heart: Kloppend hartje gezien
SantaMaria[29-07] 1 zoon van 6 jaar 38/32 Miskraam september 2018, zoon geboren bij 29+3 18-12 kloppend hartje gezien, 7-1 12-wekenecho
*Frozen_Star*Nog geen kinderen33/30Miskraam september 20183-1 echo 4-1 intake
moderatorviva wijzigde dit bericht op 31-12-2020 11:25
Reden: ww verwijderrd ivm misbruik account
71.16% gewijzigd
Stippel, een stuk minder ver kan toch niet als je de eerste week van december positief testte? Misschien heeft jouw VK ook niet echt geweldige apparatuur?
Blijft spannend dus! Ik blijf duimen!
Hoe ver denkt ze dat je bent?
Gefeliciteerd met je nichtje!

Frozen, ik duim ook super hard voor jou voor morgen!

Ik mag woensdag. Als er dan nog niks te zien is zet ik afspraak bij VK naar voren, mocht de 12e al maar ik dacht dat is 3 dagen na afspraak in het ziekenhuis dus doe maar een week later. Zij heeft betere apparatuur dus dan liever wel de 12e, niet zo'n zin om anders nog 10 dagen af te wachten.
@Biekkie volgens de verloskundige zijn de zwangerschapstesten tegenwoordig zo ontzettend gevoelig dat je in enkele gevallen al een paar dagen na de bevruchting positief kunt testen.
Het zou toevallig zijn allemaal. Maar het is wel mogelijk.
Ook omdat de doorbloeding er zo opvallend goed uit zag was ze wel heel hoopvol. Dus wij zijn dat ook. Veel meer kunnen we op dit moment ook niet doen.
Stippel, ik heb ook 9 dpo (21 december)al positief getest, omdat ik via ivf zwanger ben weet ik t precies. Hoopvol blijven!
Heel fijn dat jullie hoopvol zijn!! Thats the spirit!
Hoever denkt ze nu dat je bent? Iets van 7 weken ofzo?

Ik heb vrijdag nog een extra echo, voor onze eigen zekerheid. Mocht gelukkig in het ziekenhuis. Bij de verloskundige kan t niet eerder.

Waterijsjes heb ik geprobeerd... helaas..

En krijg een oproep van de bedrijfsarts om te bespreken hoe en wat met werk.
Jemig stippel.....nog steeds geen duidelijkheid. Gelukkig zijn de tekenen goed. Ik hoop echt dat je de volgende keer een mooi kloppend hartje gaat zien.

Ik had ook een echo vandaag. Alles zag er prima uit en het vruchtje groeit goed.
Ik ben nu 11 weken. Het begint echt al een mensje te worden en hij/zij is erg beweeglijk.
@Frozen Heeeeeel veel succes vanmiddag!! Heb je een beetje kunnen slapen?

@SantaMaria Wat fijn zeg! Je bent al bijna over de magische 12 weken grens.

@Nijn-tje Wat fijn dat jullie een extra echo mogen. Hopelijk worden jullie gerustgesteld!

@Biekkie Hoe laat mag jij morgen?

Hier een ontzettende rot nacht gehad met een nachtmerrie over een miskraam met veel bloedverlies :'( Nu zo gaar en moe weer beginnen met werken. Tel de uren nu al af tot ik weer klaar ben.
Nijn, ik zou dan toch vragen of er iets anders is wat je kunt nemen tegen de extreme misselijkheid. Fijn dat je vrijdag nog een echo krijgt!

Santamaria, oh wat fijn een goede echo! Lijkt me zo'n opluchting, bijna uit de gevarenzone!

Stippel, pfff en je bent al zo moe! Hopelijk houden die stomme dromen snel op.

Ik mag eind van de ochtend, ben benieuwd. Heb nu eigenlijk weinig stress, vorige keer wel heel erg maar nu denk ik ik zie wel. Ik ga er gewoon van uit dat het deze keer weer mis gaat, en we zien wel wanneer. Tuurlijk zou een kloppend hartje geweldig zijn, maar dat zegt nog helemaal niks. Vorige keer zo hard op mijn bek gegaan daar heb ik van geleerd.
@Santamaria, wat fijn zeg dat alles er goed uitziet en je al 11 weken ver bent! Lijkt me heerlijk. Voel je je nu zekerder?

@Stippel, Ohhhw wat naar zo’n nachtmerrie.. en dan gebroken ja. Heel veel succes vandaag, daarna snel met een dekentje op dr bank:)

@Frozen, jaaaa je mag vandaag!! Volgens mij zijn wij ongeveer even ver toch? Dis vandaag ga je vast een mooi kloppend hartje zien!!! :heart:

Voelen jullie veel in je buik? Ik niet echt. Enige wat ik af en toe voel is het gevoel dat er een klein ballonnetje in m’n buik zit die heel iets wordt opgeblazen. Zal wel groeien van m’n baarmoeder zijn ofzo, hoop het:)
Ik kom hier nog eens piepen.

Ik wacht nu al een week op een miskraam, maar er gebeurt niets. Geen krampjes, geen bloedverlies. Mijn lichaam heeft echt nog niet begrepen dat het game over is, en blijft maar zwangerschapshormonen aanmaken. Ik ben nog steeds misselijk en moe, en dat terwijl er niets meer in me groeit.
Ik wil me niet langer zo voelen, dus morgen wordt de miskraam opgewekt met medicatie. Het klinkt misschien vreemd, maar ik kijk daar naar uit. Momenteel staat mijn leven op pauze, en dat wil ik niet meer.
Ik heb het aanvaard, maar mijn gevoel gaat toch op en af. Meestal voel ik me in de ochtend nog goed, maar tegen de avond ben ik weer pessimistisch en verdrietig.
Voorlopig ben ik nog thuis, volgende week ga ik weer aan het werk. Ergens kijk ik er naar uit om weer aan de slag te gaan, maar tegelijk zie ik zo tegen op.
Ik geniet van de trage dagen met mijn zoon, die zonder dat hij het beseft mijn grootste steun is. Tegelijk wil ik dat deze dagen zo snel mogelijk voorbij zijn. Ik wil me weer gelukkig voelen.

Ooit krijgt mijn zoontje een broertje of zusje. Daar blijf ik in geloven. We geven het niet op.

Ik hoop dat jullie allemaal goed nieuws blijven krijgen.
Dubbel.
Lieve marge, hopelijk helpt de medicatie je en komt alles snel op gang. Wat oneerlijk he hoe je lichaam je soms voor de gek kan houden.
Fijn dat je zo kunt genieten van je zoon en dat dit een steun voor je is in deze moeilijke periode.

Nijn, ja volgens mijn eigen berekening zou ik nu 7+4 zijn. Volgens de verloskundige leek het meer op een zwangerschap van net 6 weken, dus hopelijk vanmiddag een hartje.

Stippel; ik heb redelijk geslapen. Ik voel me al sinds gister niet zo lekker, enorme hoofdpijn en paracetamol werkt niet.
Ik heb vannacht ook een tijdje wakker gelegen van de hoofdpijn. Gelukkig ben ik nog vrij vandaag.
Hopelijk gaat jouw werkdag snel voorbij en kun je lekker uitrusten.

Biekkie succes straks! Hopelijk een mooi kloppend hartje op de echo straks.

Santamaria wat fijn dat je al zo ver bent en weer een goede echo hebt gehad!
Marge, nogmaals een dikke knuffel. Ik heb vorige keer 2 weken moeten wachten voor het vanzelf kwam, ik had de cytotec al wel in huis maar mijn vriend zag daar zo tegenop, het zou volgens ziekenhuis heftiger zijn met als zonder medicatie. Daardoor durfde ik zelf ook niet, maar man, wat was dat zwaar. Ik denk dat ik volgende keer max een week wacht. Zet m op, en idd het gaat vast nog lukken!

Frozen, morgen heb ik echo, niet vandaag. Hoofdpijn kan door hcg komen, maar t is natuurlijk ook heel erg stressvol nu. Nog een paar uurtjes! Duim voor je!
@MargeSimpson Ach meis wat een rot situatie! :hug: Kan me voorstellen dat dat wachten je opbreekt. Herken het gevoel van dat je hele leven op pauze staat.
Destijds heb ik voor Cyotec gekozen omdat ik dat wachten ook erg zwaar vond. Vond het best pittig, maar goed te doen. Doordat je weet dat het gaat gebeuren kun je je er geestelijk en praktisch op voorbereiden.
Ik zou er wel op rekenen dat het echt nog niet zeker is dat je volgende week weer kunt werken!
Ik heb een aantal dagen heel hevig bloedverlies gehad. Soms was het een dag of paar uur wat minder, maar begon het toch weer opnieuw. Ik kon die dagen echt de deur niet uit.
Buiten dat dat praktisch niet ging, voelde ik mij ook ontzettend slap. Dit heeft echt nog meer dan een week na het bloeden aangehouden. Al met al ben ik er drie weken door thuis gebleven. Pas toen voelde ik mij fysiek en metaal weer sterk genoeg om aan het werk te gaan.
Neem echt je tijd! Anders kom je later alsnog de man met de hamer tegen en daar heeft niemand wat aan: hug:
@Marge, wat klote zeg dat het zo op zich laat wachten. Snap dat je wil dat achter de rug is. En dan ooknl nog zo misselijk en moe. Ik trok dat bij m’n miskraam ook zeer slecht dat ik nog zo misselijk was voor niks. Moest toch afwachten omdat we op vakantie waren.
Ik hoop dat de pillen snel werken. En wat Stippel zegt: goed kijken of werk volgende week haalbaar is. Ook nadat het weefsel en vruchtje eruit zijn gekomen moet je echt wel even herstellen. Zorg goed voor jezelf!
Pff ik vind het zo verdrietig voor je.

Frozen, ja irritant he die hoofdpijn. PCM helpt bij mij ook niet.. en verder kunnen we helaas niet echt wat slikken. Lukt het wel met werken?
Heb nu om de dag behoorlijke hoofdpijn. Hoop dat het bij de nierbekkenontsteking hoort maar ik vrees ook een klein beetje dat m’n ijzer wat op begint te raken.
Neem nu wel Floradix. Maar die ijzerrijke voeding krijg ik echt niet weg..
Ik weet niet of werken lukt, ik heb anderhalve week vakantie gehad en daarvoor ging het goed.
Voel me nu sinds gister echt niet zo lekker en vandaag ineens zo misselijk dat ik moest overgeven.

Hopelijk voel ik me morgen weer beter.
Had vanmiddag een overleg maar dat heb ik afgezegd.

Misschien dat het niet lekker voelen ook wat te maken heeft met de zenuwen voor vanmiddag.. hoofdpijn lijkt iig te zakken nu.
Hopelijk goed nieuws straks
@Frozen Gelukkig 'nog maar' twee uurtjes! Kan me voorstellen dat de spanning zijn weerslag heeft op je lijf. Hoop voor je dat de tijd lekker snel gaat en straks een mooie echo!

Hoofdpijn heb ik soms ook last van. Heel vervelend inderdaad want normaal helpt dan alleen ibuprofen en dat mag nu natuurlijk niet. Maar wat bij mij nu ook al een paar keer heeft geholpen zijn 2 paracetamol in één keer innemen. Vorige keer de hele dag last en steeds nam ik er één met 0 effect. Toen 's avonds toch maar 2 tegelijk en voilla hoofdpijn weg. Wie weet helpt dat voor jullie ook?
@Frozen ik ben aan het duimen!!!
Ik kwam ook even spieken voor frozen!
Spannend! Stippel hoe voel jj je na gisteren? Hop dat je positief bent!

Santamaria fijn van jou goede echo! Is een opluchting lijkt me! Hoe is het met je neerslachtige gevoel?
Biekie jij succes voor morgen!

Marge sterkte. Ik snap je gevoel heel erg goed. En wat de anderen ook al schreven, kijk volgende week even hoe je je voelt. Het is toch wel een aanslag op je lijf en emoties. Overhaast in elk geval niet. Sterkte!!

Shit nijn dat het bij jou nog niet echt lekker gaat. Hoop dat de antibiotica snel zijn werk doet. Weet dat ik vaak zieker wordt van de antibiotica, maarja je hebt het soms toch eff nodig!
Frozen, ben zoooo benieuwd!!

Stippel, goede tip van de PCM:) Dacht dat je max 1 per keer kon nemen. Maar als 2 kan is dat beter ja, doe ik normaal ook altijd.

Kippetje, hoe is het bij jou?

Antibiotica is idd weer een aanslag op je lichaam. Maar niet nemen was geen optie. Dan komt de bacterie in je bloed en wordt het levensbedreigend. Voel me wel wat beter hoor. Nog zwakjes maar verder vooral klachten die bij de zwangerschap horen.
Bah Nijn klinkt heftig zo.

Marge wat enorm begrijpelijk hoe je je voelt en wat is dat naar zeg, bah! Ik hoop dat de medicatie voor je werkt :hug:

Frozen ven benieuwd!!

Santa fijn dat je een goede echo had!
Sorry meiden, geen goed nieuws van mijn kant.

Terwijl ik dit typ looen de tranen over mn wangen.

Geen kloppend hartje, vruchtzakje was wel iets gegroeid.
Verloskundige was vrij duidelijk dat dit ee niet goed uitzag en helaas voor ons de tweede miskraam is.
Mn laatste menstruatie was 16 november en ik teste 15 december positief. Dan zou er nu echt wel een kloppend hartje te zien moeten zijn.

Morgen moet ik terug bellen en beslissen wat we gaan doen.
Afwachten, medicatie of curretage... en ik heb werkelijk geen idee.

We moeten een afspraak maken bij de gyneacoloog in het ziekenhuis en ik zie er zo tegen op. Wéér in die wachtkamer tussen al die vrouwen die wel een dikke buik hebben en al 28 kinderen hebben rondlopen.
Weer een echo en weer die confrontatie.
Potverdomme zeg! Frozen wat ontzettend klote meid. Ik heb er geen andere woorden voor, wat een verdriet nu weer. Een hele dikke knuffel van mij. Ik weet niet hoe de miskraam in november verliep (vanzelf of met medicijnen), volg je gevoel hierin!
Moest steeds aan je denken lieve Frozen en nu dit verschikkelijk verdrietige bericht. Bij mij was het precies hetzelfde verhaal, zakje was ook nog wat doorgegroeid maar van binnen niet.

Laat je tranen rollen lieverd, want het is zo intens pijnlijk, vooral om dit een tweede keer mee te maken.
Het is niet jouw fout en uiteindelijk komt het goed.

Persoonlijk zou ik niet wachten, want uit ervaring weet ik dat het nog weken in je lijf kan zitten. Misschien trek jij het wachten wel? Als je het ziet zitten zou ik voor medicatie gaan. In de meeste gevallen komt het dan goed op gang en kan je alles rustig thuis doen.

Ik leef ontzettend met je mee. Je mag mij altijd een pb sturen als ik ergens bij kan helpen.

Oh, acupuctuur kan ook helpen met het op gang brengen van een mk. Weet niet of dat bij je past?

Zorg goed voor jezelf meisje :heart:
@marge: lijkt me zo confronterend om je zwanger te voelen terwijl je weet dat je het niet meer bent. Ik begrijp goed dat je niet wil wachten en medicatie neemt. Mijn zusje heeft dat ook gedaan bij een missed abortion. Het viel haar erg mee. Fijn dat je veel steun aan je zoontje hebt. Heerlijk om iemand te kunnen knuffelen he? En hopelijk krijgt hij snel een brusje.

@kippetje: hoe gaat het met jou nu?

@nijn: goed voor jezelf zorgen nu en even uitzieken die boel. En flink groentesoep eten. Laat jezelf maar even verwennen.

@frozen: ik duim ook nog steeds voor je, we hopen snel van je te horen.

Ik ben erg blij met mijn mooie echo. De gevarenzone ben ik gevoelsmatig echter nog lang niet uit. Dat zal pas na 26 weken een beetje zo voelen. Ik ben benieuwd wat de gyn me morgen zal vertellen of ze preventief wat gaan doen en zo ja, wat.
@Frozen Ach neeeee meis :hug: Jeetje zeg, wat een verdriet!
Kan me zo ontzettend voorstellen dat je er tegenop ziet om weer dat proces door te moeten. Het is gewoon niet eerlijk!!
Neem je tijd en hou ons op de hoogte als je wilt :hug:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven