Uitgerekend - Sept 2023

07-01-2023 21:14 120 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Hoi!

Ik ben er net achter dat wij zwanger zijn van een 2e kindje, wie is er nog meer uitgerekend in september?
Alle reacties Link kopieren Quote
Hoi!

Gefeliciteerd!

Ik weet sinds eind dec dat nummer twee onderweg is. Half januari eerste echo voor de exacte datum en aantal :P maar als het goed is ben ik de eerste week van september uitgerekend.
My patience is my power
Alle reacties Link kopieren Quote
Jij ook gefeliciteerd! Hoe voel je je?

Hoe oud is je 1e kindje? Mijne 1.5 😀

Ik had vannacht gedroomd dat ik zwanger was van een drieling, hoop niet dat dat waar is 😂

Ik had bij mijn 1e kindje hier ook meegeschreven en heb nog bijna dagelijks contact met het groepje, lijkt mij ook leuk om hier weer mee te schrijven over van alles (kwaaltjes, echo's, noem maar op!)
Alle reacties Link kopieren Quote
Hine schreef:
07-01-2023 21:54
Jij ook gefeliciteerd! Hoe voel je je?

Hoe oud is je 1e kindje? Mijne 1.5 😀

Ik had vannacht gedroomd dat ik zwanger was van een drieling, hoop niet dat dat waar is 😂

Ik had bij mijn 1e kindje hier ook meegeschreven en heb nog bijna dagelijks contact met het groepje, lijkt mij ook leuk om hier weer mee te schrijven over van alles (kwaaltjes, echo's, noem maar op!)
Mijn eerste is bijna drie, heeft helaas even geduurd voordat nummer twee zich aandiende.

Oh help drie, ik heb heel sterk het gevoel dat het er twee zijn @( . Maar alles is welkom, één, twee of drie ik vind het best.

Ik voel me nog prima, wel heel snel moe en bij vlagen misselijk en duizelig. Vergelijkbaar met de andere zwangerschappen. En jij?

Wat leuk zo'n groepje dat nog zoveel contact heeft!
My patience is my power
Alle reacties Link kopieren Quote
Hoi Hine en Nitsa,
Gefeliciteerd met jullie zwangerschap!
Ik heb hiervoor een post geschreven in de augustus groep, maar september toch beter passend :)

Na lang een nee van mijn man voor een tweede, was hij in november toch overstag en ben ik gestopt met de pil. Tot mijn verbazing was het de eerste ronde al raak en had ik tweede kerstdag een vroege positieve test.

Het voelt nog wat onwerkelijk aan, maar 23 januari heb ik mijn eerste echo.
Alle reacties Link kopieren Quote
Nitsa schreef:
07-01-2023 22:47
Mijn eerste is bijna drie, heeft helaas even geduurd voordat nummer twee zich aandiende.

Oh help drie, ik heb heel sterk het gevoel dat het er twee zijn @( . Maar alles is welkom, één, twee of drie ik vind het best.

Ik voel me nog prima, wel heel snel moe en bij vlagen misselijk en duizelig. Vergelijkbaar met de andere zwangerschappen. En jij?

Wat leuk zo'n groepje dat nog zoveel contact heeft!
Oooh mijn man heeft het ook elke keer over een tweeling! Spannend die eerste echo's
Alle reacties Link kopieren Quote
@Nitsa, wat grappig dat je sterk het gevoel hebt dat het er 2 zijn. Ik denk het zelf ook een beetje. Was zo'n knalstreep
Alles is uiteraard hier ook welkom, maar het lijkt mij wel pittig. Weet jij al wanneer je 1e echo is?

Ik had van de week dat ik alles metaal achtig vond smaken en dat had ik bij mijn eerste zwangerschap ook, maar ik kon bijna niet geloven dat ik zwanger was (maar 1x 'gezellig' gehad die maand). Vrijdag toch maar een test gedaan omdat ik krampen kreeg en vlagen van misselijkheid. Gelijk 2 strepen 😁. Verder voel ik mij goed.

@Cookie, gefeliciteerd! Wat leuk dat je ook mee schrijft. Hoe voel jij je?
Wat grappig dat je ook denkt dat het een tweeling kan zijn. Ben erg benieuwd of iemand van ons dat daadwerkelijk heeft haha.
Hoe oud is je eerste?

Ik ga deze week maar eens bellen naar de verloskundige. Volgens mij ben ik de 8e uitgerekend, maar ik heb (had?) een erg onregelmatige cyclus.
Alle reacties Link kopieren Quote
Fijn dat jullie je ook wel oke voelen! Hier ook vooral heel moe. In de ochtend bij vlagen wat misselijk.
Bij mijn eerste zwangerschap ben ik 6 weken hondsberoerd geweest, dus fingers crossed dat het zo blijft als nu.

Mijn zoontje wordt over 2 weken 3, dus zit ook wel wat tijd tussen.

Heel benieuwd naar de echo's en of er bij iemand meerdere hartjes te zien zijn ;)
Alle reacties Link kopieren Quote
Fijn dat je je redelijk voelt! Hoop indd dat je niet weer hondsberoerd wordt, lijkt mij heel naar.

Hebben jullie al een voorgevoel voor het geslacht? Ik heb sterk het gevoel dat wij weer een jongen gaan krijgen 😁, maar dat zegt niks natuurlijk haha.

Weten jullie al hoe en wanneer je het aan fam/vrienden gaat vertellen?
Alle reacties Link kopieren Quote
CookieS schreef:
08-01-2023 15:56
Fijn dat jullie je ook wel oke voelen! Hier ook vooral heel moe. In de ochtend bij vlagen wat misselijk.
Bij mijn eerste zwangerschap ben ik 6 weken hondsberoerd geweest, dus fingers crossed dat het zo blijft als nu.

Mijn zoontje wordt over 2 weken 3, dus zit ook wel wat tijd tussen.

Heel benieuwd naar de echo's en of er bij iemand meerdere hartjes te zien zijn ;)
Gefeliciteerd! En ik hoop voor je dat die gruwelijke misselijkheid je bespaard blijft!

Ik heb mijn echo volgende week en dan afhankelijk van hoe de zwangerschap ontwikkeld nog wel 100. Denk in het eerste trimester sowieso nog drie, met 8, 10 en 12 weken. Compleet ongecompliceerde zwangerschap gehad de vorige keer maar wel gecompliceerd lijf dus heb veel controles. Vind ik niet erg, heerlijk om je kindje zo vaak te mogen zien :flirting: . Evt details komen later, zodra mijn netwerk het ook weet, want ben heel herkenbaar. Uniek mens enseau :P .

Geslacht, ik denk een meisje (of twee ;-D ) maar of dat echt voorgevoel is of een wens weet ik niet. Bij mijn zoon wist ik het zeker dat hij zou komen.

Familie en vrienden vertellen, één familielid weet het al en een vriendin (mijn zwanger wordt maatje) ook. Kerngezin krijgt het na de eerste echo te horen en beste/goede vriendinnen daarna. En de rest van de familie en vrienden met 12 weken, ik zou eerder ook prima vinden maar dat ligt ook wat ingewikkeld ivm miskramen.
My patience is my power
Alle reacties Link kopieren Quote
@Nitsa, wat spannend de echo! Ik had de vorige zwangerschap extra groeiecho's omdat ze dachten dat ik een reuze baby kreeg. Uiteindelijk was het een mini. Vond het niet erg de extra echo's inderdaad, lekker veel kijken naar je kindje(s).

Klinkt gecompliceerd allemaal, snap dat je het (nog) niet wilt delen. Hopelijk beleef je wel een fijne zwangerschap.

Misschien kunnen we later ook over op een app groepje, kan je net wat meer prive delen vind ik.

Ik had bij mijn zoon een droom gehad dat het een jongentje was en sindsdien had ik dat gevoel heel sterk. Nu geen dromen ofzo, maar gewoon weer een gevoel. Ben heel benieuwd. Willen jullie het van tevoren weten Cookie en Nitsa?

Vorige x hebben wij het rond 9 weken verteld. Zou dat nu aan mijn beste vriendin best eerder willen vertellen, maar aan de rest misschien wat later. Ligt gecompliceerd 😅
Alle reacties Link kopieren Quote
Aah inderdaad logisch dat je dat nu nog niet wil delen hoor. Spannend de echo volgende week!

Ik voel me er sowieso dit keer minder onbezonnen in als vorige keer, veel meer het besef wat er eventueel fout kan gaan. Alhoewel ik ook wel weer vertrouwen heb dat het goed gaat.
Ik sta dit keer al wat scherper onder controle bij de huisarts, omdat ik na de vorige zwangerschap problemen met mijn schildklier heb gekregen.

We willen we heel graag weten wat het gaat worden, ik denk met een pretecho rond 15 weken weer. Willen jullie het ook weten?
Nu nog geen voorgevoel, maar bij mijn zoontje wel heel sterk rond die termijn.

Het niet vertellen vind ik al wel lastig. Denk dat we het mijn schoonouders en moeder al wel vertellen na de eerste (hopelijk goede) echo.
Een goede vriendin van me is net gestart met een fertiliteitstraject, ik denk dat ik het haar ook wel wat eerder vertel. De rest rond 12 weken denk ik.
Alle reacties Link kopieren Quote
Hoi,

Ik zou ook graag willen mee schrijven.
2 weken terug een positieve test in handen😊..
het wordt onze 3e als alles goed mag gaan.

Nog geen verloskundige gebeld, dat wil ik ergens volgende week gaan doen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Es1234 schreef:
10-01-2023 21:54
Hoi,

Ik zou ook graag willen mee schrijven.
2 weken terug een positieve test in handen😊..
het wordt onze 3e als alles goed mag gaan.

Nog geen verloskundige gebeld, dat wil ik ergens volgende week gaan doen.
Hoi! Gefeliciteerd! Leuk dat je ook mee komt schrijven.

Ja, ik wil weten wat het is. Bij zoontje zodra het kon een pretecho laten maken en het was overduidelijk :rofl: .

Jullie al rondgekeken voor spulletjes/ al iets aangeschaft? Ik heb een truitje gekocht samen met mijn moeder, onder het mom van cadeautje voor. Die ga ik gebruiken om aan te kondigen. Ik ben benieuwd of ze hem herkent.

Ik ben een planner dus heb in mijn hoofd al een lijstje met wat te doen/aanschaffen de komende maanden en een moodboard voor het kamertje :$ . Kan niet wachten ermee te beginnen. Wacht sowieso tot we in de "veilige" zone zitten en er moet nog een hele grote reparatie aan het huis plaatsvinden voor ik überhaupt daar aan kan denken. Maar een beetje fantaseren is echt heerlijk.
My patience is my power
Alle reacties Link kopieren Quote
@Cookie, ik heb dat besef ook heel erg. Niet door mijn eigen ervaringen, maar wel door wat er allemaal om mij heen gebeurd is. Toch heb ik er ook wel weer vertrouwen in, ben wel blij als ik de eerste echo achter de rug heb.

Wij zeiden steeds dat we het bij een 2e niet willen weten, maar nu twijfel ik toch haha. Hebben nog wat tijd om dat te beslissen. Bij ons zoontje wilde we het wel graag weten :-D

@Es1234 wat leuk! Welkom en gefeliciteerd :) Hoe voel jij je?

@Nitsa, hahaha duidelijk! Leuk toch om al voorpret daar van te hebben.
Wij zijn nog niet bezig met spulletjes, maar ik heb wel een hele to do lijst opgesteld. Ik heb een eigen webshop en de maanden januari en februari zijn wat rustiger dus dan wil ik al een hoop geregeld hebben.

Qua spullen schaffen wij denk ik sws niet veel aan. Ons zoontje heeft nooit in een ledikant geslapen, dus die is nog helemaal nieuw en ik hoop dat de volgende niet zo eigenwijs wordt haha. De commode hebben wij bijvoorbeeld ook niet gebruikt. Verschonen onze zoon overal en nergens, behalve daar. Ga er dus niet nog 1 aanschaffen. Verder hebben wij zo ontzettend veel spullen van de eerste, dus ga even alles uitzoeken en kijken wat er nog mist :) En jullie allemaal?

Weten jullie al hoe je het nieuws gaat aankondigen?
Wij hebben aankomend weekend een etentje met de fam en ik ben altijd wel van een wijntje en biefstuk, dus dat gaat wel opvallen dat ik wat anders ga bestellen. Weet nog niet zo goed hoe ik dat allemaal moet doen haha, hopelijk vraagt niemand er na. Nog tips? :hyper:

Trouwens ik zat te kijken naar een tabel, maar ik snap er geen hol van. Iemand die daar verstand van heeft?
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb vanochtend gebeld en heb 30 januari de eerste echo :)
Alle reacties Link kopieren Quote
Hine schreef:
13-01-2023 12:20
Ik heb vanochtend gebeld en heb 30 januari de eerste echo :)
Dat is nog lang wachten, veel plezier met je etentje vanavond.

Hier is het niet goed. Ben al dagen aan het bloeden en nu ook stolsels. Testen zijn nog erg zwakjes dus ik zit helaas nu weer middenin een miskraam. :'( Maandag bel ik even het zkh of ik dan alsnog voor een echo moet komen om dan te zien of ik weer schoon ben ipv één of meerdere hartjes te zien kloppen.
Gelukkig mijn afspraak met de fertiliteitsarts niet afgezegd. Helaas gaat het nu wel weer maanden duren voor we weer verder kunnen... de eerste cyclus na een mk mag niet en daarna zit je met feestdagen en ik weet uit ervaring hoe rot het is om dan jarig te zijn. Dus het is even allemaal een zware dobber.

Ik wens jullie allemaal een hele voorspoedige zwangerschap en wolken van kinderen :heart: .
My patience is my power
Alle reacties Link kopieren Quote
Oh nee wat ontzettend rot zeg!!
Ik wens je heel veel sterkte toe en een plakker voor in de toekomst ❤
Alle reacties Link kopieren Quote
Onee Nitsa wat verdrietig. Heel veel sterkte en inderdaad meer geluk voor de toekomst :heart:
Alle reacties Link kopieren Quote
Het voelt een beetje futiel na het slechte nieuws van Nitsa, maar hier even wat stiller omdat ik me de afgelopen dagen niet goed voel. Ontzettend moe en ook misselijk, heb me voor nu ziek gemeld op mijn werk.
Alle reacties Link kopieren Quote
@nitsa, wat vervelend. Ik ken het helaas, ik heb ook een miskraam gehad tussen de 1e en de 2e. Dat maakt dat ik nu ook erg voorzichtig ben.. heel veel sterkte.
Hopelijk wordt je cyclus snel weer normaal en kun je verder met jullie traject.

@hine, ik voel me redelijk oke. Af en toe wat misselijk en natuurlijk wel erg moe. Het is ook nog vroeg.. wellicht later meer kwaaltjes.

Hier nog niet zo druk er mee bezig. Heb ook nog niet gebeld naar de verloskundige, ik wacht daar nog een week / 1,5 week mee.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ha meiden,
Ook ik ben in verwachting, van ons 3e kindje!
Wat een ellende Nitsa, veel sterkte!

Ik heb volgende week (bij circa 7 weken) de vroege echo, spannend!
Ik voel me matig, met name misselijk en moe, maar ook pijn aan m’n bekken wat ik meteen herkende van m’n laatste zwangerschap (door hormonen nu natuurlijk, maar die grote buik straks gaat vrees ik niet echt helpen).

Af en toe vliegt het me aan, hoe dat straks moet met zoveel kinderen, maar ik kijk er ook naar uit (ook naar “alles nog een laatste keer” én daarna alle babyspullen lekker het huis uit 😂)
Alle reacties Link kopieren Quote
@CookieS, wat vervelend dat je je zo voelt. Toch waar je al bang voor was. Heb je het op je werk al verteld, of je 'gewoon' ziek gemeld? Ik hoop dat je je snel beter voelt en de echo goed is volgende week. :heart:

@Es1234, wat fijn dat de kwaaltjes nog wel meevallen. Hopelijk valt dat mee. Is de miskraam een reden dat je nog even wacht met bellen naar de verloskundige? Ik kan mij indenken dat je daardoor wat voorzichtiger met alles bent.

@Margriet, welkom en gefeliciteerd! Hoe oud zijn je andere kindjes? Spannend die eerste echo, wat heb je die al vroeg zeg. Wat leuk! :-D
Vervelend dat je al zoveel kwaaltjes hebt, had je dat met elke zwangerschap?
Heel herkenbaar dat je je dat afvraagt. Ik heb 'maar' 1 kind, maar ik vraag mij ook af hoe ik het allemaal gaat doen. Dreumes heeft op het moment ook erg veel aandacht nodig en dan denk ik waar ben ik aan begonnen :hyper:

Ik voel eigenlijk al een week geen kwaaltjes, dat is ook niet alles, maar herken ik wel van mijn vorige zwangerschap. Hopelijk is over 2 weken alles gewoon goed met de echo.
Alle reacties Link kopieren Quote
Hey,

Graag kom ik ook meeschrijven. Afgelopen weekend had ik een positieve test. We hebben al een dochter van 2 jaar. Zij zal ruim 2,5 jaar zijn als deze zwangerschap goed verloopt. Tot nu toe weinig klachten; met vlagen (vooral als ik trek heb) misselijk, moe en wat kraampjes in mijn buik. Mijn vorige zwangerschap verliep ook redelijk rustig. Half februari de eerste echo. Verwacht dan 8-9 weken zwanger te zijn.
Alle reacties Link kopieren Quote
Hi!

Ik kom ook graag meeschrijven!
Vorige week donderdag had ik een positieve test in handen, vrij vroeg getest (10 dpo).
Streepjes liepen mooi op dus ik ben nu zo ongeveer (bijna) 5 weken zwanger van de tweede.

Ivm medische zwangerschap heb ik volgende week vrijdag al een echo.

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven