Uitgerekend september 2019 (extra groep)

29-01-2019 17:12 305 berichten
Alle reacties Link kopieren
Voor alle zwangeren die uitgerekend zijn in september!

Er zijn al twee andere groepen voor september (eerste helft en tweede helft september), maar die zitten al vol, dus bij deze een groep voor iedereen die het leuk vindt mee te schrijven en in de andere groepen geen plek meer vond.


NaamLeeftijd KindjeUitgerekendMeisje/jongenOpmerkingen (echo's e.d.)
Lily-of-the-valley..2e15-9-2019 💙 termijnecho+20w echo :cheer2:
Verliefdenonzeker313e30-9-2019 💙 ? ..
Djbbi301e23-9-2019..
Winterluxi291e01-10-2019 💙 termijnecho & 20 weken echo :heart:
Youthza..1e15-9-2019 :fortune: ..
Bonnieux..2e10 a 15 sept :gift: ..
Smartie88301e15 sept :fortune: 23 april 20w echo
Maribos..2e13 sept 💙 20w echo :cheer2:
Bo :hug:

______________________________________________
Inloggegevens:
moderatorviva wijzigde dit bericht op 31-12-2020 10:14
Reden: ww verwijderrd ivm misbruik account
64.45% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Fijn een goede nipt djbbi! Hoeveel dagen zaten er bij jou tussen prikken en uitslag? Nu door naar de 20 weken echo ;) Hebben jullie die al ingepland? Of eerst voor jullie nog de geslachtsbepalende echo natuurlijk.

Bedankt voor de toelichting wat er in de box zit. Ik laat ze dit keer ook maar gaan denk ik (hebben immers ook nog zoveel liggen). Bij de intake bij de verloskundige kreeg ik overigens al een soort van 'box': een stevige tas met daarin een koffertje van woezel en pip, waar de eerste meteen blij mee aan de wandel ging, billendoekjes, wat proefmonstertjes en een hoop folders die meteen bij oud papier gaan, zo zonde.... (voor mij ook een reden om ze een beetje te vermijden).

Leuk maandag weer een echo Youthza. Is dat een speciale echo, de 14 weken echo? Of krijgt je extra echo's? Ik ken alleen de termijnecho, 13 weken echo (meestal als onderdeel van de combinatietest volgens mij, maar die wordt nu met de mogelijkheid voor nipt nauwelijks meer gedaan) en 20 weken echo als standaard echo's.

Wanneer heeft iedereen nou de volgende echo? Hier wordt dat de 20 weken echo over 5/6 weken. Daarvoor nog een gewone controle (met hartje luisteren). Maandag heb ik ook voor het eerst het hartje gehoord bij de controle. Toch weer mooi om te horen :love:
Alle reacties Link kopieren
@verliefdenonzeker goed om te lezen dat alles in orde is bij je. dankjewel voor je lieve woorden ook.

@winterluxi wat leuk dat je je beebje hebt zien spartelen in je buik en het hartje gehoord (wow 160 is echt snel he)

@lily, ja het is erg heftig. Het was inderdaad zelf op gang gekomen (mijn vriend had mn rug gemasseerd, leek wel of het daarna op gang kwam)
Ik zal zo mijn verhaal van wat er hierna allemaal gebeurd is even plaatsen.
Inderdaad, ik hoop dat het snel weer raak kan zijn, van mij mag het zo snel mogelijk haha.
Ik dacht dat het wel meeviel, maar heb me denk ik toch een beetje groot gehouden, nu alles echt achter de rug is heb ik best wel last van negatieve gedachten over alles. Maarja moet er ff doorheen denk ik
Ga vooral lekker door hoor met de leuke berichten, let niet op mij of houd je aub niet in vanwege mijn verhaal.
Ik zal zeker een seintje geven als het bij mij raak is :)
Dank voor je lieve woorden.

@djbbi, goed nieuws dat de NIPT test uitslag goed was, lijkt me een heerlijk bericht!

@youthza, oh geeft niet hoor, heb het niet opgemerkt ook :)
Ook fijn dat het bij jou goed gaat!


In een volgend bericht even een update over mijn gedoe ;-)
Alle reacties Link kopieren
Ok, alvast sorry dit gaat waarschijnlijk een lang verhaal worden, zal het wat proberen in te korten en niet alle details te vertellen , want daar word niemand blij van :)

Na de helse "miskraam-nacht" waarbij het "zelf loskwam" dacht ik mooi verder te kunnen. Helaas was dit niet het geval, in de week na de nacht is er een controle echo gedaan, uit deze echo bleek nog niet alles weg te zijn maar zag het er al stukken rustiger uit in mn baarmoeder, had nog wat bloedverlies maar leek af te nemen, even afwachten dus..

De week erna toch nog een controle echo gepland, en herhaling ijzer gehalte prikken.Tijdens deze echo was er niets veranderd, ik had nog steeds bloedverlies en af en toe krampjes. Ijzergehalte in bloed was niet tot nauwelijks beter geworden ondanks de ijzerpillen (komt door t hevige bloedverlies van de miskraam-nacht) Ik was alleen naar de echo omdat mijn vriend moest werken en natuurlijk al een paar keer vrij had genomen ivm dit gedoe. Ik zei dat ik niets verwachtte en zelf gewoon heen ging.

Helaas zei de verloskundige toch dat ze een afspraak voor me wilde plannen bij de gynaecoloog in het ziekenhuis. Dit sloeg me wel even uit het veld, had verwacht dat het nu wel goed zou komen zonder al te veel gedoe eromheen, dat mn lichaam het zelf opgelost had. En was ook best verdrietig.

De dag erna had ik gelijk een afspraak in het ziekenhuis. Hier wilde ze gelijk een echo doen, maar eerst even kijken hoe de baarmoedermond eruit zag.
Toen ze dit bekeek vermelde ze dat er bloedstolsels in de begin van de baarmoedermond vastzaten, deze heeft ze er uitgehaald wat heel erg pijnlijk was. Maar ik dacht even tanden op elkaar 10 minuten dan mag ik miss weer gaan en is alles klaar.

Hierna deed ze de echo, maar ze zag toch nog bloedstolsels en vocht zitten van 1,5 cm groot. Onder de 1 cm zouden ze er niets aan gedaan hebben, en proberen op te wekken met pillen. Dus ik baalde weer.
Ze twijfelde steeds heel erg en inmiddels zaten we al anderhalf uur in de spreekkamer. Er werd een senior gynaecoloog bijgehaald. Zij gaf aan dat ze toch een curretage aan raadde. En dat dit dezelfde dag nog moest gebeuren. Omdat de baarmoedermond nog openstond en de kans op infecties bij achtergebleven weefsels groot is.

Toen ging alles ineens in een stroomversnelling, ik kon niet meer naar huis, moest nuchter blijven, bloed prikken en werd opgenomen op de kraam-afdeling (ja, dat meen ik.. echt bizar, met allemaal pasbevallen mensen om je heen)
Gelukkig was er 1 kamer vrij waar niemand was verder, dus daar mocht ik verblijven. Het was inmiddels 4 uur en tussen die tijd en 10 uur savonds zou ik opgeroepen worden voor de spoed curretage.
Ondertussen moest ik beslissen of ik een ruggenprik of narcose wilde.
Na overleg gekozen voor de ruggenprik, omdat er bij een narcose beademd moet worden en ik heb een probleem in mijn luchtpijp. Dus was ruggenprik de optie.

Niet mijn eerste voorkeur, omdat je dan alles kan horen en dergelijke.
Mijn vriend is nog snel naar huis gereden om wat te regelen en kleding voor me mee te nemen en slippers etc. Kans was groot dat ik moest blijven die nacht.

Uiteindelijk om 9 uur de operatie kamer ingereden, die moest alleen ivm steriele omgeving, vriend mocht dus niet mee.
De ingreep was erg heftig, heb de hele tijd liggen rillen van de spanning en ook de kou. Die prik, die geluiden, brrrrrrrr heb het niet als erg prettig ervaren.
Met je benen wijd , 4 man bezig "down under" en dat rare gevoel (of eigelijk geen gevoel) in benen.

Het deed verder geen pijn, af en toe wat druk meer niet.
Ze lieten aan het eind nog zien wat ze weg hadden gehaald, en ze zei dat het een goede keuze was om deze spoed curretage te doen, het was niet veel maar had niet zelf gekomen.

Helaas mocht ik ook niet meer naar huis en moest ik daar blijven "slapen" heb de hele nacht baby's horen huilen uit kamers verderop.
Daar wordt je niet echt blij-er van. In de ochtend mocht ik weer naar huis.

Dit is allemaal vorige week gebeurd, lichamelijk gaat het nu wel ok, geestelijk nog wat moeite, veel huilen, voel me echt leeg.
Moet nu wachten op ongesteldheid wat 4-6 weken duurt ongeveer (als alles werkt) en mag daarna pas weer geslachtsgemeenschap hebben.

Sorry toch nog een heel lang verhaal.
:-( :blabla:
anoniem_127684 wijzigde dit bericht op 19-03-2019 10:24
Reden: typo
2.59% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Jeetje bo wat heftig vooral en wat naar dat dat op de kraamafdeling tussen pasgeboren baby's moest. Wat ontzettend ondoordacht van het ziekenhuispersoneel.
Hopelijk kun je het gauw een plekje geven. Dikke knuffel!!!
Alle reacties Link kopieren
djbbi fijn van de goede nipt uitslag! Ik ben ook aan het wachten op de uitslag, zal april worden.

lily heb je jouw uitslag al gekregen? Ik heb net mijn 20 weken echo ingepland, die is begin mei. De jouwe komt er ook snel aan!

bo wat een ellende... en idd ondoordacht van het ziekenhuis om je op de kraamafdeling te leggen. Ik hoop dat je lichamelijk snel herstelt en ook geestelijk alles weer een beetje op een rijtje krijgt. Krijg je nog hulp daarin? Wat heftig dat je ook gelijk moest blijven in het ziekenhuis. Sterkte meid ! En geen sorry zeggen voor lange verhalen! Schrijf maar van je af als je dat nodig hebt. Hoe doe je het met werken? Blijf je thuis of vind je de afleiding wel fijn?

Hier gaat alles zijn gangetje! Ik ben inderdaad ook nog moe maar andere kwaaltjes worden gelukkig minder. Ik heb zo’n doppler gekocht en na een beetje zoeken heb ik denk ik het hartje gehoord! Het ging in ieder geval een stuk sneller dan de mijne :heart: Zijn jullie al aan het shoppen geslagen?
Alle reacties Link kopieren
Even een flitsbericht, ogen vallen al haast dicht.

Bo Ik reageer later nog, voor nu vast :hug:

NIPT Vandaag de uitslag gekregen (8 kalenderdagen na het prikken dus best snel) en die was goed :-) Taart al naar binnen gewerkt :yum: (wij vieren de mijlpalen meestal met taart ;) ).

Later meer :zzz:
Alle reacties Link kopieren
@djbbi Dankjewel. Ja, kraamafdeling schijnt standaard te zijn, beetje stom dat ze daar niet over nadenken.

@winterluxi nee geen hulp erin, natuurlijk wel van man en familie maar daarnaast niet iets. Nu denk ik ook niet dat iets zou helpen daarin, denk dat het voornamelijk de tijd nodig heeft. Ik heb een eigen bedrijf, dus werk gaat door, heb wel wat rustiger aan gedaan, maar dit is ook het begin van een drukkere periode, dus stilzitten kan niet. Zou soms handiger zijn om wat meer tijd te hebben, maar ik probeer er op te letten.
Wat cool dat je het hartje hebt gevonden met de doppler, lijkt me heel bijzonder. En miss ook meer tastbaar voor je man?

@lily :hug: dankje
Wat fijn dat je een goede uitslag hebt gekregen, dat is idd een goede reden voor taart! :heart:
Alle reacties Link kopieren
Geniet van de taart Lily! Ik hoop ook zo snel een goede uitslag te krijgen!
Alle reacties Link kopieren
Ben ik dan weer :-) Weinig energie hier, dus reageer daardoor vaak wat trager dan ik zou willen.

Bo, jeetje meis... Wat een verhaal en wat een (naar) gedoe. Alsof het nog niet genoeg is dat je een miskraam hebt hè... Eerst die helnacht en dan dit nog. Ik vind dat je heel trots mag zijn op je lichaam en jezelf, zowel dat je lichaam het grotendeels wél zelf heeft gedaan zeg maar, als wat je allemaal doorstaan hebt. Maar wat balen dat je net voor dat laatste stukje zo'n ingreep nodig had. En dat het zo plotseling was dat je moet blijven en lang wachten. En dat het dan nog rare en nare ervaring is. Lijkt me ook écht geen pretje. Wat apart ook dat je op de bevalafdeling dan terecht komt en al die babies hoort o_o Daar moeten ze echt wat aan doen (naar mijn mening), dat is toch traumatisch voor vrouwen die dit moeten ondergaan.

Wat goed dat je je verhaal doet, niet alles binnen houdt. Logisch dat je je (letterlijk en figuurlijk/emotioneel) leeg voelt en veel huilt (je hormonen zullen hier ook nog van invloed op zijn). Ik hoop dat je nu het fysieke achter de rug is (op herstel van baarmoeder en hormonen na dan...) het herstel voorspoedig gaat en je de rust en ruimte hebt om het emotioneel ook te verwerken. Blijf vooral doen met dit topic wat voor jou goed voelt (wel/niet lezen en schrijven). En als je straks zwanger bent van een mooi gezond mini mensje, schrijf je gewoon ook weer lekker mee (mits je dat leuk vindt). :heart:
Alle reacties Link kopieren
Winter, bijzonder hè om dat hartje te horen :heart: Hoe vaak luister je er naar? Ik ben er zelf een beetje huiverig voor om dat (te vaak) te doen, omdat je ook wel leest dat het misschien toch niet zo goed is? Al is dat allemaal wat onduidelijk volgens mij.

Wanneer heb je geprikt voor de NIPT? Ik hoop voor je dat je al vóór april (een goede) uitslag hebt!

Djbbi, hoe gaat het met jou?

En Youthza, hoe is je echo gegaan?

Hier gaat het z'n gangetje, nog steeds weinig energie, soms ben ik dat heel erg zat, maar elke week zijn we weer een week verder en ik ga er toch wel vanuit dat het binnenkort wat beter wordt. En het blijft natuurlijk allemaal voor het goede doel :lol: en ik prijs me gelukkig dat het allemaal goed gaat tot nu toe (en bovendien kan het ook allemaal nog véél erger qua klachten, dus hé eigenlijk gaat het gewoon heel goed :-D :thumbsup: ).

Als ik in bed lig, leg ik mijn hand nu steeds op m'n onderbuik, ben benieuwd wanneer ik het eerste 'plopje' of verschuivinkje ga voelen. Zal nog wel even duren... (placenta zit naar verwachting ook aan de voorkant, dan duurt het vaak wat langer voor je de frummel voelt bewegen). Frummel zou nu zo groot zijn als een sinaasappel. Blijft toch bijzonder hoe het groeit en ontwikkelt binnen in je buik/baarmoeder hè? Houden jullie die zwangerschapskalender (met fruitvergelijkingen :wtf: ) ook bij?
Alle reacties Link kopieren
O en Verliefd! Hoe gaat het met jou??
Alle reacties Link kopieren
Heel bijzonder om te horen ja! Voor zover ik weer gebruikt het dezelfde golven als apparatuur van VK maar dan in veel mindere mate, dus ik kan me niet voorstellen dat het kwaad kan zolang je het niet te vaak en te lang doet. Ik heb het nu een keer of drie gedaan in twee weken. Zeker niet elke dag ofzo ;) Vorige week woensdag ben ik geprikt voor de nipt dus ik weet niet of ik voor 1 april goede uitslag heb, kan ook paar daagjes later.

Ik denk ook wel dat je energieniveau beter wordt! En anders lekker rustig aan doen voor zover dat kan :) begin je al een buikje te krijgen? Ik (nu 13 wk) heb het idee dat het wel iets meer uitsteekt. En ik zit nu op een perzik dus wordt ook bijgehouden :-D
Alle reacties Link kopieren
JEEEEUJ! goede nipt uitslag! :cheer: :cheer2: Na 7 dagen de uitslag gekregen
Alle reacties Link kopieren
Winterluxi schreef:
27-03-2019 09:11
Heel bijzonder om te horen ja! Voor zover ik weer gebruikt het dezelfde golven als apparatuur van VK maar dan in veel mindere mate, dus ik kan me niet voorstellen dat het kwaad kan zolang je het niet te vaak en te lang doet. Ik heb het nu een keer of drie gedaan in twee weken. Zeker niet elke dag ofzo ;) Vorige week woensdag ben ik geprikt voor de nipt dus ik weet niet of ik voor 1 april goede uitslag heb, kan ook paar daagjes later.

Ik denk ook wel dat je energieniveau beter wordt! En anders lekker rustig aan doen voor zover dat kan :) begin je al een buikje te krijgen? Ik (nu 13 wk) heb het idee dat het wel iets meer uitsteekt. En ik zit nu op een perzik dus wordt ook bijgehouden :-D
Ben je tevreden over de Doppler? Ik zag laatst op facebook iets voorbij komen over Babywatcher. Hiermee schijn je dus je eigen echo's mee te kunnen maken.. Iemand hier ervaring mee?? Lijkt me heel gaaf om zelf te proberen! :-D
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd met de goede uitslag Winter! En toch nog voor april, fijn :)

Ja ik had dat gelezen dat het minder krachtig is als die bij de VK, dus het zal ook wel meevallen als je hem niet zo vaak gebruikt. Wij hebben vrijdag weer een controle, dus zullen dan ook weer luisteren.

Buikje is hier ook al even aanwezig, gaat toch sneller bij de tweede merk ik. Via marktplaats ook wat zwangerschapskleding erbij gekocht nu (ik had nog niet zoveel).

Ambertje, nog niemand innmijn omgeving over gehoord, misschien een topic erover openen met die vraag? Er zullen vast wel mensen zijn die er ervaring mee hebben.
Alle reacties Link kopieren
O en leuk perzik haha. Krijg er wel trek van, sowieso veel zin in fruit nu :yum: fruit en taart :biggrin:
Alle reacties Link kopieren
Hoe gaat het met iedereen?

Hier is Frummel inmiddels gepromoveerd tot avocado :-P Overigens wel een van 15 cm, de avocado's die ik in de supermarkt koop zijn een stuk kleiner :-P)
Alle reacties Link kopieren
Heel fijn toch die snelle uitslag! En ik hoor vaker dat je sneller ziet als je voor de tweede keer zwanger bent, heeft iets met de buikspieren te maken geloof ik.

Leuk alweer een echo vrijdag! Is dat via de vk of zelf ingepland? Wie weer kunnen ze al vertellen of het een jongen of meisje wordt! :hyper:
Alle reacties Link kopieren
Goeiemorgen. Wat fijn al die goeie nipt uitslagen meiden 😉 top!
En gaat t inmiddels met t energieniveau al wat beter? Ik merk dat energie langzaam een beetje terugkomt.
Verder nog steeds met de kleine alles prima. We hadden gisteren een pretecho (zelf geboekt bij een ander bureau voor 30 euro) en te horen gekregen dat we een dochter krijgen. Oh zo leuk! Het was allebei even welkom met een meisje vind ik voor de voorbereidingen extra leuk 😁😁
En ook voor het eerst het hartje gehoord en op de 3d stand een glimp van haar gezichtje al kunnen zien. Te leuk.
Vrijdag nog een controle bij mn verloskundige zonder echo en daarna pas weer bij de 20 weken echo.

Ooh en mijn app geeft trouwens aan nu met 15 weken zo groot als een peer hihi
Alle reacties Link kopieren
Wat leuk een meisje! :cheer2:

Ik heb volgende week echo bij verloskundige en hoop dat ze het me dan ook kan vertellen!
Alle reacties Link kopieren
Winter, ja inderdaad, rechte buikspieren wijken wat sneller nu de tweede keer volgens mij. Had vandaag controle bij vk, geen echo hoor, maar ze luisteren dan wel altijd even naar het hartje, alles was weer goed :-)
Echo moet ik nog even geduld voor hebben tot de 20weken echo.

Djbbi, bijzonder 3d en leuk dat je nu weet dat jullie een dochter krijgen, al wezen shoppen? ;)

Perenmeisje dus :) Hier is de transformatie van avocado naar grapefruit momenteel gaande :-D
Alle reacties Link kopieren
Overigens verschilt het nogal per website hoe groot Frummel nu zou zijn (en dus welk fruit ;) ), zou de ene site misschien kop tot kont aangeven en de andere de benen erbij?? (Verschil is soms namelijk best groot)
Alle reacties Link kopieren
Lily-of-the-Valley schreef:
05-04-2019 19:57
Overigens verschilt het nogal per website hoe groot Frummel nu zou zijn (en dus welk fruit ;) ), zou de ene site misschien kop tot kont aangeven en de andere de benen erbij?? (Verschil is soms namelijk best groot)
Ja dat viel mij ook al op lily
Alle reacties Link kopieren
Mijne is nu een avocado en ik ben nu 15 weken. Deze week weer afspraak bij vk, spannennnnddd!

Wanneer heeft iedereen de 20 weken echo?
Alle reacties Link kopieren
Lieve dames,

Mag ik me nog bij jullie aansluiten? Ik weet dat het rijkelijk laat is met bijna 18 weken op de teller, maar eerder heb ik twee miskramen gehad en daardoor durfde ik nauwelijks verder te kijken dan het eerste trimester.
Inmiddels ben ik toch écht in het tweede trimester aanbeland en ook wat zekerder, maar daarmee komt ook een beetje het gemis om samen met anderen over onze zwangerschap te praten.
Ik hoop dat ik hier mag meepraten!
Liefs,
Bonnieux
Ps We hebben al een vrolijke kleuter in huis :monkey:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven