Uitgerekend tweede helft maart 2021

07-07-2020 03:11 247 berichten
Wie is er uitgerekend in maart 2021 en heeft zin om in een overzichtelijk groepje te schrijven in dit topic?

Aangezien er al een topic is voor maart dat vol is, heb ik deze aangemaakt voor de tweede helft van maart, maar dat is een ruim begrip wat mij betreft ;)
NaamLeeftijdKindUD:heart:AfspraakBijzonderheden
Nijn352e14 maart:heart:
Dépayser322e12 maart :heart: Missed abortion met 9 weken, miskraam met 5 weken
Adventkalender311e19 maart :heart: Miskraam 9 weken
Supersizemer302e20 maart
Theemonster321e21 maart:heart: Zwanger na 3e ronde ovulatie-inductie Gonal-F/Ovitrelle
Girafjes271e27 maart:heart:
.........
anoniem_638f50e100e1e wijzigde dit bericht op 28-11-2020 16:17
Reden: Tabel bijwerken
63.84% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
mevrouwtjepeer jee, aftellen naar de echo. Is het een :cheer2: of :cheer2:

girafje Welke manier van vertellen past het best bij jou? Ik vind het op het werk altijd leuk als collega's het vertellen en de manier waarop maakt niet echt uit. Het is gewoon heel leuk nieuws.
Ik heb het nog niet vertelt en er komt helaas binnenkort ook niet een moment waarop we met het team samen zijn. Dus nu digitaal denk ik. Ik had de vorige keer iets lekkers meegenomen en dat was wel een goed begin van de vergadering.
Vandaag een goede termijnecho gehad. De kleine was super energiek en lag geen moment stil. Uitgerekende datum gaat naar 27 maart 💕 We hebben ook even het hartje mogen horen, zo bijzonder!
girafjes, geweldig!! Bijzonder dat er al een echt mensje in je buik zit he?
girafjes Wat heerlijk! Gefeliciteerd met de mooie termijnecho.
ElviElvi ah yes, wat geweldig dat je een goede termijnecho had!! Ook heel fijn dat jullie uitgebreid hebben kunnen kijken!

Girafjes Superfijn dat jullie ook een goede echo hadden! Kan me wel voorstellen dat je het spannend vindt om op je werk te vertellen, weet je al hoe je het gaat doen? Anders zou ik iets van een traktatie (roze/blauw) meenemen voor bij de vergadering, dan hoef je ook vrijwel niks te zeggen..

Ego: it’s a girl! :cheer2:
Aahhh Depayser wat leeeuk! Onze pretecho voor geslachtsbepaling staat 1 oktober gepland.
Ik ben sinds gisteren compleeeet in de wolken. Vind het ineens veel minder spannend om het te delen op werk 😍
Depayser Wat leuk dat je het nu weet. Een dochtertje. Jullie hebben al een zoontje toch? Wat is het leeftijdsverschil straks?

girafjes Wat fijn dat je nu kan genieten. Lekker hè het eerste trimester zit er gewoon op :yes:
depayser wat leuk!!!!!!
Wat leuk Depayser, een meisje. Al een kast vol roze jurkjes nu? ;)

En een fijne termijnecho is natuurlijk ook fijn girafjes. Inmiddels ook op je werk gedeeld?

Wij hebben deze week uitslag gekregen van de NIPT en alles was goed gelukkig :)
nijn Wat fijn een goede nipt.Gelukkig. Wij kregen de goede uitslag vandaag binnen.

Hoe gaat het met iedereen?
Hier zijn we het grote nieuws aan het vertellen. Hele leuke en lieve reacties. En maakt het ook gelijk weer wat echter.
En ik heb me toch een buik O_O ... waar eindigt dat. Hahaha
Ja wij hebben het verteld op werk en met anderen. Zo fijn!
Ben savonds erg opgeblazen, verder is m'n buikje nog te verbergen. Heb dinsdag bloed geprikt voor de nipt.

Ik verlies wel sinds 2 dagen sochtends steeds een veegje bloed, helemaal ruk maar geen buikpijn en 't blijft steeds bij 1 veegje, dus moet even afwachten.
ElviElvi Top dat jullie Nipt goed was, weer een stapje verder!
Wij hebben al een zoon ja, leeftijdsverschil is straks ongeveer 3,5 jaar. En die buik inderdaad.. Ik lijk wel 6 maanden zwanger voor mijn gevoel!

Nijn5 ik heb me tot nu toe kunnen beheersen, ik kijk veel maar heb nog maar één jurkje gekocht.. Hou toch nog even een slag om de arm, zal vast niet de eerste zijn waar het bij 20 weken opeens toch een jongetje blijkt te zijn.
Superfijn bij jullie ook een goede Nipt!

Girafjes fijn dat jullie het hebben verteld, wordt het meteen een stuk echter hè? Rot van je bloedverlies! Heb je een idee waar het vandaan komt?
girafjes, het is vast niks ergs, maar het is wel balen dat je weer wat bloedverlies hebt!

ElvieElvi, hier ook team opgezwollen, haha.

Kleine ego-toevoeging: Wij hebben te horen gekregen dat we een meisje verwachten :heart:
girafjes hoe gaat het nu? Is het bloeden weer gestopt? En zoals depayser al vroeg enig idee waardoor het komt?

mevrouwtjepeer Wat leuk dat jullie het nu weten! Gefeliciteerd! Een meisje!

depayser 3,5 jaar. Dan krijgt jullie peutertje het ook al wat mee.
Bijna de 20 weken echo denk ik?

nijn Hoe gaat het met je?
elvielvi wijzigde dit bericht op 24-11-2020 17:36
43.74% gewijzigd
Bloeden is gestopt, overlegd met de vk en waarschijnlijk, sorry voor 't vieze verhaal, is het door m'n stoelgang.

Elvielvi heel herkenbaar, ik voel me ook heel opgeblazen. Sochtends amper een buikje en smiddags/savonds ben ik super opgeblazen

MevrouwtjePeer zo leuk een meisje 💕
NIPT (met nevenbevindingen) is goed :heart:
Superheld nieuws Girafjes :yes: En dat het bloeden gestopt is is natuurlijk ook heel fijn.

Hier eigenlijk weinig bijzonders, ik voel me prima en geen problemen ook verder. Alleen nog even 24 weken en 4 dagen geduld hebben :)
girafjes, fijn nieuws! Geweldig

Nijn, hier sukkel ik ook een beetje de dagen door. Wachten duurt lang, haha.

Het opgeblazen gevoel is weg hier. Ik zie er weer uit als 'normaal'. Mijn platte buik is nog net zo plat als eerst, alleen mijn borsten zijn groter.
Hebben jullie dit ook? Is er een moment waarop je een buik moet gaan zien/krijgen?
Bij de een sneller dan bij de ander, en bij een eerste meestal later dan bij een volgend kindje. Volgens mij is er niet een standaard voor. Bij mij kun je het nu echt al wel zien iig :)
girafjes yes. Lekker de nipt is binnen. Wat fijn.
En wat fijn dat het bloeden is gestopt en er een verklaring is. Aambeien en/of problemen met de stoelgang zijn echt een zwangerschapskwaal. Geen vies verhaal maar ook niet iets waar veel vrouwen het openlijk over hebben. Wellicht kunnen extra vezels nog wat helpen.

nijn Wat goed om je te lezen. Moest lachen om je 24 weken en 4 dagen geduld hebben. Bij de vorige zwangerschap vond ik het na de 20 weken echo echt genieten. Geen kwaaltjes en minder zorgen. Dus als dat nu weer zo is dan hoeft het van mij ook niet te snel te gaan.

mevrouwtjepeer wel of geen buik is echt prima. Niks om je zorgen over te maken. Heeft de verloskundige toevallig gisteren nog tegen mij gezegd. Bij de eerste bleef ik heel lang plat (tot ongeveer 20 weken) en nu lijk ik wel 6 maanden.
Heeft iemand van jullie ervaring(sverhalen uit de omgeving) over rhesus-c negatief zijn?
Ik lees alleen over extra onderzoek met 27 weken maar niets over eventuele gevolgen wanneer je daadwerkelijk antistoffen aanmaakt.

MevrouwtjePeer mijn buikje begint echt wel te groeien maar k eet ook heeeel anders dan voorheen, ben opgeblazen en verstopt. Dus of 't nou echt m'n baarmoeder is waardoor m'n buik groeit... Ik weet 't niet.
Maar vrouwen in m'n omgeving begonnen echt op andere momenten in de zwangerschap buikjes te krijgen, sommige pas richting 20 weken! Ligt maar net aan je bouw etc.
Hier heb ik weer wat bloed. Het is wel super bruin, geen twijfel over mogelijk dat 't oud bloed is. Dus hoop dat dat niks naars betekent. Als het blijft bel ik maandag de verloskundige even. Ik heb ook nog steeds erge last van m'n stoelgang en de avond voor 't bloedverlies heb ik buikspieroefeningen gedaan met de sportles. Dat doe ik dus voorlopig niet meer :idee:
Girafjes He bah, wat rot weer bloed, ook al is het bruin.. Hopelijk inderdaad gewoon oud bloed van dezelfde oorzaak!
Ik ben zelf rhesus negatief, moet dus met 27 weken nog een keer bloed testen, ook van baby, en wanneer die rhesuspositief is krijg ik AntiD om te voorkomen dat je antistoffen gaat aanmaken. Had ergens gelezen dat het bloed van de baby en van jou vóór de 30 weken in principe nooit in contact komt met elkaar en het daarom eerder niet uitmaakt of je wel of geen antistoffen aanmaakt..

Hoe is het met de rest?
Hier gaat het z’n gangetje! Mijn buik groeit goed, baby doet het ook goed (controle gehad afgelopen week), maar ik krijg wel al last van mijn bekken dus moet daar iets aan gaan doen. Ook merk ik dat ik meestal rond het eind van de middag misselijk wordt, heel raar, iemand ervaring mee? Ik eet gewoon genoeg en ik heb ook niet het idee dat het van de honger is, maar waarom dan wel?
girafjes, wat vervelend dat je weer bloed hebt!
Heb je roosvicee laxo al geprobeerd om je stoelgang te verbeteren?

depayser, heb je een afspraak bij de fysio. Hopelijk wordt de pijn niet erger.

Hier gaat het best prima. Nog drie weken tot de 20 wekenecho. De kinderwagen en de autostoel hebben we inmiddels uitgezocht :-D.
Hoe gaat 't met jullie ladies? :heart:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven