Uitgerekend tweede helft van november 2019

12-03-2019 20:56 389 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dag dames,

Hier op 9 dpo een positieve zw test gehad en vandaag ben ik dan ook precies 4 weken zwanger.
Door een eerdere miskraam en missed abortion heb ik veel behoefte om het van mij af te schrijven en hopelijk straks ook leuke dingen te kunnen delen.

Meer dames die willen meeschrijven?

Ik ben 19 november volgens mijn berekening uitgeteld nu. Bewust gekozen voor een topic voor tweede helft van november, zodat het groepje niet te groot wordt.



Van jullie hebben we al lang niks gehoord: Mosredna. Lotus87, Geertje_, mollyk, budgy86, Minke19842019
Jullie zijn uit de tabel gehaald voor het overzicht. Voel je welkom om weer mee te schrijven.
Naam Leeftijd (+prtnr) Kindje UD Echo J/M/? Bijzonderheden
Mamavaneenboefje 29/30 2 15-11-2019 ? - -
Nikkinikki84 35/31 1 16-11-2019 27-5 - -
vicky*bloom 34/33 1 17-11-2019 ? - -
Loes123456 29/31 3 17-11-2019 22-5 O -
lenthe_ 32/34 1 18-11-2019 1-6 Mk januari '19
xLau 27/28 1 18-11-2019 21-5 M? mk 4w5d (8-2018) & MA 10w4d (12-2018)
Alatariël 27/41 1 18-11-2019 ? J -
Loes23 26/? 2 23-11-2019 ? J -
Sannts 32/32 1 29-11-2019 20-5 - -


tozie :hug: KirstenvdVeen :hug: Vavavoem :hug: Lin-1978 :hug: Mama-nurse :hug:
xlau wijzigde dit bericht op 20-05-2019 12:32
67.04% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Jeetje Lin, wat heftig allemaal. Vandaag dus verder onderzoek en nog een echo? Succes vandaag en heel veel sterkte met alles, er wordt aan jullie gedacht!
Alle reacties Link kopieren
Willen jullie allemaal even jullie echo data posten voor degene waar hij nog niet goed bij staat? :)
Ik heb ook wat mensen uit de lijst gehaald die al ruim 2 weken niks meer hebben geschreven voor het overzicht.
Ze zijn uiteraard welkom om weer mee te schrijven.

Hoe is het verder met iedereen?

Alatariel hoe is het met je misselijkheid?

Lin heel veel sterkte vandaag.
Lin wat ontzettend naar voor je, woorden schieten echt tekort in zo'n situatie...

xLau Misselijkheid is constant aanwezig, maar gelukkig niet constant even erg en spugen moet ik vaak enkel in de ochtend doen. Mijn komende echo is nu woensdag, 17 april, om 13u30. De keer erna is 8 mei en dat is mijn 12 weken echo. Ik merk, nu de dag weer dichterbij komt, dat ik weer obsessief ga panikeren dat het niet goed zit. Ik heb honderden symptomen; voel me nooit een dag gewoon lekker fris, altijd trekt er wel iets tegen, zeurt er iets, doet er iets pijn, is er iets lastig. Elke keer als ik denk dat ik het nu allemaal wel heb, komt er een nieuw symptoom de kop op steken. Ik heb geen bloedverlies en geen enkele reden om aan te nemen dat het fout zit. En toch... Toch is er dat knagend gevoel dat me blijft influisteren dat ik woensdag slecht nieuws ga krijgen. Velen van jullie hebben vorige week hetzelfde moeten doorstaan, dat lucht toch zo op dat de meesten onder jullie toch goed nieuws gekregen hebben. Het doet sowieso deugd om te kunnen klagen tegen jullie, niemand begrijpt hoe we ons voelen, behalve wij hier in ons gezellig praatgroepje :worship:
Overigens voel ik me soms wel wat schuldig dat ik niet echt geniet van de zwangerschap en me vooral lijk te focussen op de kwaaltjes, heeft nog iemand dat?

Over de nipt test: ik ben van België, hier wordt die standaard uitgevoerd samen met de 12 weken echo. Als ik de keuze had gehad, zou ik er ook voor kiezen om hem te laten uitvoeren. Zoals ik een stresskip ben, is alle zekerheid goed meegenomen :hyper:
Alle reacties Link kopieren
Thanks xLau! Hoe is het met de spanning? Ik heb mijn termijnecho op 3 mei. Geduld geduld geduld :)
Alle reacties Link kopieren
Alatariel; Ik denk niet dat je je zorgen hoeft te maken. Al snap ik je angst wel hoor. Je wilt iets zo graag, maar je hebt er totaal geen invloed op. Maar je hebt bijna echo! nog 2 daagjes wachten.
Doen ze bij de NIPT test meteen het geslacht bepalen in België?

Vicky: Dat is nog even wachten inderdaad 3 mei.
Bij mij wisselt mijn gevoel dagelijks nog steeds. Gister voelde ik vanalles dus was ik best wel zeker. Vandaag stond ik weer kiplekker op en lijken borsten weer minder gevoelig.
Die spanning blijft bij mij toch tot donderdag denk ik met de echo.. als het dan goed zit dan ben ik die vreselijke termijn voorbij waarop het vorige keer mis ging.
Alle reacties Link kopieren
Wat een schrik lin.. veel sterkte vandaag meid😘

Wat krijgen jullie allemaal veel echo’s 🙈
Ik moet nog steeds 2 weken wachten voor de eerste echo.. nu 8 weken zwanger..

Wij gaan geen nipt doen.. bij andere 2 kids ook niet gedaan en als er wat uit zou komen zouden we het toch laten leven:)..

Vandaag weer krampen dus begin het toch weer spannend te vinden of het wel goed zit.. dus die 2 weken moeten maar gauw voorbij zijn..
XLau Ja, hier gebeurt meteen ook geslachtsbepaling bij de nipt :-) dus nog een goeie 4 weken en wij weten dus wat het gaat worden! Bij mijn schoonzusje is het een meisje! :flirting:
Lin succes vandaag! We denken aan je! :hug:

Alatariel je hebt reden om te klagen hoor. Hoe graag je ook een kindje wilt niemand word blij van wekenlang misselijk zijn ;-) hoop dat je je snel toch wat beter voelt!

Lau succes tot donderdag! Ik denk dat jij in november gewoon een lieve baby in je armen hebt ;-) maar herken de angst wel hier tussen de 1e en 2e 2 miskramen gehad en het maakt je echt onzeker. Bij mij ging dat na de termijnecho wel verder weg toen en met 16 weken toen zelf nog een extra echo laten maken.

Mamanurse hier standaard met 7-8 weken, termijnecho, 20 weken en liggingsecho
Alle reacties Link kopieren
Alatariel, ik zie dat mijn berichtje net langs die van jou was gegaan :) Dat knagende gevoel is natuurlijk heel logisch, maar ook heel rottig. Hopelijk wordt het steeds een beetje minder. Niet ook nog schuldig over voelen hoor, het hoort erbij, is ook alleen maar liefde!

En ja mama-nurse, dat van die echo's verschilt een beetje per persoon en situatie volgens mij. Ik moest vanwege koorts en bloeddruk gecheckt worden op een buitenbaarmoederlijke zwangerschap dus toen had ik al eentje bij 6,5 week. Vanwege die bloeddruk en medicijnen had ik sowieso ook eentje bij 8,5 week en die bleef gewoon staan, hoewel een (zelf betaalde) echo rond die tijd inmiddels echt best gebruikelijk is bij alle vk's volgens mij. Maar ik lees op veel plekken nog steeds dat de eerste echo bij 10-12 weken is, dus ja.. het veschilt heel erg. Wel heftig hè dat wachten. Gelukkig mooi weer en hopelijk veel afleiding!

En tjsa, die NIPT, ik vind het nogal wat. Ik peins er nog even verder over en lees graag jullie overwegingen :)
Alle reacties Link kopieren
Spannend Alatariel. Ik vind het jammer dat ze dat in Nederland niet doen.

@Mamanurse: Hier inderdaad ook veel echo's vanwege de eerdere miskramen. Ik kan zelf aangeven wanneer ik er behoefte aan heb in principe. Nu gekozen voor 6w2d, 8w2d en 9w2d. Als het bij de laatste nu goed zit dan komt daarna een termijnecho denk ik. Hierna zal het om de 2 weken volgens mij plaatsvinden de echo.
Ik denk dat het ook wel veel ligt inderdaad waar je zit. Ik zit in een dorpje, daar nemen ze veel meer de tijd volgens mij.

@Vicky: Ik denk dat het goed is je af te vragen wat je zou doen als er bijv. syndroom van Down uit komt. Ik zelf zou dan hoogstwaarschijnlijk de zwangerschap afbreken. Voor mij dus wel reden om het te willen weten.
Mocht jij weten dat je de zwangerschap wel laat door gaan bij syndroom van down, maar je hebt gewoon behoefte om te weten waar je aan toe bent voor het kindje geboren is, dan kun je het ook doen. Of als je patau syndroom bijv. niet wenst door te laten gaan, maar syndroom van down wel.
Als je denkt dat het voor je zelf veel onrust gaat geven en je denkt geen keuze te willen/kunnen maken.. kun je het wellicht beter niet doen de NIPT test.
Hallo allemaal,

Ik kom ook graag meeschrijven. Ik ben 26 en (voorlopig) 25 november uitgerekend van onze tweede. De spruit die we nu rond hebben kruipen is net 1 geworden.

Vandaag een mooie eerste echo gehad. Opluchting, want voor m'n eerste goede zwangerschap al 2 miskramen gehad. 1 daarvan werd pas bij de echo geconstateerd, dus dat vond ik heel heftig, had totaal geen bloedverlies en de vruchtzak groeide nog mee, alleen herkende mijn lichaam niet dat het niet goed zat.
Nu lijkt het wel in een keer goed te gaan gelukkig :-)

Ik ben helaas net zo ziek als de vorige keer en zit ook vanaf 4 weken alweer stevig aan de medicatie. Vorige keer werd t met 13 weken langzaam minder, dus daar tel ik nu naar af! Nog 5....
Alle reacties Link kopieren
Hoi! Gefeliciteerd allen!

Ik heb al even meegelezen in dit topic, maar nog nooit gereageerd, want ik wilde eerst goede echo's afwachten.
Begin december'18 heb ik voor het eerst positief getest en helaas hebben we begin januari gehoord dat er een leeg vruchtzakje te zien was op de echo. Heel verdrietig en na verschillende ziekenhuisbezoeken om de miskraam op te wekken, hoorden we halverwege februari dat alles weer normaal was.
Ik heb toen meegeschreven in het augustus-topic.

Kort daarna ben ik weer zwanger geraakt en hield ik op 9 maart weer een positieve test in handen.
Heel leuk, maar vooral héél veel spanning! We durfden niet blij te zijn en hebben echt een paar vervelende weken achter de rug (vandaar dat ik niet mee wilde schrijven hier).
Nu hebben we 1,5 week geleden de eerste echo gehad en vandaag (na ons intake gesprek) mocht ik een 2e echo, om te kijken of het er nog goed uit zag... En dat deed het! Zoals het nu lijkt ben ik vandaag 9 weken in verwachting! Heel onwerkelijk en we gaan nu aan het idee wennen dat het goed lijkt te gaan.
Waarschijnlijk ben ik rond 18 november uitgerekend.

Qua kwalen valt het gelukkig mee... Ik ben moe, geen eetlust en 's ochtends misselijk, maar verder gelukkig niet zo heftig.

Mag ik ook in de tabel? Mijn vriend en ik zijn 34 en 32 jaar oud en we verwachten ons eerste kindje.

Ik ga nu de rest van het topic bijlezen, dan leer ik jullie ook een beetje kennen ;)
Alle reacties Link kopieren
Leuk dat jullie meeschrijven Loes23 en lenthe_. Ik heb jullie in de tabel gezet. Vul gerust de info aan in een berichtje als er iets ontbreekt.

@Loes23: Fijn dat het nu in 1 keer goed lijkt te gaan. Gek het dat het lichaam het niet door heeft als het vruchtje is overleden. Bij mij was de baarmoeder/vruchtzak ook gewoon doorgegroeid tot 11w4d met de curettage.
Moet je veel overgeven? Lijkt me erg rot.. dan duren de dagen erg lang.

@lenthe_: logisch je terughoudendheid. Maar nu lijkt het er op dat alles goed mag gaan.
Gefeliciteerd Loes en Lenthe!

Lin ik ben zo benieuwd hoe het is gegaan! :hug:
Welkom nieuwe dames en gefeliciteerd!!

Hier hebben we toch besloten om de nipt test te gaan doen! Verder voel ik me de afgelopen paar dagen steeds wat beter, maar knap ik tegen de avond totaal weet af en treedt de misselijkheid weer op. En sinds een paar dagen kan ik ook ineens huilen om de kleinste dingen of om gewoon helemaal niks..

De standaard echo’s zijn hier met 8, 12,
20 en 35 weken. Maar vanwege mijn situatie heb ik er nu al 4 gehad, maar dit zal vast minder gaan worden zodra ik de 12 weken bereikt hebt.

Lin: ik denk aan je!
Alle reacties Link kopieren
Gisteren gehoord dat het definitief geen goede zwangerschap is. Maar mijn brein was eigenlijk al zover 😢.

Ze twijfelen nu tussen een Mola zwangerschap of toch een buitenbaarmoederlijke zwangerschap maar eigenlijk weten ze het niet. Heel apart allemaal.
Gisteren weefsel weggenomen uit mijn baarmoeder wat verschrikkelijk pijnlijk was. Vandaag uitslag hiervan dus weer naar het ziekenhuis ( voor de 3e keer in 5 dagen).

Aan de hand van de uitslag vandaag beslissen ze verder maar dat het mogelijk meteen een operatie wordt is zeer goed mogelijk.

Zo had het niet moeten gaan. We wilden allebei nog een keer het gevoel hebben van een goede zwangerschap maar die hoop is nu vervlogen en ook al zou het nog kunnen hierna ( weten we ook nog niet) dan denk ik niet dat we nog durven.
Want dit wil ik en mijn partner ook niet nog eens meemaken. Dit wens ik ook niemand toe want wat een verdriet en een achtbaan aan emoties. Naast de lichamelijke klachten.

Haal mij maar uit de lijst in ieder geval. Ik zal af en toe nog eens komen kijken hoe het met de dames hier gaat en misschien dat ik tzt nog wel wat post al is het maar om mn hart te luchten.

Dank jullie wel voor alle lieve woorden en de steun die ik echt gevoeld heb ondanks dat we elkaar niet eens kennen.

Geniet van alle mooie echo's en de mooie komende momenten. Ik had ze graag gedeeld met jullie.

😘🌹😘
Alle reacties Link kopieren
Heftig Lin allemaal! Ik haal je uit het lijstje. Heel veel sterkte <3
En je kunt altijd hier je verhaal kwijt als je daar behoefte aan hebt.
Alle reacties Link kopieren
Welkom en gefeliciteerd Loes en Lenthe.

Heel erg heftig Lin. Wat word je toch heen en weer geslingerd door alles nu. Ik vind het zo verdrietig voor jullie. Ik wens jullie heel veel sterkte en hoop je hier nog regelmatig te zien, al snap ik ook heel goed dat je daar misschien niet op zit te wachten... weet dat we altijd hier zullen luisteren als je je verhaal kwijt wilt.


Spannend morgen je echo Alatariël! Hoe voel je je?

@xLau, jij hebt ook donderdag je echo, spannend hoor, ik ga mee duimen!

Hoe gaat het met de rest van de dames vandaag?
Welkom nieuwelingen!

En Lin, echt onbeschrijfelijk verdrietig voor jou :hug:

Zo dames, mijn koffertje is weer ingepakt en ik kan weer richting ziekenhuis vertrekken... Ik stop weer niet met spugen, elk slokje water komt er binnen de 10 minuten in veelvoud weer uit. Ik ben echt op. Moe, lastig, compleet uitgeblust... Waar blijft die roze wolk toch die iedereen zo belooft?
Ik heb de indruk dat stress mijn aanvallen erg in de hand werkt. Elk keer ik nerveus word (meestal als er een scan aankomt) loopt het helemaal uit de hand en is er geen redden meer aan...
ik hou jullie op de hoogte!
Alle reacties Link kopieren
Lin, wat ongelooflijk naar en verdrietig voor jullie :hug:
Hopelijk horen jullie snel wat het is en kunnen jullie duidelijkheid krijgen, ook al is dat een rotbericht, maar dan kan het wel behandeld worden. Veel sterkte komende tijd!

Alatariël, veel succes en sterkte komende dagen. Hopelijk wordt het snel wat beter. Een roze wolk heb ik ook nog niet (nog voorzichtig met blij zijn) maar alles beter dan dat je zo beroerd voelt. Hoop dat je snel opknapt, dan komt het genieten vanzelf
Dank voor het warme welkom allemaal :)

@Lin Wat een vreselijke rollercoaster... heel veel sterkte gewenst. Hoop dat er snel duidelijkheid komt.

@Alatariël He bah, wat vervelend dat je je zo ellendig voelt. Daar mag je gewoon flink van balen hoor, voel je vooral niet schuldig dat de wolk nog niet zo roze is.

@ Lau, spugen valt wel mee. Meestal maar 1x per dag (zonder medicatie 6+, dus ben hier echt al blij mee). Merk ook dat vermoeidheid het erger maakt, dus 10 uur per nacht slapen :-)
Alle reacties Link kopieren
Lin, wat vreselijk verdrietig allemaal. Heel veel sterkte gewenst met alles!
Alle reacties Link kopieren
Loes en Lenthe, welkom! Wat een heftigheden hebben jullie ook al gehad zeg.. Ik snap dat dat de dingen toch in een ander perspectief plaatst. Hopelijk komt er met de dag meer zekerheid, en kan er dan (nog meer) genoten worden. Gefeliciteerd!

En jeetje Alatariël, dat is ook wat - weer in het ziekenhuis! Wordt je daar fijn geholpen, en kan je ook een beetje praten over de angst en stress? Het is al vaker gezegd maar het is echt niet gek dat je je zo voelt dus een schuldgevoel is echt niet nodig :) We gunnen je die roze wolk zo, en als de onzekerheden wat opgeklaard zijn gaat dat vast echt komen!

Bij mij is elke dag zo anders, soms gaat het best goed maar op andere momenten heel onzeker en emotioneel of gewoon vrij ziek. Ik ben 's ochtends juist hongerig en wakker en wonderlijk fit, maar aan het einde van de middag moet ik vaak overgeven en ben ik vrij duizelig. Gelukkig is het nu iets rustiger op mijn werk en kan ik m'n tijd wat beter zelf indelen.

Ik mediteer een beetje tegen de onzekerheid of hoofdpijn met van die mindfullnessapps (ik ben beginner hoor), misschien vindt iemand anders dat ook fijn om te proberen.

Succes met onzekerheid iedereen, hopelijk doet de zon ons goed. Liefs!
Alle reacties Link kopieren
Jeetje Alatariël, hopelijk knapt het bezoek in het ziekenhuis je weer helemaal op. Ik kan me wel voorstellen dat je niet echt op een roze wolk zit op het moment.

@ Vicky, welke apps gebruik je? Ben benieuwd, mediteer zelf nooit maar misschien droom ik minder daardoor ‘s nachts :)

Hier morgen eerste echo! Spannend, ik hoop natuurlijk dat hij goed is maar ergens hou ik ook wel rekening met geen goed nieuws. Na die valpartij zijn mijn menstruatie krampen eigenlijk zo goed als opgehouden. Zegt niks uiteraard maar toch ben ik pas helemaal gerustgesteld als het allemaal klopt binnenin.
Ik laat t morgen weten!

Ook jij succes morgen xLau!
Alle reacties Link kopieren
Sterkte Alatariel! Hopelijk heb je wel nog even van een mooie echo kunnen genieten.

Sannts hoe was je echo?

Hier was alles goed! Zou nu 9w1d zijn. Kindje was lekker aan het bewegen. 29 april de termijnecho.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven