Uitgerekend van 1-15 april 2018

04-08-2017 22:57 1317 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hier schrijven we over onze zwangerschap; we zijn allemaal uitgerekend tussen ongeveer 1 en 15 april 2018.

Hier is het topic voor als je tussen 16 en 30 april bent uitgerekend: Uitgerekend 16-30 april 2018 (klik)

Wanneer je je gegevens wilt aanpassen:
Gebruikersnaam: Aprilbaby
Wachtwoord: stuur Saga_Röversdotter een privébericht voor het wachtwoord

Als je een aantal weken niet meer meeschrijft zonder bericht, word je uit de tabel gehaald, zodat het overzichtelijk blijft. Je kunt natuurlijk altijd terugkomen!

:heart: = kloppend hartje
:duckie: = 20-weken echo gehad
Naam Leeftijd Kindje Uitgerekend Geslacht Afspraken Bijzonderheden
Browneyes88 29 Eerste 30 maart Meisje - :duckie: :heart: op 19-8
Hartje04 27 Tweede 31 maart Jongen - :duckie: :heart:
Mk mrt '14; jun '17
Maisnon3 33 Eerste 31 maart Meisje - :duckie: :heart: op 16-08
MA jul 2016;
Mk dec '16; feb '17
MissMarjorie 36 Eerste 31 maart Jongen - :duckie: :heart:
Soulsister76 Eerste 5 april Meisje - :duckie: :heart:
Traveler84 33 Eerste 7 april Meisje - :duckie: :heart: op 13-09
Evaviva 35 Tweede 8 april Meisje - :duckie::heart:
PKT 33 Eerste 10 april Jongen - MA mei '17
:duckie: :heart: op 22/8
Jo_86 31 Eerste 12 april Jongen - MK 2016
:duckie: :heart: op 18-8
Krullen-bol 27 Eerste 12 April Jongen stuitligger / 14-03 draaipoging zkh :duckie: :heart:
Mugh 31 Eerste 12 april Jongen - :heart:

:hug: Zwanger0418
:hug: Srs
:hug: Verybueno

Liedjepiedje, Yeti86, Liefhuisje, Marloes 271, April2018april, Jenthe007: omdat jullie je afgemeld hebben of langer dan een maand niet geschreven hebben zijn jullie uit de tabel gehaald. Je mag natuurlijk altijd terugkomen!
anoniem_352057 wijzigde dit bericht op 09-03-2018 12:53
44.43% gewijzigd
Leuk van je te lezen Brown!

Dat is met name de schoolslag wat niet goed is, gewoon borstcrawl bv wel. Gaat om die beweging waarbij je je schaambeen soort van aantrekt die niet goed is.

Mag je tot 36 weken door? Ik dacht dat je er vroeg uit moet als je minder uren gaat werken ivm zwangerschap.

Leuk dat jullie een naam hebben!

Ik ben nu een lang weekend weg en dat gaat prima, huisje gehuurd en gewoon geen lange wandelingen ed en s middags even liggen. Alles is meer plannen hè, met bekkenklachten. Moet er ook nu ik thuis zit echt om denken, dat ik niet te lang bezig ben met bv huishouden en dan de rest van de dag niks meer kan.
Alle reacties Link kopieren
Ok fijn dat je toch kan zwemmen! Je hebt ook zwangerschapszwemmen, lijkt je dat niks? Het klinkt allemaal zo duf, I know, maar het is best wel heel tof om met andere moeders to be contact te hebben. Vind ik zelf in ieder geval bij zwangerfit en yoga. En ik leer zelf heel veel van de docenten daar over hoe en waarom je lijf precies werkt nu, waar je allemaal op moet letten in je dagelijkse dingen. Vind ik ook heel waardevol.

Als ik in uren terug ga, officieel in de ziektewet, dan gaat inderdaad mijn zwangerschapsverlof automatisch met 34 weken in. Als ik het met meer thuiswerken red, niet per se. Maar dat gaat gewoon in goed overleg, dus we zien wel. Ik zou het niet heel erg vinden. Ik plak er ook nog 5,5 week vakantie achteraan. Dus ik hoef pas 1 augustus weer aan het werk. :-o Als dat twee weekjes eerder wordt, ook prima.

Ik heb het ook zo afgesproken dat ik dan nog tot 1 januari drie dagen ga werken ipv vier (zoals nu). Om rustig aan de combi te wennen en iets meer met de baby te zijn als ze nog zo klein is. Maar dat is flexibel. Als het niet werkt qua werkdruk of dat ik zelf denk doe me er maar wat uurtjes bij, kan ik het ook zo weer opbouwen. Ik kan dat namelijk regelen met vakantie uren. Dus ook daarmee zien we wel even hoe het loopt. En ook fijn dat het op deze manier geen inkomsten kost, zoals bij ouderschapsverlof. Jij bent helemaal vrij tot september toch?

Fijn dat het weekendje zo goed bevalt! Misschien dat we dat ook nog wel doen, de Wadden zijn wel heel leuk! Geniet er van! :-)
Alle reacties Link kopieren
Dank jullie wel allemaal lieve meiden :hug:
Het moest even bezinken... Ik baal vooral over de manier waarop het werd medegedeeld, zo even voor de centering pregnancy en waar dan ook nog andere dames rondlopen (niet dat het super erg is maar iets meer prive was fijn geweest) Ook is het niet de sympathiekste vk van de praktijk dus dat zal ook wel meespelen.
Woensdag kan ik terecht, omdat ik zelf niet eerder kan.
En mijn moeder gaat mee wat ook fijn is. Anders was vriend wel meegegaan maar dan had hij weer vrij moeten nemen en eigenlijk wil hij uren sparen voor als de kleine er echt is.
Over wat we na mijn verlof doen beslissen we in januari. Ik werk nu maar 24 uur en vriend 40.
Hij wil evt een dag ouderschapsverlof opnemen maar denkt er nog over na. Als hij dat doet dan blijf ik werken wat ik nu werk.
Als hij toch gewoon die 40 aanhoud ga ik misschien 2 of 4 uurtjes minderen.

Ik ga 6 weken van te voren met verlof. 1 maart! Ben ook al aan het aftellen :P als het nieuwjaar is dan nog maar 2 maandjes hihi! Ik hoop natuurlijk dat alles goed blijft gaan.
Ik ga het weekend even goed bedenk tijd nemen en maandag gesprek aan over naar welke clienten ik wel en niet meer kan. Vanmorgen merkte ik ook alweer behoorlijk banden/bekken pijn na de dienst. Er zijn gewoon een aantal mensen in zorg die nu mij niet meer lukken te verzorgen.

@Saga, lekker genieten van je weekendje wadden! Lijkt me heerlijk zeg, zou er zelf ook wel weer even tussenuit willen.

Onze spullen zijn trouwens net geleverd :heart: dus paps en vriend zijn nu al even wat in elkaar aan het zetten en ik heb de wagen al gemonteerd, wauw wat ben ik nu al blij met dat ding!!!
Tralalalala
Brown, ik doe zwangerschapsyoga en een cursus hypnobirthing met m'n vriend, dus geen zin om ook nog in een groepje te gaan zwemmen ;) Vind het juist lekker dat ik zelf kan kiezen wanneer ik ga zwemmen dan. Contact met andere zwangeren is inderdaad leuk! Ik ben tot februari 2019 thuis, is de planning nu. Daarna 24-32 uur stage, afhankelijk van wat ik dan wil.

Heerlijk hè, nieuwe spullen! Geniet ervan :)
Alle reacties Link kopieren
Krullenbol wat suf zeg van die lompe communicatie. De kans is natuurlijk ook groot dat je lichaam nu gewoon reserves opbouwt. Straks heb je je een heleboel zorgen om niks gemaakt. Of is er wel wat maar kunnnen ze je goed helpen. Waardeloos. Wel goed dat je op je werk al keuzes maakt!

Saga snap dat je dan wel genoeg groepjes hebt, haha. Wow lekker lang vrij dus. Heerlijk vooruitzicht!
Alle reacties Link kopieren
Even een update want gisteren heb ik de gtt gehad (suikertest)
De nacht ervoor super slecht geslapen, elk uur wel gezien.
Eerst nuchter bloed geprikt, half uurtje wachten op uitslag. en daarna het suikerdrankje.
Ik had al allemaal horrorverhalen over dat drankje gelezen en zag er heel erg tegenop maar jeetje dat viel 100% mee zeg! Had het zo op.
Toen 2uur lang zitten en wachten. Mama was mee en we hebben altijd genoeg te kletsen dus tijd was zo om. Daarna weer bloedprikken.
Ik vroeg die vrouw wat de waarde na het drankje moest zijn maar dat wist ze niet. Echter kwam het op mij over of ze het niet wilde zeggen mja.
Uitslag kon 2 dagen duren dus eigenlijk morgen bellen naar VK
Stoute schoenen aangetrokken en eind van deze middag al gebeld en oh gelukkig was alles goed! Wat een opluchting zeg!
Nuchtere waarde was 4.9 (netjes) na drankje en na 2uur wachten was het 7.2 en de grens is 7.8 dus ook deze waarde was netjes!
HB was ook op geprikt en ook die uitslag was verder goed dus ik denk dat ons kindje gewoon een flinke groeispurt heeft gemaakt of dat ik veel vruchtwater heb.
Voor nu dus opgelucht en we kunnen fijn de kerstdagen in :)

Op het werk heb ik ook aangegeven dat ik naar 4 clienten niet meer toe ''wil''. Nja wil wel maar kan niet omdat ik mezelf daarna lichamelijk heel hard tegenkom qua klachten.
Nu ga ik een reeks van 6 diensten in en ben blij als dat achter de rug is. Gelukkig zijn de routes van die diensten prima te doen heb ik al gezien.
Na oud en nieuw echt aftellen dan nog maar 8 weken werken! Ben steeds meer toe aan mijn verlof. Vooral omdat er ook elke keer wel iets speelt op het werk...

Wat gaan jullie doen met de kerstdagen en oud en nieuw?
Hier kerstavond en 1e kerstdag heel kneuterig lekker samen thuis :heart: Kerstavond ga ik uitgebreid koken en hebben we nog wat cadeautjes onder de kerstboom.
1e kerstdag wil ik als het een beetje goed weer is lekker ergens gaan wandelen met vriend en hond en dan evt wat later lekker ergens lunchen zodat we in de avond wat makkelijks kunnen eten.
2e kerstdag lunchen met schoonfamilie waarbij ieder voor iets zorgt en in de avond werk ik.
Overige dagen werk ik ochtenden maar ben ik eigenlijk altijd voor 12.00 klaar dus best wel relaxed moet ik zeggen.
Oud en nieuw komt mijn goede vriendin met haar vriendje hier. Zullen wel een bordspel tevoorschijn toveren, oudejaarsconference kijken en verder gewoon een gezellige avond er van maken met hapjes en drankjes en oliebollen.
Nieuwjaarsdag komen mijn ouders eten en daarna is het weer werk aan de winkel.

Ben benieuwd hoe het verder met jullie gaat!
Tralalalala
Fijn dat de test goed was! :)

Hier alles goed. Dagen gaan voorbij met kleine dingetjes en klusjes. Ook elke middag even liggen, want anders trek ik het qua pijn in rug en bekken niet. Ik merk dat de baby veel krachtiger is in de bewegingen. Laat graag van zich horen als ik even zit of lig. Ik heb ook wel eens dat m'n buik helemaal scheef is. Dat de baby links of juist rechts ligt. Grappig hoe dat uitmaakt!

Heb je inmiddels ook meer tijd voor routes oid Krullenbol? Ik zou je werk echt niet meer kunnen doen in dit stadium van de zwangerschap.

Wij gaan met kerst een dag naar mij familie en een dag naar vriends familie. Met oud en nieuw naar broer van vriend, gaan zij in de nacht nog op stap en ik lekker naar bed haha.

Ik ben een nachtlichtje aan het uitzoeken voor de nachtvoedingen en een draagdoek. Zoveel keuze!
Alle reacties Link kopieren
Fijne feestdagen allemaal! :) :) Ik hou zelf helemaal niet van kerst (iets met o.a. teveel drama/ruzie/gedoe in het verleden :facepalm: ) maar wens iedereen natuurlijk een fijne kerst! :biggrin:

Ik heb zelf alleen morgen 1 kerstdiner met m'n vader, zusje en haar vriend. Maar verder gewoon thuis met z'n 2en, relaxt. Wel gek idee dat het volgend jaar heel anders zal zijn met z'n 3en! (stiekem voelt het nu al een beetje met z'n 3en, voel haar steeds meer bewegen en kicken! :) )

Ik heb vandaag wel genoten van een vrije dag en eindelijk wat dingen geregeld zoals m'n zorgverzekering! Doen jullie nog aanpassingen hiervoor? Ik heb een extra aanvulling genomen ivm vergoeding ziekenhuisbevalling zonder medische noodzaak, extra kraamzorg vergoeding etc. Ook eindelijk een zwangerschapscursus geregeld. Was helaas te laat voor 2 cursussen die ik had willen doen in het nieuwe jaar (zwangerfit of -yoga cursus), stom van me, dus nu maar opgegeven voor de Mensendieck cursus en ga zelf nog wel wat yoga lessen doen. Bij elkaar wel een hoop geld, maar wil toch goed voorbereid en fit richting de bevalling toe! :P

@Saga, ja veel keuze he! Maar dat vind ik bij heel veel van die dingen. Zo moet ik nog eens gaan verdiepen in wikkeldoeken (mag er eentje uitzoeken van tante), flesjes, kruiken en wat al niet meer. Draagdoek hoop ik eerst te lenen om uit te proberen, maar even kijken of ze het wat vindt voordat ik het ga kopen (zal denk ik 2e hands worden want is wel prijzig) hoorde van vriendinnen nl dat ze het soms niet gebruikten omdat de baby lag te spartelen en het niks vond. Het lijkt me wel super. Veel succes met kiezen! echt heel veel soorten zag ik al..

Oud&Nieuw hou ik wel van trouwens, want toen hebben m'n vriend en ik elkaar ontmoet :heart: dus dan vieren we het altijd samen :) normaal met veel drank haha (ga ik wel missen hoor!) en oliebollen, oudejaarsconference en een x aantal vuurpijlen. We tikken nu de 8 jaar aan, joehoe! :couple: en we gaan een bijzonder jaar tegemoet.. :hyper:

@Krullenbol, fijn dat de test goed was! Ik moet het ook doen, omdat mijn vader diabetes 2 heeft dus is dan standaard. Dus volgende week ofzo het drankje, ben benieuwd maar ik neem gewoon een goed boek mee en zit het wel uit!

Hier voel ik me verder goed, merk wel dat het nu iets zwaarder begint te worden. Fietsen en trap op, je merkt dat het zwaarder is. Of liggend omdraaien of uit bed komen, die buikspieren doen het niet meer! :proud: Dus moet dan eerst echt draaien of mezelf opduwen met m'n armen. En soms ben ik 's avonds ineens heel moe, moet ik echt even een uur bijkomen en daarna heb ik weer energie. Tja...

Nu een weekje vrij van werk, ga nog wel een 3daagse cursus doen, zin in! En daarna nog maar 8 weken werken O_O echt heel raar idee dat zal snel gaan! Maar ook heel fijn idee om te gaan aftellen :) zeker als het straks 2018 is, hebben jullie dat ook. Ik leef steeds meer toe naar april! :heart:

Nogmaals voor iedereen fijne feestdagen en op naar 2018, een bijzonder jaar voor ons allemaal :cheer:
Hoi!

Ik heb een AV genomen ook met extra fysio, kraamzorgvergoeding, vergoeding bevalcursus en lactatiezorg (en meer, maar dit vond ik belangrijk). Ga na de kerstdagen direct een afspraak maken met de bekkenfysiotherapeut in de buurt! Was al geweest voor tips enzo bij iemand in m'n persoonlijke omgeving, maar dat is qua afstand niet handig.

Ik heb een doek gekozen van Little Frog 40% bamboe en 60% katoen. Vrij dun. Lekker voor in zomer en jonge kindjes. Daarnaast direct zacht door de bamboe. In een kleur die mijn vriend ook mooi vindt, zodat hij m ook kan gebruiken. Was 60 euro. Dus prima om te proberen vond ik. Op FB is een draagmarkt. Tweedehands is soms juist duurder dan nieuw, omdat doeken beter dragen als ze ingedragen zijn. Met name linnen is aan het begin erg stug. Je hebt ook veel draagbibliotheken en webshops waar je kan huren om te proberen!

Flessen ed zie ik later wel haha. Heb een handkolf van Avent van iemand gekregen. Dus even kijken welke flesjes daarbij handig zijn.

Hier is trouwens yoga gewoon een open groep, dus je kunt altijd in- en uitstromen. Is dat niet in jouw buurt? Ik lees nu trouwens ' bevallen op eigen kracht' van Joyce Schouten. Is wel wat tegen de medische verloskunde, maar staan goede tips in voor ontsluitingsfase en persfase! En bij yoga leerde ik wat verticale bevalhoudingen met partner. Ook in hurk. Zo kan je vast wat uitproberen zeg maar.

Hier wordt het ook zwaarder! Conditie is slechter, ook doordat ik gedoseerd beweeg ivm de pijn in bekken. Hoop dat het niet te snel verergerd.

Oké, megalang verhaal haha. Hopelijk is jouw suikertest ook goed! Klinkt alsof je je niet veel zorgen maakt in ieder geval, fijn.

Fijne dagen nog allemaal!
Alle reacties Link kopieren
Saga wat goed dat je aan het voorbereiden/ inlezen bent op de bevalling. Euhm ik ga er gewoon blanco in en zie wel waar het schip strand. Ik heb namelijk niet het idee dat je met zulke helse pijnen nog helder kan nadenken. Hier ook 'open' yoga en de ademhaling oefeningen doe ik tussendoor ook en dat helpt zeker. Ik vind de lessen echt heel fijn even een bewust moment voor jezelf en lijf.

@suikertest; fijn dat het goed is bij jullie! Ook ik moet i.v.m. risicogroep je weet maar nooit al lijkt het mij wel sterk.

@zorgverzekering ik heb ook een aanvullende genomen die tot 100% dekt en niet met drempelbedragen werkt. Tenminste als ik het allemaal goed heb uitgezocht :).

Traveler: fijn dat je ff lekker vrij bent. Ik doe op mijn vrije dagen bijna niets en tank dan echt even bij. Ik merk dat als ik teveel doe dat ik zo een pijn krijg van alles in mijn lijf. Dus als het niet echt moet dan liever niet.

Krullenbol: ik weet niet meer helemaal wat voor werk je hebt maar waarschijnlijk iets in de zorg. lijkt mij behoorlijk pittig hoor dat bewegen de hele dag. Ik zit de hele dag en dat is eigenlijk heel goed te doen. Behalve als ik te lang zit en dan weer een stukje ga lopen. Dat ziet er niet altijd even charmant uit haha.

Ik voel de baby nu heel goed en dat is best wel gezellig. Soms por ik even in mijn buik en krijg dan reactie terug. Gaat er iemand nog een pretecho doen? Ik wilde dat eerst wel doen maar nu hoeft het niet meer perse van mij dus ik ben er niet over uit. Ik krijg of met 32 of 35 een echo. Nou ja dat zal wel weer in vogelvlucht zijn. Nog een dikke 3 maanden dat klinkt heel lang maar als ik besef dat ik 25 weken ben dan voelt het aan als bijna...
Alle reacties Link kopieren
Hi allemaal,

Heb wel alles meegelezen maar even te druk geweest om te reageren.

Fijn dat iedereen nu zijn baby goed kan voelen. Hier steekt er echt soms een hand of voet uit en als een alien zie je hem door mijn buik bewegen.

Wij hebben vorige week besloten van gynacoloog te wisselen en zijn nu dus druk op zoek naar een nieuwe die goed voelt.

Ik voel me nog steeds enorm goed! Ik geloof dat ik daar enorm blij mee mag zijn. Heb geen rugpijn, geen last van mijn bekken, slaap over het algemeen goed (soms is hij zo actief dat ik snachts wakker lig van zijn getrappel), en ondanks dat het nu hier 38 graden is trek ik het nog redelijk.
Man kan nog steeds niet lopen (is 4 wkn geleden geopereerd) en mag nog 2 wkn meer niet lopen.
Voordeel is wel dat ik door de hitte en ik dus nog super mobiel ben de afgelopen 6 wkn maar 2 kg ben aangekomen Haha.

Heb tussendoor ook nog even iets verkeerds gegeten en een dagje boven de Wc gehangen. Niet fijn met dikke buik inmiddels moet ik zeggen.

Over 2 wkn gaan wij op vakantie weekje Miami en dan door naar nl voor 1,5 week. Met 31 wkn ongeveer vlieg ik dan weer terug als het goed is.

Wij hebben 12 januari bij 27,5 week een 4D echo. Wij krijgen deze gratis van onze verzekering. Ben erg benieuwd want bij de laatste 2 echo’s (21 wkn en 23 wkn) liet hij zijn gezicht niet zien. Wij hebben dus alleen een echofoto nu van zijn ruggengraat en zijn geslacht Haha. Ben dus benieuwd of hij wel zijn gezicht wil laten zien op de 4D echo.
Lieve meiden,
vanuit hier de beste wensen voor het komend jaar. Dat onze baby's maar gezond ter wereld mogen komen, veel gezondheid en vooral gave belevingen gewenst!

** gaat nu verder bijlezen maar wilde dit even gezegd hebben **
Alle reacties Link kopieren
Ha meiden,

Allemaal de beste wensen voor het nieuwe jaar!! Een heel bijzonder jaar wordt het zeker! Heb er wel een traantje om gelaten om twaalf uur ;-) . Gefeliciteerd met jullie jubileum Traveler!

Hopelijk hebben jullie allemaal fijne feestdagen gehad. Ik vond het extra bijzonder, de laatste keer met z’n tweetjes. Je denkt toch wel, hoe zit ik er volgend jaar bij, haha. Met een kind van 8 maanden! o_o Wij hebben het lekker rustig aan gedaan. Veel bij familie en thuis, heel relaxed en weinig hoeven doen.

Hier gaat alles prima. Alweer 28 weken vandaag. Gaat zo snel!! Alleen mijn bekken en rug blijven aandachtspunt. Spieren in mijn rug zijn erg stijf. Ik heb oefeningen en de haptonoom heeft mijn vriend geleerd hoe hij me kan masseren en losmaken. Dat is pijnlijk maar helpt goed. Heel fijn! En Traveler inderdaad in bed begin je het te merken met omdraaien en opstaan. Jemig haha. Ik voel me echt enorm dan. Mijn buik is ook zo hard gegroeid de afgelopen weken. Misschien ook door de rust in de vakantie? Ik weet het niet. Ik schrik soms van mijn spiegelbeeld hahaha. :facepalm:

De babykamer is inmiddels binnen en in elkaar gezet! Zooo leuk!! :hello: Ik ben als een kind zo blij haha. Nu alles een beetje op zijn plek zetten en aankleden. We hebben in de kerstvakantie een heleboel bij elkaar geshopt aan dekentjes etc. Heel erg leuk om mee bezig te zijn! Het meeste hebben we inmiddels wel in huis.

Krullenbol wat fijn dat de test goed was!! Ik kan me voorstellen dat je je zorgen maakte. Wat een opluchting! Hopelijk houd je het nog even vol op je werk. Pittig hoor, ik ben nu blij met mijn flexe kantoorbaan.

PKT wat fijn dat je je zo goed voelt! Leuk is het hè, om de baby zo te voelen. Soms krijg ik ineens een schop in mijn zij, daar schrik ik echt van haha. Ik kan soms ook echt voelen hoe ze in mijn buik ligt, heel leuk. Wel vervelend dat je man nog niet op de been is. En Miami, heel fijn! En ook leuk denk ik om je familie in Nederland weer te zien. Ik heb ze graag om me heen nu ik zwanger ben.

Saga ik merk ook dat mijn conditie minder wordt. Ik probeer wel mijn spierkracht op peil te houden met de zwangerfit en yoga. En af en toe thuis wat op de hometrainer te fietsen. Maar mijn bekken/rugpijn maakt ook dat ik niet zo veel kan. Ver wandelen is niet prettig en ik moet regelmatig liggen. Ik werk nu halve dagen thuis, dat is wel een verademing. Ook qua energie. Het maakt mijn agenda minder vol met afspraken etc.

Jo ik blijf hopen dat alles wat ik nu leer bij haptonomie en yoga wel wat doet tijdens de bevalling, haha. Sowieso helpt het mij denk ik dat ik het gevoel heb dat ik me voorbereid heb. En dat ik handvatten heb qua ademhaling etc. Dit maakt me denk ik rustiger en dat is sowieso gunstig voor hoe het verloopt, heb ik begrepen. Tja, pijn gaat het toch wel doen!

Pretecho gaan wij toevallig vanavond doen. Met de opa’s en oma’s en mijn zusje erbij. Super leuk om hen ook de beleving mee te geven. En om zelf een keer weer te kijken, is al wel lang geleden. Over 2,5 week krijg ik er nog eentje in het ziekenhuis om te controleren waar de placenta ligt.

Verder gaan we over twee weken nog lekker een weekendje naar zee. Lekker nog even samen weg voor de hectiek begint.

Hebben jullie al een intake gepland met de kraamzorg? Bij ons komen ze over drie weken. Ik heb mijn vragen al klaar haha. :geek:
He meiden, met veel plezier meegeschreven, maar gemerkt dat er al een tijd iemand uit mijn omgeving meeleest en ik voel me daar niet prettig bij. Daarom besloten toch te stoppen hier :'(
Alle reacties Link kopieren
Saga_Röversdotter schreef:
05-01-2018 11:07
He meiden, met veel plezier meegeschreven, maar gemerkt dat er al een tijd iemand uit mijn omgeving meeleest en ik voel me daar niet prettig bij. Daarom besloten toch te stoppen hier :'(
Heel begrijpelijk Saga maar oh wat jammer ik lees je zo graag hier....!!!
Tralalalala
Alle reacties Link kopieren
Jeetje wat jammer Saga!! Ook voor jou zelf, toch fijn om je ei kwijt te kunnen. Wat ontzettend stom dat er iemand zit mee te lezen. Die wist ineens meer dan je verteld had? Bah. Heel veel succes met je zwangerschap & bevalling! Zal je missen. :-(
Alle reacties Link kopieren
Voor jullie allemaal de beste wensen! Wat een bijzonder jaar gaat 2018 worden he meiden! :hyper:
Vriend zei het al even voor oudjaar en blijft het nu ook zeggen: 2018 gaat alles anders worden maar ik kijk er naar uit :heart: De schat haha

Verder moet ik zeggen dat het wel redelijk zn gangetje gaat. Merk inderdaad ook dat alles veel meer energie kost en ik vaker moet nadenken bij bepaalde bewegingen.
Opstaan van de bank, omdraaien in bed... Lijk wel een bejaarde dan :proud: En met werken het in en uit de auto stappen. Dat moet ik echt heel bewust doen want anders merk ik dat later in mijn rug en banden. Ach nog maar iets meer als 7 weken en dan lekker met verlof! Echt aftellen!
Buik groeit goed en vind het heel grappig dat ik nu de bewegingen ook zie aan de buitenkant, heel apart ook!
Vriend heeft de afgelopen dagen ook al een aantal keer ons kindje kunnen voelen, hij kan daar de hele dag nog om glunderen hihi.

Enige waar ik wel meer last van heb zijn hormonen... Ik kan echt een dag er tussen hebben dat ik me echt down voel. Gewoon, zonder reden. Dan is niks goed, kan ik om alles janken en pieker ik me suf...
Ik weet dat het dan echt maar een dag is en lekker een eind lopen met de hond en praten helpt goed.
Al moet ik zeggen dat dat lopen met hond me wel meer tijd kost hahaha :puppy: Ik loop niet meer zo snel :proud:
Tralalalala
Alle reacties Link kopieren
Het spijt me dames ik kom me afmelden hier. Heb geen tijd om mee te lezen en schrijven helaas. Ik wens jullie allemaal nog een fijne zwangerschap toe! Met mij ook alles in orde :).
Ah wat jammer Saga! Vooral dat je je bekeken voelt, dat is echt een naar gevoel. Heel veel plezier in de rest van je zwangerschap en veel gezondheid gewenst! Ook voor jou EvaViva!

Ja, een raar idee he, dat alles zo gaat veranderen in 2018. Ik kijk er ook naar uit maar het is toch ook wel enorm spannend. Verder kan ik het bericht van Krullen-bol bijna kopiëren. Alles gaat zijn gangetje maar ik merk toch wel dat de “aftakeling” begonnen is. Alles kost meer tijd en vooral energie. Plus dat mijn hoofd steeds minder helder lijkt te zijn. Best irritant. Ik moet nog 9 weken werken en merk dat ik nu wel echt aan het aftellen ben. O en dat lopen… ik ben echt een slak! Kan nog best ver komen maar het tempo is echt nul. Hoe vindt jouw hond het Krullen-bol? Wordt hij/zij al erg ongeduldig? Merk je sowieso wat aan haar/hem dat hij/zij doorheeft dat er straks een baby komt?
Browneyes, wat gaat het al hard he! En wat leuk dat je al zo kan genieten van het kopen van de kleine dingen. Lekker op tijd ook :). Wij hebben de kerstvakantie gebruikt om het kinderkamertje vrij van spullen te maken. Nu mogen we ook aan de klus.
Hoe was de pretecho?? Wij gaan hetzelfde doen. Ik heb er echt zoveel zin in, om de gezichten van opa en oma te zien als ze ons kindje echt op beeld zien. Dat kennen ze nog helemaal niet.
De intake van de kraamzorg is deze week ook bij ons, en mijn kraampakket is ook al binnen. Toen kwam het wel even binnen dat het nu toch wel rap richting de geboorte gaat.

PKT, wat fijn dat jij je zo goed voelt en dat de baby zo actief is! Alleen echt balen van de enkel van jouw man. Nog een paar dagen, dan mag hij hem weer gebruiken. Hopelijk gaat het dan allemaal wat makkelijker bij jullie. Hele fijne vakantie gewenst!

En als spuitelf: ik heb de aanvullende verzekering ook wel gecheckt. En wat ik een leuk extraatje vond, is dat mijn aanvullende verzekering ook een EHBO cursus voor kinderen vergoed. Die wilde ik sowieso doen, maar nu doen we hem samen gezien de cursus bij mijn vriend ook vergoed wordt.

Tijd voor een kop koffie. Daar kan ik zo van genieten, in het zonnetje, achter glas. Even niets op de zondag… fijne dag allemaal!
Alle reacties Link kopieren
Mugh schreef:
07-01-2018 10:16
Ah wat jammer Saga! Vooral dat je je bekeken voelt, dat is echt een naar gevoel. Heel veel plezier in de rest van je zwangerschap en veel gezondheid gewenst! Ook voor jou EvaViva!

Hoe vindt jouw hond het Krullen-bol? Wordt hij/zij al erg ongeduldig? Merk je sowieso wat aan haar/hem dat hij/zij doorheeft dat er straks een baby komt?

De intake van de kraamzorg is deze week ook bij ons, en mijn kraampakket is ook al binnen. Toen kwam het wel even binnen dat het nu toch wel rap richting de geboorte gaat.

Ik merk dat mijn hond met tijden wat aanhankelijker is, zoekt wat vaker dan voorheen mijn nabijheid op. Maar verder is ze eigenlijk gewoon net als anders.
In het begin toen ik ook zo ziek zwak en misselijk was, kon ze me ooit echt heel lang aanstaren. Irritant was dat zeg!!! Zo van: ik weet het allemaal wel!
Denk dat het belangrijkste is dat als ons kindje er is dat we dan ook zo veel mogelijk dezelfde rituelen blijven doen als nu. Dus 2 grotere wandelingen en 2 kleinere blokjes om, af en toe ergens in de bossen wandelen. Of als ik of vriend thuis komt, haar even aanhalen. Als we in de avond koffie/thee zetten krijgt ze net zoals altijd een koekje of iets te kauwen. En haar erbij betrekken.
In principe komt ze niet op de boven verdieping, maar soms in een gekke bui (of zoals vanmorgen als we een onbijtje op bed doen op de luie zondag) komt ze even boven snuffelen. Van de week haar dus even de babykamer laten snuffelen/ervaren.
Weet niet of het wat helpt maar voor mijn gevoel denk ik dat het goed is haar er op deze manier bij te betrekken.

Kraamzorg daar verwacht ik eigenlijk vrij binnenkort wel weer een telefoontje van voor intake... ze hebben na aanmelding gebeld en heb 2x een mail gehad maar ik dacht dat ze toen zei dat ze tussen 25-30 weken weer contact opnenem... Dus daar wacht ik nog even op want ben wel benieuw naar hoe dat dan weer allemaal in zn werk gaat.
Schoonzus en een kennis hebben kraamzorg gehad van hetzelfde bureau dus qua gevoel en ervaringen zit het wel goed.

Mugh tot hoelang van te voren werk jij door dan dan je nog 9 weken moet werken???
Ik namelijk nog maar 7... :-D maar ik stop dan ook 6 weken van te voren en plak er nog 3 weken vakantie achteraan....
krullen-bol wijzigde dit bericht op 07-01-2018 11:22
4.62% gewijzigd
Tralalalala
Alle reacties Link kopieren
Jammer EvaViva! Fijne gezonde en voorspoedige zwangerschap nog.
Hoop dat je tegen die tijd toch nog even wat laat weten :)
Tralalalala
Alle reacties Link kopieren
Allemaal nog de beste wensen! (Mag dat nog? Ik weet dat nooit, haha)

Saga, wat naar dat er een bekende is die 'meeleest'. Kan me voorstellen dat het dan niet meer prettig voelt, maar erg jammer dat je dan niet meer mee schrijft!
EvaViva, jammer maar kan me het voorstellen als je niet genoeg tijd heb. Mocht je straks in je verlof weer genoeg tijd hebben kan je altijd weer meeschrijven wat mij betreft!

Krullenbol en Mugh, heel herkenbaar. Hier gaat eigenlijk ook alles zijn gangetje. Alles wordt langzaam wat zwaarder, kost wat meer tijd, maar verder is het allemaal goed te doen.

Krullenbol, wel lastig dat je soms zo'n last lijkt te hebben van je hormonen! Vervelend als je je dan zo down voelt terwijl je daar eigenlijk geen goede reden voor hebt voor je gevoel. Gelukkig duurt het maar kort steeds.

PKT, fijn dat je je goed voelt en de kleine zo actief is van binnen! En gelukkig dat het hopelijk nog maar even duurt en dat je man dan weer (voorzichtig?) op de been is. Dan kan hij nog even herstellen en bijkomen voordat jij aan de laatste weken toe bent en kan hij je dan volop ondersteunen. Dat lijkt me wel een fijn idee.

Browneyes, fijn dat je vriend heeft geleerd hoe hij je kan masseren en dat het goed helpt!

Mugh, leuk dat jullie ook een pretecho gaan doen! Wij overwegen het nog, zijn er nog niet over uit. Gaan jullie dan voor de 2D of 3D? Als we het doen nemen we opa ook mee, als verrassing.

Wij hebben allebei vrij gehad tussen de feestdagen in en hebben het grootste deel van het kamertje gekocht en in elkaar gezet. De belangrijkste spullen zijn er nu, dus dat voelt wel fijn. Ook al wat kleertjes gekocht, de rest komt wel na de bevalling als ik een beetje weet hoe groot ons meisje is ;-) De andere dingen die ik nog nodig heb komen wel in mijn verlof. Ik moet nog zes! weken werken. Dat klinkt wel echt als heel erg weinig... Lichamelijk gaat het prima, dus wat dat betreft hoef ik nog niet zo met verlof, en wil nog zo veel doen voor die tijd! Kijken of dat gaat lukken... En zo niet, dan wacht alles maar een half jaartje, haha. Ik ga zes weken van te voren met verlof en heb er zes weken achteraan geplakt, dus ben best lang thuis. Maar vind dat voor nu wel een fijn idee.

Vrijdag hebben wij de intake van de kraamzorg. Heb niet zo'n goed idee van wat ik kan verwachten eigenlijk, dus ik laat het maar over me heen komen.

Hebben jullie enig idee wat je kan doen om de overgang van geen naar een kind voor katten goed te laten verlopen? Ik ga ook nog wel even online zoeken, en ik kan me voorstellen dat in de basis dezelfde dingen gelden (laat structuur hetzelfde, blijf voldoende aandacht geven). Maar katten laten zich natuurlijk iets moeilijker sturen ;-)
Alle reacties Link kopieren
Hoi Dames,

Saga, wat balen van die meelezer. Het fijne is dat het hier anoniem is dus ik snap mensen niet dat ze je dan 'volgen\' heb je toch fb of andere social media voor. Heel veel su6 verder.

Evaviva, voor jou ook heel veel su6.

@intake kraamzorg: Ik heb nog niets gehoord en ze zouden rond week 27 a 30 contact opnemen dacht ik. Ik bereid tegen die tijd wel even het gesprek voor, ik wil in ieder geval iemand die ervaren is en niet iemand die net uit de schoolbanken is (het is voor mij de 1e). Ik heb geen zin om iemand te moeten gaan sturen in mijn kraamweek. Volgens mij hangt het vooral van de beschikbaarheid af en kun je wel van alles willen en heb je geluk of ze er iets mee doen.

@kraampakket: ik ben overgestapt van verzekeraar dus ik verwacht dat ik het nu opnieuw moet aanvragen tenzij de oude het nog opstuurt haha.

@babykamer: die begint nu ergens op te lijken en dat is ook zo fijn! Komende tijd lekker bezig gaan houden met dingetjes kopen ter voorbereiding.

@Maisnon; nee geen katten maar ik zou vooral mijn baby uit de buurt houden haha. Ik vind ze altijd zo onvoorspelbaar en ze 'spelen' maar zo een baby is kwetsbaar.

@browneyes, hoe was je pretecho?

@krullenbol, dat van die hormonen is zo herkenbaar. Goed beschreven ik kan ook uit het niets intens verdrietig zijn om niets. Laat ik het zo zeggen ben er geen leuker mens op geworden. verder is het vooral afwachten tot het eindelijk zover is.

Ik vind de vermoeidheid de hele zwangerschap wel pittig. Ik zou hopen dat het erna minder wordt maar goed dan heb je een baby en daar hoor je juist iedereen over klagen de vermoeidheid en het niet meer kunnen slapen. Dus ik stop maar met denken dat het na april beter wordt.
Alle reacties Link kopieren
Maisnon, mijn schoonzus en zwager hadden bij de 1e een kat (volgens mij bij de 2e was deze inmiddels overleden)
Wat zij me vertelde was dat bij terugkomst uit zkh dat ze de kat hebben laten snuffelen bij maxi cosi en verder gewoon heen laten doen.
Vooral niks forceren en dat is altijd goed gegaan. Wel altijd met toezicht als kat in de buurt was!

Ik ga ook nog wel wat tips enzo opzoeken over hond en baby en binnenkort als hond naar trimsalon met heb ik ook wel wat vragen waar ze mij bij kan helpen.
Wat ik al zei is dat het waarschijnlijk het meest belangrijk is dat je de rituelen aanhoudt zoals nu , dat je ze de kans geeft te komen snuffelen/ontdekken/kennismaken en dat je er ten alle tijden bij bent.
En dat zal wel op kat en hond van toepassing zijn denk ik...
Tralalalala
Ik werk door tot 4 weken van te voren. Ten minste, als het lukt. Tot de kerstvakantie voelde ik me nog behoorlijk fit dus toen zag ik het wel zitten maar nu beginnen de kwaaltjes toch wel vervelende vormen aan te nemen (vooral last van mijn ribben en rug). Al had ik het mezelf ook moeiljik gemaakt door een druk weekend te hebben voor mijn eerste werkdag weer, dat is blijkbaar onderhand iets te veel van het goede. Jullie nemen lekker veel vrij daaromheen! Dat is hier helaas niet mogelijk, maar het klinkt wel echt heerlijk.

Wij gaan voor een 2D echo. Ik vind de 3D echo’s altijd een beetje eng eruit zien… Ik wilde wel een 2D+D echo, namelijk een filmpje (bij ons de extra stap van 3D naar 4D) maar dat scheen niet mogelijk. Komende week mag ik weer op controle, dan wil ik het nog eens navragen.

En ik las iets over katten, ik ga hetzelfde doen als wat Krullen-bol al beschreef. De kat rustig laten kennis maken en idd de rest van de rituelen erin houden. Ik ben zelf opgegroeid met een kat/katten en binnen een dag na mijn geboorte lag de kat naast me in de wieg. Daar was de kraamverzorgster enorm van geschrokken maar dat beest is haar hele leven niet meer bij me uit de buurt gegaan (waar mogelijk). Ik hoop dat onze kat net zo lief voor ons mannetje is als die kat voor mij (maar daar ga ik niet vanuit, idd goed opletten).

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven