Uitgerekend van 1-15 april 2018

04-08-2017 22:57 1317 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hier schrijven we over onze zwangerschap; we zijn allemaal uitgerekend tussen ongeveer 1 en 15 april 2018.

Hier is het topic voor als je tussen 16 en 30 april bent uitgerekend: Uitgerekend 16-30 april 2018 (klik)

Wanneer je je gegevens wilt aanpassen:
Gebruikersnaam: Aprilbaby
Wachtwoord: stuur Saga_Röversdotter een privébericht voor het wachtwoord

Als je een aantal weken niet meer meeschrijft zonder bericht, word je uit de tabel gehaald, zodat het overzichtelijk blijft. Je kunt natuurlijk altijd terugkomen!

:heart: = kloppend hartje
:duckie: = 20-weken echo gehad
Naam Leeftijd Kindje Uitgerekend Geslacht Afspraken Bijzonderheden
Browneyes88 29 Eerste 30 maart Meisje - :duckie: :heart: op 19-8
Hartje04 27 Tweede 31 maart Jongen - :duckie: :heart:
Mk mrt '14; jun '17
Maisnon3 33 Eerste 31 maart Meisje - :duckie: :heart: op 16-08
MA jul 2016;
Mk dec '16; feb '17
MissMarjorie 36 Eerste 31 maart Jongen - :duckie: :heart:
Soulsister76 Eerste 5 april Meisje - :duckie: :heart:
Traveler84 33 Eerste 7 april Meisje - :duckie: :heart: op 13-09
Evaviva 35 Tweede 8 april Meisje - :duckie::heart:
PKT 33 Eerste 10 april Jongen - MA mei '17
:duckie: :heart: op 22/8
Jo_86 31 Eerste 12 april Jongen - MK 2016
:duckie: :heart: op 18-8
Krullen-bol 27 Eerste 12 April Jongen stuitligger / 14-03 draaipoging zkh :duckie: :heart:
Mugh 31 Eerste 12 april Jongen - :heart:

:hug: Zwanger0418
:hug: Srs
:hug: Verybueno

Liedjepiedje, Yeti86, Liefhuisje, Marloes 271, April2018april, Jenthe007: omdat jullie je afgemeld hebben of langer dan een maand niet geschreven hebben zijn jullie uit de tabel gehaald. Je mag natuurlijk altijd terugkomen!
anoniem_352057 wijzigde dit bericht op 09-03-2018 12:53
44.43% gewijzigd
Hoe gaat het met iedereen? Hier nog steeds aan het dubben over namen en hoeveelheid namen.
Drukke week met werken. Probeer mn grens wel aan te geven maar vind dat toch moeilijk merk ik...

Hoe is het met jou studie en stage Saga??
Hebben jullie al wel een soort van short-list met namen of namen die je wat meer aanspreken?

Wij hebben gisteren avond de knoop doorgehakt wat de naam betreft :heart: Mijn top favoriet dus echt heel blij mee. Gelukkig vond vriend de naam ook meteen heel tof maar heeft zelf wat langer ook andere opties nog in gedachte willen houden.
Hier wordt het maar 1 naam. Hebben geen behoefte om te vernoemen en de achternaam van vriend is vrij lang dus ook een reden om niet nog een naam te doen.
.
Tralalalala
@krullenbol! Fijn dat jullie een naam hebben :yes:

Hier ook drukke week achter de rug! o_o Op werk lange dagen en best wel stress, dan voel ik me ook wel schuldig naar de baby toe. Probeer het binnen de perken te houden, maar is lastig. Het is altijd druk op werk in nov en het lukt me tot nu toe wel (op soms hoofdpijn na) om gewoon zoals altijd te werken. Ik doe dan na werk niks meer en hou het qua afspraken rustig in de weekenden. Denk wel dat binnenkort zal veranderen en dat ik meer op mezelf moet gaan letten..

Merk wel dat m'n lijf hard aan het werk is. Bv als ik trap op loop, ben ik niet buiten adem, maar klopt m'n hart heel hard. Vond ik best apart om te merken! Conditie is goed, maar hart pompt nu meer bloed natuurlijk. Hebben jullie dat ook?

Afgelopen woensdag m'n 1e zwangerschapsyogales. Bijzonder, 15 zwangere dames bij elkaar, vond het wel indrukwekkend ergens? Zo van, kijk ons, dat doen we allemaal maar even. Ik had de minste buik, iedereen was veel verder, zelfs 41w! Merk dat ik zelf meer behoefte heb aan een wat actievere yoga op het moment, maar denk dat dit in een later stadium fijn is (accent lag erg op ademhaling, meditatie etc). Heb ook die workout dvd van Mom in Balance, die vind ik leuk en had nog spierpijn ook! :rofl:

Zondag was ik naar de megastore Prenatal in A'foort. Fijn om wat spullen te kopen, maar ook te zien en testen. Tot nu toe nog maar in een paar winkels geweest, verder vooral online en in tijdschriften gekeken. Hebben echt leuke kleertjes en spullen gekocht, blij mee! Weten nu ook dat we gaan kijken voor Mutsy of Easy Walker kinderwagen (2e hands), want die zijn erg licht (wonen 2h), dus kan eindelijk wat gerichter kijken!

Morgen 3e afspraak bij VK. Had laatst een rare pijn rechts bij m'n buik, werd er ineens heel onzeker van en twijfelde om te gaan bellen. Uiteindelijk eerst contact gezocht met baby, toen ik haar voelde kicken dacht ik, ok dit zit goed, het zal wel iets anders zijn bv bandenpijn. Later op de dag was het weg gelukkig

Over kicken gesproken, ik voel haar elke dag schoppen :cheer: blijft leuk en bijzonder. Soms overdag, vaak 's avonds op de bank en altijd bij het slapen gaan. Soms op momenten zo hard dat ik hardop reageer, zo van ieh of wow! :biggrin: en gister zag ik voor 't eerst m'n buik bewegen, zo bizar! Tuurlijk zit daar een lieve baby in, maar vond het toch weer bijna science fiction om te beseffen dat er iets in me groeit haha! :bonk:

P.s. ik krijg sinds deze week wel moeite met slapen, hebben jullie dat ook? o_o lig niet altijd lekker op m'n rug (vooral om dat zij dan flink gaat schoppen) en op m'n zij gaat m'n buik wat meer 'hangen' dus leg dan wat deken/kussen eronder, maar moet er even aan wennen. Soms ook rare pijntjes, waarschijnlijk omdat de baby/baarmoeder op allerlei organen drukt ofzo?
Saga, wij zijn ook aan het nadenken over namen. Krullenbol, leuk dat jullie er al uit zijn! We hebben een aantal namen die we beide leuk vinden, met één favoriet. Maar weten allebei nog niet zeker of dit echt de naam wordt. Ik wil ook graag een tweede naam, maar daar nog niet echt een idee voor. Zou het leuk vinden om hier het vernoemen van beide oma's in te verwerken, omdat ze beide overleden zijn. Maar heb nog geen creatieve, leuke, passende naam gevonden. Dus nog even doorpuzzelen.

Traveler, bij mij ook druk op werk. Gaat nu nog wel goed, maar merk wel dat ik meer vergeet. Mijn buik groeit behoorlijk, en krijg nu sinds afgelopen week ook de neiging om er iets onder te leggen als ik op m'n zij lig. Verder slaap ik graag op mijn zij, dus dat is geen probleem. Ga maar eens kijken naar voedingskussen. Lees dat mensen die ook voor dat doel gebruiken. Iemand daar ervaring mee?

Ik voel de kleine ook iedere dag, vaak meerdere keren. Het wordt steeds duidelijker, net kon vriend het ook duidelijk voelen. Buik nog niet zien bewegen, maar heb al vanaf het begin zo'n gek idee bij het feit dat er een levend wezen in je groeit. Dus herken dat sciencefiction idee heel erg! :$
Kan me voorstellen dat het lastig is! Mijn stage-omgeving is er een waar dames tot lang doorgaan en ook snel weer terugkomen voor veel uren. Ik merk ook dat ik redelijk oké wel om mijn grenzen kan denken, door bv een keer wat eerder naar huis te gaan als ik geen patiënten meer heb. Stage bevalt erg goed, zou er wel willen/ kunnen werken. Voel me er helemaal thuis.

We hebben een aantal namen, maar nog niet de naam. Lastig, maar ook leuk :)

Grote groep Traveler! Wij zijn vaak met vijf a zes. Herken dat hart kloppen wel bij 'inspanning', lijkt me idd een logische verklaring. Slapen is bij mij lichter geworden. Heb een voedingskussen gekocht bij de HEMA. Dat slaapt lekker. Je kunt evt je yoga docent vragen voor slaaphoudingen.

Ah Maisnon, ik heb daar dus ervaring mee haha. Bij yoga gebruiken we het ook bij de diepe ontspanning, doen we daar op de zij. En zo kan je het kussen lekker onder buik en benen doen. Liggen je bekken ook rechter.

Ik voel baby ook elke dag. Zou willen dat vriend het ook wat vaker zou kunnen voelen. Vaak net als ik vriend waarschuw, doet de baby niks meer. Typisch ;)
Mijn 20 weken echo is goed. Fijn om te zien dat daar binnen alles oké gaat. Zo een pretecho is wel veel leuker omdat je dan gewoon wat leuke poses ziet ipv al die metingen en ingewikkeld namen. Mijn placenta ligt blijkbaar ook aan de voorkant dus dat betekent dat je het minder goed voelt (ik heb het idee dat ze tegen iedereen zeggen dat de placenta voor ligt). Ik vind de bewegingen tot nu toe vooral gek en onprettig.

@werk; ik merk dat ik hele lange dagen minder goed trek. De hele dag achter de pc zorgt voor rugpijn en laag in de onderbuik.

@pijntjes; ik merk vooral allerlei soorten pijntjes en kwaaltjes in de buik. Laatst in lies of blaas waardoor plassen (ontspannen) met moeite gaat. En het allerergste vind ik die harde buiken, nu al! Het wordt ineens keihard zo eng.

nou ja ik merk dat ik alleen maar aan het klagen ben haha verder gaat het wel prima hoor.

Slapen gaat trouwens nog prima, af en toe dat buikje in de weg maar als ik eenmaal in slaap ben merk ik nergens meer wat van.

@namen: we noemen ons kindje laatste tijd bij de naam die we in gedachten hebben maar ik vind het zo definitief. Ik heb het vermoeden dat het die naam gaat worden maar je weet maar nooit.
@Maisnon, ah jij hebt het dus ook met de buik en slapen! Ja voedingskussen heb ik, thanks! Alleen die heeft een vaste U vorm, dus is wat lastig bij het slapengaan, had ik toch zo'n langwerpige moeten kopen.. dus gebruik nu gewone kussens en helpt wel op zich.

@jo86 wat fijn dat je ook een goede 20w echo had! :) en grappig, wij hebben ook al de naam en noemen haar ook steeds vaker zo, maar dat voelt wel weer heel definitief! Soms denk ik; moeten we niet nog verder nadenken, het is wel voor een leven lang, ineens besef je dat dan! Maar eigenlijk ben ik verliefd op die naam en m'n vriend ook dus het is goed zo. Alleen nog twijfels over 2e naam, blijft spannend om te kiezen!

Oja en pijntjes heb ik dus ook soms, besprak het vanochtend met de verloskundige en die zei ook dat ik niet teveel zorgen moest maken, waarschijnlijk werd er op een zenuw, spier of orgaan gedrukt, omdat alles aan het groeien is, kind beweegt, kortom nogal veel gebeurd daar binnen! ;) dat dacht ik al, dus fijn dat dat werd bevestigd.

@Saga, dat is wel een fijner kleiner groepje idd! Dit was bij een yogaschool maar ga pas in jan/feb terug denk ik, eerst nog even wat andere yogascholen wat proberen denk ik! En dat van het schoppen heb ik ook, dan zeg ik tegen m'n vriend, ja nu! Maar dan stopt ze weer haha! Maar hij heeft het nu 3x gevoeld dus dat was al ontzettend leuk :) m'n vriend schrok ook wel hoe hard en snapte me nu beter haha!
Sorry dames, weinig tijd en puf gehad om te lezen en schrijven hier. We hebben de 20 weken echo gehad en alles is gelukkig helemaal in orde met de kleine! Ennnn... we krijgen een dochter! <3 Erg bijzonder. Een zoon en nu een dochter erbij, wat willen we nog meer :).

Ik voel de baby ook erg veel bewegen, leuk hoor, veel meer dan de eerste. Zelfs manlief heeft haar al eens kunnen voelen door de buik heen.

Volgend week begin ik met mijn zwangerschapsactiviteit ;) : zwangerschapszwemmen/aquafit. Ben erg benieuwd. Leuk dat velen al bezig zijn met yoga of iets anders.

Kwaaltjes wisselen hier erg. Sommige dagen niks aan de hand, andere dagen van alles. Vooral bekken/rug/liezenpijn en kramp in voeten helaas.

Naam zijn wij nog niet over uit, we hebben nu 5 opties haha.
Ha dames,
Alles ok met jullie!? Het is zo stilletjes hier haha

Gisteren een box opgehaald bij kennissen en er nog wat andere spulletjes bij gekregen! Heel handig.

De sintsurprise bij schoonfamilie stond voor mij en vriend natuurlijk ook in het teken van ons kindje haha! Leuke en bruikbare dingen gekregen!

Volgende week wordt het kamertje en de wagen al geleverd! :cheer: We zijn er al wel uit dat we nog een kleurtje willen aanbrengen op de muur maar dan alleen een strook van 25cm zeg maar. Dus niet de hele muur. Verder leuk aankleden met evt muurstickers en leuke kleine canvassen/schilderijtjes.

Verder zijn vriend en ik beide aan het snotteren en voelen we ons niet helemaal fit maar doodziek zijn we nou ook weer niet.
Lichamelijk wordt het werken wel lastiger maar ik vind het nog lastig om daarin zelf de grens aan te geven of te bepalen want het gaat nog wel...!

Benieuwd hoe het met jullie allemaal gaat
Tralalalala
Ja eh, zeker stil. Hier ook echt doodziek geweest. Iedereen in een winterdipje? Ik wel hoor want ik kan niet zo goed tegen zulke donkere, koude en gure dagen. Ik begin steeds of alweer minder energie te krijgen. Met het huishouden of inspannen krijg ik last van harde buiken. Dat is echt niet prettig en ook niet met dit termijn. Op het werk gaat het wel ik zit de hele dag maar met name in de middag kan ik geen lekkere zithouding meer vinden.

Leuk krullenbol dat je aan de slag bent met de kamer. Ik heb ook al wat ideetjes en hoop in januari te beginnen en af te ronden. Ik wil ook wat verschillende lijstjes. Ik moet zeggen dat ik het wel lastig vind want ik heb hele strakke meubels maar ik vind het te kil om in die stijl verder te gaan. Dus ik hoop met wat gekleurde accessoires en lijsten en materialen tot iets moois te komen.

Eva wat fijn van je 20 weken echo trouwens ennuh 5 namen is een hoop. Wij blijven maar steken op die ene naam. Jammer genoeg is het niet meer echt een verrassing want deels is het uitgelekt en bij anderen staat het ook op het lijstje. waardoor ik dan opmerkingen krijg noem de baby gewoon xxx. Jammer ik vind het heel leuk dat mensen helemaal meegenieten maar ik had het wel leuk gevonden als er nog iets een verrassing is. Nou wat een frustratie. :!: Dat is er uit.
Per ongeluk versproken Jo? Fijn dat de echo goed was! Vind je de bewegingen nog steeds onprettig? Ik heb ook placenta voor, niet het idee dat ze dat tegen iedereen zeggen ;) Voel de baby nu wel elke dag. Vooral 's avonds, maar ook als ik overdag rustig een tijdje zit. Vind het vooral gezellig :) Als ik lepeltje lepeltje met buik tegen vriend aan lig in bed gaat de baby ook altijd druk doen. Zo schattig vind ik dat.

Fijn dat het bij jullie ook goed was Eva! Een koningskoppel :) Leuk! Hoe is het zwemmen? Ik zit daar ook aan te denken, gewoon baantjes trekken. Zwembad hier vlakbij heeft twee dagen per week extra warm water.

Leuk Krullenbol! Weer en stap verder :) Al een kleur gekozen? Las in andere topic ook dat het lastig is voor je grenzen aan te geven. Snap ik wel, omdat je met cliënten werkt en volgens mij ook in een tak waar eigenlijk teveel werkdruk is. Maar zou echt zo'n route met veel mensen moeten douchen niet doen. Je kunt dat altijd ook verdedigen met dat je, als je nu over je grens gaat, straks helemaal niets meer kan. Hoeveel uren werk jij? Ben je van plan met 36 of 34 weken eruit te gaan?

Hier gemerkt dat ik het aantal uren niet meer trek. Minder uren is geen optie, omdat ik dan sowieso de stage niet haal. Lastig dus. Zowel mentaal (moe/ spanning/ piekeren) en lichamelijk (bekken/ rug/ hoofdpijn) klachten. Nu een week thuis en merk direct verbetering.

Had je griep Jo? Wat is een harde buik nou precies. Gewoon dat je buik helemaal hard is? Heb ik ook wel, probeer het dan los te masseren. Geen idee of dat kan haha.

Morgen verloskundige, altijd wel leuk vind ik, even kletsen over de zwangerschap :)
Hi ladies,

Sorry, ben erg druk geweest de afgelopen wkn. Wel meegelezen maar geen rust om te reageren.

Ik weet ook niet meer wanneer ik voor het laatst iets heb geplaatst. Wellicht heb ik dit al eerder verteld maar ben te lui om terug te zoeken Haha.

Mijn vriend heeft 5 wkn geleden zijn voet gebroken op zijn werk en zit dus sindsdien thuis. Na 2 wkn (zware wkn voor mij omdat hij echt niets kon alleen op de bank zitten), begon hij wat mobieler te worden. Helaas bij de röntgen bij 3 wkn te horen gekregen dat de breuk niet heelde en hij toch pinnen in zijn voet moest. Dit is dus afgelopen week gebeurd, we zijn dus weer terug bij af.
Hij mag 6 wkn absoluut niet op zijn voet staan waarna de revalidatie begint. Onze Thailand vakantie vervalt hiermee dan ook en denken nu om een week a 2 weken Miami te doen en dan nog een week in Nederland. Het is niet anders.

Het is wel gezellig samen thuis maar merk vooral de laatste 2 wkn dat alles voor mij wat zwaarder begint te worden. Moet nu alle boodschappen zelf doen maar ook zelf tillen (hier kan je geen boodschappen doen met de auto, wonen midden in een wereldstad en alles gaat lopend). Lastige is, groente haal je bij de groenteboer, vlees bij de slager etc etc. Dus niet even naar de Ah en klaar. Huishouden, glas water (door die stomme krukken kan hij niet eens zelf iets uit de keuken halen). Heb dus ook af en toe last van harde buiken.

Gelukkig goede 21 wkn echo gehad en alles is helemaal perfect met onze kleine man. Helaas geen enkele goede foto aangezien menr niet stil wilde liggen. Hij had echt moeite om de metingen te doen. Mijn buik begint nu pas (22 wkn echt te groeien) heb blijkbaar een kleine buik want iedereen ia hier in het ziekenhuis verbaasd over mijn termijn.

Heb de placenta achter ;). En dat dacht ik al. Ik zie mijn hele buik alle kanten op gaan als hij aan het bewegen is en heb af en toe echt een klein kontje in mijn handen. Hij beweegt veeeel! Heb er al leuke filmpjes van. Het soms ook een beetje pijn hij kan echt gemeen trappen, hebben jullie dat ook?

Vervelend dat jullie allemaal wat grieperig zijn maar niet zo gek denk ik met de kou. Hier is de zomer echt begonnen en is het warm (30 graden en soms meer).
Ben normaal dol op de zon maar trek het nu wat minder goed. Blijf nu ook echt tussen 11-16 uit de zon.
Wat vervelend dat meerdere ziek zijn! Ik ben eerder echt ziek geweest, maar heb nu gelukkig nergens last van.

Eva, fijn dat de echo helemaal goed was!

Krullenbol, leuk om steeds meer spulletjes te verzamelen voor de baby! Wij hebben vorige week een kinderwagen gekocht (tweede handschoenen). De andere grote dingen wachten nog even tot de kerstvakantie denk ik.

Jo, wat vervelend dat je veel last hebt van de winter, en dat je ook steeds harde buiken hebt. Daar heb ik gelukkig weinig ik last van.
Hoe komt het dat jullie naam belend is geworden? Ik kan me voorstellen dat je dat jammer vindt.

Saga, wat lastig dat je het werk eigenlijk niet goed meer trekt, maar dat minder werken erg moeilijk kan. Fijn dat je thuis wel weer opknapt! Blijf je dan nu thuis, of ga je weer aan het werk als je je echt beter voelt? Neem vooral je eigen advies aan Krullenbol ter harte en let goed op jezelf!
Een harde buik voelt alsof je buik/baarmoeder keihard is van binnen. Ik heb er gelukkig niet veel last van, alleen als ik heel actief ben geweest (tegen wind fietsen ofzo), of nodig moet plassen.

PKT, gefeliciteerd met de goede echo! Wat vervelend dat je vriend zijn voet gebroken heeft, en dat hij ook nog eens geopereerd moest worden! Zeker als dan alle dingen op jou neerkomen. En ontzettend jammer dat jullie vakantie nu niet door kan gaan!
In het meenemen van dingen: wij hebben eerder wel gewerkt met een tasje om de nek of een klein rugtasje om met krukken toch nog wat mee te kunnen nemen. En dan een flesje water en een thermosbeker thee enzo. Veel dingen kunnen niet op die manier, maar het scheelt misschien toch weer wat lopen voor jou.

Hier gaat eigenlijk alles z'n gangetje. Mijn buik groeit behoorlijk de laatst weken, ik krijg er nu dagelijks opmerkingen over. Niet vervelend hoor, maar het valt wel op.
Werken gaat nog goed. Ik heb het wel druk, maar lichamelijk is het prima te doen. Ik voel me bijna bezwaard als ik alle verhalen lees, maar ik heb eigenlijk nauwelijks last van dingen. Alleen af en toe last van maagzuur, maar dat is voor nu prima te handelen.
Ik heb op werk afspraken gemaakt over mijn verlofdatum. Daarom heb ik mijn overige werkweken geteld: nog 9!! :-o Hier moet ik maar niet te veel over nadenken, daar schiet ik anders wel een beetje van in de stress.

Dit weekend gaan we samen nog een weekendje naar Londen. Heel veel zin in!
:hello: :hello:

Gewoon even een zwaai omdat ik jullie mis. Ik word geleefd door mijn leven, in positieve zin. Hopelijk is alles goed met jullie! Ik lees straks eens bij...

:smooch:
Leuk allemaal updates! :) Fijn dat het bij iedereen goed gaat, ondanks meerdere zieken, maar dat is niet gek in de winter! Het is ook koud en naar weer.. wel zwaarder om ziek én zwanger te zijn! Beterschap ladies! Ik probeer deze dagen weer extra op te letten dat ik gezond eet en genoeg vitaminen binnen krijg enzo, want het raakte een beetje op de achtergrond door al dat gesnoep rond sinterklaas o_o :biggrin:

@Mugh :hello: zwaai terug!

@PKT, oh balen voor je vriend en voor jou! Dat is wel pittig, zeker zwaar soms, vergeet jezelf niet! Superleuk dat je een filmpje hebt gemaakt van je bewegende buik! Ik probeerde dat laatst ook maar als ik dan aan het filmen ben doet ze 't niet haha :proud:

Baby gaat bij mij ook zeker soms flink tekeer! Laatst voelde het echt alsof ze zich helemaal omdraaide of kopje duikelde (maar weet niet of dat nog kan, heb even niet zo'n goed beeld hoe groot ze nu is en hoeveel ruimte ze daar heeft) en zo voel je telkens van alles, zo gek al die bewegingen IN je :hihi: erg leuk, zo had ze volgens mij de hik laatst en je beseft je wel elke dag dat ze er echt is :heart:

@Maisnon, ik krijg ook steeds meer opmerkingen idd over m'n buik. Zo van; oh je gaat het nu wel echt zien he. Soms ben ik trots en blij, doe ik een mooi jurkje aan en ben ik blij met deze buik (nu nog geen toeter of zwaar bv). Maar soms denk ik; ja duh ben al over de helft, wat dacht je dan :wtf: :rofl: ben inmiddels zelf wel helemaal gewend aan de buik (had even nodig)

Ik heb ook weinig last van dingen (*even afkloppen), voel me goed en fit. Het enige is dat ik m'n energie moet verdelen, dus na een werkdag gewoon thuis niet veel meer doen. Op vrije dagen keuzes maken ipv én naar de stad én naar een vriendin én nog van alles in huis doen. Maar dat gaat me op zich wel prima af, pas me aan. Ja harde buiken dat vroeg ik me ook af, is dat die spanning zeg maar die je voelt op je buik? Die voel ik af en toe ook idd!

Gek Maisnon dat je nog maar 9 weken hoeft idd! Vind het ook raar idee, ik zou nog 11w moeten, maar moet het nog afstemmen. Vind het nu wel snel gaan, dec vliegt voorbij en dan nog geen 2 maanden meer! Het is nog steeds superdruk op werk, nog 2 weekjes volhouden en dan wordt het minder gelukkig. Want die drukte ga ik (zwanger of niet, maar nu helemaal) niet nog 3 maanden trekken..

Wij hebben vorige week een ledikant en kinderwagen gekocht via Marktplaats, beiden heel netjes en mooi, dus blij mee! Ook naar Babypark geweest, fijne winkel met echt alles (duizelt je dan wel een beetje maar ook weer efficient shoppen). Dus het lijstje schiet wel op eigenlijk, voelt fijn er regelmatig mee bezig te zijn.

Voor welke kleuren kiezen jullie in de kinderkamer? Wij gaan voor de basis wit, mint en grijs en dan met gele accenten. Word er heel blij van! :sun:
@babykamer: wit (meubels en muren), grijs en waarschijnlijk groen (dat zachte maar ook geen mint). Verder twijfel ik nog met zilver of juist dat brons achtige (kleine accessoires) om het iets warms te geven. Lastig hoor om tot een mooi geheel te komen.

@buik: ik bedenk mij nu dat ik hem nog helemaal niet heb opgemeten. Hahah ik ben benieuwd. Andere vinden het nog best meevallen maar ik vind hem behoorlijk groot maar wel schattig. Gelukkig is de spanning van mijn borsten de laatste tijd af.

@Harde buiken: dat is inderdaad het gevoel dat de buik helemaal hard wordt. Het trekt dan helemaal samen en meestal ook wel weer weg maar ik vind het best eng.

@Maisnon: hoe was Londen? Ik hoop sneeuwvrij dat is anders wel erg lastig bewegen daar.

@werken: ik ben aan het tellen geslagen en ik moet nog 11 weken inclusief deze. Het kan mij niet snel genoeg voorbij gaan hoor.

@PKT; wat balen van je man en dat jij er nu even alleen voor staat. Maar beter nu dan later in je zwangerschap, alhoewel dit soort dingen nooit uitkomen. Vwb het weer ik zou zo met je willen ruilen. Ik weet niet wat erger is. Maar meestal is warmte minder draaglijk dan koud. Ik heb het niet zo snel warm. Mij zie je onder de 25 graden niet met zomer kleding lopen.

@Saga: nee niet versproken maar 1 persoon in vertrouwen genomen en die nam ook weer iemand in 'vertrouwen' nou ja je kent het wel. Ondertussen is het nog een geheim maar iedereen weet het al haha.

Oh ja ik merk wel duidelijk tijdens de zwangerschap dat ik veranderd ben heel heel heel chagrijnig ben. Ik snauw alles en iedereen af en ik heb altijd gelijk. Het is niet zo erg dat ik een hele scene schop maar het staat er niet ver vanaf. Dat is echt niets voor mij want ik ben best aardig. Ik hoop dat dit snel verdwijnt ook al neem ik mij voor om het te veranderen maar het lukt niet.

Euhm het is een beetje een rommelig berichtje geworden. Jammer genoeg ben ik weer verkouden of eigenlijk nooit beter geworden. Ik doe in het weekend eigenlijk al helemaal niets maar dit helpt niet..
PKT; wat vervelend zeg, zowel voor je vriend als jou! Kan me voorstellen dat het erg vermoeiend is als je naar allerlei verschillende winkels moet voor de boodschappen. Kan je bij jullie geen rolstoel huren of lenen? Ik heb zelf eens een tijdje zo gezeten na een operatie en in rolstoel kon ik heen en weer naar de keuken om drinken te pakken etc., omdat mijn vriend gewoon werkte overdag. Ik heb de placenta voor, dus pijn doet het niet als de baby druk is. Maar voel en zie het wel steeds vaker, sowieso elke dag, en vriendlief ook. Echt genieten :)

Ik heb besloten te stoppen met stage, omdat minder uren geen optie is vanuit de opleiding. Nu alles aan het afronden en regelzaken. Ga wel wat andere dingen oppakken, zodat ik me niet te erg ga vervelen. Te fit om niks te doen, niet fit genoeg om dagen van 8 uur te maken.

Wat heerlijk Maisnon, weekendje weg! Hopelijk is het (lucht)verkeer weer goed tegen het weekend! En fijn dat je niet veel kwaaltjes hebt toch! Ga je er zes weken van tevoren uit?

Hoi Mugh! Fijn dat het goed gaat :)

Baby kan als het goed is nog prima draaien Traveler :) Kan zelfs op het laatst nog, hoewel dan een stuk moeizamer. Laatste keer met hartje luisteren hoorden we echt hoe de baby langszwom, hartslag was hard, zacht en weer hard zeg maar. Ik vind die grote babywinkels juist verschrikkelijk haha, houd sowieso niet van shoppen. Koop her en der wat bij kleine eco-winkeltjes, maar heb zowat alle grote dingen (tweedehands) gekregen van familie en vrienden. Fijn dat jullie wagen en ledikant ook binnen hebben! Wij gaan niet verven op de slaapkamer, muren zijn heel onregelmatig (oud huis) en te grote investering voor de tijd dat we hier nog wonen vinden we.

Ach wat vervelend Jo, zowel van dat die persoon ook iemand in vertrouwen nam als dat je je niet fit voelt. Ik ben ook sneller chagrijnig, kan met name minder goed tegen veranderingen of dat dingen niet gaan zoals ik het in mijn hoofd gepland heb. Nu ik wat meer rust heb, doordat ik thuis zit, gaat dat wel weer wat beter. Denk je dat het bij jou ook kan zijn dat je eigenlijk het aantal uren werken bv niet meer goed trekt? :hug:

Wij gaan een lang weekend naar een waddeneiland. Erg veel zin in :)
Tabel even bijgewerkt en de meisjeskleur wat donkerder gemaakt, hoop dat jullie t ok vinden! Groetjes, Saga
Jo, wat vervelend zeg dat iets wat je in vertrouwen vertelt hebt niet bij die persoon blijft!
Ik ben ook wel wat anders dan normaal. Heb normaal een heel stabiel humeur, en dat is nu wel iets minder. Nog steeds niets ernstigs, maar voor mensen die mij goed kennen valt het toch wel op. Kan ook wat moeilijker mijn irritaties binnen/voor me houden.

Mugh, fijn dat alles ok is! :hello: terug!

Saga, fijn dat je je nu wel weer beter voelt nu je gestopt bent met stage en je de werkdruk nu wat meer onder controle hebt!

Babykamer: zachtgele muren. Meubels moeten we nog kopen, maar worden waarschijnlijk wit. Ik denk dat er grijze accenten komen, maar daar zijn we nog niet helemaal over uit. Ik heb tussen kerst en nieuwjaar een week vrij en dan ga ik me er eens wat meer mee bezig houden.

Saga, een weekend op de wadden klinkt heel goed! Wanneer gaan jullie?
Londen was heerlijk! Eerste dagen mooi weer, daarna regen. Geen sneeuw. Jammer van de foto's ;-), maar wel een stuk beter te doen dan met denk ik. Stedentrip was nog heel goed te doen, lijf hield het gelukkig prima vol om.een paar dagen door een grote stad te sjouwen. Terugreis gister gaf wel wat gedoe. We waren met de trein, wat prima ging tot we in Den-haag waren. Vanaf toen werd het drama en hebben we het laatste stuk met de taxi gedaan. Maar goed, we zijn thuisgekomen en ik heb weer heerlijk in m'n eigen bed geslapen!
Ach je weekend was natuurlijk al! Ik ben nu al in de war met de dagen haha. Fijn dat het mooi was en dat je in je eigen bed kon slapen!
@Saga moeilijk maar een goede keuze lijkt me als het te zwaar is om te stoppen met je stage. Kun je er zelf ook vrede mee hebben?

@PKT Oh wat balen en vervelend zeg voor je vriend en ook voor jou!!! Er zijn al best wat goede tips gegeven las ik maar toch is het behelpen in deze situatie voor jullie.

Hier vanmorgen weer centering bijeenkomst gehad. Bloeddruk goed, gewicht 3,5 kilo erbij (dat is nu ook het totaal aan wat ik ben aangekomen ivm het eerdere afvallen en vorige keer weer op startgewicht zijn) maar toen kwam het...
Bij het voelen van de baarmoeder door verloskundige vond ze mn buik toch wel hard gegroeid en nu moet ik dus gaan testen op zwangerschapsdiabetes in het ziekenhuis... :cry: Komt echt best wel rauw op mn dak gevallen... :cry:
En ik weet dat er ook niks aan de hand kan zijn maar ik ben een piekeraar en vind het heel moeilijk geen negatieve gedachtes te krijgen (het is mijn schuld, wat als, hoe verder, wat doe ik mn kindje aan enz)

Pffffff...
Tralalalala
Dank jullie wel dames voor de tips.
Hebben paar keer geprobeerd met rugzak maar moet dan alsnog helpen met rugzak omdoen Haha dus kan dan net zo goed zelf lopen. Ach nog iets meer als 4 wkn en dan mag hij hopelijk weer langzaam aan zijn voet belasten.

Daarna heb ik legitiem de rest van de zwangerschap vrij af voor lopen naar de keuken etc.

Krullenbol, geen paniek! Wees blij dat ze het gaan testen zo snel. Er komen hele gezonde kindjes ter wereld hoor van vrouwen met zwangerschapsdiabetes. Het hoeft ook niets te betekenen. In het geval dat je het hebt (dat is nog niet eens zeker) gaan ze vaak eerst met voeding proberen te reguleren. Als dat niet lukt pas met insuline. Het is alleen maar beter voor de baby als ze er zo snel mogelijk achterkomen. Hier doen ze preventief de test tussen 20-24 wkn. Heb hem vorige week gehad en krijg deze week de uitslag.
Ze nemen bloed af (nuchtere maag), dan krijg je 2 hele vieze glucose drankjes (puur suikerwater) die je in 1x moet opdrinken. Dan 2 uur wachten (niet lopen niet eten en drinken) en dan weer bloed afnemen. Dat is het.

En 3,5 kg is niets natuurlijk dat je bent aangekomen. Aangezien je eerst was afgevallen kan het ook heel goed zijn dat je lichaam gewoon een groeispurt heeft gemaakt en extra reserves heeft opgeslagen.
Ik was bij 20 wkn 7,5 kg aangekomen (wellicht nog meer nu want sta niet meer op de weegschaal alleen bij de gynacoloog) Haha.
Ik zou met name balen dat je die vieze drankjes moet drinken ;) Maak je niet teveel zorgen.. heeft ze wel gekeken ook naar hoe breed je baarmoeder is enzo? Mijne is ook 'te' hoog, maar vrij smal. Daarnaast zit mijn navel relatief laag, waardoor baarmoeder hoger lijkt. Ik hoor vaker dat er alleen naar hoogte gekeken wordt en niet naar breedte, waardoor je al vrij snel een suikertest moet. Nogmaals, zou me niet teveel zorgen maken, maar is makkelijk gezegd natuurlijk. Wanneer kan je testen? Hopelijk snel! Dan ben je van je zorgen af.

Hebben jullie ook al lekkende borsten? Ik heb droge huid bij borsten en smeerde in met olie, komt er weer vocht uit... Nu sinds een week ofzo af en toe. Heb maar vast wasbare zoogcompressen besteld. Ik zit nu op 5.5 kg. Kwam aan begin juist veel aan en nu bijna niet. Verschilt dus enorm per persoon. En ja, ik heb vrede met stoppen. Met name opgelucht dat ik een keuze heb gemaakt.
*meelezer breekt in*
@ krullen-bol: ik woon in een land waar de richtlijn is dat álle zwangeren boven de 25 jaar getest worden op zwangerschapsdiabetes met zo'n suikerdrankje. Dat is dus sowieso al een gigantisch deel van alle zwangeren. Waar ik mee wil zeggen: maak je geen zorgen! Blijkbaar hebben ze geen goede criteria voor die selectie en kan het bij iedereen ontstaan. (Hier overigens ook een baarmoeder die "groot" is, maar vooral naar boven groeit.). Het zegt allemaal niets. En voor zover ik weet is zwangerschapsdiabetes niet iets wat je zelf veroorzaakt (door levensstijl).
Hi meiden,

Zo even geleden dat ik wat had laten weten, werd een beetje opgeslokt door het gewone leven. Maar ik heb alles meegelezen! Dit wordt een flink verhaal, sorry ;)

Met mij gaat het goed! Morgen alweer 25 weken zwanger. Het gaat zo hard ineens. En het idee dat de baby nu al levensvatbaar is, ook zo bijzonder. Ik merk ook echt dat ik me aan de baby hecht. Ik voel haar meerdere keren per dag natuurlijk, steeds sterker. Pijn doet het niet. Soms ligt ze ineens op mijn blaas. Dan moet ik ineens plassen! Als ik haar wat probeer te verplaatsen is het weer weg.

’s Avonds als we gaan slapen gaat mijn vriend altijd even ‘op bezoek’. Hij masseert mijn buik en legt daarna zijn hand ergens neer, daar komt ze dan als een speer op af en is ze heel actief. Super leuk! En laatste kreeg ie een schop in zijn rug toen we lepeltje lepeltje lagen, haha. Ik sliep en had niks door! Hebben jullie ook dat je nog verliefder op je man bent geworden (geen idee dat het kon)? Het is zo iets bijzonders om samen te beleven.

Lichamelijk gaat het oke. Ik ben nu heel verkouden en dat komt extra hard aan merk ik. Normaal ga ik nog wel eens door met werken etc. maar ligt nu echt veel te slapen en op de bank. Gelukkig is iedereen heel lief en begripvol. Zal na het weekend hopelijk wel over zijn.

Ik heb wel wat bekkenklachten. Loop bij een bekkenfysio en heb oefeningen en tips over hoe je loopt, ligt, zit, staat etc. Ik ga in overleg met de bedrijfsarts en mijn leidinggevende wel wat aanpassingen doen. Iets meer thuiswerken en misschien wat minder uurtjes. Anders ga ik het niet volhouden, die buik wordt alleen maar zwaarder! Ik doe zwangerfit en yoga, dus op die manier blijf ik wat in beweging en leer ik alvast wat over ademhaling en bevalling.

Verlof: ik probeer door te werken tot 36 weken (begint maart), dat is nog 11 weken vanaf nu, maar als het niet gaat i.v.m. bekken ga ik er met 34 weken uit (half feb). Mijn vervanger wordt nu geregeld, heel gek. Ik heb wel zoiets hm, moet nu iemand anders mijn werk gaan doen?? haha. Zal vanzelf wennen en straks ben ik aan het aftellen waarschijnlijk.

Verder voel ik me over het algemeen prima! Genoeg energie, geen gekke klachten verder gelukkig. Buik groeit lekker door. Nog geen lekkende borsten. Ik smeer buik & borsten wel heel veel in. Anders krijg ik jeuk. En ik hoop dat het wat helpt tegen de striae…

We zijn lekker bezig met de voorbereidingen. Kamertje, box, autostoeltje en wagen besteld. We gaan de kamer niet verven, die heeft een soort grijsbruine kleur en er ligt een mooie houten vloer in. De meubeltjes zijn wit op een soort sixties pootjes. Ik heb nu een stoel op ’t oog voor voeden en een leuk kleed. Ik denk dat er wel wat oudroze accessoires in komen.

We hebben ook veel leuke cadeaus gehad, met Sinterklaas! Echt heel lief dat onze baby al echt meetelt op die manier.

Wij hebben ook een naam! Ineens waren we er uit. Nog een tijdje genomen om aan te wennen maar ik denk wel dat dit hem wordt. Heel fijn! Wij gaan voor twee namen omdat mijn vriend een hele doorsnee naam heeft. Twee voorletters hebben is dan wel heel praktisch. Mijn nichtje is net bevallen van een meisje. Gelukkig heeft zij andere namen!

Traveler echt rustig aan doen hoor. Zwangerschap is gewoon serious business. Ik ben ook helemaal buiten adem na een trap lopen. Dat schijnt er allemaal bij te horen! Enne een zijslaapkussen (zo’n rechte dus) is echt een aanrader! Daarmee hangt je buik niet zo als je op je zij ligt. En tussen je benen door doen is ook heel goed voor je bekken. Dus ja een aanrader Maisnon!

Krullenbol doe maar rustig aan! En probeer inderdaad niet te veel te stressen. Ze zijn er op tijd bij en je kunt prima gezonde baby krijgen met zwangerschapsdiabetes.

Jo fijn dat de 20 weken echo goed was! Wat een mijlpaal weer he! Wel heel naar dat je zoveel harde buiken hebt. Zou het bespreken met je VK. En sowieso proberen het een tandje rustiger aan te doen. Ongemerkt ben je een topprestatie aan het leveren! Wel heel jammer dat jullie naam al uitgelekt is. Dit houden wij wel geheim maar ik ben als de dood dat ik me verspreek!

EvaViva wat fijn ook een goede echo! En ook een meisje, wat leuk als je al een jongen hebt!

Saga ik weet niet of gewoon baantjes trekken heel goed is voor je bekken. Ik begreep laatst van de docent van zwangerfit van niet. Er was een andere cursiste die er flink last door had gekregen. Dus dat zou ik even uitzoeken als ik jou was! En wat jammer dat je moet stoppen met stage. Wel goed om voor jezelf te kiezen. Je baby is prio 1! Veel plezier dit weekend op de wadden!

PKT wat balen van je man!! En van je vakantie. Echt balen dat ie jou nu niet zo goed kan ondersteunen. Hopelijk gaat het snel beter.

Maisnon leuk Londen! Wij wilden ook nog wel weg maar met mijn bekkenklachten en veel moeten kunnen afwisselen weet ik niet of we dat nog gaan doen. En dat is ook wel prima. Ben echt een huismus aan het worden haha.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven