Vagina na bevalling.

16-10-2016 21:11 104 berichten
Lieve dames,

Ik heb een schaamteloos vraagje.

Is je geboortekanaal echt uitgelubberd na je bevalling of schiet het wel weer terug in model?
Bij mij echt niet hoor. Is helemaal goed gekomen! Zelfs wat strakker door de hechtingen na knip. Perineum is daardoor wel megastug geworden. Maar geen last van
Kan alleen voor mijn geboortekanaal spreken: ja, die is weer terug in vooroorlogse toestand. De buitenste regionen duurde iets langer maar na zes maanden was dat ook weer terug in oude toestand.
Alle reacties Link kopieren
Hier terug in model, ook niks meer te zien van totaalruptuur. En ze woog maar 1700gr,
Alsof je een banaan de gang in gooit
Hier vrijwel geen verschil. Boel was binnen no-time weer op orde. Had me ook op verandering voorbereid, maar valt reuze mee.

Man is het met me eens.
Wat stel je je nou voor bij een uitgelubberde vagina? Elastiekje waar de rek uit is? Wat dan ergens tussen je benen bungelt?
Before you assume, there is this thing called asking.
Heel okee weer. Tweede was ook een eitje, maar zelfs die totaal ruptuur van de eerste is goed bijgetrokken.
Hier net als voorheen

Nu mijn buik nog
Het ziet er wel iets anders uit bij mij. De buitenkant dan, niet heel mooi gehecht.

Van binnen voelt het weer even strak als voorheen.
Hier een baby van 5 kilo, totaal ruptuur en mijn vagina is weer helemaal als voor de baby.quote:taxi87 schreef op 16 oktober 2016 @ 21:17:

Hier net als voorheen

Nu mijn buik nog De buik is idd een heel ander verhaal
Tenminste, dat is wat ik de buurvrouw heb horen zeggen.
Ja, maar ik had dan ook mazzel met geen scheurtjes of knippen.
Lieve dames, ik ben blij dat jullie mijn vraag serieus nemen. Ik ben heel bang en benieuwd wat ervan overblijft. Ik kan het me zo moeilijk voorstellen dat alles weer in model komt als er eenmaal een kind uit gekomen is.
God, gewoon. Het is zoals het is.

Ik weet het niet eens precies meer.

Geen klachten in ieder geval.
quote:aquamarijne schreef op 16 oktober 2016 @ 21:16:

Wat stel je je nou voor bij een uitgelubberde vagina? Elastiekje waar de rek uit is? Wat dan ergens tussen je benen bungelt?Uitgelubberde elastiek tussen je benen, niet kunnen zitten op een barkruk vanwege teveel ruimte ( dat stomme grapje maar als je zwanger bent niet geheel wenselijk om te horen) of gewoon wat meer ruimte. Alle gradaties dus eigenlijk.
quote:GateKeeper schreef op 16 oktober 2016 @ 21:14:

Alsof je een banaan de gang in gooit
quote:Sophiever schreef op 16 oktober 2016 @ 21:21:

Lieve dames, ik ben blij dat jullie mijn vraag serieus nemen. Ik ben heel bang en benieuwd wat ervan overblijft. Ik kan het me zo moeilijk voorstellen dat alles weer in model komt als er eenmaal een kind uit gekomen is.Echt zelden dat ik hoor dat iemand echt diverse operaties nodig heeft om de boel te fixen.
Van binnen voelt het na 3 4,5 kilo kinderen wat minder strak,,,, nou ja, dat mag toch? En over mijn buikje praat ik niet.... en over die van mijn ouder wordende man ook niet!
Bij mij helaas niet meer de oude. Ik heb door subtotaalruptuur, vaginaruptuur, labiaruptuur en cervixruptuur, bijna volledig van zowel voor als achter uitgescheurd, een soort labiareconstructie gekregen. De buitenkant is zeker mooier geworden, maar ik ben erg strak gehecht, niet prettig. De vaginaopening ging eerst over in het perineum zoals gebruikelijk maar nu is het zo strak dichtgemaakt dat er deels een afsluiting is. Dit wordt waarschijnlijk nog hersteld maar ik moet er even niet aan denken. Seks is daardoor ook lastig.
Ik ben niet goed gehecht. En eerlijk gezegd had ik meteen al twijfels toen ik de eerste keer met de spiegel eea inspecteerde.

Ik heb er nu nog wel spijt van dat ik niet meteen assertiever was en vragen heb gesteld aan de verloskundige. Dus dat is wel mijn tip: meteen zeggen als je twijfelt!
quote:Sophiever schreef op 16 oktober 2016 @ 21:22:

[...]

Uitgelubberde elastiek tussen je benen, niet kunnen zitten op een barkruk vanwege teveel ruimte ( dat stomme grapje maar als je zwanger bent niet geheel wenselijk om te horen) of gewoon wat meer ruimte. Alle gradaties dus eigenlijk.Je vaginawand bestaat uit spieren. Die veren allemaal weer terug als de baby eruit is.
Bij mijn eerste gingen mijn hechtingen ontsteken en knapten stuk. Daar kwamen ze pas na drie dagen achter (ik dacht dat de pijn erbij hoorde), dus het ziet er toch wel wat gehavend uit. Het is wel gewoon nog strak, ik heb geen last van uitvallende minitampons.
quote:lionlily schreef op 16 oktober 2016 @ 21:25:

Bij mij helaas niet meer de oude. Ik heb door subtotaalruptuur, vaginaruptuur, labiaruptuur en cervixruptuur, bijna volledig van zowel voor als achter uitgescheurd, een soort labiareconstructie gekregen. De buitenkant is zeker mooier geworden, maar ik ben erg strak gehecht, niet prettig. De vaginaopening ging eerst over in het perineum zoals gebruikelijk maar nu is het zo strak dichtgemaakt dat er deels een afsluiting is. Dit wordt waarschijnlijk nog hersteld maar ik moet er even niet aan denken. Seks is daardoor ook lastig.Wat naar
Hier is alles na 4 kinderen gewoon als vanouds, gelukkig
quote:taxi87 schreef op 16 oktober 2016 @ 21:17:

Hier net als voorheen

Nu mijn buik nog

Dit!

Met mijn vagina alles als voorheen, maar buik en borsten zijn helaas wel blijvend gehavend. Sja, tis niet anders.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven