Veel harde buiken

13-02-2017 10:52 8 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Ik zit ff met een vraagje.. Ben nu bijna 24 weken zwanger maar ik heb vanaf 16 weken al regelmatig harde buiken. Vanaf vorige week op advies van de verloskunige begonnen met halve dagen werken, dit helpt wel iets maar toch heb ik ze nog erg veel. Ik denk dat ik op een rustige dag wel aan de 20 kom. Nu vanochtend de verloskunige weer gebeld maar volgens haar is het helemaal niet erg zolang ze geen pijn doen.

Opzich fijn natuurlijk maar het stelt me helemaal niet gerust en maak me echt zorgen dat ik nu al zoveel harde buiken heb. Hebben jullie hier ervaringen mee??
wat doe je, op je vrije middagen?

neem je dan wel echt rust?
Ja, ik had ook al vroeg harde buiken bij beide kinderen.

Bij mijn eerste zwangerschap kwam dat ook door vele blaasontstekingen.

Ik had een gevoelige baarmoeder kennelijk was het verhaal.

Ik ging ook bij de laatste zwangerschap naar eem bekkenfysiotherapeute, en dat hielp ook voor de harde buiken.

Dus vaker de lift nemen, rustiger lopen, niet te veel tillen en bukken. Op de juiste manier je banden aanspannen als ik ging staan.

Het heeft hier verder geen effect gehad op de datum van bevalling. Tweede kwam spontaan na 39 weken.
Oja, ik hoefde niet minder te werken trouwens van de verloskundige of gyneacoloog. Door andere redenen wel minder gaan werken en dat maakte nauwelijks verschil. Ook als ik rust nam had ik ze veelvuldig.

Soms hoort het erbij.... helaas
Vervelend, maar ook hier vertelde de verloskundige dat harde buiken geen reden tot onrust zijn, zolang ze geen pijn doen en je geen bloedverlies hebt.

Zoals hierboven al gezegd, neem ook echt rust, en vraag eens na wat zo'n bekkenbodemfysio eventueel kan betekenen.
happiness = reality - expectations
Ik had op een gegeven moment de hele dag zo'n beetje een harde buik. Twintig vind ik dus niet zoveel eigenlijk. Bij mij werd het pas minder toen ik tijdens mijn verlof ècht heel veel minder ging doen.
quote:SallySpectra schreef op 13 februari 2017 @ 11:31:

Ik had op een gegeven moment de hele dag zo'n beetje een harde buik. Twintig vind ik dus niet zoveel eigenlijk. Bij mij werd het pas minder toen ik tijdens mijn verlof ècht heel veel minder ging doen.Hier hetzelfde, het gewoon non stop harde buiken in 2 zwangerschappen ( bij de derde geen enkele harde buik) en pas toen ik echt niks ging doen werd het beter. Zelfs als ik even bukte om iets op te rapen of naar de wc liep had ik al harde buiken.
Thanks voor jullie reacties. Stelt me wel weer iets gerust..

Op vrije middagen hou ik me echt wel rustig. Series kijken op de bank en verder doe ik echt niks bijzonders. Maar dan alsnog telkens harde buiken..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven