Veel zorgen.
donderdag 7 februari 2019 om 10:46
Hoi! Ik maak me momenteel echt ontzettend veel zorgen...vanochtend ben ik bij de gynaecoloog geweest i.v.m verdenking polyhydramnion (te veel vruchtwater). Dit is 10,2 cm dus echt te veel. Ik ben verwezen voor een uitgebreide echo in een academisch ziekenhuis. Nu 28 weken zwanger.
Zwangerschapsdiabetes en slokdarmproblematiek bij het kindje is uitgesloten...
Ik maak me echt veel zorgen dat er straks iets echt mis is. Ik hoor graag ervaringen van mensen die dit ook hebben of gehad hebben.
Zwangerschapsdiabetes en slokdarmproblematiek bij het kindje is uitgesloten...
Ik maak me echt veel zorgen dat er straks iets echt mis is. Ik hoor graag ervaringen van mensen die dit ook hebben of gehad hebben.
donderdag 7 februari 2019 om 10:49
Ik had bij eerste zwangerschap ook veel vruchtwater, ook uitgebreid extra aanvullende echo's. Is helemaal goedgekomen. Makkelijke bevalling, kindje was wel aan de grote kant, maar is nu gezellige gezonde peuter.
Komt goed.
Edit: oh ik lees dat je ook veel harde buiken hebt. Had ik ook in mijn eerste zwangerschap. Is een rotgevoel, enige dat helpt is niet te veel belasten. Bij mij heeft het niet tot vroeggeboorte geleid. (Zoon kwam spontaan bij 38 wkn)
Komt goed.
Edit: oh ik lees dat je ook veel harde buiken hebt. Had ik ook in mijn eerste zwangerschap. Is een rotgevoel, enige dat helpt is niet te veel belasten. Bij mij heeft het niet tot vroeggeboorte geleid. (Zoon kwam spontaan bij 38 wkn)
De Wet van Wuiles: hoe langer de OP, hoe kleiner de kans op een duurzame relatie.
donderdag 7 februari 2019 om 10:52
Had je ook zoveel cm? Ik lees idd overal dat te veel vruchtwater voor vroeggeboorte kan zorgen etc. En er veel problematieken kunnen zijn waardoor dit komt...EvyBlissy schreef: ↑07-02-2019 10:49Ik had bij eerste zwangerschap ook veel vruchtwater, ook uitgebreid extra aanvullende echo's. Is helemaal goedgekomen. Makkelijke bevalling, kindje was wel aan de grote kant, maar is nu gezellige gezonde peuter.
Komt goed.
Wel geruststellend dat bij jou alles goed was!
donderdag 7 februari 2019 om 10:57
Weet ik echt niet meer eerlijk gezegd (was 2015!)
Wat ik wel weet, en dat merk ik ook veel om me heen, dat er ontzettend veel gemeten word tijdens de zwangerschappen. En daarna weer extra metingen want beentje te lang, buikje te klein hoofdje te spits; weet ik wat allemaal, en dat dit leidt tot veel onzekerheid bij de zwangeren. En dat het eigenlijk bijna altijd gewoon helemaal goed komt.
De Wet van Wuiles: hoe langer de OP, hoe kleiner de kans op een duurzame relatie.
donderdag 7 februari 2019 om 11:50
Dit. Ik ken zóveel mensen bij wie wel iets aan de hand was (inclusief ikzelf), maar uiteindelijk kwamen al die baby’s kerngezond ter wereld. Probeer je dus echt niet druk te maken.EvyBlissy schreef: ↑07-02-2019 10:57Weet ik echt niet meer eerlijk gezegd (was 2015!)
Wat ik wel weet, en dat merk ik ook veel om me heen, dat er ontzettend veel gemeten word tijdens de zwangerschappen. En daarna weer extra metingen want beentje te lang, buikje te klein hoofdje te spits; weet ik wat allemaal, en dat dit leidt tot veel onzekerheid bij de zwangeren. En dat het eigenlijk bijna altijd gewoon helemaal goed komt.
donderdag 7 februari 2019 om 13:10
Bij mij kwamen ze erachter dat ik teveel vruchtwater had toen ik in het ziekenhuis kwam om ingeleid te worden. Ik was inmiddels 42 weken.
De verloskundige heeft dit eerder nooit aangegeven/gezien. Had verder een probleemloze zwangerschap. Dochter was wel een negenponder, maar kerngezond en nu alweer 3 jaar.
Het hoeft dus geen problemen te geven.
vrijdag 8 februari 2019 om 13:32
vrijdag 8 februari 2019 om 18:33
Vandaag in een academisch ziekenhuis geweest voor een aanvullende echo. Met het kindje was alles goed, geen afwijkingen. Maar zelf al een verkorte baarmoedermond.
In rust veel harde buiken en voel vaginaal ook echt samentrekkingen. Ze hebben een of ander testje gedaan om te kijken of de bevalling binnen een week op gang komt, dit is gelukkig goed. Nu weer thuis.
In rust veel harde buiken en voel vaginaal ook echt samentrekkingen. Ze hebben een of ander testje gedaan om te kijken of de bevalling binnen een week op gang komt, dit is gelukkig goed. Nu weer thuis.