Vloeien na bevalling.

04-10-2016 15:08 51 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hey allemaal !

Ik heb misschien wat rare vraagjes en misschien willen jullie je ervaring delen met mij?

Ik ben op dit moment 38+ weken zwanger en de bevalling zal niet lang meer op zich laten wachten. Nu zie ik niet echt op tegen de bevalling maar meer het vloeien erna..

Ik was altijd zeer hevig aan het menstrueren, en die 7 dagen vond ik altijd al een hel.. Zo vies vind ik het ook :(

Ik lees overal dat je gemiddeld 6 weken bloed.. Is dit ook echt vloeien te vergelijken met je menstruatie en de daarbij behorende krampen? Kan het ook zijn dat het bloeden al met 3 weken over is? En dat kraamverband.. Hoelang is dat gemiddeld nodig..

Ik heb hier tot voor kort helemaal niet bij stil gestaan eigenlijk en ook nog niet aan de gyn kunnen vragen. Hoe was het in ieder geval bij jullie?

Alvast bedankt !
Nothing worth having ever comes easy
Hier was het na ongeveer een week al over. Het was helemaal niet zo hevig als ik had gedacht en ik had ook geen krampen.
Rawr! It means 'I love you' in dinosaur.
Ik ben precies vandaag 6 weken geleden bevallen. Na 2 weken was het vloeien over. En alleen 1e 2 dagen was het wat erg en gebruikte ik kraamverband. Daarna gewoon wat licht bloedverlies. Kon t bij wijze doen met een inlegkruisje. En nu deze week voor t eerst weer ongesteld na bevalling. En daar zou ik mij als ik jou was drukker om maken dan t vloeien na de bevalling.

zo ernstig ongesteld als nu ben ik nog nooit geweest, mijn hemeltje lief wat een bloed en veel en alsof ik leegloop.
Ik weet niet meer hoe lang ik gevloeid heb, maar zeker wel een aantal weken. Het was ook echt VEEL, maar wel zonder krampen.
"I'm gonna see if you know the words to this song. If you don't you better ask somebody!"
Hier alleen gevloeid op de dagen dat ik was bevallen en de volgende dag was er niets meer aan de hand.
Dat vloeien is erger dan je je kunt voorstellen. Ik had dat echt niet verwacht en raakte er behoorlijk van in paniek. Gelukkig was er een verpleegkundige bij die me verzekerde dat het een normale hoeveelheid was. De eerste dagen heb je dus twee van die enorme krasmverbanden tegelijk nodig. Na een week voldoet normaal nachtmaandverband. Ik heb beide keren de volledige zes weken gevloeid, de tweede keer nog wel langer (maar dan is het natuurlijk nog maar weinig).
Ik was 1 week flink aan het vloeien en de tweede week al veel minder en kon ik het met gewoon maansverandering af. Derde week was het over en de 5e week was ik weer normaal ongesteld.

'Normaal' ben ik ook hevig ongesteld. Maar denk niet dat dat van invloed is op hoe je kraamweek gaat hoor. Tja het is vervelend, maar het wordt echt wel snel minder. Gewoon zorgen dat je goed ondergoed in huis hebt zodat die dingen blijven zitten. En lekker veel douchen
Ten eerste: het vloeien na de bevalling heet lochia. Dit heeft een aantal stadia, dit staat ook in je kraamverslag. Ik vond het stiekem wel interessant, toen ik er wat over gelezen had.

Ik heb ongeveer 2 weken gevloeid en nee dat was in niets zoals een normale menstruatie. Sorry . Ik had geen stolsels want ik had een operatie gehad waarbij de baarmoeder handmatig is leeggehaald en daardoor had ik een hele nette wond met weinig bloed na die operatie. Toch was heel veel bloed en omdat ik me, vanwege die operatie en eerder bloedverlies niet goed kon wassen, vond ik het wel een vieze bende ja. Hèel vervelend.

Ik ben nog erg lang doorgegaan met vloeien, maar na een tijdje is het geen bloed meer maar gele lochia. Ook viezigheid maar wel iets minder opvallend.

Bevallen is nu eenmaal niet het schoonste wat je gaat doen in je leven.
De eerste dagen heel heftig gevloeid, twee kraamverbanden nodig tegelijkertijd. Na een paar dagen meer normale menstruatie en dat wordt steeds minder.
Houd rekening met bizarre stolsels.
Ik kreeg een spoedkeizersnede, heb daarna nog vijf dagen gevloeid: was echt minor vergeleken met m'n normale menstruatie. Ook geen kraamverband hoeven gebruiken. Ik had wel nog vijf dagen na-weeën. Gevolg van het feit dat de bevalling wel was begonnen (22 uur weeën) maar niet afgemaakt, en dat was behoorlijk pijnlijk.

Maar veel erger was die eerste normale menstruatie: na precies vier weken was het al bal, ook al gaf ik borstvoeding. Veel ernstiger dan ik voor m'n zwangerschap gewend was en ik bloedde altijd al heftig.
Toevallig ben ik vorige week maandag bevallen, ik had alleen de eerste 2 dagen heel veel bloedverlies met (grote) stolsels, nu nog steeds wel bloedverlies, maar hoef nog maar 2x per dag en 1 x per nacht m'n kraamverband te verwisselen..
Ik vond t vloeien een ramp. Ben drie maanden geleden bevallen had twee pakjes kraakverband in huis nou heb er denk wel tien bijgehaald. En heren boxers om ze in te doen. Drie weken echt wel heftig gevloeid met stolsels erin. Er mochten stolsels zo groot als een vuist uitkomen was mij verteld. Nou ik heb 1 keer een hele grote gehad. Daarna nam t vloeien af en toen kwam t ineens na een week niets terug weer 12 dagen maar minder. Volgens de vk kwam t nog van de bevalling en geen ongesteldheid. Na twaalf weken ben ik gestopt met kolven (BV lukte van begin af aan niet) en werd ik ongesteld. Nou dat was idd ook super heftig grote tampons in en maansverband en binnen een uur lekte ik al door de tampon heen. Bah
where ever you go, go with your heart
quote:lionlily schreef op 04 oktober 2016 @ 15:15:

Ten eerste: het vloeien na de bevalling heet loggia. Dit heeft een aantal stadia, dit staat ook in je kraamverslag. Ik vond het stiekem wel interessant, toen ik er wat over gelezen had.

Ik heb ongeveer 2 weken gevloeid en nee dat was in niets zoals een normale menstruatie. Sorry . Ik had geen stolsels want ik had een operatie gehad waarbij de baarmoeder handmatig is leeggehaald en daardoor had ik een hele nette wond met weinig bloed na die operatie. Toch was heel veel bloed en omdat ik me, vanwege die operatie en eerder bloedverlies niet goed kon wassen, vond ik het wel een vieze bende ja. Hèel vervelend.

Ik ben nog erg lang doorgegaan met vloeien, maar na een tijdje is het geen bloed meer maar gele loggia. Ook viezigheid maar wel iets minder opvallend.

Bevallen is nu eenmaal niet het schoonste wat je gaat doen in je leven.

Dat wist ik ook niet hoor! Niemand heeft ooit aan me gevraagd of ik nog had ... hoe heet dat dan in werkwoordvorm?

Voor TO: Ik had niet zo lang zo'n kraamverband nodig, maar wel lang nog een maandverband. En dat met een keizersnede, waarbij ze juist zeggen dat het minder dan 6 weken zou duren. Bij mij duurde het wel zo'n 6 weken. Op het einde niet zo veel, maar ik had het toch liever ook niet in mijn ondergoed.

Maar als je meer tegen het vloeien op ziet dan tegen de bevalling, dan vind je het vloeien wel héél erg he?
Oja erger vind ik die klote naweeën (had een keizersnede)

Eerste 2dagen idd ook 2 kraamverbanden op elkaar.. Hopelijk valt t bij jou mee!
quote:Marie87 schreef op 04 oktober 2016 @ 15:18:

[...]

Dat wist ik ook niet hoor! Niemand heeft ooit aan me gevraagd of ik nog had ... hoe heet dat dan in werkwoordvorm?

Voor TO: Ik had niet zo lang zo'n kraamverband nodig, maar wel lang nog een maandverband. En dat met een keizersnede, waarbij ze juist zeggen dat het minder dan 6 weken zou duren. Bij mij duurde het wel zo'n 6 weken. Op het einde niet zo veel, maar ik had het toch liever ook niet in mijn ondergoed.

Maar als je meer tegen het vloeien op ziet dan tegen de bevalling, dan vind je het vloeien wel héél erg he?

Of je lochia-de?!

Ik had het trouwens gewijzigd: het is lochia, haha, stom hè. Maar ik wist het dus ook niet maar ik vond het beter te handelen toen ik er iets over wist.
Er is dus geen peil op te trekken stolsels echt zo groot als een vuist ?! zou me rot schrikken!
Ik heb niet veel maar wel lang gevloeid. Ging vooral vaak douchen en op de wc spoelen.

Tip: gebruik géén gewoon dun maandverband als het vloeien is verminderd. Dat gaat echt broeien.

Koop de gewone dikke Kotex of een ander katoenen maandverband.
Bij de eerste wel 6 weken gevloeid inclusief stolsels en bij de tweede was ik met bijna een week al klaar met vloeien dacht ik. Tot ik een zware tas optilde en het van voor af aan begon inclusief stolsels.

Reken er dus op dat je sowieso 6 weken vloeit, dan kan het alleen maar meevallen als het minder is en reken op stolsels zo groot als gehaktballen. Dat doet geen pijn wanneer je die verliest, maar voelt erg vies en vreemd. Het vloeien zelf doet heen pijn, maar de naweeën waarmee je baarmoeder terug gaat naar de oorspronkelijke staat is wel wat pijnlijk.

Het leukste wordt nog het douchen wanneer je nog lekker vloeit en de stuwing ook begonnen is. Dat is net een spelletje twister met kraamverband, handdoek en zoogcompressen.

Al met al viel het me enorm mee. Het hoort erbij.
Gisteren paniek gezaaid, vandaag staat het al een meter hoog
Week of 6 hier, met na drie week een enorme hoeveelheid. Alsof het als plas uit me kwam.

Scheen ook niet standaard te zijn, maar kan gebeuren als er een stolsel losraakt.

Ik vond t allemaal maar een nare bedoening, en inderdaad, gewoon aan de kotex oid.
quote:Marie87 schreef op 04 oktober 2016 @ 15:18:

[...]

Ik kijk denk ik heel neutraal tegen de bevalling aan Het zal hooguit 48 uur duren ga ik van uit, ik beval medisch dus dat voelt veilig.

Dat bloeden erna lijkt me gewoon zo vies en ongemakkelijk En als dat dan weken aanhoud.. Ja daar zie ik een beetje tegen op. Misschien moet ik maar net zo neutraal tegen dat bloeden aankijken.. Wat is 6 weken op een mensen leven
Bij allebei stopte het vloeien al in de kraamweek. De eerste 2 dagen kraamverband en daarna gewone inlegkruisjes.

Mijn menstruaties zijn wel heftig, maar het vloeien was bij mij zo over. Tijdens de bevallingen heb ik ook minimaal bloed verlies gehad misschien heeft dat er ook iets mee te maken maar dat weet ik niet.

Ook hele snelle bevallingen. Ik weet niet of die factoren meespelen.
quote:Sue-Heck schreef op 04 oktober 2016 @ 15:25:

Bij de eerste wel 6 weken gevloeid inclusief stolsels en bij de tweede was ik met bijna een week al klaar met vloeien dacht ik. Tot ik een zware tas optilde en het van voor af aan begon inclusief stolsels.

Reken er dus op dat je sowieso 6 weken vloeit, dan kan het alleen maar meevallen als het minder is en reken op stolsels zo groot als gehaktballen. Dat doet geen pijn wanneer je die verliest, maar voelt erg vies en vreemd. Het vloeien zelf doet heen pijn, maar de naweeën waarmee je baarmoeder terug gaat naar de oorspronkelijke staat is wel wat pijnlijk.

Het leukste wordt nog het douchen wanneer je nog lekker vloeit en de stuwing ook begonnen is. Dat is net een spelletje twister met kraamverband, handdoek en zoogcompressen.

Al met al viel het me enorm mee. Het hoort erbij.Haha, ja, dát! Ik droogde me eigenlijk altijd af terwijl ik op het toilet zat. En ik plakte dan twee papiertjes op de tepels, gewoon schoon toiletpapier. En dan vloeide ik in het toilet, lekte in het papier en kon ik rustig afdrogen. Bh in de buurt en zoogcompressen en dan na het afdrogen eerst bh aan en zoogcompressen erin. Dan bovenkleding aan. Dan onderbroek over de enkels, even met een papiertje of een vochtige doek langs het kruis, kotex in mijn onderbroek en optrekken die handel.
quote:christinayang schreef op 04 oktober 2016 @ 15:14:

Ik was 1 week flink aan het vloeien en de tweede week al veel minder en kon ik het met gewoon maansverandering af. Derde week was het over en de 5e week was ik weer normaal ongesteld.

'Normaal' ben ik ook hevig ongesteld. Maar denk niet dat dat van invloed is op hoe je kraamweek gaat hoor. Tja het is vervelend, maar het wordt echt wel snel minder. Gewoon zorgen dat je goed ondergoed in huis hebt zodat die dingen blijven zitten. En lekker veel douchen

Niks wat een maansverandering niet oplost

Moest erom grinniken.
Ik was altijd heel hevig ongesteld.

Maar vloeien heb ik max 2 dagen heftig gedaan. En daarna nog een dag of 5 alsof het laatste dag ongesteldheid is.

Dat kan dus ook!

En ja het is vies enzo. Maar op dat moment was ik er totaal niet mee bezig.

Genoeg andere dingen aan je hoofd:)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven