Vloeien na bevalling.

04-10-2016 15:08 51 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hey allemaal !

Ik heb misschien wat rare vraagjes en misschien willen jullie je ervaring delen met mij?

Ik ben op dit moment 38+ weken zwanger en de bevalling zal niet lang meer op zich laten wachten. Nu zie ik niet echt op tegen de bevalling maar meer het vloeien erna..

Ik was altijd zeer hevig aan het menstrueren, en die 7 dagen vond ik altijd al een hel.. Zo vies vind ik het ook :(

Ik lees overal dat je gemiddeld 6 weken bloed.. Is dit ook echt vloeien te vergelijken met je menstruatie en de daarbij behorende krampen? Kan het ook zijn dat het bloeden al met 3 weken over is? En dat kraamverband.. Hoelang is dat gemiddeld nodig..

Ik heb hier tot voor kort helemaal niet bij stil gestaan eigenlijk en ook nog niet aan de gyn kunnen vragen. Hoe was het in ieder geval bij jullie?

Alvast bedankt !
Nothing worth having ever comes easy
Alle reacties Link kopieren
Ik zag van te voren ook vreselijk op tegen het vloeien. En ik heb uiteindelijk 7 weken gevloeid en week 8 was ik weer ongesteld. En weetje, het was helemaal niet zo erg.

Het maandverband dat je gebruikt (allergoedkoopste van de Etos voor 80 cent per pak ofzo) is heel anders dan dat spul dat ik me herinnerde van toen ik 14 was en zo vreselijk broeit. Het is veel dikker, maar ook zachter en broeit minder. Eerste 3 weken dat gebruikt en daarna nog een paar weken inlegkruisjes.

In de kraamweek ben je zo druk met je baby, je eigen herstel, niet slapen, visite, trots zijn op je baby. Dat vloeien hou je je helemaal niet mee bezig. Wel goede tip hier boven van die handdoeken enzo. Leg een hele stapel oude handdoeken klaar, want na elke keer douchen had ik een nieuwe handdoek nodig. en ik ging 8x per dag onder de douche om te plassen. De wasmachine draaide overuren!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven