Vriend heeft toekomst angst

31-07-2018 12:53 21 berichten
Hoi allemaal,

Topic zegt t al.. vriend heeft ineens baby angst. Hij is 33 ik 29 en zitten nu in de eerste ronde.. en gisteravond lukte het ineens niet meer.. dus ik vroeg wat is er, dat hij t toch wel spannend vond allemaal. Blijkbaar heeft hij t idee dat hij "nu" moet presteren. Terwijl het juist niet anders is dan normaal. Ook is hij bang dat we dadelijk geen leuke dingen meer doen en op reis gaan, en alles om de baby draait.

We hebben t er al heel lang over en willen beide graag kinderen.

Hebben jullie dit ook meegemaakt met je partner, enig idee hoe ik hem wat "moed" in kan praten. :hihi:
Alle reacties Link kopieren
het lijkt erop dat je vriend in de gaten heeft gekregen dat seks meer doelen heeft dan alleen maar 'voor de leuk' en ook nog echt consequenties kan hebben.

Ik zou er gewoon geen druk op zetten, gewoon rustig aan, uiteindelijk went hij wel aan het idee en lukt het wel weer. Ik zou het gewoon niet te groot maken.

Vergelijk het met beleggen, op het moment dat je het met nep geld doet is het alleen maar spannend en leuk, op het moment dat je een flink echt bedrag gaat gebruiken is het toch wel even slikken. Dat betekent niet dat je niet weet waar je mee bezig bent, en ook niet dat je het niet wil, het betekent alleen dat je even een drempeltje over moet.
Je moet hem geen moed in willen praten. Hij moet het zelf ook echt willen, een baby. Het zal alles anders maken. Jullie hele leven zal anders worden en de persoon die je voor de baby was, die zal transformeren tot een nieuw persoon (zo heb ik het iig wel ervaren). Voor mijn gevoel ben ik nu een beter persoon, volwassener (en ik was al 38 toen ik zwanger werd) en met zo'n grote verantwoordelijkheid naar m'n kind toe.
Misschien toch nog even wachten, mooie reizen maken samen. Leg een mooie basis met veel herinneringen. Want de eerste tijd zal alles om jullie kind draaien. Onnoemmelijk mooi, maar bij tijden ook ontzettend zwaar.
De toekomst is nou eenmaal en altijd onbestemd. Geen mens weet wat die zal brengen.
We should have each other with cream.
wtf is een eerste ronde?
fout begrepen.
Ook mannen wordt jarenlang ingepeperd (als het goed is) om altijd te zorgen dat je de vrouw in kwestie niet moet bezwangeren en daarvoor voorbehoedsmiddelen moet gebruiken.
Nu gaat het opeens helemaal anders, juist met het doel om een kindje te maken.

Geef hem even de tijd om aan dat idee te wennen. Ik voelde me, toen we voor het echt gingen, ook heel verkeerd bezig zijn, juist omdat ik altijd mezelf heb behoed voor een zwangerschap. Je hoofd moet dat even rechtbreien.

Komt helemaal goed hoor :)
Lucifer2018 schreef:
31-07-2018 13:15
wtf is een eerste ronde?
Eerste cyclus van de vrouw waarbij je zonder anticonceptie seks hebt om zwanger te raken. Volgende cyclus is “tweede ronde”, ect.
die angst is natuurlijk wel terecht, want een (verre) reis en spontane dingen zullen er idd voorlopig niet in zitten. Dat is wel iets waar je bewust voor kiest en niet moet denken "ach met baby kan het ook" want kleine kans dat dat er in zit. Daarnaast kan je nooit echt voorbereid zijn op een baby dus is het een avontuur dat je samen aan moet gaan.
Zijn angsten zijn terecht natuurlijk, want er zullen minder (verre/avontuurlijke) reizen mogelijk zijn als je met 'n baby zit. Het is nog niet te laat voor hem om terug te krabbelen en het nog 'n paar jaar uit te stellen.
Weet je zeker dat hij het even graag wil als jij?
caretaker wijzigde dit bericht op 31-07-2018 14:03
Reden: Typefout
2.04% gewijzigd
Everything will be okay in the end. If it's not okay, it's not the end.
Bedankt voor jullie reacties!
Zoals @Florence en@ doreia aangeven: ik denk dat jullie het goed verwoord hebben.

We hebben het er al lang over en willen het beide graag(hij zegt ook vaak, oh wat leuk straks met de kids dit of dat doen..). We hebben ook al veel gereisd en onze verbouwing is in november klaar. We zijn al 7 jaar samen(en niet super jong meer). Hij vind keuzes maken of "de knoop doorhakken" altijd al moeilijk.
Het is natuurlijk een hele stap en ik vind het zelf natuurlijk ook spannend! Maar inderdaad, ben je er ooit klaar voor?

Ik heb hem ook gevraagd of hij het wel echt wil, maar dat was het niet zei hij. We liepen gisteren toevallig over de kraamafdeling en hij zei dat hij toen wel ff dacht "slik" hier kunnen wij over 9 maanden ook zijn.
Dan komt het helemaal goed. De eerste ronde is gewoon even spannend. Ook voor mannen :)
het is een spannende periode en dat zal het ook tijdens de zwangerschap zijn. Ik ben 25 weken zwanger van ons eerste kindje, het heeft 1,5 jaar geduurd voor het zover was. Hoe gewenst ze ook is, het is nog steeds heel spannend. Met name vriend vind het nogsteeds heel eng dat ze er straks echt is. je groeit ernaar toe samen, als jullie het beide graag willen komt het echt wel goed! Het is iets nieuws, alle nieuwe dingen zijn spannend.
Wat zo fijn is aan baby's is dat de babytijd voorbij vliegt, voor je het weet heeft jullie kind zijn of haar eigen backpackie.
We should have each other with cream.
Zit jij met tijdsklokken en thermometers op bed zo van: hij moet er nu in!?
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Dat komt wel heel algemeen voor. Je kan de baby niet meer terugstoppen.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Er staat feitelijk dat jij angst hebt omdat je vriend een toekomst heeft hoor.
Een inschattingsfout kan heel snel fataal zijn bij wat wij doen
Zelf geen ervaring met man die twijfelt, maar ik hoor ook weleens van vriendinnen wiens vriend het spannend vindt maar het wel wil, en die hebben het opgelost door er gewoon niet per se de hele tijd over te praten, maar gewoon 'te doen'. Misschien een tip.
heartsxdaggers schreef:
31-07-2018 20:22
Zelf geen ervaring met man die twijfelt, maar ik hoor ook weleens van vriendinnen wiens vriend het spannend vindt maar het wel wil, en die hebben het opgelost door er gewoon niet per se de hele tijd over te praten, maar gewoon 'te doen'. Misschien een tip.
Precies. Toen ik stopte met de anticonceptie dachten we ook wel eens "oh oh..". Nu we 3 maanden (onsuccesvol) verder zijn neemt het "oh oh" gevoel steeds meer af. We zien wel wat er gebeurt. In het begin heb je echt nog het gevoel dat je een keuze maakt door voor kinderen te gaan. Als het niet in 1 keer lukt wordt het niet echt een keuze meer en moet je het gewoon laten gebeuren. Wij zijn er amper meer mee bezig en er is zeker geen angst of stress.
@viva amber, nee hoor Haha.. ik vertel niet eens wanneer mijn eisprong is omdat ik anders denk dat hij daar druk door voelt.

@hearts Mss is het een goed idee het er gewoon een tijdje even niet over te hebben.. hij zegt het idd gewoon wel echt graag te willen maar het erg spannend vindt

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven