Vroeggeboorte door uterus bicornis en bloedingen

07-05-2018 12:55 15 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Ik ben afgelopen februari mijn zoontje verloren met 18 weken zwangerschap.. dit kwam omdat ik veel last had van bloedingen waardoor mijn vliezen zijn gebroken met 16 weken. Ik lees veel verhalen over andere vrouwen met een afwijkende baarmoeder maar eigenlijk nooit met de bloedingen erbij. De gyneacoloog zegt dat deze veroorzaakt werden in de andere baarmoeder holte maar waarom en of het nog een keer gebeurt weten ze niet.. daarom hoop ik hier andere vrouwen te vinden die hier meer info over hebben!
:hug:
Laat in de herfst blaadjes in de tuin gewoon liggen of veeg ze op een hoop: goed voor insecten, vogels, eekhoorns en egels.
Ik heb geen afwijkende baarmoeder, maar wel hetzelfde als jij meegemaakt. Wekenlang extreem bloedverlies met uiteindelijk een ziekenhuisopname, meerdere bloedtransfusies en een bevalling bij een kleine 19 weken tot gevolg. Weten ze zeker dat je uterus bicornis ermee te maken heeft?

Veel sterkte! :hug:
Nee ze weten niet waar het mee te maken heeft.. alleen dat de bloedingen uit de ene holte kwam en de zwangerschap zat in de andere.. weten ze bij jou wat de oorzaak was van de bloedingen?

Ben heel erg bang dat dit bij een volgende zwangerschap weer gebeurt heb jij daar al ervaringen mee?
1993 schreef:
07-05-2018 13:40
Nee ze weten niet waar het mee te maken heeft.. alleen dat de bloedingen uit de ene holte kwam en de zwangerschap zat in de andere.. weten ze bij jou wat de oorzaak was van de bloedingen?

Ben heel erg bang dat dit bij een volgende zwangerschap weer gebeurt heb jij daar al ervaringen mee?
Ze weten het bij mij niet 100% zeker. Ze gaan uit van een aanlegfout van de placenta = dikke pech. Ze geven me 95% kans dat het de volgende keer goed gaat. Helaas nog geen ervaring mee (zwanger worden gaat bij mij niet zo makkelijk). Zit nu weer in de medische molen. Maar ik herken je angst hoor. Ben ook doodsbang dat het nog een keer gebeurt...
Hier ook een zwangerschap met veel extreme bloedingen, transfusies etc. Geen afwijkende baarmoeder overigens. Bloedingen vanaf week 16, met 30 weken weeën erbij (wss ten gevolgd van de bloedingen) en uiteindelijk bevallen met 33weken. Nog steeds vroeggeboorte maar een hele ‘nette’ termijn en de kleine man is blakend gezond nu.
Niet 1 op 1 te vergelijken met jouw verhaal maar misschien heb je er wat aan :hug:
Everything will be okay in the end. If it's not okay, it's not the end.
DaisyLiz: Dat is dan helemaal vervelend als je er wel weer klaar voor bent.. ik zal voor je duimen! Wij mogen het van de gynaecoloog vanaf deze maand weer gaan proberen (heb eerst een onderzoek gehad waar niet veel is uitgekomen..) dus ik ben heel erg benieuwd!

Caretaker: Wat fijn om te horen dat het ondanks de bloedingen ook goed kan gaan! Bij mij begonnen de bloedingen al met 9 weken tot het eind(18weken).. ik vraag me af of het eventueel door mijn spiraal zou kunnen komen.. die heb ik 5 jaar gehad en ben daarna meteen zwanger geworden zonder een menstruatie tussendoor.. ik ben heel erg benieuwd en probeer positief te blijven! Maar de spanning zal jammer genoeg wel blijven.. dankjulliewel voor de reacties xxx
1993 schreef:
07-05-2018 12:55
Hallo allemaal,

Ik ben afgelopen februari mijn zoontje verloren met 18 weken zwangerschap.. dit kwam omdat ik veel last had van bloedingen waardoor mijn vliezen zijn gebroken met 16 weken. Ik lees veel verhalen over andere vrouwen met een afwijkende baarmoeder maar eigenlijk nooit met de bloedingen erbij. De gyneacoloog zegt dat deze veroorzaakt werden in de andere baarmoeder holte maar waarom en of het nog een keer gebeurt weten ze niet.. daarom hoop ik hier andere vrouwen te vinden die hier meer info over hebben!
Hoi!
Ik ben nieuw hier op het forum , dus weet niet of ik nu de reactie goed plaats...

Ik heb het zelfde gehad het lijkt wel mijn eigen verhaal maar dan is mijn zoontje geboren met 16 weken... ik ben 5 maanden later weer zwanger geraakt ...en heb weer bloedingen gekregen rond 7a8 weken met 10 weken weer controle hartje gestopt met 9 weken.
En ben nu weer zwanger voor de derde keer 6,2 weken ik ben zo bang dat t weer fout gaat. Tot nu toe geen bloedingen ik hoop dat t zo mag blijven...
sterkte
Wat erg :hug:

Op het forum heeft Doortjee hier eerder over geschreven, qua afwijkende vorm baarmoeder, zij heeft inmiddels een zoontje. Wellicht kan je haar een pb sturen?

viewtopic.php?t=282729
Ruby1994 schreef:
15-05-2018 22:35
Hoi!
Ik ben nieuw hier op het forum , dus weet niet of ik nu de reactie goed plaats...

Ik heb het zelfde gehad het lijkt wel mijn eigen verhaal maar dan is mijn zoontje geboren met 16 weken... ik ben 5 maanden later weer zwanger geraakt ...en heb weer bloedingen gekregen rond 7a8 weken met 10 weken weer controle hartje gestopt met 9 weken.
En ben nu weer zwanger voor de derde keer 6,2 weken ik ben zo bang dat t weer fout gaat. Tot nu toe geen bloedingen ik hoop dat t zo mag blijven...
sterkte
Hoi Ruby!

Jeetje wat zenuwslopend hé?! Verschikkelijk als je elke keer weer zoveel verdriet moet verwerken:( wij zijn nu voor de eerste keer sinds 18 februari weer begonnen om zwanger te worden dus ik vind het ook super spannend! 1 juni testen..

Heeft de gynaecoloog iets gezegt over de oorzaak van de bloedingen? En heb je ook de afwijkende baarmoeder?

Ik hoop echt dat je heeeel veel geluk hebt deze zwangerschap!!❤

Groetjes Floor!
LauraRoar schreef:
15-05-2018 22:48
Wat erg :hug:

Op het forum heeft Doortjee hier eerder over geschreven, qua afwijkende vorm baarmoeder, zij heeft inmiddels een zoontje. Wellicht kan je haar een pb sturen?

viewtopic.php?t=282729
Dankjewel! Ik ga even kijken:)
1993 schreef:
25-05-2018 16:45
Hoi Ruby!

Jeetje wat zenuwslopend hé?! Verschikkelijk als je elke keer weer zoveel verdriet moet verwerken:( wij zijn nu voor de eerste keer sinds 18 februari weer begonnen om zwanger te worden dus ik vind het ook super spannend! 1 juni testen..

Heeft de gynaecoloog iets gezegt over de oorzaak van de bloedingen? En heb je ook de afwijkende baarmoeder?

Ik hoop echt dat je heeeel veel geluk hebt deze zwangerschap!!❤

Groetjes Floor!

Hoi ,

Wel een hele late reactie van mij maar had je berichtje niet ontvangen ...
Was benieuwd hoe het met je is....
Deze zwangerschap ging goed tot ik een infectie had opgelopen met 20 weken kreeg ik ontsluiting... mijn zoontje is 22 september geboren met 25.2 weken en is helaas een week later overleden als gevolg van de infectie.
Deze keer kwam het niet door mijn afwijkende baarmoeder maar gewoon echt domme pech .
De andere zwangerschappen konden ze de bloedingen niet verklaren.

Groetjes Ruby
Wat verschrikkelijk :hug: Weet niet zo goed wat ik aan troostende woorden zou kunnen zeggen, want pffff wat heftig. Heel veel sterkte voor jullie. Ik hoop dat je hele goeie begeleiding krijgt van artsen en andere hulpverleners om dit te verwerken.
LauraRoar schreef:
17-12-2018 07:00
Wat verschrikkelijk :hug: Weet niet zo goed wat ik aan troostende woorden zou kunnen zeggen, want pffff wat heftig. Heel veel sterkte voor jullie. Ik hoop dat je hele goeie begeleiding krijgt van artsen en andere hulpverleners om dit te verwerken.

Wat een lief berichtje !
Dankje wel en t moet allemaal goed komen ... mijn zoontje krijg ik er niet mee terug maar misschien wel een broertje of zusje !
Desalniettemin: wat verschrikkelijk dat je dit hebt moeten meemaken. En ik hoop hoop hoop dat je hierna een zorgeloze zwangerschap hebt, als je er weer aan toe bent

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven