Waar heb jij je geboortekaartjes besteld?

23-07-2021 22:51 65 berichten
De titel says it all ;-D. Ik zie door de bomen het bos niet meer én pingpong heen en weer tussen dure kaartjes die ik prachtig vind (dik, grof papier of velours.. foliedruk..) en wat simpelere kaartjes die ook best leuk zijn. Ik vind het zoveel geld voor iets wat men slechts even neerzet.. Wij kennen veel mensen, ik schat dat we 100-125 kaartjes nodig hebben.

Help :proud:?!


Hoe zag het kaartje er ongeveer uit?
Zelf ontworpen of standaard?
Was je tevreden? Heb je spijt?
Wat heb je betaald voor hoeveel kaartjes?
Hoe ver van tevoren lag het ontwerp klaar?
Ben je all out gegaan of heb je je ingehouden?
En natuurlijk: waar heb je ze besteld?

Alvast bedankt :rose:!
Alle reacties Link kopieren
Hier kaartjes besteld bij cottonbird. Net even andere kaartjes met mooie extra’s. Normaal wil ik daar niet aan maar deze keer bijpassende sluitstickers en envelop inleg meebesteld. Ook milestonekaarten genomen in de stijl van het geboortekaartje. Erg blij mee. Alles mooie kwaliteit en kregen meer geleverd dan initieel besteld voor hetzelfde geld
Alle reacties Link kopieren
Ik had een ontwerp klaar staan paar dagen voor de bevalling maar ze uiteindelijk pas laat verstuurd en naar select groepje mensen. Vond het anders een dure grap
Alle reacties Link kopieren
Wij hadden 50 kaartjes besteld bij geboortekaartjes.nl. Met envelop en in elkaar gezet (we hadden een kaartje waar een soort strikje omheen zat). Wij waren 175 euro kwijt. Dit was exclusief postzegels.
Alle reacties Link kopieren
K0koro schreef:
24-07-2021 08:57
Wauw dames, super bedankt voor alle tips! Echt heel fijn om jullie ervaringen te lezen.

Onze stijl is vooral rustig, klassiek... voor een meisje had ik het zo geweten qua vormgeving ;-D. Maar we krijgen een mooie knul!

Ik ga al jullie suggesties eens rustig bij langs. Ik ken zelf helaas geen grafisch vormgevers, maar dat is natuurlijk zo opgelost met Google.


Tot nu toe heeft niemand echt bedragen genoemd, is het normaal om met enveloppen voor +/- 125 kaarten, exclusief verzending, op €500 uit te komen?
Dat is dan dus €4 per kaart, ik vind het veel. Maar dat maakt niet uit, wat willen jullie? Ik denk dat wij €2,75 per kaart kwijt waren, plus dan nog de postzegels.

Misschien is ‘GEBOORTELABEL VINTAGE OOIEVAAR HARVEY’ van mooi ook wel wat? Of bedoel je meer iets als https://madeformoments.nl/geboortekaart ... elvet-look ?
Alle reacties Link kopieren
Made for moments waren wij
2,15 per kaart kwijt. Daar kwam 30 cent toeslag per kaart bij voor een soort parelmoer papier wat wij mooi vonden. Een van de duurdere opties. En toen 35 cent per envelop.

Aanvulling: We hadden een dubbel staand kaartje van 10×15 en dus volledig naar wens aangepast. Sluitstickers had ik van ali.
windgong12 wijzigde dit bericht op 24-07-2021 10:05
Reden: Aanvulling
24.19% gewijzigd
..
Alle reacties Link kopieren
Wij waren overigens exclusief postzegels 300 euro kwijt voor 55 kaartjes.
Dus wel aan de prijs maar wij vonden het het waard.

Dat was dus via www.geboortekaartjemetstrikje.nl
Alle reacties Link kopieren
Oh ja voor de kaartjes van 13x13 met folie en gekleurde envelop waren we voor 50 stuks 200 euro kwijt. De enveloppen waren 15 euro en de kaartjes 185 euro. Mijn vriend vond het te duur, maar je doet het maar 1x en we zijn heel blij met de kaartjes.
Alle reacties Link kopieren
Wij waren 166 euro kwijt voor 70 kaarten (13x13). De enveloppen waren 14,95 voor 100 enveloppen (14x14). Wel gewoon standaard witte enveloppen gekocht.
Alle reacties Link kopieren
Nog even gecheckt, wij zaten rond de 320 euro voor 125 kaarten (13x13, dubbel) met gekleurde enveloppen, zonder sluitstickers. Enveloppen werden al eerder geleverd, zodat ik die vast kon schrijven, zat bij de prijs in.
Dank dames, dit geeft wat meer perspectief. De prijzen kloppen wel dus. Misschien moeten we toch overwegen intiemer kaartjes te sturen. Het is niet dat het niet kan... maar €500 is gewoon zoveel geld. Maar ik wil idd wél een mooie kaart.

Dit vind ik idd heel leuk. Maar dan in het donkergroen (bestaat niet.... alles is sage) en met een wat simpeler lettertype.
Alle reacties Link kopieren
Het is veel geld, maar je achteraf weet je echt niet meer wat het heeft gekost is mijn ervaring. Ik moest net ook opzoeken wat we betaald hadden voor de kaartjes.
Ik zou eerder kiezen om minder mensen een kaart te sturen dan om niet de kaart te kiezen die jullie het allermooist vinden.
Alle reacties Link kopieren
K0koro schreef:
24-07-2021 12:41
Dank dames, dit geeft wat meer perspectief. De prijzen kloppen wel dus. Misschien moeten we toch overwegen intiemer kaartjes te sturen. Het is niet dat het niet kan... maar €500 is gewoon zoveel geld. Maar ik wil idd wél een mooie kaart.




Dit vind ik idd heel leuk. Maar dan in het donkergroen (bestaat niet.... alles is sage) en met een wat simpeler lettertype.
Lettertype kun je daar zelf aanpassen. Kleur misschien ook wel, en anders kun je dat aan hen vragen.
Alle reacties Link kopieren
K0koro schreef:
24-07-2021 12:41
Dank dames, dit geeft wat meer perspectief. De prijzen kloppen wel dus. Misschien moeten we toch overwegen intiemer kaartjes te sturen. Het is niet dat het niet kan... maar €500 is gewoon zoveel geld. Maar ik wil idd wél een mooie kaart.




Dit vind ik idd heel leuk. Maar dan in het donkergroen (bestaat niet.... alles is sage) en met een wat simpeler lettertype.
Als je zo’n relatief simpele kaart wil, zou ik een drukker bellen en vragen wat daar mogelijk is.
Alle reacties Link kopieren
K0koro schreef:
24-07-2021 08:57
Wauw dames, super bedankt voor alle tips! Echt heel fijn om jullie ervaringen te lezen.

Onze stijl is vooral rustig, klassiek... voor een meisje had ik het zo geweten qua vormgeving ;-D. Maar we krijgen een mooie knul!

Ik ga al jullie suggesties eens rustig bij langs. Ik ken zelf helaas geen grafisch vormgevers, maar dat is natuurlijk zo opgelost met Google.


Tot nu toe heeft niemand echt bedragen genoemd, is het normaal om met enveloppen voor +/- 125 kaarten, exclusief verzending, op €500 uit te komen?
To, stuur mij een pb. Ik kan je verder helpen. Natuurlijk geheel vrijblijvend.
500,- voor een standaard ontwerp vind ik heel duur. Ga naar een lokale drukker en vraag daar eens wat het kost.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb zelf geen kinderen maar zag op Instagram regelmatig deze kaartjes voorbij komen.

https://instagram.com/zo_joann?utm_medium=copy_link

Ik vind dit een mooie stijl maar geen idee van de kosten, zover had ik niet gekeken :-D

Wij hadden laatst op mijn werk 2 dezelde geboortekaartjes van collega's.
Van alle opties die er zijn, precies dezelde uitzoeken :-)
Alle reacties Link kopieren
Lilly1234 schreef:
24-07-2021 17:38
Ik heb zelf geen kinderen maar zag op Instagram regelmatig deze kaartjes voorbij komen.

https://instagram.com/zo_joann?utm_medium=copy_link

Ik vind dit een mooie stijl maar geen idee van de kosten, zover had ik niet gekeken :-D

Wij hadden laatst op mijn werk 2 dezelde geboortekaartjes van collega's.
Van alle opties die er zijn, precies dezelde uitzoeken :-)
Oh grappig, toevallig lag er vandaag een kaartje op de mat van deze maker!
Alle reacties Link kopieren
K0koro schreef:
24-07-2021 08:57
Wauw dames, super bedankt voor alle tips! Echt heel fijn om jullie ervaringen te lezen.

Onze stijl is vooral rustig, klassiek... voor een meisje had ik het zo geweten qua vormgeving ;-D. Maar we krijgen een mooie knul!

Ik ga al jullie suggesties eens rustig bij langs. Ik ken zelf helaas geen grafisch vormgevers, maar dat is natuurlijk zo opgelost met Google.


Tot nu toe heeft niemand echt bedragen genoemd, is het normaal om met enveloppen voor +/- 125 kaarten, exclusief verzending, op €500 uit te komen?
500 lijkt me echt absurd veel geld.
Ik zou eerder verwachten dat je rond de 1,50 of 2,- per kaart kwijt bent, dus dan zou je dubbel zoveel kwijt zijn.
Juist als je veel kaarten wil is het voordeliger om een ontwerp te laten maken, de grootste kosten zitten namelijk daar in. Het drukken is niet veel duurder voor 75 of 100 kaartjes.
Al die online kaartensites zou ik links laten liggen ala je veel kaarten wil, die zijn dan naar verhouding duur omdat je een vaste prijs per kaart betaalt.
Alle reacties Link kopieren
Uilennestje! Incl geboortebord voor op het raam. Onwijs blij mee en veel complimenten gehad op het kaartje :).
Voor 50 kaartjes waren we 200 euro kwijt, maar inclusief enveloppen, sluitstickers en adresstickers met de adressen er al op. Oh en er zat ook een vergroot kaartje bij, die wil ik inlijsten.
AnAppleADay schreef:
24-07-2021 17:56
500 lijkt me echt absurd veel geld.
Ik zou eerder verwachten dat je rond de 1,50 of 2,- per kaart kwijt bent, dus dan zou je dubbel zoveel kwijt zijn.
Het is aan de dure kant, maar met alleen een kaartje ben je er niet. Enveloppen en postzegels komen er ook bij
Alle reacties Link kopieren
Ellebowie schreef:
24-07-2021 19:37
Het is aan de dure kant, maar met alleen een kaartje ben je er niet. Enveloppen en postzegels komen er ook bij
Ik bedoelde 2,- inclusief envelop. Kokoro heeft het ook over exclusief verzending.
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben een grafisch vormgever in onze regio benaderd. ( https://www.studiovoltalent.nl/geboortekaartjes/ Zij heeft zowel het kaartje van onze oudste als jongste dochter gemaakt. Kaartje van oudste was de blauwdruk voor kaartje van de jongste, waardoor de kosten van ontwerpen minder hoog waren de tweede keer.

Beide keren 50 kaartjes besteld, inclusief verzendklaar maken ( dus vouwen, touwtje knopen, envelop + waszegel, exclusief postzegel) waren we 275,- kwijt en 225,- de tweede keer. 5,50 en 4,50 per kaartje exclusief verzenden.
Alle reacties Link kopieren
Ik houd ook van klassieke en rustige kaarten. Jaren geleden heb ik de geboortekaartjes besteld bij Tadaaz.
Het aantal kaartjes en de prijs weet ik niet goed meer. Misschien verdrongen ;-) maar waarschijnlijk viel het mee.
Goede kwaliteit en ook snel mijn proefdruk binnen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven