Wachten op miskraam

08-08-2018 11:24 178 berichten
Alle reacties Link kopieren
Na 6 mislukte iui's, werd ik bij de 2e icsi-poging zwanger bij de derde terugplaatsing. Voor het eerst in mijn leven na bijna vier jaar proberen had ik een positieve test in handen.
Bij 7 weken een echo op de fertiliteitspoli en zagen we een kloppend hartje. Afscheid van de fertiliteitspoli en naar de reguliere gyn. Helaas bleek afgelopen week bij de termijnecho dat het hartje bij 9 weken is gestopt.
Ondanks de terughoudendheid en onzekerheid die ik al had, is dit bericht heel hard binnengekomen bij mij en mijn man.
Ik heb cytotec meegekregen, maar ze adviseerden om eerst het natuurlijk verloop af te wachten.

En daar zit ik dan. Gisteren licht bloedverlies, dus ik hoopte dat het zou beginnen, maar het bloedverlies stopte vrij snel. Vanochtend hetzelfde.
Gisteren heb ik me ziek gemeld, nu zit ik op kantoor. Ik kan me niet concentreren. Heb hoofdpijn en voel me misselijk en niet lekker. En ik ben zoooo verdrietig. Nu moet ik weer opnieuw beginnen. Weer een punctie, weer die ellende.

En ja ik weet dat ik blij mag zijn dat ik nu weet dat ik wel zwanger kan worden. En ja ik mag nog 1 keer icsi doen, dus wat mopper ik. En ja het vruchtje was nog maar 9 weken, dat is heel anders dan als het veel ouder is. Maar toch voel ik me erg rot. En ook het niet weten wanneer ik het ga verliezen, vind ik erg moeilijk.

Wat ik wil met dit topic? Van me afschrijven. En misschien zijn er meer mensen die in hetzelfde schuitje zitten. Of heeft iemand tips om de wachtperiode tot de miskraam door te komen.
:hug: Pinguin...

Veel sterkte vandaag Zizo. Ik hoop dat de pillen hun werk doen.
@Zizo. heel veel sterkte vandaag! ik denk aan je. Wees lief voor jezelf en neem de pijnstilling in zodra je het ingebracht heb en na 4 uur weer pijnstilling. ga desnoods lekker naar bed.
Sterkte vandaag Zizo :hug:

Ook voor jou Pinguïn :hug:
Heel veel sterkte Zizo! En geef jezelf de ruimte, je mag verdrietig zijn! Zodra je een positieve test hebt, nestelt er een beeld in je hoofd en neem echt de tijd om daar afscheid van te nemen. Ook al is het een vroege miskraam, er was toch een kindje aan het groeien. En helemaal gezien het traject dat je al hebt afgelegd is dat zo oneerlijk!

Hier een missed abortion bij 8 weken (ontdekt bij 10 weken op een dinsdag).. Zodra mijn hoofd wist dat het niet meer goed zat, begon het op vrijdag te rommelen en op zondag te bloeden.. Uiteindelijk het vruchtje pas verloren op een vrijdag (1,5 week na het slechte nieuw). Dus daar ging best een tijd overheen.
Nu was het bij ons tussen Kerst en Oud en Nieuw, en hadden mijn man en ik beiden al vrij dus wij hebben het wel afgewacht..

Tegen mij zei de verloskundige ook dat ik wss onherkenbare stolsels zou verliezen, maar ik heb echt weeën gehad en ben na deze minibevalling van 2 uur het vruchtzakje intact (compleet met vruchtwater en vruchtje) verloren.. Dit had ze niet verteld dus ik schrok echt van de grootte van de vruchtzak.. Wat ik hiermee wil zeggen, is dat ook dat kan voorkomen (ook al gebeurd dat dus bijna nooit).

Heel veel sterkte vandaag en daarna! Hopelijk doen de medicijnen zijn werk!

Edit: wat mij trouwens heel erg hielp qua verwerking was om het tegen vrienden en familie te vertellen, dan heb je het er nog eens over, vragen mensen nog er (soms) eens naar en sta je niet zo alleen in je verdriet..
Zizo hoe gaat het met je? Moet veel aan je denken. Begint het al wat te rommelen of is alles nog rustig? Nogmaals sterkte vandaag :redrose:
Ik heb vanochtend de cytotec ingebracht, maar voel nog helemaal niks. Ik heb paracetamol klaarliggen voor als ik gerommel voel, maar die liggen nu dus nog steeds klaar. Ik begreep van de gyn dat het zelfs met cytotec nog een week kan duren. Ik hoop niet dat dat bij mij zo is. Ik wacht het rustig af.

Pinguïn hoe gaat het nu met jou?
Zizo schreef:
10-08-2018 12:48
Ik heb vanochtend de cytotec ingebracht, maar voel nog helemaal niks. Ik heb paracetamol klaarliggen voor als ik gerommel voel, maar die liggen nu dus nog steeds klaar. Ik begreep van de gyn dat het zelfs met cytotec nog een week kan duren. Ik hoop niet dat dat bij mij zo is. Ik wacht het rustig af.

Pinguïn hoe gaat het nu met jou?
Hoeveel heb je gekregen? 4 tabletten en na 24 uur nog een keer 4 tabletten?
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog
@Pinguin Jij ook sterkte en beterschap!
flipje2 schreef:
10-08-2018 13:10
Hoeveel heb je gekregen? 4 tabletten en na 24 uur nog een keer 4 tabletten?
Ik moest vanochtend 2 tabletten inbrengen en dan vanavond weer 2. Morgenochtend weer 2 en morgenavond de laatste 2.
Ik verlies geen bloed, ik voel geen kramp. Helemaal niks. En ik ben inmiddels toch al wat uren verder.
Zizo, bij mij gebeurde er in eerste instantie ook niets (beide MA's). Na een week kreeg ik daarom nog een kuur en toen kwam het los.

De gynaecoloog vertelde toen dat na 1 kuur 70-80% schoon is en na 2 kuren 95% (net zo veel als bij een curettage maar minder risico op bijwerkingen).

De eerste keer vond ik het het heel naar om zo lang te wachten. De 2e keer hielp het enorm om te weten dat het ook zo kan gaan.
Ik hoop dat het gauw los komt :hug:

Pinguïn, voor jou ook nog een dikke :hug:
Zizo schreef:
10-08-2018 13:20
Ik moest vanochtend 2 tabletten inbrengen en dan vanavond weer 2. Morgenochtend weer 2 en morgenavond de laatste 2.
Ik verlies geen bloed, ik voel geen kramp. Helemaal niks. En ik ben inmiddels toch al wat uren verder.
Ik had helaas hetzelfde :-( gebeurde niks. Daarna wat buikpijn maar verder nog steeds niks. Uiteindelijk curretage gehad.... Misschien mag je een hogere dosis cyotec eerst nog proberen?
Ik heb bij 2 verschillende miskramen cytotec gebruikt. Wel 4 tabletten ineens. Beide keren in de avond ingenomen, de eerste keer begon het vrijwel direct, bij de andere pas de volgende ochtend. Het kan dus nog komen.

Ontzettend rot voor je zeg, zeker na het traject dat je al achter de rug hebt. Heel logisch dat je je zo voelt en dat mag ook. Het is gewoon ontzettend kloten. Veel sterkte en hoop heel hard dat je snel weer zwanger mag zijn.
Man en ik zitten gezellig met toastjes en lekkers op de bank. Ik verwacht nu niks meer. Maar voor het slapen gaan neem ik opnieuw pillen, ik hoop dat het dan wel gaat beginnen.
Gisteren de laatste cytotec genomen. Er gebeurt niks. Niet een drupje bloed. Ik ben teleurgesteld.
Wat balen Zizo, alsof het nog niet zwaar genoeg is :(
Zizo schreef:
12-08-2018 08:34
Gisteren de laatste cytotec genomen. Er gebeurt niks. Niet een drupje bloed. Ik ben teleurgesteld.
Nou, zeg dat wel! :( shit zeg...
Zizo schreef:
12-08-2018 08:34
Snap ik! Morgen je gynaecoloog bellen?
Ah nee Zizo wat rot dat er niks gebeurt. Idd alsof het niet al zwaar genoeg is. Heb je al een afspraak staan voor een controle of ga je bellen morgen?
He wat rot! Morgen zeker even bellen hoor!
Ik ga inderdaad morgen zkh bellen. Over anderhalve week heb ik pas een controleafspraak. Dat duurt wel erg lang.
Ja dat zou ik idd ook niet afwachten. Succes, ik ben benieuwd.
Ik heb gebeld met het zkh. Ik moet nog tot volgende week wachten. Misschien komt het nog op gang. Zo niet, willen ze pas volgende week volgende stappen zetten. Ik moet dus nog wachten.
Ah wat vervelend zeg Zizo :|
Raar zeg. Ik zou in dat geval om nog een dosis Cytotec vragen en dan 4 tabletten ineens inbrengen. Dat is de gebruikelijke dosering. Het proberen waard lijkt me.
Ik wacht nog steeds.
Vanochtend zkh gebeld of ik eerder dan woensdag mag komen. Ik mocht vandaag langskomen. Alles zit er nog. Opnieuw cytotec gekregen. Ik ga vanavond vier pillen nemen en morgenavond vier. Hoop zo dat het nu wel op gang komt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven