wachten op uitslag nipt test
woensdag 3 september 2014 om 12:36
Hallo
Afgelopen vrijdag zijn wij in brussel geweest voor een nipt test bij prof jani. Dit hebben wij als erg prettig ervaren.
De reden dat wij voor deze test hebbem gekozen was 1 softmarker bij de 20 weken echo.
Nu moeten wij wachten op de uitslag en dit is echt killing!
Prof jani gaf aan dat de uitslag waarschijnlijk begin volgende week binnen is.
Zijn er nog meer mensen die wachten? Hoe komen jullie deze dagen door?
Afgelopen vrijdag zijn wij in brussel geweest voor een nipt test bij prof jani. Dit hebben wij als erg prettig ervaren.
De reden dat wij voor deze test hebbem gekozen was 1 softmarker bij de 20 weken echo.
Nu moeten wij wachten op de uitslag en dit is echt killing!
Prof jani gaf aan dat de uitslag waarschijnlijk begin volgende week binnen is.
Zijn er nog meer mensen die wachten? Hoe komen jullie deze dagen door?
woensdag 3 september 2014 om 12:57
Ja idd! Mijn vriend blijft ook eventjes thuis van zijn werk alleen die is nu wel de stad in ( cadeautje voor mij kopen hoop ik haha). Ben nu nog een beetje van slag van de pijn die het deed en heb ook een soort van spierpijn en moet nu 2 dagen op de bank liggen en rustig aan doen dus echt afleiding heb ik ook niet.
woensdag 3 september 2014 om 13:05
Ja het viel echt heel erg tegen ja. Naald in mijn buik viel heel erg mee tot hij door mijn buikspier heen ging en daarna door mijn baarmoeder heen, heel erg pijnlijk was dat. Vanmorgen om 9.30 heb ik hem gehad en voel nog aardig wat gerommel in mijn buik. Ik heb verder niet gekeken op de echo ofzo dat durfde ik niet.
woensdag 3 september 2014 om 13:21
woensdag 3 september 2014 om 13:30
Ik heb de de NIPtest vorige maand gedaan hier in Nederland. Ik had een verhoogde kans bij de combinatietest.
Het wachten is heel lastig. Ik heb gewerkt en na twee dagen veel googlen mocht ik dat niet meer van mezelf. Dat hielp:). en beetje leuke dingen blijven doen anders duurt het nog langer.
Uitslag was goed.
Het wachten is heel lastig. Ik heb gewerkt en na twee dagen veel googlen mocht ik dat niet meer van mezelf. Dat hielp:). en beetje leuke dingen blijven doen anders duurt het nog langer.
Uitslag was goed.
woensdag 3 september 2014 om 13:33
Ja weet het niet zeker maar de nipttest is tegenwoordig ook in nederland mogelijk
Edit: lees nu dat hij alleen uitsluitsel geeft over 3 afwijkingen (De NIPT, de Niet Invasieve Prenatale Test, is een onderzoek naar chromosomale afwijkingen van de foetus (met name Syndroom van Down, Patau en Edwards, resp. trisomie 21, 18 en 13).
Edit: lees nu dat hij alleen uitsluitsel geeft over 3 afwijkingen (De NIPT, de Niet Invasieve Prenatale Test, is een onderzoek naar chromosomale afwijkingen van de foetus (met name Syndroom van Down, Patau en Edwards, resp. trisomie 21, 18 en 13).
woensdag 3 september 2014 om 13:57
quote:kiki1987 schreef op 03 september 2014 @ 13:24:
Gordijn, ik wist niet eens dat ik daaruit ook kon kiezen en er is mij ook niets over verteld. Ik ga iig nooit meer een vwp doen, ik vond het echt extreem pijnlijk.
Je had er niet veel aan gehad, de Nipt is in jouw situatie niet specifiek genoeg. En een knuffel
Brussel duurt ongeveer 8 dagen. Met één softmarker kom je in Nederland niet in aanmerking voor de Trident-studie. De illegale weg in Nederland (ic. Amsterdam) is duurder dan Brussel en in sommige situaties ook nog verder weg.
Sterkte allemaal. Ik heb de Nipt begin januari laten doen. Het wachten duurt eindeloos. Ik duim voor jullie!
Gordijn, ik wist niet eens dat ik daaruit ook kon kiezen en er is mij ook niets over verteld. Ik ga iig nooit meer een vwp doen, ik vond het echt extreem pijnlijk.
Je had er niet veel aan gehad, de Nipt is in jouw situatie niet specifiek genoeg. En een knuffel
Brussel duurt ongeveer 8 dagen. Met één softmarker kom je in Nederland niet in aanmerking voor de Trident-studie. De illegale weg in Nederland (ic. Amsterdam) is duurder dan Brussel en in sommige situaties ook nog verder weg.
Sterkte allemaal. Ik heb de Nipt begin januari laten doen. Het wachten duurt eindeloos. Ik duim voor jullie!
woensdag 3 september 2014 om 14:17
Moedertje en Kiki,
Ik heb allebei de topics gevolgd. Kiki voor jou ben ik blij dat het in eerste instantie minder erg is als gedacht en hoop dat je snel je uitslag hebt van de vwp. Ging bij mij vrij snel de vorige keer en ook wist ik al dat het niet goed was, het was voor mij dus een soort van wachten op de bevestiging.. en dan toch een klap krijgen.
Moedertje, wat jammer dat ze bij 1 softmaker geen nipt doen in Nederland. Ik hoop dat je uitslag snel binnen is en dat het allemaal goed is met je baby!
Ik krijg de NIPT maandag in Nederland. Ik weet dat het wachten killing is straks. Ookal heb ik het gevoel dat het wel goed zit.
Ik heb allebei de topics gevolgd. Kiki voor jou ben ik blij dat het in eerste instantie minder erg is als gedacht en hoop dat je snel je uitslag hebt van de vwp. Ging bij mij vrij snel de vorige keer en ook wist ik al dat het niet goed was, het was voor mij dus een soort van wachten op de bevestiging.. en dan toch een klap krijgen.
Moedertje, wat jammer dat ze bij 1 softmaker geen nipt doen in Nederland. Ik hoop dat je uitslag snel binnen is en dat het allemaal goed is met je baby!
Ik krijg de NIPT maandag in Nederland. Ik weet dat het wachten killing is straks. Ookal heb ik het gevoel dat het wel goed zit.
woensdag 3 september 2014 om 16:26
maandag 8 september 2014 om 08:15
Ik zit ook het wachtbankje. Wij zijn zonder indicatie na Brussel geweest (dus nog voor nekplooimeting) en laten enkel op 13,28,21 testen. Nu wachten we op de uitslag. Die verwachten we eind deze week. Kiki, gefeliciteerd met de goede uitslag van je vwp. Moedertje of anderen hebben jullie al de uitslag en zitten er inmiddels meer op het wachtbankje?
maandag 8 september 2014 om 19:01
Aahh moedertje, logisch dan wij doen het er wel bij, want als ik de nipt doe ben ik rond de 11 weken en de uitslag dus rond de 13 weken. Geen echo die mij dan al kan vertellen wat het geslacht is
En weetje, de nipt is en blijft toch een spannend iets.. Is het goed? Of niet? En door de geslachtsbepaling (als je het geslacht wil weten tenminste) geef je er toch ook een soort van 'positieve lading' aan en heb je naast de zoektocht naar evt afwijkingen, ook iets leuks om naar uit te kijken
En weetje, de nipt is en blijft toch een spannend iets.. Is het goed? Of niet? En door de geslachtsbepaling (als je het geslacht wil weten tenminste) geef je er toch ook een soort van 'positieve lading' aan en heb je naast de zoektocht naar evt afwijkingen, ook iets leuks om naar uit te kijken
Rijd nooit sneller dan je beschermengel kan vliegen
maandag 8 september 2014 om 19:17
Ik de NIPT in een Universitair ziekenhuis laten doen. Helaas doen ze daar niet aan het vertellen van het geslacht. Als de uitslag er is ben ik ruim 12 weken en ik maak een afspraak voor een geslachtsbepaling met 14 weken (dat kan hier) dus dat is dan nog een dikke week geduld. Maar dat is beter op te brengen dan 20 weken natuurlijk. De gezondheid staat bovendien ook echt voorop
donderdag 11 september 2014 om 09:18
@moedertje123: nog gefeliciteerd met de goede uitslag!!!
@ababy:wachten duurt lang he? Was er bij jou een aanleiding voor de nipt test?
@missbalou: wij doen geen geslachtsbepaling en laten niet op de geslachtspecifieke chromosale afwijkingen testen. Ik veracht vandaag of morgen de testuitslag. Spannend dus!
@ababy:wachten duurt lang he? Was er bij jou een aanleiding voor de nipt test?
@missbalou: wij doen geen geslachtsbepaling en laten niet op de geslachtspecifieke chromosale afwijkingen testen. Ik veracht vandaag of morgen de testuitslag. Spannend dus!