Wachten, wachten, wachten, deel 2

29-05-2013 13:40 2662 berichten
Alle reacties Link kopieren
@Paddle: Jammer maar begrijpelijk. Jij ook veel succes en hopelijk komt je wens snel uit.

@J22: Relax en haal adem! Ik snap helemaal hoe je je voelt, zit in een soort gelijke situatie. Hoe belangrijk zijn die dingen voor je vriend? Wil hij dat echt perse voor hij aan kinderen begint of kan die reis eventueel ook met een kleintje erbij? En hoe groot moet die bruiloft worden, het hoeft niet perse een super groot feest wat gigantisch veel kost te worden toch?

Hier met vriend ook in dezelfde situatie gezeten hij wou nog een bedrijf opzetten, zijn motorrijbewijs halen, naar Amerika toe, een groter huis, trouwen en dan kinderen. Maar dat moest allemaal wachten tot zijn eigen bedrijf liep en dan kon hij de rest doen. Heb toen heel eerlijk gezegd dat als dit zijn plan was dat wij geen toekomst samen hadden omdat ik niet nog 10 jaar ga wachten om mijn droom uit te laten komen. Hier heeft hij wel even over na moeten denken en toen is de afspraak ontstaan dat hij zijn zaak op zou gaan zetten en dat we dan voor kindjes gaan. Alles wat hij verder wil is immers prima te combineren met kinderen.

Wil jij ook trouwen en reizen voor jullie aan kinderen beginnen of is dat meer zijn wens?
Goedemorgen allemaal:)

Iedereen bedankt voor de lieve berichtjes en knuffels.

Alles is hier behoorlijk doorgedrongen, gisteren gelijk goede gesprekken gehad met mijn ouders en vriend over dit onderwerp.

Ik heb altijd, als de dood in de buurt komt, het gevoel dat we dan maar weer eens even goed moeten praten met elkaar, dat we elkaar nog lang niet kwijt willen en dat we lekker moeten genieten met z'n allen:) Lekker geknuffeld met elkaar en daarna ging het slapen snel.

Schoonzusje gisteren kort gesproken aan de telefoon, het is gewoon echt nog een meisje, nog niet eens volwassen, 17 jaar.

Het wordt een groots gebeuren, de uitvaart. Broertje houdt zich heel goed, maar huilt net zo hard mee met zijn vriendin, kookt, wast, heeft het hele huis aan kant gemaakt, omdat vader van schoonzusje thuis wordt opgebaard. Ik ben zo trots op hem:) Lief broertje!

Gisteren met een paar vriendinnen afgesproken en daar kwam ook het onderwerp kinderen ter sprake. Ook bij hen is het aan het kriebelen en allemaal hebben we zo onze eigen zaken die we eerst op orde willen hebben voordat we aan kinderen beginnen. Al hebben we al wel een jaar uitgekozen, zodat onze kinderen ook vrienden met elkaar worden-;) Lekker duf dromen:P

De een wil eerst werken, ervaring op doen, een buffer opbouwen, de ander wil eerst trouwen en een eigen bedrijf opzetten en wij willen eerst trouwen en een mooie reis door Madagascar maken ( wat ik gewoon echt niet met een baby zie gebeuren). Daarna mag baby komen.

Het onderwerp kinderen is dus minder taboe aan het worden, wat ik wel erg fijn vindt. Kan ik ook eens in real life mijn verhaal kwijt, wat best prettig is.
Goede morgen dames!

@Lulu, succes! Hou je ons op de hoogte?

@Ukkie, Wat fijn dat jouw vriend je antwoorden kan geven.

@J22, persoonlijk zou ik gaan kijken wat je echt belangrijk vindt en in welke volgorde.Ik ken genoeg mensen die een prachtige bruiloft hebben gehad en die er niet ¤ 20.000,- aan hebben uitgegeven.

@Chantilly, ook een knuffel voor jouw broertje! Wat een kanjer!

Bij mijn vriendinnen is het onderwerp kinderen het gesprek van de dag. Meerdere vriendinnen van mij hebben al een kind en een vriendin van mij is over 3 weken uitgerekend. Spannend!
J22: adem in, adem uit. Een bruiloft hoeft echt niet heel duur te zijn. Als je creatief bent en niet te veel mensen uitnodigt ben je voor 2000 euro klaar.

Verder vraag ik me af hoe haalbaar het uberhaupt voor jullie is om echt lang op reis te gaan als jullie nu soms al krap zitten. Denk aan verlies van inkomen ivm onbetaald verlof, kosten thuis die doorlopen en de kosten van de reis zelf. Jullie zouden natuurlijk ook kunnen kijken of 2x een verre reis van 3 wekrn financieel niet beter uitpakt.
Bij mijn vrienden (heb er niet zoveel, stuk of 3 goede vriendinnen en mijn beste vriend) geen gesprekken over kinderen. Niet concreet iig en als het erover gaat gaat het over mijn potentiële kinderen.

Vriendin 1 is na 4 jaar net weer vrijgezel.

Vriendin 2 relatie, nog lang niet klaar ervoor.

Vriendin 3 getrouwd, twijfelt of ze uberhaupt wil.

Beste vriend ook nog lang niet klaar ervoor en chronisch vrijgezel.

In vriend zn vriendengroep wel al 2 babies en de rest zal niet lang meer duren want die zijn allemaal om en nabij de 30. Maar die zie ik muv een paar niet zo veel.
Op één vriendin na ben ik de laatste van mijn vriendinnen zonder kinderen en bij mijn vriend idem dito. Ook daar zijn we de laatste. Werkt niet echt mee voor de rammels, vooral als bij elk bezoekje weer wordt gevraagd 'en, wanneer jullie?'

Maar goed, in de tussentijd kan ik mij prima vermaken met de kinderen van onze vrienden
@paddle, jammer. Succes met alles en wie weet zien we je nog een keer terug hier:)

@Chantilly, wat knap van je broertje! Mooi om te zien hoe zorgzaam hij kan zijn..

Leuk dat je het met vriendinnen over je kinderwens kan hebben. 1 vriendin van mij heeft ook rammels, maar zit dus in een relatiecrisis. Met haar heb ik het er wel eens over. Andere vriendinnen hebben nog geen geschikte woonruimte en/of baan. Dus bij hun speelt het nog niet zo.

@J22, frustrerend zeg! Geldkwesties zijn altijd vervelend. Ik denk dat jullie samen toch prioriteiten moeten stellen. Helaas kun je niet alles binnen een paar jaar doen als je niet kan sparen. En het ligt er natuurlijk helemaal aan hoe duur en groot je de bruiloft wilt inderdaad.. Sterkte ermee!
@river, dat iedereen al kinderen heeft in jullie vriendengroep zal niet meehelpen nee.. Hier heeft alleen beste vriend van vriend 2 kinderen.
@Chantilly, wat verschikkelijk. Maar wat goed van je broertje en lief van hem

@paddle, jammer. Suuces met alles en wellicht kom je hier weer langs:)

@lulu wauw wat super leuk al zo snel. Je moet ons op de hoogte houden hoor, de eerste! Ben heel erg blij voor je

Sorry als ik iemand oversla!

@vrienden, mijn groepje vriendinnen heeft niemand een kind.. 1 heeft ook wel kriebels maar veel studeren nog en willen nog lang geen kinderen. Vriend zijn groep (is toch 8 á 10 jaar ouder) hebben nu 2 kinderen, 1 getrouwd en 1 is dus zwanger (die altijd ruzie hebben, waar ik vorige week zo gefrustreed over was)

@hier; rammels komen en gaan. Heel gek. Ik zie genoeg kleintjes en dikke buiken maar ene kant gilt mijn gevoel nu nu nu maar aan de andere kant heb ik nog volgend jaar Amerika, daarna Mexico we willen nog zoveel hoe moet dat nou met een kind? Vriend en ik gaan nog zo veel spontaan uit eten of spontaan terrasjes pakken. Hoe moet dat nou? Dan begint het wel te zweten en ben ik bang, ben ik er ooit klaar voor???

Gek he. Ik word echt soms gek van mezelf.
@Ukkie: Wat fijn dat je vriend nu helder en duidelijk is. Hoop dat jullie vanaf hier naar een punt gaan werken waar jullie allebei happy mee zijn.

@Chantilly: Respect voor je broertje hoor!

@Bespreken kinderwens: Hier ook niet veel echte vriendinnen met wie ik dit onderwerp bespreek. Helaas vorig jaar met beste vriendin in abortuskliniek gezeten en durf het daarom niet zo goed met haar te bespreken, dat ligt nogal gevoelig. Met andere goede vriendin heb ik het er wel eens over, maar zij heeft totaal geen kinderwens dus het boeit haar ook niet zoveel. Wel heb ik het er regelmatig met mijn zus over en die is dolenthousiast en wil liever gister als vandaag tante worden. In de vriendengroep van mijn vriend word hier ook niet echt over gesproken, maar de meiden zijn natuurlijk allemaal bij elkaar gekomen doordat zij vriendin van zijn en iedereen heeft zijn eigen hechte vrienden buiten die groep.
In mijn vriendengroep, en in die van vriend idem, heeft niemand kinderen. Allemaal rond de 24-25 en de meesten zijn net klaar met de studie of nog aan het afronden, willen eerst werken, huis huren/kopen waar ze meerdere kinderen kunnen grootbrengen, nog even genieten met z'n tweeen.

We fantaseren samen, bedenken hoe wij het ab-so-luuuut niet gaan doen. Op een leuke manier:)

Dat scheelt volgens mij gewoon, het niet geconfronteerd worden met een kleintje bij een van mijn vriendinnen, want ik weet zeker dat het dan een stuk moeilijk zou worden om niet jaloers te zijn.

De nichten van vriend en van mijzelf staan toch een stukje verder van mij af, niet alleen in leefstijdsverschil ( allemaal de 30 gepasseerd) maar ook qua band. Ik vind mijn achterneefjes/nichtjes alleen maar leuk, geen jaloezie op dat gebied-;)

@ Snoep, dat heb ik ook af en toe hoor..Ik zie mijzelf gewoon niet op verre reizen gaan met een (klein) kind. Dus doen we dat allemaal voordat we aan kinderen beginnen. Idem de concerten, festivals ( waar we dan enkele dagen blijven) zie ik mij niet met een baby/peuter/kleuter doen. Gelukkig zijn die zaken allemaal te overzien, maar ik heb wel steeds vaker het idee dat ik nog zoveel moet doen/zien van de wereld, voordat ik er echt klaar voor ben.
Ik kan zo 1, 2, 3 niet echt iets bedenken wat we met kinderen niet zouden doen. Dus of ik ben heel saai of ontaard
@jj22, rustig blijven ademen! Ik zou een keer op een rustig moment over hebben dat al die dingen niet realistisch zijn voor dat jullie aan kinderen beginnen. Ook vanwege jullie financiele situatie. Hij kan niet alles hebben, en een eigen bedrijf en een verre reis en een grote bruiloft.

@vrienden: Mijn Nlse vrienden hebben nog geen kinderen (op een na, maar zij is 36) en bij mijn Oostenrijke vrienden is het half/half. Mijn collegas zijn nu allemaal zwanger, maar die zijn 30 plus- De broer van mijn vriend heeft al wel 3 kinderen waar wij wel vaak wat mee doen.

@ dingen doen: Ik heb eigenlijk het gevoel dat ik wel klaar ben voor een kind. Ik doe weinig dingen die echt neit kunnen met een baby, nouja al mijn bergtochten en klimmen. Maar ik ben mijn wilde haren wel een beetje kwijt.

Tijdens ons zomerkamp waren een nacht op een camping met veel jonge gezinnen, en toen zei ik: zie je ons hier al zitten voer een paar jaar? Ik zie mezelf wel met een tentje op de camping staan met een kleine baby of een huttentrektocht doen.

Qhier: we hadden het gister over alle regelingen voor het krijgen van kinderen. Als ik van mijn huidige salaris uitga zouden we er als ik zwanger ben zonder baan ¤200 per maand op achteruit gaan. Dat is maar 7 %, dus ik hoef me neit zo druk te maken om werk. Volgens mijn vriend zijn die regeling ervoor om het krijgen van kinderen te stimuleren, want er worden veel te weinig kinderen geboren. Toen zei ik: nou wat mij betreft kunnen de condooms meteen eht raam uit. Antwoord: Eerst je promotie baren, dan kijken we verder.

Het zou dus ook zomaar kunnen dat we meteen na mijn promotie gaan beginnen en ik pas na het verlof een nieuwe baan ga zoeken.
@ Vrienden: Veel vrienden hebben bij ons dus wel al kinderen. Laatst is er dus een kleintje bij gekomen. De rest is al wat ouder en uit eerdere relaties.

@ Orzoo: Nou dan ben ik misschien net zo saai of ontaard als jij. Uit eten en stappen doen we nu al weinig en we willen nog wel naar concerten en festivals, maar dan zijn er zat oppas adressen die wel een weekendje onze kleine onderdak willen bieden. Mijn vader gaat binnenkort verhuizen naar een huis met een logeerkamer en hij past nu al regelmatig een weekendje op zijn andere kleindochters. En dan zijn er nog oma's en oom's en tantes van onze kleine, dus dat komt helemaal goed. Een langer reis vind ik ook geen probleem met een kleintje, maar misschien scheelt het dat azië ons niet zo trekt en onze grote droomreis een rondreis door Canada of de VS is met een camper.

@ Paddle: Onthoud dat je altijd welkom bent om tegen ons aan te zeuren.
@tara, de dingen die we nu doen (af en toe uit eten, de natuur in, ff de stad in) zie ik ons ook gewoon met kinderen doen. Dingen als af en toe een concert, destival of feestjes bestaan oma's en betaalde oppassen voor en ik zie er ook niks op tegen om met kind op vakantie te gaan. 3 weken backpacken zit er met hele kleintjes niet zo makkelijk in nee maar ik laat me ook met klein kind zeker niet beperken tot europa in vakantiekeuze. Daar speelt misschien ook wel in mee dat mijn eigen ouders me toen ik pas 1 was ook gewoon meegenomen hebben naar azie dus het voor mij "normaal" is. Gelukkig denkt vriend daar net zo over.
Misschien denk ik er ook te moeilijk over hoor. Zoals vorig jaar Spanje zag ik mezelf al helemaal zitten met een kindje
@ik ben ook saai of ontaard. Ik heb al veel gereis en ben nu wel tevreden met een vakantie in een appartjementje, of in een tentje in Oostenrijk. Verder wandelen we wel veel, en iets gaan eten ook, maar dat kan ook prima met kinderen. Ik zie mezelf ook nog wel op scouting kamp gaan met kleine kinderen, maar misschien ben ik nu nog naief.
Ik zie mezelf ook het meeste wat ik nu doe ook gewoon met kinderen doen. En anders is er vast wel een oppas te vinden. En anders is er altijd wel een oppas te vinden. Ik heb ongeveer nog 6000000 oppasbeurten bij mijn zus tegoed, dus dat komt helemaal goed

In mijn omgeving zie ik mensen die daar heel moeilijk over doen en die kinderen zijn ontzettend eenkennig, slapen alleen in hun eigen bedje en van alles wat anders is als normaal word ze er niet vrolijker op en ik zie ook mensen die daar helemaal niet moeilijk in zijn en kinderen gewoon overal mee naartoe nemen en dat zijn de meest makkelijke kinderen. Het is volgens mij zo lastig als je het jezelf maakt.

@Hop: Dat klinkt goed, zo kan het toch nog sneller gaan dan je van te voren dacht. Voor die ¤200,- p/mnd. zou ik het ook niet laten als je dat goed kan missen.
Hey dames,

Dit topic komt regelmatig voorbij, en de titel is zo herkenbaar dat ik inmiddels een beetje mee lees.

Misschien mag ik met jullie meeschrijven?

Mijn situatie is misschien iets anders, ik leg het even aan jullie voor, dan hoor ik wel of ik in dit topic pas.

Ik ben 32 en heb een zoontje van 2, mijn zwangerschap was destijds compleet onverwachts en de situatie was niet ideaal (vriend en ik woonden tijdelijk apart, hij wilde eigenlijk nog geen kinderen, ik werkte nog in de horeca vlak na mijn afstuderen).

We zijn ervoor gegaan en alles gaat nu prima, zoontje is gezond en gelukkig.

Ik wil dolgraag een tweede, en verlang enorm naar de voorpret, plannen voor een kleintje etc. (Dat heb ik vorige keer namelijk niet meegemaakt)

Alleen is mijn vriend er nog niet klaar voor, hij heeft momenteel geen werk en we wonen leuk, maar veel te klein voor 2 kinderen.

Soms zegt hij over een jaartje, de andere keer weet hij het echt niet (misschien wel nooit ) maar het lijkt erop dat als we er al voor gaan, het minstens nog een jaar duurt. Nu zijn zusje probeert zwanger te worden begint hij al iets te ontdooien, soms fantaseren we al over babynamen en hoe het zou zijn om Mihoen (forumnaam zoontje) te vertellen dat hij een broertje of zusje zou krijgen, of hem als grote broer.

Even heb ik meegeschreven op het topic voor mama's met 1 kind, maar dat voelde niet helemaal goed door mijn enorme kinderwens (of wens voor een 2e kind dan).

Hopelijk dat ik dus mijn verlangen met jullie kan delen. Maar ik snap het ook als dit topic bedoeld is voor vrouwen die nog geen kinderen hebben..
Tja, ik zie mijzelf niet met baby naar Madagaskar of Zuid-Afrika gaan, tenminste, niet op de manier die wij nu voor ogen hebben. Ik denk dat het er grotendeels aan ligt wat je precies wilt doen op zo'n vakantie. Niet alles kan met een baby of is handig.

Tuurlijk kan een baby mee, dat kan altijd. Ik denk alleen dat het niet past in de soort vakantie die wij voor ogen hebben. Dagenlang rondtrekken, de jungle verkennen, een nacht doorhalen, zonder ons druk te maken om een kleine.

Dus doen we dat voordat de kinderplannen daadwerkelijk worden uitgevoerd.

En mochten we in de toekomst een keer uit de band willen springen, dan heb ik een moeder en schoonmoeder die dolgraag op willen passen-;) Zo ben ik ook groot geworden, ouders op vakantie, ik bij oma. Prachtige tijd-;)
Oh Noodles, ik ken je verhaal van vorige topics:) Welkom!

Je bent voor mij welkom hoor:) Een kinderwens is een kinderwens:)
@Chantilly: In dat soort vakanties word het inderdaad een stuk lastiger, maar dan is er inderdaad altijd nog de optie voor een oppas.

@Noodles: Wat mij betreft ben je welkom, je staat net als wij in de wachtstand ondanks dat je al een zoontje hebt. Lijkt me lastig dat als je graag wil je toe moet kijken hoe je schoonzusje er wel voor kan gaan en jij nog moet wachten.
@hoppala, dat klinkt goed, die regeling! Dan zou ik denk ik ook eerst voor een kind proberen te gaan.

@noodles: welkom!

@dingendoen: Ik heb ook niet echt van die dingen die ik eerst wil doen. We reizen zowieso meestal binnen Europa, de bergtochten die we nu doen zijn met kleine kids niet zo mogelijk, toch zie ik ons ook wel met kids langs berghutten trekken later En mn ouders hebben dus ook al gezegd dat zij maar al te graag op kleinkinderen willen passen, als we samen nog eens een weekje de bergen in willen.

Misschien gaan we nog wel trouwen van te voren, maar dat hoeft echt geen mega-bruiloft te worden, dus dat staat de boel verder niet in de weg.

@j22: Ik ben ook benieuwd of jij het ook belangrijk vind om te trouwen en die reis te maken of is dat iets wat je vriend juist graag wil?
Welkom noodles, wat mij betreft ben je van harte welkom!

Naar Z-afrika of Madagskar, wil ik denk ik sowieo niet. Als ik al verder weg wil, dan naar Nepal ofzo.

Maar het voordeel van in Oostenrijk wonen is dat er op 1-2 rijden al zoveel mooie gebieden zijn, dat we helemaal niet ver weg hoeven.

En dan worden onze tochten 4 uur lopen per dag in plaats van 10 en in hutten slapen in plaats van de tent mee. Dat komt allemaal wel goed.

En als ze iets ouder zijn, stuur ik ze gewoon naar opa in Nederland!
Ja Uk, die regeling is heel prima. Als we nu wat langer bij elkaar zouden zijn, dan zou ik denk ik nu zwanger zijn, want het is echt geen gek idee.

Maar ik weet niet of ik me echt wil haasten, vanwege werk. Het is dus ook zo, dat het niet zo erg is als ik een jaarcontract krijg, en dan zwanger mijn contract afloopt. Het is iig fijn, dat we weinig financiele druk hebben.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven