Wachten, wachten, wachten (deel 3)

25-10-2013 15:47 2776 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dit is deel drie alweer van het topic: Wachten, wachten, wachten.

Een topic voor mensen met een kinderwens, die vanwege de meest uitlopende redenen nog moet wachten. Hier gaan we verder met kletsen, fantaseren, elkaar een schouder bieden om uit te huilen en afleiding zoeken.

Nieuwe schrijfster zijn van harte welkom, maar let op even het volgende:

- Beginnen vanaf begin 2015 (geldt voor nieuwe schrijfsters)

- Wij hebben een realistische kijk op het leven en op onze kinderwens

- Voor mensen die al begonnen zijn, zijn er andere topics(geldt voor nieuwe schrijfsters)

NaamLeeftijdLeeftijd partnerWanneer beginnen?Waarom wachten?BijzonderhedenTara823132herfst 2014Baan vriend & trouwenflora_2627282016?Sparen & vriend (pas afgestudeerd)Bezigebij23302015/2016Wachten op man & genieten van de tijd met z'n 2tjesInspiratielooos2727najaar 2015Sparenukkie213333dec 2014Uitslag bloedonderzoekunderstatement2526voorjaar/zomer 2015Zekerheid huis & baandrika793527januari 2015groen licht huisartseerst gewacht op vriend & reis
Knuffel voor iedereen die het nodig heeft!

Zou iemand aan de tabel kunnen toevoegen dat mijn begindatum ergens voorjaar 2017 ligt?
@EvaViva; onze planning ligt nu ook op najaar 2014 en dat vind ik prima Kunnen we eerste de babyboom in onze vriendenkring rustig over ons heen laten komen en daarna er zelf eens aan beginnen :D
@ukkie Leuk, kunnen wij samen en gelijktijdig aftellen .

Ik moet ook eerst nog een babyboom (die al bezig is trouwens) in mijn omgeving aankijken inderdaad. Ach ja, kunnen wij het mooi 'afkijken' he.

Zeg, hoe lang van te voren dien je eigenlijk met foliumzuur te beginnen? Ik zei al tegen mijn man: geef me maar een potje foliumzuur voor mijn verjaardag (in het voorjaar) .
Foliumzuur moet eigenlijk minimaal 4-6 weken van tevoren, maar Ephina had het laatst over 3 maanden, toch Ephina? Komt bij ons mooi uit. Tegen de tijd dat wij beginnen slik ik al meer dan drie maanden foliumzuur denk ik

@Ephina, bij jou staat toch ook al 2017? of is dat net veranderd?
Op internet vind ik inderdaad het advies zo'n 4 weken van te voren te beginnen met foliumzuur. Ephina, jij dacht 3 maanden?
Ephina had dat laatst in haar colleges meende ik?
Even een snelle zwaai! En een copy-paste actie uit de FB groep-;)

Ik kom op dit moment even niet aan forummen toe. Het is te druk op het werk nu en ik heb zoveel andere zaken aan mijn hoofd ( huis, vriend met z'n pootje etc.) Ik denk eind van de week, misschien begin volgende week wat meer tijd te hebben en normaal te reageren..Ik merk dat ik nu vaak achteraan hobbel en verhalen/ervaringen etc. mis of te laat ben om nog iets toe te voegen-;)

Tot snel!!
Idd in college is dat gezegd. Ook in combinatie met het feit dat het geenszins schadelijk is om langdurig foliumzuur te slikken. Het is volgens mij niet evidence based, maar iig de algemene mening van de gynaecologen in het LUMC: Des te eerder, des te beter. Met 3mnd als mikpunt. 4weken is het minimale waarvan de onderzoeken uitwijzen dat de gunstige effecten vol genoeg aanwezig zijn. Maar bij 3mnd zit je dus met zekerheid zo goed mogelijk.

Chantilly, doe rustig aan meis! We zien je wel weer verschijnen sterkte en succes.
Chantilly, sterkte met (het pootje van) je man!

O meiden ik moet nog 3 dagen, maar voel me echt ziekig worden. Keelpijn, koortsig...en ik moet echt nog even volhouden!

Dokters in spe, enige tips? Zijn er middeltjes die echt helpen tegen beginnende griep (zoals de reclames ons doen geloven).

Hand op buik: HERKENBAAR. Doe het niet mannen (meelezende mannen). Of we denken dat we er zwanger uitzien (wat we niet willen zolang het niet zo is) of we rammelen daarna de pan uit (en dat doen we van onszelf al hard genoeg!).
Flora, het enige wat hier helpt bij bijna-ziek is rust, reinheid en regelmaat. Dus vroeg naar bed, veel slapen, niet meer doen dan strict noodzakelijk en goed eten (en drinken!!).
Beterschap Flora!

Ephina, bedankt voor de info. Voor de zekerheid maar lekker vroeg beginnen met foliumzuur dus ;).
Idd Eva .

Wat betreft een opkomend griepje; helaas pindakaas :( . Die moet je uitzitten. Idd rust, regelmaat, reinheid, en een paracetamol tegen het belabberde gevoel + koorts.
Wat bedoel je trouwens met "ik moet nog 3 dagen" Flora? Werken? Komt er iets belangrijks aan dat je absoluut niet ziek mag worden?
@Flora, sterkte! Idd, pak je rust ! En ik denk idd dat het om 3 dagen werken gaat? Heb je daarna in de vakantie tijd om even lekker bij te komen of dan ook veel verplichtingen?

@hier: zit niet zo lekker in mijn vel. Nou heb ik wel vaker zo'n soort pre-kerstdagen/decemberdip, ben altijd blij als het weer januari is. Maar we hebben de komende weken wel veel tijd samen, dus dat is ook wel weer heel fijn. Ik heb het alleen niet zo op die feestdagen en dit jaar dus op beide feestdagen met een zwangere erbij (mijn zus en zijn zusje).., dat hoeft even niet zo nodig zeg maar ;) Maar ik mag in januari op een tweede gesprek komen, dus hoop zo dat het dan snel rond is met een baan!
Spannend Uk! Heel veel succes! Hooo daar ging de enterknop iets te snel.

Anyhoe, ik kan me voorstellen dat je daar geen zin in hebt. Natuurlijk ook duizend gesprekken over het kind op komst en dan niet echt kunnen vragen of het onderwerp van gesprek veranderd kan worden. komt wel goed! Voor jou komt het ook!
Flora veel beterschap!

Uk, ik kom in de donkere maanden maar moeilijk mijn bed uit. ooh zo heerlijk lekker warm in bed.

Geniet van de tijd samen met jouw partner. December is al over de helft

Ik was laatst op een verjaardag waar was afgesproken dat de vrouwen het niet over de kinderen zouden hebben. Zooo dat is ook wel fijn!

Nog twee dagen werken en dan kerstborrel en vakantie! ik kan niet wachten.

Erg veel last van mijn beugel en ik kan niet kauwen. Pff dat is letterlijk en figuurlijk even doorbijten. Ik hou zoveel van eten en ik eet nu een week alleen maar vloeibaar of geprakt.
Ah gold, wat klote! Sinds wanneer heb je die beugel? Net nieuw? Of al een tijdje (issie aangedraaid?)?
vanaf de zomer een onderbeugel en nu een bovenbeugel erbij. Onder is flink aangedraaid laatst. En van de bovenbeugel heb ik enorme last.

Een voordeel, kerstkilo's heb ik dit jaar niet
Pff balen zeg goldstrike! Sterkte met je beugel! Hoe lang moet je nog vloeibaar/geprakt eten? Met kerst mag je toch hopelijk wel weer gewoon eten he?! :(
Wel jezelf verwennen he? Lekkere smoothies! Ik ben zelf dol op babyhapjes . Dus fruithappen of liga met uitgeperste mandarijn . Misschien vind jij dat ook wel lekker!

Bij de AH heb je hele pakketten waarmee je verse soep kunt maken. De tomatensoep is geweldig! Wel ff alle pitjes er goed uit scheppen.
Ah Goldstrike, vervelend is dat he met zo'n beugel! Wat Ephina zegt: wel zorgen dat je wat lekkers binnenkrijgt ! Ik vond dat aandraaien van die beugel ook altijd zo vervelend. Orthodontisten, tandartsen, kaakchirurgen, ik vind het allemaal niks als ze wat in mijn mond moeten.

Toevallig gister weer een tandartscontrole gehad; was zo blij dat ik geen gaatjes had en snel weer naar huis kon
Dank jullie wel :-)

Ontbijten met een groene smoothie en de vriezer ligt al vol met zelfgemaakte soepen :-)

Normaal gesproken zou het met een week minder moeten worden.
Hoi meiden!

Ik lees zo af en toe met jullie mee en moet nu echt ff mijn ei kwijt hoor! Hebben jullie ook van die dagen dat je kinderwens zooooo sterk aanwezig is en van alles gaan opzoeken op het internet? Net op mijn werk hoorde ik een baby zo lief brabbelen dat ik er bijna tranen van in mijn ogen kreeg...

Ben k nou gek of zijn er meer die hier last van hebben?

Kan het niet echt met iemand delen vandaar dat ik het hier even met jullie deel als jullie dat niet erg vinden
Hoi Raggazza, zeker herkenbaar... Ik vind je niet gek en heb hier ook wel eens last van! Vast meerdere schrijfsters hier .

Hoe oud ben jij en hoe lang moet jij nog wachten?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven