Wachten, wachten, wachten (deel 3)

25-10-2013 15:47 2776 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dit is deel drie alweer van het topic: Wachten, wachten, wachten.

Een topic voor mensen met een kinderwens, die vanwege de meest uitlopende redenen nog moet wachten. Hier gaan we verder met kletsen, fantaseren, elkaar een schouder bieden om uit te huilen en afleiding zoeken.

Nieuwe schrijfster zijn van harte welkom, maar let op even het volgende:

- Beginnen vanaf begin 2015 (geldt voor nieuwe schrijfsters)

- Wij hebben een realistische kijk op het leven en op onze kinderwens

- Voor mensen die al begonnen zijn, zijn er andere topics(geldt voor nieuwe schrijfsters)

NaamLeeftijdLeeftijd partnerWanneer beginnen?Waarom wachten?BijzonderhedenTara823132herfst 2014Baan vriend & trouwenflora_2627282016?Sparen & vriend (pas afgestudeerd)Bezigebij23302015/2016Wachten op man & genieten van de tijd met z'n 2tjesInspiratielooos2727najaar 2015Sparenukkie213333dec 2014Uitslag bloedonderzoekunderstatement2526voorjaar/zomer 2015Zekerheid huis & baandrika793527januari 2015groen licht huisartseerst gewacht op vriend & reis
Wat gaaf ukkie! Lijkt me inderdaad bijzonder, ik heb zoiets nog nooit meegemaakt.

Ik duim voor je...lastig dat je nog tot "volgend jaar" moet wachten.

Ik ga naar huis, vind het mooi geweest: VAKANTIE
Dat het topic al weer een jaar oud is. De tijd gaat snel! 2013 is ook al bijna voorbij. Ik moet zeggen niet mijn favoriete jaar tot nu toe, maar ik ben blij dat ik gezellig tegen jullie aan heb gekletst (en gezeurt). Ik hoop dat volgend jaar veel positieve gebeurtenissen gaat brengen voor ons allemaal.

@ Chantilly: Wat gaaf dat het hoogste punt is bereikt.

Ik heb veel zin in de kerst. Ik zie mijn nichtjes zondag en ook eerste kerstdag en heb gewoon zin om ze weer lekker te knuffelen en met ze te spelen. Ik zou dit jaar niet de bob zijn omdat ik hopelijk volgend jaar de bob moet zijn, maar mijn vriend heeft geluk en we kunnen eerste kerstdag blijven logeren. Dus deze kerst drinken we gezellig samen . In het nieuwe jaar komen mijn nichtjes ook nog een weekend logeren, dus het jaar begint vrolijk en druk.

Voor iedereen die al vakantie heeft: Een hele fijne vakantie gewenst!
Gefeliciteerd aan alle schrijsters van het eerste uur...

Hier volgt een absolute TMI post:

Vandaag naar HA geweest voor uitslag van mans zwemmertjes test. Man heeft extreem veel zwemmertjes maar ze zijn niet zo sterk. Al met al geen superslecht resultaat en prima voor eventuele ICSI. Dus aan zijn deel zal het niet liggen.

Eerste week van januari naar gynocoloog voor 1e gesprek.

Maar eerst Kerst overleven. Humbug.
.
@Paddle We zijn ook bezig met eiceldonatie (zie tabel) en dat gaat altijd via ICSI. (IVF)

Op dit moment heeft pleegzorg onze voorkeur maar kleine testjes en informatie inwinnen kan geen kwaad.
Flora beterschap!

Iedereen die vakantie heeft, fijne vakantie!

Tafelkleed goed dat jullie alvast info inwinnen. Altijd mooi meegenomen toch?:-)

Paddle, frustrerend hè?! Heb dat ook vaak hoor. Zou zo alle AC de deur uit willen gooien:p

Chantilly, wat super dat het hoogste punt is bereikt!

Tara leuk dat je nichtjes komen logeren!
Wow de kerstvakantie is begonnen, ontzettend rustig hier!

Spannend tafelkleed. Staat een hoop op het programma voor 2014 bij jullie!

Herken wat jij zegt Paddle, ik denk ook regelmatig `ach wat, laten we gewoon DOEN ipv zoveel NADENKEN...en plannen enz´. Gaat bij ons uiteindelijk toch niet zomaar gebeuren denk ik
De beterschap wensen hebben geholpen, voel me echt veel beter.

Iemand leuke plannen voor vandaag en de komende dagen?

Ik niet: en ik geniet er volop van
Hier vanmiddag visite van mijn vader die ons laminaat komt slopen. Nouja, hij haalt het eruit zodat een reinigingsbedrijf morgen bij het luik kan van de kruipruimte onder het huis. Het stinkt in de gang naar riool, zo'n lucht die je ook ruikt als een zwanenhals leeg staat, en dat komen ze morgen oplossen als het goed is. Waarschijnlijk is er ergens iets lek onder het huis, iets van 't riool. Dus ik hoop niet dat het onder ons huis één grote smurriebende is. Maar hij komt dus lekker een bakje koffie drinken. Ik weet niet of mijn moeder mee komt, maar dat zou ook nog wel gezellig zijn.

Morgen dus om half 8 (!!!) het reinigingsbedrijf over de vloer. Erg jammer, want we hadden net afgesproken dat we uit zouden slapen morgen. Kon eindelijk eens. Maar goed, het is ook wel fijn als het stankprobleem voor de kerst nog opgelost is. Echt soms is het niet te harden, om misselijk van te worden. Gelukkig hebben we dat niet in de woonkamer.

Fijn dat je je weer beter voelt Flora!

En Paddle, super vervelend he, die rammels soms. Wij hebben hier ook wel eens zoiets van: hup, condooms de deur uit en gaan met die banaan, boeiend! Maar goed, we doen het toch nog maar even niet..

Zo, alweer een heel verhaal getypt terwijl ik alleen maar even wilde komen vertellen dat ik even offline ga. In ieder geval tot na de kerst. Lijkt me heerlijk om die pc eens even uit te houden! Fijne kerstdagen gewenst! En als ik voor de tijd niet meer terug kom, een heel gelukkig, gezond en voor de starters een vruchtbaar nieuwjaar toegewenst!
Hallo Dames, ik vewaarloos jullie ook een beetje, sorry.

Ik ben sinds Donderdag in Nederland en dat is toch altijd wel verrekte druk de eerste paar dagen. Ben vandaag lekker aan het niks doen en tot kerst wordt het wat rustiger.

Ik vraag mij ook wel eens af waarom we nog wachten, maar we zijn nog niet zo lang samen en we willen nog een beetje met z'n tween genieten. Mijn vriend zei: Als je zwanger bent dan kunnen we niet meer gaan klimmen en dan ben je de hele tijd allemaal ziek zwak en misselijk en dat wil hij nog niet.
Poeh, sterkte wijn! Hoop dat jij geurtjes-vrij de kerst doorbrengt.

Hoppala: veel plezier in NL bij je familie. Geniet ervan!
Zwaai!

Ik heb mijn computer onverwacht eerder terug gekregen dus ik ben helemaal blij. Verder een druk weekend gehad met veel gezellige kinder verjaardagen. Man is heel erg druk met werk dus een ontspannen kerstsfeer is er nog niet, pas in januari heeft hij meer rust. Alvast een fijne kerst en een fijne vakantie voor de dames die vrij zijn!
Bedankt allen, ik voel me welkom!

Volgens mij zijn jullie een hele gezellige hechte groep geworden! Leuk om te zien.

@tafelkleed. Wat een spannende tijd! Heel veel succes gewenst.

@Goldstrike. Ik hoop dat de tijd dan om vliegt met dit forum haha. Ik vind ziezo al dat de tijd heel snel gaat hoor.

Wat me wel is opgevallen bij mijn vriend is dat ik sinds ik mijn kinderwens heb aangegeven hij nu veel vaker opmerkingen maakt. Bijv toen we in de ikea liepen hij een wiegje zag staan en hij zei: Oh das voor onze toekomstige baby! Daar word ik dan altijd heel vrolijk van hihi.

Ik hoop dat ik jullie allemaal kan volgen, jullie kennen elkaar allemaal zo goed!

Ik hoop actief mee te kunnen schrijven! Gezellig
Ha, het is inderdaad wat rustiger hier nu we allemaal vakantie hebben. Ik zit overigens vandaag wel weer aan mijn proefschrift, want vriend werkt ook vandaag. Hij heeft me gister geholpen om op een rijtje te zetten wat ik allemaal nog moet doen en de proefschriftberg in mijn hoofd iets kleiner te maken, zo fijn!

Verder ook lekker gerelaxt afgelopen dagen, en Hoppala heeft me geholpen het shirtje voor mijn neefje op komst te naaien. Is leuk geworden!

@Paddle, neefje wordt over een maand ongeveer verwacht, gaat dus snel! Herkenbaar, die pieken van rammels. Ik ga de komende maanden eerst proberen te genieten van alle babies die geboren gaan worden en me uitleven op de kleertjes, haha

@wijnkonijn, sterkte met de reiniging, wat een gedoe heb je altijd van zoiets he!

@Ragazza: leuk dat je vriend meer opmerkingen over kinderen maakt. Dat heeft die van mij ook, hij is de laatste week al een paar keer over babynamen begonnen.

@Tafelkleed, wat spannend allemaal !
@ Tafelkleed: Fijn dat de uitslag positief was. Er komt nog een spannende tijd voor jullie aan.

@ Paddle: Mijn nichtjes zijn bijna 3 en 10 maanden. De oudste vermaakt zich zelf wel, maar op de jongste moeten we wel wat meer letten. Vooral dat ze niet aan haar eczeem gaat krabben. Ik was ook van plan om met ze lekker in ons grote bad te gaan, maar de jongste krijgt veel jeuk van lang in bad, dus dat doen we maar niet. Ik vroeg nog waar broer en schoonzus dat weekend heen gaan. Ze blijven dus lekker thuis en gaan uitslapen .

Ik herken het helemaal van de rammels. Bij mij zijn ze nu weer helemaal terug. Mijn vriend had gisteren een baby in zijn armen en dat was gewoon zo schattig . Hij wil ook graag vader worden, maar maakt zich zo druk om allerlij andere dingen. Ik wil inderdaad het liefste gewoon alle ac uit het raam gooien, maar we wachten toch maar even.

@ Wijnkonijn: Ik hoop dat het probleem helemaal opgelost word. Wat een gedoe ook dat de vloer er een stukje uit moet. Bij ons vorige huis hadden we ook het laminaat over het luik gelegt, want het zat ook niet op een handige plek om er iets anders over heen te leggen.

@ Hop: Ik snap best dan hij nog even samen wil genieten.

@ Raggazza: Mannen leven er in kleine stapjes naar toe. Die van mij maakt ook dat soort opmerkingen.

@ Ukkie: Fijn dat de berg in je hoofd wat kleiner word. Het komt wel goed met je proefschrift.

Vriend heeft vorige week nog 2 sollicitaties de deur uit gedaan. Eentje bij een bedrijf waar ook een vriend werkt (en die gaat ook een goed woordje voor hem doen). Ik hoop dat hij vandaag of morgen nog wat hoord. Het zou zo fijn zijn als hij de kerst in gaat met wat goed nieuws. Al is het alleen een afspraak voor een gesprek. Verder word het een drukke week met veel gourmetten . Ik denk dat we blij zijn als we met oudjaars avond gewoon lekker samen zonder familie op de bank zitten. Gisteren hadden we een familie feestje en we hebben toen ook verteld dat we gaan trouwen. Mijn moeder is zo blij en die heeft de hele bruiloft in haar hoofd al gepland. Ik vrees een beetje dat ze nog erger word als ik ooit zwanger ben. Ze bedoelt het heel lief .
Hee dames,

Leuk dat de groep alweer een stuk groter geworden is! Gezellig!

Ik ben er vorige week woensdag achter gekomen na een vroege test dat ik zwanger ben! Na heel veel testen om het zeker te weten is het nieuws nu een beetje ingedaald en de ClearBlue Digital gaf 'Zwanger 2-3 weken' aan! Ik moet er nu dus echt aan geloven ;) We zijn echt dolgelukkig, al heb ik af en toe kleine paniekmomentjes haha. Maar dat hoort er misschien bij.

Familie gaan we het pas na de echo vertellen zodat we in ieder geval wat meer zekerheid hebben dat het ook echt goed gaat. 24 januari is dat pas, dus nog even afwachten.

Ik wens jullie hele fijne feestdagen en hopelijk in 2014 ook voor jullie wat positieve testen al!

Liefs!
Oh Lulu gefeliciteerd! Wat leuk dat je zwanger bent! Best snel gegaan dus, fijn! En lief dat je het ff komt melden!
Hallo allemaal, ik ben weer terug van een heerlijk weekend weg. Was wel even afkicken, geen internet en dus forum ;).

Heb wel goede quality time met manlief gehad. Ik merk wel dat hij soms even genoeg heeft van mijn gepraat over zwangerschappen en baby's, hebben jullie vrienden/mannen dat ook? Ik probeer mijn rammels dus maar een beetje voor mezelf te houden af en toe.

@lulu Gefeliciteerd met je zwangerschap!

@tara Spannend dat je vriend ook aan het solliciteren is. Mijn man ook, en gelukkig heeft hij in januari al 3 gesprekken gepland staan!

@hoppala Fijne tijd hier in NL :-)

@tafelkleed Fijn dat ICSI nog een optie is, medisch gezien. Succes bij de gyneacoloog! Waarom heb je geen zin in kerst trouwens?

@Ephina Vervelend dat je al een beetje slechte ervaring hebt met een psycholoog. Ik snap dat je dan niet graag weer een keer gaat. Hopelijk kom je er zelf ook uit... Of een andere therapie (persoon of soort) proberen deze keer misschien?

Iedereen een hele fijne kerst(vakantie)!
Wauw Lulu! Gefeliciteerd!!! Wat een mooi kerstcadeau die positieve testen!

@eva, fijne vakantie gehad?

Allemaal een fijne kerst!

Ik moet werken, maar kan nog wel gaan eten met familie.
@sealight Ja was een hele fijne, korte maar actieve vakantie :-)

Balen dat je moet werken met kerst. Succes!
Lulu, gefeliciteerd met je zwangerschap! Wat een mooi kerstcadeau zeg, wauw .

Ik kom vrijdag overdag weer eventjes langs om alles bij te lezen en te reageren op het meeste. Ik ben zo druk nu met de Kerst... morgenavond organiseren vriend en ik het kerstdiner en zijn ouders, zijn zus en haar man en onze twee nichtjes (3,5 en 5 jaar) komen langs. Misschien dat ik last krijg van rammels dus, maar als het gaat zoals vorig jaar (en dat hoop ik niet) dan wil ik helemaal geen kinderen na de kerst :P. Vorig jaar was de jongste ver-ve-lend. Echt. Huilen, huilen, huilen. Alleen maar moe, hangerig en gewoon verdrietig aan het zijn. We waren bij zijn zus (dus kindjes waren nota bene gewoon in hun eigen huis) en zij hadden simpel gourmetten (want kinderen, dus geen tijd voor iets ingewikkelds en dat is best logisch). Maar ik heb me daar toen toch zitten ergeren (A). Voor morgen zit er een hoop tijd en werk in van mij en mijn vriend, dus ik hoop dat de beide kinderen het ook gezellig hebben enzo . Ik hoop maar gewoon het beste!

Ons diner is overigens:

Amuse: garnalenbitterballetjes + broodlolly's met lekker beleg voor de nichtjes

Voorgerecht: camembertfondue (zo'n camembert uit een doosje, in de oven en daar dan stokbrood in dopen). We dachten dat onze nichtjes dat ook wel leuk zouden vinden.

Hoofdgerecht: varkenslende uit de oven met zoete aardappelpuree met marshmallows gesmolten (again, vast favoriet bij onze nichtjes), gefrituurde uiringen en zelfgemaakte appelmoes

Nagerecht: verschillende soorten ijs met zelfgemaakte fudgesaus.

Dus, vanavond en morgenochtend gaan vriend en ik flink aan de slag en gaan we ook flink stressen en dan vanaf 15:30 uur is het heel gezellig en gaat alles volgens de planning en is het allemaal even heerlijk om op te eten :D

Tweede kerstdag zijn we bij mijn ouders en worden we lekker verzorgd door mijn ouders . Ook mijn twee oma's zijn er dan weer bij, dus dat wordt super gezellig.

Ik wens jullie allemaal super leuke, gezellige kerstdagen!! Geniet ervan! :D
@ Lulu: Gefeliciteerd!

@ EvaViva: Het solliciteren is helaas niet zo spannend meer bij ons, omdat hij al zo lang bezig is. Het is eerder heel veel frustratie. Wel fijn dat je man meteen zo veel gesprekken heeft. Ik hoop echt heel erg dat hij nu eindelijk iets vind. Het zou een hele zorg minder zijn.

Fijne feestdagen allemaal!
@ Aliceanna: Wat een werk. Nou ik ben blij dat ik lekker niks hoef te regelen en gewoon kan aanschuiven. Nou gaan we wel gourmetten, dus tijdens het eten is het nog wel wat werk, maar dat vind ik altijd wel gezellig. Ik denk dat mijn nichtjes zich wel zullen gedragen. Die van 3 eet waarschijnlijk gewoon bij iedereen een hapje mee. Ze kan zo lief kijken en voor je het weet heb je haar je halve gebakje gevoert en dan gaat ze gewoon naar de volgende .
Hoe was kerst bij iedereen? Ik heb het heel gezellig gehad . Tonnetjerond gegeten ook haha.

@aliceanna Wow dat klinkt geweldig, jullie kerstdiner. Jummie!

En, hoe hebben de kids zich dit jaar gedragen? Oh ja vervelend he, als een kind zich zo gedraagt de hele dag.... tja daar kun je maar net pech mee hebben. Zou dat nou gewoon aan karakter liggen, of opvoeding? Of gewoon af en toe een slechte dag?

Ik heb toevallig in mijn familie en schoonfamilie alleen maar brave kinderen, ja echt. Babyneefje bij schoonfamilie eerste kerstdag gezien, hele dag geen traan gelaten. Nichtje en neefje tweede kerstdag gezien, alleen maar blij geweest. Lachen, netjes aan tafel zitten, daarna vrolijk rondrennen en spelen...

Zo één wil ik er ook wel later! :D

@tara Vervelend voor je man en jij zeg. Heeft hij wel nog af en toe sollicitatiegesprekken? Hoe lang is hij al bezig met iets zoeken? Heeft hij nu uitkering dan? (Mijn man ook helaas.)
Rustig hier! Heeft niemand zin en tijd om te kletsen deze dagen?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven