Wachten, wachten, wachten (deel 3)

25-10-2013 15:47 2776 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dit is deel drie alweer van het topic: Wachten, wachten, wachten.

Een topic voor mensen met een kinderwens, die vanwege de meest uitlopende redenen nog moet wachten. Hier gaan we verder met kletsen, fantaseren, elkaar een schouder bieden om uit te huilen en afleiding zoeken.

Nieuwe schrijfster zijn van harte welkom, maar let op even het volgende:

- Beginnen vanaf begin 2015 (geldt voor nieuwe schrijfsters)

- Wij hebben een realistische kijk op het leven en op onze kinderwens

- Voor mensen die al begonnen zijn, zijn er andere topics(geldt voor nieuwe schrijfsters)

NaamLeeftijdLeeftijd partnerWanneer beginnen?Waarom wachten?BijzonderhedenTara823132herfst 2014Baan vriend & trouwenflora_2627282016?Sparen & vriend (pas afgestudeerd)Bezigebij23302015/2016Wachten op man & genieten van de tijd met z'n 2tjesInspiratielooos2727najaar 2015Sparenukkie213333dec 2014Uitslag bloedonderzoekunderstatement2526voorjaar/zomer 2015Zekerheid huis & baandrika793527januari 2015groen licht huisartseerst gewacht op vriend & reis
Sollicitatiegesprek ging goed, nu weer afwachten want er is nog een andere kandidaat..

Rammels heb ik even niet zo, want het wachten voor die baan staat voorop.

@Tafelkleed, sterkte!
Spannend ukkie. Succes met wachten en we duimen voor je!
Tafelkleed: Sterkte! Ik hoop dat we snel weer van je horen

Goed bezig mat!

Ukkie: we blijven duimen!!!

@ eva: Over praten met mij vriend. Zei ik dat hij geen tijd had? Het klopt wel dat we inderdaad niet vaak een rustige avond hebben waarop we uitgebreid kunnen spreken. Maar we praten wel vaak met elkaar hoor. Alleen de frequentie waarop ik over kinderen zou willen praten, dat trekt echt niet hoor! Dat bedoelde ik meer.

Welkom zandvos! Juist leuk toch een uitgebreid verhaal. Klinkt als een verstandig besluit om nog even te wachten. Zeker als je nog een opleiding wil afronden. Maar het gevoel dat dit verstand tegenspreekt: lastig.. En hebben we hier allemaal!

Fijne weekend allemaal nog dames!

Hier deze week een baby in de familie. Binnenkort op kraambezoek. Iemand tips voor een meisje? Hahah ik kan ook wel dingen bedenken: maar ben benieuwd naar jullie ideeen. Zo'n nieuw nichtje: versterkt de rammeligheid wel zeg!
quote:chocolatechip schreef op donderdag 09 januari 2014 17:25 Welkom Pavo en Zandvos

@Zandvos, wat goed van jezelf dat je weet dat je nu al een kind wilt omdat je zelf een gezin gemist hebt. Ik zie dit regelmatig gebeuren maar dan ontbreekt het aan zelf inzicht. Dankjewel voor het mooie compliment Het heeft wel even geduurd hoor voordat ik erachter kwam waar de rammels vandaan kwamen. Wachten is verstandig, maar soms zo lastig! Zeker nu ik dus een zwangere collega heb, ik stel veel vragen en leef op die manier een beetje mee, haha.
@flora, eerst een opleiding afronden is inderdaad het verstandigst. Ik heb ook ontzettend veel zin om te beginnen, maar ik moet het nog maar even tot september uitzingen. Gelukkig is het werk in de winkel ook leuk; ik werk graag met mensen (en dieren, maar dat kan later pas ) .

@EvaViva: ik verbaas me er ook over hoe verschillend het bij iedereen is wanneer de rammels beginnen! Het voelt bij mij ook alsof het niet "hoort". Voor al mijn vrienden is dit iets wat ooit in de toekomst gaat gebeuren, maar voor mij voelt het zo dichtbij en altijd aanwezig. Alleen de oma van mijn vriend vraagt wanneer eindelijk de kindjes eens komen, maar die vraagt zich ook af waarom ik niet op de huishoudschool zit. Een beetje die stempel .

De rest: bedankt voor het warme welkom!
@zandvos Tja, ieder z'n eigen tempo! Als het voor jou al dichtbij voelt, is dat niet voor niets! Jij bent er blijkbaar al meer aan toe dan de meesten op zo'n jonge leeftijd .

@flora Gefeliciteerd met je nichtje! Tja, er zijn zoveel leuke kraamcadeautjes... ik vraag gewoon altijd wat ze willen hebben en anders geef ik kleertjes of speelgoed.

Ja volgens mij zei je dat jullie/hij weinig tijd heeft om te praten, maar fijn te horen dat jullie toch regelmatig goed met elkaar kunnen babbelen ;).

Hier zijn de rammels weer aardig aangewakkerd. Gisteren had ik een date met mijn vriendinnenclub en er zijn er maar liefst 3 zwanger momenteel. Tja, het ging dus de hele middag over zwangerschaps- en babydingetjes. Razend interessant hoor, maar op een gegeven moment was ik er wel echt klaar mee. Hou nou op, dacht ik...
Up! Wat een stilte hier. Hebben jullie allemaal een fijn weekend gehad?

@Flora, leuk een nichtje erbij! Kan me voorstellen dat dat de rammels wel een beetje vergroot. Heb geen tips, ben zelf van plan om voor de babies op komst nog wat kleertjes te maken, maar moet even kijken of ik daar genoeg tijd voor heb, want het is nogal een babyboom binnenkort.

@met_vriend_praten; Ik heb niet zo de behoefte meer om er uitgebreid met vriend over te praten nu, want we zitten gewoon wel fijn op 1 lijn dat we dit najaar gaan beginnen :D Dat is voor mij snel genoeg en een fijn vooruitzicht. Het is meer nog even spannend qua baan nog steeds.
@Flora, steiff heeft hele schattige kleertjes en knuffels o.a. bij bol maar wel prijzig.

weekend was hier minder, ik had een vrijgezellen feest en sommige dingen waren niet zo leuk en veel mensen kende ik ook niet. Bijna iedereen had kinderen of was zwanger en eigenlijk waren de gesprekken nogal saai, op een paar hele leuke meiden na! Ik hoop ook echt dat ik nog wat diepgang blijf houden als ik zwanger ben.
@chocolatechip: Ja, dat hoop ik ook, dat ik nog andere gesprekken kan voeren dan alleen over kids.. word er nu bij sommige mensen in mijn vriendenkring wel moe van dat het altijd maar over die kids gaat. Of in elke fb-post iets over hun peuter ofzo.. Alsof ze zelf verder geen leven meer hebben (is misschien ook zo?)
@chocolatechip en ukkie Nou inderdaad, ik hoop ook echt dat ik niet zo'n zwangere en moeder word die nergens anders meer over praat. Ik heb het helaas al erg vaak zien gebeuren bij mensen in mijn omgeving. Ik snap dat je kind het belangrijkste is in je leven, maar er zijn toch ook nog wel andere interessante onderwerpen?!?

Als wij ons dat nu voornemen komt dat toch vast wel goed?

Chocolatechip, jammer dat het vrijgezellenfeestje niet zo leuk was.
Flora, gefeliciteerd met je nichtje! Lastig wat je moet geven. Ik zou denk ik kleertjes geven ofzo.

Eva, jammer dat er niet veel diepgang in de gesprekken zat. Ben benieuwd of wij ook allemaal zo worden. Ik denk wel dat je kindje gewoon het hoogtepunt in je leven is dus dat je het als moeder daar gewoon veel over wilt hebben.

Uk, wat super dat jullie dit najaar willen beginnen. Ik ga zo hard duimen dat jij die baan krijgt!

Zandvos, haha geweldig van die huishoudschool. Goed dat je eerst een opleiding gaat doen. Ik rammel ook al wel jaren hoor. Maar het is gewoon even doorbijten tot je alles zo goed mogelijk voor elkaar hebt..
flora gefeliciteerd met je nichtje. Ik zou en waardbon geven voor een leuke winkel (kleding of speelgoed)

Ja diepgang in gesprekken. Ik hoop dat ik later ook nog een normaal gespek kan voeren, zonder dat het 90% van de tijd over kinderen gaat.
Gefeliciteerd met je nichtje, Flora! Ben je al op bezoek geweest? Qua cadeautje zou ik hetzelfde doen als Goldstrike zegt, namelijk een bon geven of anders kleertjes&speelgoed (die doen het volgens mij altijd goed ).

Over babytalk van je omgeving: ik heb daar nog helemaal geen last van, maar het is sowieso vervelend als mensen alleen maar over hetzelfde kunnen praten, ongeacht het onderwerp.
@babytalk Het zal zeker onvermijdelijk zijn dat je veel over je kind praat als je eenmaal moeder bent. Maar alleen maar... bah nee. Gelukkig zijn de meeste van mijn vriendinnen ook nog wel in staat om een leuk gesprek over andere onderwerpen te voeren hoor, haha. En anders probeer ik zelf soms subtiel het onderwerp te wijzigen in een gesprek :P.
Hallo dames, daar ben ik ook weer ff.

Welkom Zandvos, Wat knap van ej dat je weet waar je kinderwens vandaan komt en je je beseft dat het nu nog niet de juiste tijd is. Een opleiding afmaken is natuurlijk de eerste prioriteit.

Tafelkleed: Heel veel succes en sterkte gewenst in deze spannende tijden! Je mag hier altijd van je af klagen en je mag me ook pmen, als je dat fijner vindt.

Flora, gefeliciteerd met je nichtje! Ik maak alle kadootjes altijd zelf, maar ik weet dat ouders heel vaak shirtjes krijgen, maar niet zoveel broekjes, dus die maak ik altijd!

@babytalk: nog niet zoveel last van, mijn vriendinnen kunnen ook nog over andere dingen praten. En kinderen van goede vriendinnen vind ik zelf ook heel interessant, dus dan vind ik eht wel prima als ze erover praten.

@hier, ik kreeg vrijdag de vraag of ik op een functie wilde solliciteren (bij een soort van Rijkswaterstaat) van mijn Prof. Ze zoeken nog iemand met mijn kwalificaties, dus daar ben ikvandaag mee bezig. Aangezien het via het 'netwerk' gaat, zal er iig wel een gesprek inzitten.

Verder had ik het ff zwaar omdat een vriendin van mij ongepland zwanger is. Ze is al jaren werkloos en heeft behoorlijke psychische en gezondheids problemen en ze weet niet wie de vader is. Lekkere situatie dus. En toen vond ik het wel ff frustrerend dat wij onze zaakjes 100 x beter voor elkaar hebben en toch nog wachten. Heb een vriendin gebeld en toen ging het wel weer.
Wat spannend van die functie Hop! Is het een leuke?

Ik kan me voorstellen dat het moeilijk is als een vriendin ongepland ineens zwanger is. Maar houd je er aan vast dat jij straks een kindje krijgt in alle rust, met liefde en een flink bedrag achter de hand. Geen nodeloze zorgen over wie de vader is of waar je de babykamer van gaat betalen.

@Flora; gefeliciteerd met je nichtje!

@Ukkie, succes! Ik hoop dat je de baan krijgt!

@ Tafelkleed; sterkte en succes!

@Chip; ik kan me niet voorstellen dat jij zo'n oppervlakkige "Ik kan alleen nog maar over kinderen praten en heb geen diepgang meer" moeder wordt ^^ .

Ik wil echt weer iets meer meekletsen hier. Ik ben weer eens te moe voor alles. Vanavond een zonnebankje pakken en hopen dat dat helpt.

Vanochtend weer een zwanger+bevallingdroom gehad. Zelfs tot op het punt dat er kraambezoek langs kwam. Maar het kindje was niet gezond ofzo. Tzit me allemaal lekker dwars.
Hoppala: ik duim voor je!

Ephina: vaak droom je ook je eigen angsten. Maar in ieder geval geen fijne droom.
Vervelende droom Ephina. Heb ik ook wel eens gehad, word je helemaal naar wakker he!

Hoppala, fijn dat je gevraagd bent ergens te solliciteren! Ideaal als het zo kan gaan... Lijkt het je een leuke baan?

Vervelend voor je vriendin zeg! Die gaat het dus wel zwaar krijgen als alleenstaande moeder zonder werk :(. Kan me ook wel weer voorstellen dat je het op jezelf betrekt en er wat gefrustreerd van raakt. Maar ik sluit me aan bij wat Ephina hierover zei!
Ja jullie hebben natuurlijk gelijk.

Ja de baan lijkt me hartstikke leuk, precies in mijn straatje, maar ik moet wel even afwachten wat het salaris gaat zijn. Want bij de overheid hier krijg je de eerste 3 jaar maar 80 % betaald. En als ze dan een startsersalaris willen aanbieden en daar dan 80% van, ga ik het niet doen. Want dan krijg ik hetzelfde als ik nu verdien en dat vind ik wel karig voor 40 uur per week.

Als ze me of als Dokter inschalen of mijn jaren bij de universiteit meetellen, dan is het prima.
Hop, werk dat je normaal in 40 uur doet in 1 uur is ook niks
Spannend Hoppala, ik hoop dat je salaris naar wens is aangezien de baan je zo leuk lijkt. En hopen dat de sollicitatie goed uitpakt natuurlijk . En over je vriendin, put er inderdaad troost uit dat jij een kind krijgt in alle rust, zonder zorgen en met je vriend. Ik denk dat je vriendin het ook liever op die manier had gedaan. Niets ten nadele van haar hoor, het is haar beslissing uiteindelijk.

Ephina, die dromen zijn heel herkenbaar, alleen kom ik nooit verder dan het persen omdat ik altijd op een bestemming zit waar het gewoon niet uitkomt en ik in paniek raak en dus wakker schrik. De laatste keer op het vliegveld

Ik mag zo beginnen met werken tot de middag. Daarna heerlijk de rest van de dag vrij, dus ik denk dat ik maar een cake ga bakken. De ingrediënten staan al een tijdje te wachten in de kast, ben er gewoon niet aan toegekomen. Later komt er nog een vriendin van me langs om onze vakantie door te nemen. We gaan met z'n tweetjes in de zomervakantie een week naar Mallorca, maar we weten nog niet in welk appartement. Ik heb er zo'n zin in; lekker stappen, zonnen, winkelen...Ik wil nu al gaan!
Leuke plannen Zandvos! Super leuk, met je vriendin een week naar de zon. Lekker, kan me voorstellen dat je niet kan wachten! Wanneer gaan jullie?

Ben je ook nog van plan met je vriend op vakantie te gaan?

Enne, bak ze en geniet van je cake.
Goedemorgen dames!

Hop: spannend, hoop dat er een goed aanbod komt! Per wanneer zal je dan aan de slag kunnen?

@ babytalk/diepgang: hoop inderdaad hetzelfde als jullie. Als wordt ik nog noet gek van de babytalk om me heen. Lijkt me wel zoz prettig om ook over andere onderwerpen te blijven praten en posten op fb. Dat valt me wel op: mensen die alleen maar foto s van hun kids posten en nooit meer van zichzelf..dat snap ik wel maar ook weer niet.

Bedankt voor de felicitaties. Het is technisch gezien een achternichtje. Ben nog niet langs geweest. Het was nogal een pittige bevalling en de ouders hebben aangegeven eerat zelf wven bij te willen komen. Ik ga ns op bol.com kijken. En anders is een bon ook altijd prima idd. Zelfmaken zit er niet in voor mij

@ephina: Ik heb eergisteren (weer) ook gedroomd dat ik aan t bevallen was. Details opnieuw niey onthouden, maar alles was wel ok volgens mij. Maar niet te druk over maken he. Een droom blijft ook "maar" een droom.

Leuke plannen zandvos! Hier zijn de vakantie plannen nog steeds niet concreet. Afhankelijk van de planning van een aantal dingen. Kan niet wachten om eindelijk de knoop door te hakken. Neigen nu naar VS.

Fijne dag dames, ik alga verder aan de slag. Vergadering zo.
Hoi dames!

Ik heb weer even de tijd om uitgebreid te reageren:) Weken vliegen nog steeds voorbij!

Welkom Zandvos en Pavo!

Het is voor het eerst dat ik een kladblaadje heb gepakt om de onderwerpen grotendeels mee te kunnen schrijven-;)

@ Reizen, all in etc. Wij zijn echt van de afwisseling. Een echte all-in vakantie hebben we nog niet gedaan, al kan dat misschien dit jaar in oktober/november voor het eerst gebeuren in 5 jaar-;)

We hebben wel eens een luierdag bij het zwembad/strand, maar erg lang trekken we het geen van beiden. Ook in Curacao zaten we in een super mooi resort, maar eten hebben we er bijna niet gedaan en iedere dag stonden we wel ergens anders van het uitzicht te genieten of lagen we ergens in een leuke baai te zonnen. Jammer van het geld achteraf-;) All in lijkt het me op dit moment echt heerlijk na een aantal stressvolle maanden en is dus voor eind dit jaar zeker een optie!

Zeker omdat we verder niet op vakantie gaan in de zomer. Gelukkig hoef ik het skien niet te missen en ga ik 2x dit jaar:) 1x met mijn ouders + alle aanhang en de 2e keer met mijn collega's:) Zoveel zin in! Nog 6 weken en we gaan al bijna!

@ Werk, ik werk bij een grote ICT detacheerder en verzorg daar alle sales-en HR administratie. Erg leuk werk, heel erg leuk team collega's, wat het gewoon echt een leuke baan maakt:) Wat dat betreft gewoon echt geluk gehad, direct na mijn afstuderen een baan kunnen vinden, die nog een beetje aansluiting heeft met mijn opleiding.

@ Nerd, ik werk dus met heel veel nerds-;). Nou ja, mijn directe collega's niet, maar de professionals die we detacheren dus echt wel!

@ NU kinderen willen, dat is hier redelijk afgezwakt. Huis is nu echt prio 1 en het is nu echt zo dichtbij aan het komen! Wel kreeg ik zaterdag de kriebels, omdat vriend even benoemde waar de box moest komen te staan. ( We hebben daar nog niets voor kunnen vinden, echt een groot stuk van de huiskamer waar we niet zo heel veel mee kunnen op dit moment en dit leek hem het perfecte plekje!)

@ Praten met vriend over kinderwens, nou ja, ik heb wat dat betreft een exemplaar aan de haak geslagen die meer over kinderen praat dan ik op dit moment. Komt m.n. doordat hij veel kleine kinderen treft bij zijn voetbalvereniging ( hij is coordinator van de mini's) en door vrouwelijke collega's die stuk voor stuk kinderen hebben. Af en toe maakt het het best lastig, een vriend die zo open is over zijn kinderwens, want dat maakt het rammelen niet minder. Wel merk ik dat het rammelen in golven komt en niet blijft hangen en zeker niet iedere dag meer aan me vreet!

@ Tafelkleed, sterkte! . Als je je ei kwijt moet, we zijn er voor je!

@Slaaptekort, ik hoop heel erg dat we kinderne krijgen die net zoals vriend en ik zijn. Luie donders die vanaf week 5 gewoon doorslapen tot 07.00. Echt, wat een leven hadden mijn moeder en schoonmoeder! Al kan ik redelijk goed tegen weinig slaap.

@ Ukkie, al wat gehoord van je solli-gesprek?

@ Hop, al wat gehoord? Heb je al gesolliciteerd?

@ Babytalk, in mijn omgeving zijn er nauwelijks baby's. Op mijn werk is het woord 'baby' of 'kind' eigenlijk uit den boze. Al wordt het wel iets minder nu ik een leuke collega erbij heb die haar kinderwens niet onder stoelen of banken steekt. Ik sta dus niet meer alleen wat dat betreft-;)

Hier is het verder hectisch, druk en de spanning neemt langzamerhand toe!

Nog 3 maand en het huis wordt opgeleverd en ik vind het nu toch wel heel erg snel gaan. Meubels allemaal besteld, keuken en badkamer defintief als order geplaatst en nu is het wel heel erg echt aan het worden. Ik merk wel dat ik er heeel erg aan toe ben, mijn eigen plek, met mijn eigen uitgekozen spullen ( nou ja, samen met vriend natuurlijk).

Zo en nu tijd voor koffiepauze!
Hij is er net uit! Is namelijk best lastig nog in het Duits. 1 keer heeft mijn vriend hem gecorrigeerd en twee keer een collega.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven