Wachten, wachten, wachten (deel 3)

25-10-2013 15:47 2776 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dit is deel drie alweer van het topic: Wachten, wachten, wachten.

Een topic voor mensen met een kinderwens, die vanwege de meest uitlopende redenen nog moet wachten. Hier gaan we verder met kletsen, fantaseren, elkaar een schouder bieden om uit te huilen en afleiding zoeken.

Nieuwe schrijfster zijn van harte welkom, maar let op even het volgende:

- Beginnen vanaf begin 2015 (geldt voor nieuwe schrijfsters)

- Wij hebben een realistische kijk op het leven en op onze kinderwens

- Voor mensen die al begonnen zijn, zijn er andere topics(geldt voor nieuwe schrijfsters)

NaamLeeftijdLeeftijd partnerWanneer beginnen?Waarom wachten?BijzonderhedenTara823132herfst 2014Baan vriend & trouwenflora_2627282016?Sparen & vriend (pas afgestudeerd)Bezigebij23302015/2016Wachten op man & genieten van de tijd met z'n 2tjesInspiratielooos2727najaar 2015Sparenukkie213333dec 2014Uitslag bloedonderzoekunderstatement2526voorjaar/zomer 2015Zekerheid huis & baandrika793527januari 2015groen licht huisartseerst gewacht op vriend & reis
Ik steek een kaarsje voor je op dinsdag Tafelkleed. Heel veel succes met jullie gesprek.:flower: .
Tafelkleed, ik steek zeker een kaarsje voor jullie op! Heel veel succes dinsdag!

Paddle, wow dat is al snel joh
@Paddle: Ik hoop dat april onze begindatum kan zijn Maar dat komt al lekker dichtbij. Ben nog steeds druk aan het zoeken naar een baan en mijn man zijn contract moet in april een vast contract worden, dus dat is heel spannend. Als hij een vast contract (of een andere baan) heeft, dan durven we het wel aan en beginnen we per direct. En als ik dan ook nog een baan heb, dan is het helemaal goed! Ik slik nog steeds trouw mijn foliumzuur, dus daar hoeft het in ieder geval niet aan te liggen. Soms zie ik het somber in, andere keren denk ik: dat zou toch moeten lukken! Mijn man is een van de weinige fulltime werknemers bij het bedrijf waar hij werkt. Wanneer hij eruit gegooid wordt, moet er iemand anders aangenomen worden, dus ik hoop dat dat in zijn voordeel werkt. Ze zijn volgens mij wel tevreden met hem, dus ja. We zullen het zien.

Wat gaaf dat jullie gaan beginnen zodra jullie de sleutel hebben! Dat schiet op! Leuk man!

@Tafelkleed: ook hier wordt aan jullie gedacht dinsdag

@de rest: sorry, ben op het moment totaal niet actief. Voel me klote en dat wil ik niet op jullie afreageren. Vandaag naar de huisarts geweest voor mijn pijn tussen schouderbladen en daar pijnstilling voor gekregen + het aanbod om met een POH-er te praten (die pijn komt voor een groot deel door enorme stress). Daar denk ik nog even over na, omdat we in principe veel kunnen praten binnen de familie en ik ook een maatschappelijk werker in de familie heb + pastorale zorg krijg vanuit de kerk. Dus ik praat al genoeg, eigenlijk. Ik hoop dat het binnenkort wat rustiger wordt bij ons in de familie, met een goede afloop. Maar ik heb gelukkig wel al het vertrouwen dat dit wel goed gaat komen. Heeft alleen tijd nodig..
@Tafelkleed, ik wilde ook even laten weten wat ik aan jullie zal denken dinsdagmiddag! Heel veel succes!
@Tafelkleed: ik ga dinsdag extra aan je denken en een kaarsje aansteken!

@Wijn: Wanneer krijgt je man te horen of hij al dan niet een vast contract krijgt? Pas in april of al vroeger? Wel spannend als dat het startschot voor jullie zou kunnen zijn.

Wat naar dat je zoveel stress ervaart vanuit de familie. Hopelijk gaat het vlug beter.

@Sealight: Ja, het is ook wel vlug eigenlijk. Ben nu ook al begonnen met zo'n multivitamine met foliumzuur.
@tafelkleed ik zal aan jullie denken
@ tafelkleed: ik zal aan je denken! Ontzettend veel succes!

@depster (geloof ik), sterkte met de komende jaren.

Dames, iemand mag toch wel haar hart komen luchten? Liever alvast erbij zeggen dat ze niet blijft dan na twee berichtjes opeens niks meer horen. Mijn mening uiteraard

@hop: dank voor de goede tip. Inderdaad nog niet bij stil gestaan, het weer daar. We willen in elk geval ook familie in zuid californie bezoeken. Kunnen daar onze trip dan beter mee beginnen. (Vond de felheid wel meevallen hoor).

Oja en succes met t gesprek!

Wijn sterkte x!

Rest weet ik niet meer..en ben op mobiel.

Hoe is t met de rest (en de werkzoekers?)

Oja op hoe t kan dat ik twee maanden vrij ben. Half april loopt mijn contract af. Ik ben dus werkloos. Vriend studeert ook in april af dus daarna allebei baan en studie vrij. Heel hard gespaard om twee maanden weg te kunnen. En daarna hopelijk snel weer een baan.. We zijn allebei al aan t zoeken/lijnen uitzetten in ons netwerk.
Flora, natuurlijk mag dat. Maar het is wel een beetje apart om 1 berichtje te schrijven met de intentie waarschijnlijk nooit meer terug te komen
Ik denk dat hij dat pas in april hoort . Maar misschien horen we daarvoor ander mooi nieuws van een evt. nieuwe baan waar hij mee bezig is. Dus dat is echt afwachten. En anders wachten we nog iets langer. Mijn rammels zijn op het moment niet heel erg aanwezig, dus op zich ben ik daar nu wel wat nuchter in Maar goed, wel spannend natuurlijk!
Oh wijn rammels rustig? Wat goed!
@Hoppola, gefeliciteerd dat je op gesprek mag komen, wat goed!

@tafelkleed:, ik zal een kaarsje voor je aansteken. Heel veel succes .

@Paddle, wat is het voor jou al dichtbij, spannend hoor. Ik weet niet hoe lang je gewacht hebt, maar het lijkt me zo onwerkelijk als je na het wachten opeens mag beginnen.

Ik had het met mijn vriend laatst over verhuizen en beginnen met proberen. Na onze studie willen we verhuizen naar een eengezinswoning en hij zou liever beginnen wanneer we erin kunnen, omdat hij niet wilt dat ik zwanger ga verhuizen. Maar het kan ook een jaar duren voordat ik zwanger ben. Daarom zou ik wel eerder willen beginnen. Ach, we hebben nog een hele tijd om hier over te praten, maar ik zou graag willen weten wat jullie mening hierover is?

@Depster, jammer dat je niet meeschrijft, maar het is je eigen keuze natuurlijk. Wat voor jou helpt is het belangrijkste. Leven in het nu lukt wel aardig, al ben ik meer bezig met mijn nieuwe studie in september dan met de rammels. Ik zit met het idee te spelen om een paar uur per week vrijwilligerswerk te doen in het asiel hier in de buurt. Het lijkt mij ontzettend tof om nu al meer met dieren bezig te zijn. We mochten geen huisdieren in de studio, de hamster was een uitzondering, en ik mis een hond of een kat om mee heen.

@wijnkonijn vervelend dat je zoveel pijn hebt en ook nog eens gedoe met de familie. Ik "ken" je niet zo goed, maar alsnog een .

@skien, ik ben jaloers op mensen die met alle gemak zo'n berg afsjeesen. Mijn vader is wintersportgek en de halve familie ook, maar alle lessen ten spijt blijf ik gewoon een hark op latten . Doe mij maar een relaxte zonvakantie.

Nu ben ik op weg met de trein naar 2 vriendinnen, we gaan vanavond lekker een avond de kroeg in. Fijn weekend iedereen!
Ja, mattie. De redenen waardoor die rammels wat weg zijn zijn wat minder leuk, maar ik vind dit dan wel weer een positieve bijkomstigheid moet ik zeggen. Nu weet ik weer hoe het was, geen rammels hebben. Dat is toch zeker 1,5 jaar geleden. ;)

@Hop: fijn dat je op gesprek mag komen! Dit zou toch wel een super baan voor je zijn!

@zandvos: verhuizen zwanger of niet.. Sjah, dat is een lastige. Ik denk dat jullie daar samen een standpunt over in moeten nemen. Je weet natuurlijk niet hoe je zwangerschap verloopt. Hoever van tevoren zou jij willen beginnen dan?
Zandvos je vriend wil gewoon niet alles zelf moeten doen bij een verhuizing
@zandvos Zwanger verhuizen of niet... Dat is inderdaad een lastige. Als je echt het zekere voor het onzekere wil nemen moet ik je vriend gelijk geven. Het kàn natuurlijk in de eerste ronde raak zijn en als je dan vroeger begint met proberen moet je misschien behoorlijk zwanger verhuizen. Kan me voorstellen dat dat niet heel handig is.

Ik denk dat jullie moeten bespreken wat de nadelen zouden zijn van zwanger zijn bij de verhuizing. Gaat het inderdaad om de klus/verhuiswerkzaamheden die je vriend dan alleen zou moeten doen? Of zit er meer achter?

Zelfde kwestie hebben wij eigenlijk. Ik twijfel ook of het slim is al beginnen te proberen voordat we op onze verre reis gaan. Het kàn dat ik meteen zwanger raak en ik dus pril zwanger op reis ga. Dat ziet mijn man absoluut niet zitten dus hij wil per se wachten met proberen tot na (of op ) na de reis. Maar tje, hoe groot is de kans dat het zo snel raak is... Het kan best een jaar duren, zoals je zegt.

@wijnkonijn Wat rot dat je je zo slecht voelt momenteel, zowel lichamelijk als geestelijk zo te horen. Ik kan alleen maar hopen dat alle stress snel afgelopen zal zijn! Wel heel fijn en goed dat je goed erover praat met verschillende mensen.

De familieproblemen zijn dus nog niet afgenomen?
Maar dames, waarom eerder beginnen als je dan eigenlijk nog niet zwanger wilt zijn? Het is toch niet zo dat ergens in je lichaam vast ligt dat het zoveel rondes gaat duren en dat je, als je eerder begint, dus eerder zwanger bent? Natuurlijk kan het een jaar duren voordat je zwanger bent, maar dit klinkt alsof je alvast wat mis-schiet-momenten af wilt strepen, zodat je die maar vast gehad hebt of zo.
Tja gemiddeld zijn vrouwen binnen 4 rondes zwanger. En daar zijn ook al die gevallen bij meegerekend die er jaren over doen. Als je kijkt naar topics hier op het forum is toch een aanzienlijk deel in de eerste of tweede ronde zwanger. Dus ik zou het wel zo doen dat het geen punt is mocht je meteen zwanger worden.
Het zijn altijd die mensen die denken "duurt vast wel ff" die binnen 4 weken een positieve test in handen hebben
Tja j22 zoals jij het nu omschrijft klinkt het inderdaad heel vreemd en cru. Nu ik erover nadenk zit het bij mij inderdaad stiekem wel een beetje zo ja. Dat ik de eerste " gaat toch niet lukken" maanden al achter de rug heb. Slaat nergens op he?!? Ik ga in mijn hoofd nu eenmaal vaak van het slechtste scenario uit. Ik heb me ook al helemaal ingebeeld hoe het zou zijn als het bij ons niet lukt en na hoeveel tijd we dan naar de huisarts moeten en hoe die medische molen dan zou zijn en.... Bizar, ik weet het.
Nja waar het om gaat is dat je op verschillende scenario's voorbereid bent. Als het 6 maanden of langer zou duren voordat je zwanger bent is waarschijnlijk het ergste daaraan dat jij baalt als een stekker. Maar, je gaat ook als een stekker balen als het lang duurt als je een paar maanden eerder begint. Terwijl als je vroeger begint en je bent wel meteen zwanger dan zit je met een concreet probleem (in jouw geval kotsend op vakantie).
Ik snap het ergens wel hoor eva, maar ik zou er zelf gewoon niet op gokken dat het de eerste (paar) ronde mis is. Dan loop je inderdaad het risico op een totaal verpeste vakantie, terwijl dat juist het 'laatste samen genieten momentje' moest worden.

Ik schiet ook in de stress bij het idee dat ik na een jaar nog niet zwanger ben, maar dat houdt niet in dat ik eerder begin dan uitkomt. Dan kunnen we net zo goed nu de AC de deur uit doen. We zijn hier van het wachten op de perfecte situatie, weet je nog?
@j22 en matroesjka Jullie hebben helemaal gelijk. Kotsend op vakantie is inderdaad een concreet probleem wat ik niet zie zitten. Die paar maanden kunnen er ook nog wel bij!

Hup, ik schakel die rammelgevoelens weer uit en ga rustig zitten wachten op het perfecte moment haha. Back to the plan inderdaad ;).
Sorry dames dat ik zo weinig heb gereageert de laatste tijd. Ik lees wel mee en denk aan jullie . Zaterdag zaten vriend en ik Puss in Boots te kijken en toen een van de characters over zijn kinderwens begon moest ik dus aan jullie denken. We vonden de film erg leuk. Ik bedacht mij nu alleen dat straks met kinderen je een aantal jaar vast zit aan de nederlands versie van al die animatie films. Dat nadeel is niet groot genoeg dat ik er minder van ga rammelen.

Verder gaat het hier niet helemaal zoals we willen. Vriend is van de trap gevallen en heeft zijn ene been gekneust. Gelukkig gaat het al weer wat beter en kon hij gisteren een klein rondje mee lopen met de hond. Maar de dagen dat hij binnen zat met zijn been omhoog frustreerde hem enorm. Hij is ook helaas weer afgewezen voor een baan, maar morgen hoort hij of hij een tweede gesprek krijgt bij een ander bedrijf. Ook heeft hij gisteren nog 2 brieven geschreven. We duimen dus nog maar door.

Gisteren nog een familie bijeenkomst gehad. Niet alle kinderen waren mee, maar ik heb wel lekker geknuffeld met mijn kleine nichtje. Mijn andere nichtje is nu bijna 3 en ik vind het wel leuk om te zien hoe snel ze groot word. Vorig jaar juni begon ze steeds meer mensen die ze niet zo heel vaak ziet bij hun naam te noemen en nu weet ze echt al wie bij elkaar horen. Vriend was niet mee, maar ze wist me te vertellen dat ik hem thuis had gelaten .
Haha tara82 ik moet erg lachen om jouw post. Fijn dat je je kinderrammels toch niet laat afhangen van Nederlands nagesynchroniseerde films

Leuke film he, Puss in Boots! In het Engels is inderdaad altijd het leukst!

Wat schattig van je nichtje dat ze er zelf mee kwam dat je vriend er niet was. Doet mijn schattige kleine achternichtje ook altijd: "Hee, X is er niet... is hij ziek? Moet hij werken? Waarom is hij er niet?" Bijdehandje

Niet grappig is natuurlijk dat je vriend van de trap is gevallen. Beterschap en sterkte voor hem!
Ten eerste: maandag om 8 uur allemaal duimen, dan heb ik mijn gesprek! Gelukkig is het dichtbij.

@zwanger verhuizen enzo: Ik zou pas beginnen als je ook daadwerkelijk zanger wil worden en geen week eerder. Je weet pas hoe snel het gaat als je het probeert. Ik heb ook wel eens het gevoel dat ik nu wil beginnen omdat ik wil weten of ik een gezond kind kan krijgen.

@weekend: eerst zaterdag op verlaat kraambezoek bij een vriendin die een hele moeilijke start had. (1 kindje in de buik overleden en de ander met 27 weken geboren). Was erg leuk en gezellig. En toen spontaan met het nichtje(6) en neefje(3) van mijn vriend wezen wandelen. Ze waren een heel weekend bij oma en die was heel blij met een beetje afleiding van ons. En ik zag mijn vriend af en toe heel vertederd kijken toen ik met ze aan het spelen was, maar s'avonds wist hij er niks meer van haha.
Volgende week heb ik de duimen in de aanslag Hoppola

@Zwanger verhuizen, het is het verstandigste om te wachten totdat we ook werkelijk in het huis zitten, maar het liefst zou ik gelijk na onze reis in Amerika beginnen. Maar ja, of we dan al een huis hebben... Wat jij zegt is ook herkenbaar Hoppola. Dan heb ik in ieder geval de zekerheid dat ik 1. vruchtbaar ben en 2. in staat ben een gezond kindje te krijgen. Maar dat is weer het gevoel vs. verstand discussie.

Heeft er iemand dat artikel in de Viva gelezen over vrouwen met (nogal extreme) rammels?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven