Wachten, wachten, wachten (deel 3)

25-10-2013 15:47 2776 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dit is deel drie alweer van het topic: Wachten, wachten, wachten.

Een topic voor mensen met een kinderwens, die vanwege de meest uitlopende redenen nog moet wachten. Hier gaan we verder met kletsen, fantaseren, elkaar een schouder bieden om uit te huilen en afleiding zoeken.

Nieuwe schrijfster zijn van harte welkom, maar let op even het volgende:

- Beginnen vanaf begin 2015 (geldt voor nieuwe schrijfsters)

- Wij hebben een realistische kijk op het leven en op onze kinderwens

- Voor mensen die al begonnen zijn, zijn er andere topics(geldt voor nieuwe schrijfsters)

NaamLeeftijdLeeftijd partnerWanneer beginnen?Waarom wachten?BijzonderhedenTara823132herfst 2014Baan vriend & trouwenflora_2627282016?Sparen & vriend (pas afgestudeerd)Bezigebij23302015/2016Wachten op man & genieten van de tijd met z'n 2tjesInspiratielooos2727najaar 2015Sparenukkie213333dec 2014Uitslag bloedonderzoekunderstatement2526voorjaar/zomer 2015Zekerheid huis & baandrika793527januari 2015groen licht huisartseerst gewacht op vriend & reis
@hoppala Goed dat je de brief hebt verstuurd. Spannend, afwachten nu!

@chantilly Leuk dat je zo uitgebreid reageert .

Wow, alle meubels besteld en keuken en badkamer uitgezocht... Dan wordt het zeker echt! Die 3 maanden zijn zo voorbij en dan heerlijk op jullie eigen plek gaan wonen. Fijn hoor :D.

Leuk dat je vriend ook graag over zijn kinderwens praat. De mijne ook wel hoor, maar die heeft het ook in vlagen. De ene dag kan hij dromerig vertellen over waar de box zou komen te staan en hoe ik eruit zou zien met een dikke buik. De andere dag moet hij weer weinig hebben van babypraat en wil hij het alleen over avontuurlijke/reisdingen hebben haha.

@flora Wanneer zouden jullie naar de VS willen en waar precies (of heb je dat al eens verteld)(sorry dan)?

Wij neigen nu toch sterk naar Azië, ook uit budget oogpunt. Eerst dachten we nog eens naar Zuid-Amerika maar dat is toch wel behoorlijk veel duurder.
Gaaf Chantilly dat het allemaal zo snel gaat nu. Lijikt me heerlijk om een eigen keuken en badkamer in te richten zoals je zelf zou willen.

@ eva: Nou de details weten we dus nog niet. Zuid-Amerika ook overwogen hier. Maar door verhalen van kennissen (en hier waren mensen ook enthousiast) nu waarschijnlijk naar VS. En dan vooral de westkust en de natuurparken (iets meer richting noord en landinwaarts). Wanneer we precies gaan: liefst net voor het hoogseizoen, mei en juni ofzo. En we willen als het even kan paar maanden, 2 in elk geval
@FLora: het noord-westen ligt in Mei nog VOL met sneeuw, echt dat is veel te vroeg! De wegen in yellowstone gaan bijv pas in juni open. Toen ik in Juni in Montana kwam begon net de lente. Ik zou dus eerder juni-juli gaan. Of in mei in het zuiden beginnen en dan naar het noorden rijden.

Onderschat de invloed van het ontbreken van de golfstroom niet! Daar is het in mei nog winter, met minstens een meter sneeuw in de bergen (en daar wil je heen). Plan je reis ajb goed, want het zou zonde zijn als je daar bent en je kan niks doen! (tenzij je skitouren wil gaan doen natuurlijk, maar dat dnek ik niet).

Sorry dat ik zo fel ben, maar ik wil je echt behoeden voor een dure (en gevaarlijke) fout. En wij Nederlanders denken altijd dat het overal in mei al lente is, dat is dus niet zo!
Goede tips Hoppala. Ik ben zelf in september aan de westkust van de VS (en alle natuurparken die jij waarschijnlijk ook bedoeld) geweest. Toen was het perfect weer.

Heerlijk zeg Flora, twee maanden gaan!!! Wow, ben jaloers. Hoe regelen jullie dat met werk, zo lang vrij?!?

Trouwens nog even on-topic ;) er staat in de nieuwe editie van de Viva (ik heb een abonnement op het blad) een artikel over "ik wil NU een baby". Herkenbaar en leuk artikel met tips.

Mijn man zag de cover en zei: oh, echt een artikel voor jou . OMG ik ben echt veranderd in zo'n loopse vrouw die ik vroeger verschrikkelijk vond hahaha!
Heerlijk Flora twee maanden! Veel plezier met plannen!
Leuk Flora! Wauw , heerlijk lijkt me dat om twee maanden weg te zijn!

Ik heb gekeken naar vijf dagen zweden ofzo. Maar overal komen weer veel kosten bij. En dan is al mijn spaargeld weer op Dus denk toch maar geen vakantie dit jaar. Nu houd ik mijn spaargeld liever voor een kindje

Haha Eva, wat een geweldige reactie van je vriend! Ach, een mens veranderd nu eenmaal
2 maanden naar Amerika klinkt geweldig Flora! Ik wil er niet voor niets heen na mijn afstuderen .

Chantilly, dankjewel! Leuk zo'n lange reactie hoor, heb ik weer wat leesvoer

EvaViva, we hebben gisteravond de vakantie geboekt naar Mallorca! Ik word helemaal vrolijk als ik eraan denk. We gaan eind juli weg. We moesten wel rekening houden met de trouwdatum van een vriendin van ons, maar we hadden gelukkig volop keus omdat we best vroeg waren met boeken. Mijn vriend en ik twijfelen of we weer met z'n tweetjes op vakantie willen of met onze twee vrienden, dat is ook een stelletje en we hebben het altijd heel gezellig samen.

Vandaag was een beetje een rotdag, veel boze klanten in verband met bestellingen die minstens 2 weken achterliepen. De winkel kan er niets aan doen, het komt door de leverancier en mijn collega's en ik bleven onze excuses aanbieden. Ik probeer het maar niet persoonlijk op te vatten wanneer iemand boos wordt, maar na de derde uitbarsting voelde ik toch wel een beetje de tranen achter mijn ogen prikken. Ben toen maar koffiepauze gaan houden, daarna ging het wel weer.

Bovendien is de cake die ik gisteren gemaakt had ontzettend droog
quote:Zandvos schreef op 15 januari 2014 @ 17:44:

Bovendien is de cake die ik gisteren gemaakt had ontzettend droogMengen met roonkaas en gebruiken voor cakepops? Doordenken met sinasappelsap en eten met vanille ijs. ff googelen op droge cake redden geeft vast meer tips.
Hoi !

Wat is er weer een hoop geschreven..! Lees altijd wel mee via m'n mobiel maar typen op mobiel vind ik altijd zo lastig...

@ Zandvos, Welkom! Ben ook net nieuw hier haha. Mooi verhaal over je kinderwens maar wel verstandig om eerst je studie af te maken. Zo denk ik er zelf ook over! Leuk vooruitzicht hoor, Mallorca!

@ Ukkie & hoppala, Spannend die sollicitaties.. Al wat gehoord? Hopen dat het goed afloopt. Ik ben zo blij dat ik een leuke baan heb gevonden in deze tijd, al is het salaris (nog) niet super! Beter dan thuis zitten in ieder geval..

@ Chantilly, Leuk hoor. een huis helemaal naar je smaak inrichten! Staat ook nog op mijn verlanglijstje

@Vakanties; Ik zou ook nog graag naar de VS willen, mijn vriend helemaal (vooral de westkust) maar eerst Azië.. Dit is toch ook een stuk goedkoper en trekt mij meer! Maar over 3 weekjes eerst op wintersport, erg veel zin in al mag er wel wat sneeuw vallen in Oostenrijk \. Waar ga jij heen Chantilly?! Nog meer meiden die op wintersport gaan?!

@Babytalk; Haha ik zeg zo vaak tegen mijn vriend dat ik niet zo'n moeder wil worden die alleen maar over haar kinderen kan praten.. Vooral op verjaardagen van mijn vriend z'n kant word ik soms wel een beetje gek van dat kidstalk maarja..

Verder is het hier allemaal wel rustig.. Op het werk wel een beetje een chaos doordat we met nieuwe systemen etc. zijn gaan werken, alles loopt nog niet soepel!

Moet van mezelf wel weer gaan sporten maar ik heb weinig motivatie haha..
Leuk vooruitzicht Zandvos! Ik vond Mallorca echt leuk-:) ben er ook met een vriendin geweest en vond het een heerlijk eiland.

Hop, spannend! Ik hoop dat alles positief uit gaat vallen voor je, idem voor Ukkie-:)

Jaa erg leuk, een huis helemaal naar eigen inzicht ontwerpen en inrichten, maar ik doe het echt nooit meer. Ik ga ervan uit hier niet meer weg te gaan, nou ja, tot we toe zijn aan een appartement in het centrum. Want echt, ik ben er zo klaar mee! Alle rompslomp erom heen, waar je gewoon geen rekening mee houdt van tevoren. Het resultaat mag er straks zijn hoor, daar niet van, maar makkelijk was het niet.

We gaan naar les Trois Vallees, vlakbij Val Thorens. Ligt veel sneeuw op dit moment-:). Voor het eerst naar Frankrijk-:) al hebben we Frankrijk al wel gezien toen we in Zwitserland zaten in Portes du Soleil.

Voorgaande jaren Oostenrijk en Zwitserland gezien en mijn ouders waren nu wel eens toe aan wat nieuws. Zeker na de belachelijk dure vakantie vorig jaar in Verbier, Zwitserland. Leuk voor 1 keer, maar dat gaat niet de standaard locatie worden-;)

En sporten.. Ik ben vandaag begonnen. Ben bezig met gezond eten en nu moet ik me ook aan gaan zetten tot sporten. Dus vandaag mijn voornemen ten uitvoer gebracht.. En nu volhouden!
Heel veel plezier voor de wintersporters! Veel sneeuw gewenst . Skivakanties zitten er voor mij voorlopig niet in. Vind ik ook best leuk, maar ik geef m'n geld liever uit aan onze verre reis in de zomer.

@zandvos Heerlijk vooruitzicht die vakantie. Gezellig hoor. Ik krijg ook weer eens zin in een vriendinnenvakantie! Balen van je rotdag. Hopelijk zijn de problemen snel opgelost op je werk.

@sealight Ja ik moest ook wel erg lachen om de opmerking van manlief. Gelukkig verzekerde hij me dat dat ik toch ècht niet in zo'n type vrouw ben veranderd en dat ik er gerust veel over mag praten tegen hem

@chantilly Hihi ik kan me wel voorstellen dat je er nu helemaal klaar mee bent, met alle rompslomp die bij je huis kwam kijken. Ach, straks ben je dat allemaal weer vergeten, als je er in zit. Net als met een bevalling, die ellende (pijn)vergeet je toch ook later?

P.S. Jammer van je cake Zandvos maar Hoppala geeft daar een goede tip! Zo'n cake pops zijn heel schattig & lekker!
Ik mag op gesprek komen! Weet alleen nog niet wanneer!
@Flora, leuk een reis door de VS! er lijkt me zoveel te zien, het zuiden lijkt me ook leuk met BBQ's en rednecks

@Zand, ik hoop dat vandaag een betere dag was op je werk

@Chant, ik weet zeker dat je over jaar heel erg geniet van jullie huis en nog vele jaren daarna! Dan is het alle moeite vast waard geweest. Wat vond je van Verbier? Ik vond het eigenlijk heel erg leuk, wel duur inderdaad maar wij hoeven geen accommodatie te regelen. Had ik niet verwacht eigenlijk

@Hoppala, succes!

@Wintersport, ik hoef niet zo nodig. Ik ga liever naar de zon voor het zelfde geld. Als kind vond ik het wel heel leuk en ik wil dat ook zeker doen met onze kinderen. Manlief is echter gek op wintersport en nu toevallig een paar dagen voor werk in Verbier en hij heeft vandaag geskied dus dan heeft hij weer een dosis wintersport gehad.

Vanochtend heel vroeg naar mijn werk, ik heb meestal iets voor zessen de trein maar wat een drama met de treinen vandaag en het gaat nog tot maandag duren hoorde ik. Gelukkig was ik iets eerder weg gegaan en riep een aardige dame op een ander perron dat mijn trein niet ging. Nu lekker de haard aan, kaarsjes aan en zo gezellig thuis eten met een vriendin!

Luxe probleem alert.... Man wil heel graag nog een verre strand vakantie maken voor we beginnen en dan aan het eind van het jaar of begin volgend jaar. Ik twijfel, waarschijnlijk doen we dat niet met (jonge) kinderen en als er eenmal kinderen zijn had ik dit misschien nog willen doen. Aan de andere kant hebben we al veel gezien en weet ik niet of ik nog wil wachten. November zou een goede en goedkopere periode zijn en dat hou ik nog wel vol maar maart is leuker omdat we dan 10 jaar samen zijn....
Ik vond Verbier erg mooi, fantastisch skien, maar het geld wat we kwijt waren was het gewoon niet waard. We zijn nogal luxepaarden als het gaat om wintersport, 2x per dag uit eten, op de piste en 's avonds uitgebreid en dat liep behoorlijk in de papieren.

Ik heb ouders die het helemaal niet erg vinden om veel geld te betalen voor goed eten, maar dan moet het ook echt van goede kwaliteit zijn. En dat was het net niet. Het was het geld gewoon niet allemaal waard, ook al heb ik nog nooit zo mooi geskied in die 21 jaar.

Had allemaal veel goedkoper gekund, maar goed, dit is de wijze waarop we op wintersport gaan. Dan maar naar iets minder dure gebieden, waar we onze wintersportwijze in stand kunnen houden! En zolang we met mijn ouders mee kunnen, wil ik het graag in stand houden. Veel te gezellig en mijn moeder is een heel handig middel straks als oppas, want ze skiet niet-;). De kosten zijn dan ook nog te overzien, zeker voor de accommodatie.

Hier gaat wintersport voor de zomervakantie, bij iedereen in dit idiote gezin. Zelfs aanhang doet er aan mee nu! Een jaar niet naar de zon kan ik prima mee leven, maar een jaar zonder sneeuw? Dat wordt een hele lastige.

Pff, altijd fijn, dat OV..
Leuk nieuws Hoppala! Veel succes bij je gesprek.

@chocolatechip Dan zou ik in november gaan voor die verre strandreis... Hoef je niet meer zo lang te wachten! Die 10 jaar samen is wel leuk & symbolisch maar dat kun je ook thuis vieren . Ik denk over de kwestie "nog 1 verre reis of niet" hetzelfde als jij: we zijn al op veel plekken geweest en hebben al veel speciale dingen gezien. Die laatste reis hoeft van mij niet per se meer, omdat de rammels nu sterker zijn. Maar man wil toch nog per se die allerlaatste speciale reis... tja. Hij zei ook: laten we in oktober/november gaan. Maar dat vind ik ook nog zo lang wachten, dus ik heb er augustus/september van gemaakt...

@chantilly Klinkt wel heerlijk die wintersportwijze van jouw familie! Lekker luxe en gezellig lijkt het me, hoe jullie het doen. Oei, dus als jij straks zwanger bent wordt dat nog afkicken, niet op wintersport?! Jij gaat jouw kleine zeker zo gauw het kan op skietjes zetten later? :D
Ja, dat wordt afkicken. Ik hoop dat ik direct na of op een wintersport zwanger raak, dan heb ik niet zo heel veel verlies-;) Maar goed, daar heb ik graag een jaartje overslaan voor over:)

En zeker gaat kind ( of kinderen) op de latten, maar wel bij een skischool, zodat mama en papa zelf de tijd hebben om te toeren-;)

En Choco, ik zou in november gaan en misschien rondom jullie 10 jaar samen zijn een nachtje weg? Als het budget dat toelaat?
Ook even van mij een berichtje. waarschijnlijk eenmalig. Ik kan alles niet zo goed bijhouden :P

Kinderwens, mega kinderwens. Ik voel mij geroepen om moeder te worden en lopen als sinds klein af aan over alles en iedereen te moederen. Altijd heb ik geroepen jong moeder te worden, ben nu 23 maar het is nog voorlopig niet zo ver. Nu eindelijk de persoon gevonden met wie ik mijn leven wil gaan delen, maar hij is nog druk met zijn studie. Deze duurt nog anderhalf jaar en dan moeten we nog een huis vinden en trouwen. Ik hoop moeder te worden in 2016/2017. Nog 3 jaar wachten, maar ik krijg de grootste kriebels als ik hier alle berichtjes lees van positieve zwangerschapstesten. Heerlijk lijkt mij dat moment!

Maar ik wacht nu geduldig af tot het onze tijd is en geniet ik van het leven saampjes

Aan alle wachtende, geniet ook van het nu!
@depster: hallo en doei dan maar(ik weet niet zo goed wat ik aanmoet met iemand die maar 1 keer mee wil schrijven, daar ga ik iig geen energie insteken)

@wintersport: Ik ga 2-3 weekenden skien en dan nog een week! Lang leve leven op 1 uur van de pistes! Ik ga dus iig een week naar Kiztbühel in het huis van vrienden van mijn vriend. Daar zijn we dan met de hele vriendengroep. Maar ik heb pas leren skien op mijn 24ste, dus ik kan het wel, maar niet mooi. En aangezien ik daar de enige buitenlander ben moet er altijd een groepje om mij heen gemaakt worden van mensen die geen zin hebben om heel snel te skien. Als de omstandigheden goed zijn gaan we wel weer een paar tochtjes doen.
Hoppala super! Veel succes met jouw gesprek!

Hier ook nog een lange strandvakantie (duikvakantie) in april voordat wij gaan beginnen. Kan niet wachten om mijn koffer in te pakken
Heerlijk Hop!

Vroeger wilde ik altijd naar Oostenrijk verhuizen, leek me zo fantastisch! Kon ik dagen skien. Nou ja, dat was een droom als klein kind-;) Dat zit er niet in, maar het is wel een van mijn favoriete landen en dat allemaal door de bergen.

@ Depster, een beetje een zelfde idee als Hop, hoi en tot ziens:)

Hier wordt zeker van het nu genoten en ik durf voor alle schrijfsters hier wel te spreken dat we allemaal genieten van het nu. Onze wens houdt niet in dat alles stil komt te staan. Het is een onderdeel van ons leven en dit topic maakt het makkelijker, leuker om over te praten, daar waar het met onze partners/omgeving wel eens lastiger gaat.
Zo, heb het druk gehad de laatste dagen, maar heb wel ff bijgelezen.

@Evaviva: ergens ben ik blij dat ik geen clubje zwangere vriendinnen heb want dat lijkt me best wel confronterend soms zo'n namiddag die alleen maar over baby's gaat.

@Diepgang houden: Goh, daar ga ik eigenlijk niet speciaal op letten. Ik heb misschien het voordeel dat in mijn dichte omgeving nog niets aan het gebeuren is op babyvlak dus dan is het moeilijk eeuwig door te gaan over hetzelfde onderwerp.

@Flora: Gefeliciteerd met je nichtje!

@Hop: Spannend zeg dat gesprek. Hopelijk komt er wat goeds uit.

Heftig van je vriendin, ik hoop dat alles toch goed verloopt met de baby en ook met de opvoeding later, zal vast niet gemakkelijk zijn.

@Zandvos: Klinkt leuk een weekje relaxen in de zon.

@Chantilly: Fijn dat het met het huis goed vooruitgaat. Als jullie straks erin wonen, is dat dat de eerste keer dat jullie samenwonen?

@Wintersport: We zijn vorig jaar geweest en ik denk dat dat de laatste keer was voor een paar jaar. Met kleine kinderen vind ik dat soort reizen niet handig. En ik vrees dat het ook aan de dure kant zal zijn als op 1 loon moeten leven.

Ahja, dat komt wel weer als de kinderen groot genoeg zijn om mee te kunnen gaan.

@Chocoladechip: Wil je percé niet zwanger op reis? Anders kun je het één best met het ander combineren lijkt me. Zeker als het een strandvakantie is.

@Goldstrike: Leuk een duikvakantie!

@Wijn: Hoe voel je je nu april begint te naderen?

@Hier: Vannacht gedroomd over een vijfling. Vier meisjes en een jongen. leuk maar was wel iets teveel van het goeie .

Verder eindelijk voorlopig koopcontract getekend. Dat heeft echt te lang aangesleept, maar is nu gelukkig in orde. Nu alles met de banken in orde maken en dan nog wachten op de notaris en dan zou het van ons moeten zijn.

En een nieuwe auto gekocht ook nog. Met plaats voor kinderen!

Voor de rest nog eens gepraat met vriend over wanneer nu precies beginnen. En we hebben afgesproken dat de dag dat we de sleutel krijgen van ons huis, de dag word dat we eraan beginnen. Die datum staat nog niet vast, maar is normaal ergens april. Spannend.
Paddle wat een fantastisch nieuws:) Dan mag je al snel beginnen! Wat leuk!

Ja, dat wordt voor ons voor het eerst samenwonen. Ik heb er alle vertrouwen in al is het natuurlijk allemaal erg spannend:)
@paddle Dan zeggen we maar alvast voorzichtig gefeliciteerd met jullie huis! Als het voorlopig koopcontract getekend is zal het vast helemaal goed komen nu toch. Wat leuk dat jullie gaan beginnen op de dag dat jullie de sleutel krijgen. Ook wel romantisch haha.

Mijn man had het idee op onze verre reis (in augutus/september) te beginnen. Lijkt hem erg leuk als het kind in Verweggistan verwerkt wordt haha. Zou wel erg toevallig zijn maar goed.

Tja, ik ben ook niet altijd even blij met al die zwangere vriendinnen om me heen. Ontzettend confronterend en ook echt àltijd ja. Maar goed, niets aan te doen. Ik wil toch graag mijn vriendinnen behouden .

@hoppala Wow wat heerlijk zo veel skiën! Enjoy.

@genieten van het nu Doe ik zeker! Mijn leven staat niet stil ofzo hoor!
Lieve Allemaal,

Ik ben even afwezig geweest maar nu heb ik een verzoek.

Zouden jullie dinsdag middag voor me een kaarsje op willen steken of goede gedachten willen sturen of voor me willen bidden of wat ook maar jouw manier is om iemand geluk toe te sturen.

Wij hebben dan namelijk ons gesprek met pleegzorg. En uit het gesprek met de gynaecoloog vorige week is al gebleken dat eiceldonatie waarschijnlijk geen optie is. (Weten we definitief aan het einde van de maand) Dus er is nog meer belang dat dit gesprek met pleegzorg goed verloopt. Vandaar mijn verzoek.

Alvast heel erg bedankt en natuurlijk laat ik jullie weten hoe het is gegaan.
Ach tafelkleed toch. Ik denk aan je dinsdag en hoop dat je krijgt wat je zo graag wil.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven