Wachten, wachten, wachten (deel 3)

25-10-2013 15:47 2776 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dit is deel drie alweer van het topic: Wachten, wachten, wachten.

Een topic voor mensen met een kinderwens, die vanwege de meest uitlopende redenen nog moet wachten. Hier gaan we verder met kletsen, fantaseren, elkaar een schouder bieden om uit te huilen en afleiding zoeken.

Nieuwe schrijfster zijn van harte welkom, maar let op even het volgende:

- Beginnen vanaf begin 2015 (geldt voor nieuwe schrijfsters)

- Wij hebben een realistische kijk op het leven en op onze kinderwens

- Voor mensen die al begonnen zijn, zijn er andere topics(geldt voor nieuwe schrijfsters)

NaamLeeftijdLeeftijd partnerWanneer beginnen?Waarom wachten?BijzonderhedenTara823132herfst 2014Baan vriend & trouwenflora_2627282016?Sparen & vriend (pas afgestudeerd)Bezigebij23302015/2016Wachten op man & genieten van de tijd met z'n 2tjesInspiratielooos2727najaar 2015Sparenukkie213333dec 2014Uitslag bloedonderzoekunderstatement2526voorjaar/zomer 2015Zekerheid huis & baandrika793527januari 2015groen licht huisartseerst gewacht op vriend & reis
Sorry tafelkleed, ik had nog niet op jou gereageerd! Maar wil je feliciteren met het super goede nieuws! Ben blij voor je!
@ tafelkleed: Stom he! Ik WEET dat het komt omdat we allebei onder druk staan.. maar leuk is het niet. Bij ons is het momenteel wekelijks en dan meteen wel voor 2 dagen. Komt ook omdat we doordeweeks weinig tijd hebben dingen uit te praten. Jij veel sterkte! Hoop dat het goede nieuws ervoor zorgt dat jullie minder ruzie hebben!
@Flora gelukkig duren die van ons niet langer dan een half uurtje en hebben we allebei zo'n hekel aan ruzieen dat we het snel weer goedmaken. Maar het blijft vervelend. Jij ook veel sterkte!!!
@eva, haha nee dat wroeten spreekt me niet echt aan nee maar wie weet wat voor een kunsten we allemaal uit gaan halen als we echt bezig zijn straks

Ik heb pas 1 eigen cyclus gehad, nu zit ik dus in de 2e dus ben benieuwd. Hoop dat het regelmatig wordt. Vervelend dat jij al zo lang gestopt bent met de pil en nog steeds geen regelmatige cyclussen hebt!

@Flora, wel begrijpelijk dat jullie af en toe niet te genieten zijn. Het is toch weer even een onzekere en spannende periode!
@flora en tafelkleed Heel begrijpelijk dat jullie af en toe wat ruzies/irritaties hebben in zo'n heftige periode... Succes ermee! Komt wel goed!

@sealight Ja inderdaad wel vervelend, een onregelmatige cyclus. Maar volgens mijn huisarts is dat gelukkig niet zorgelijk verder, niet iedereen heeft nu eenmaal een mooi regelmatige cyclus. Dus daar maak ik me maar niet teveel zorgen om. Maar toch hoop ik voor jou dat het bij jou nog regelmatiger wordt want dat is natuurlijk wel makkelijker. Het is bijv. gewoon lastig dat ik niet weet wanneer de volgende menstruatie weer komt. Soms word ik er totaal door verrast (vaak net op een totaal ongeschikt moment haha).
Up! We stonden al op pagina 4!

@Flora, vervelend dat jullie wat ruzies hebben. Gelukkig weet je waar het van komt en straks lekker van die lange reis genieten !

@Tafelkleed, jullie zitten ook in een zwaar traject, logisch dat dat impact heeft op je relatie! Ik kan me wel voorstellen dat je het soms moeilijk vindt om de babies van anderen op fb te zien.

@hier; Druk aan het klussen geweest in vriends huis. Gaat mooi worden.
We waren inderdaad helemaal naar pagina 4 gezakt, niet zo actief hier! Maar die andere topics op de Zwanger pijler zijn ook wel héél actief trouwens .
Ik rammel persoonlijk nog wel door, maar het is toch wel een beetje naar de achtergrond geschoven. Vriend heeft weer een afwijzing gehad terwijl hij het gevoel had dat het gesprek wel goed was gegaan. Verder moeten we ons ook bezig gaan houden met de bruiloft.

Zaterdag kwamen er een paar vrienden gezellig bij ons een biertje drinken. Ze zijn er van overtuigt dat ik vlak na de bruiloft zwanger zal zijn. Ik hoop dat ze gelijk krijgen en dat we inderdaad aan het einde van de zomer gaan beginnen.
Ik rammel ook nog wel, was ook weer op baby bezoek bij mijn collega(die van die tweeling) Ik heb hem lang vast gehouden en het was zo'n schatje! En vanavond ga ik naar een andere collega met een baby van een half jaar, donderdag weer op kraambezoek. Zo blij je bezig.

Maar wij hebben nu besloten er pas in 2015 voor te gaan, ik denk meteen in het begin van het nieuwe jaar. Dan heb ik als het goed is al weer een tijdje een nieuwe baan en dan kan mijn vriend iig naar de world Jamboree (daar moet hij zich nu voor aanmelden). Ik ga daar neit heen, want het pas niet in mijn principes.
Fijn dat je wat minder rammelt Tara! Ik hoop ook dat je vrienden gelijk krijgen .

Hoppala, als jullie het er samen over eens zijn dat jullie er in 2015 voor willen gaan is dat prima toch! Wat is de world jamboree en waarom past dat niet in jouw principes?

Ik blijf vrolijk hard door rammelen. Mijn man ook hoor, we kunnen soms echt al uitgebreid samen over babydetails praten. Af en toe probeer ik het nog: zullen we toch eerder beginnen?!? Maar nee helaas, hij laat zich niet overhalen. Starttijd blijft augustus/september. Nog een half jaar voorpret, zullen we dan maar zeggen.
haha dat is een wereldwijd scoutingkamp van 30.000 mensen. Het past niet in mijn principes omdat alleen de rijken zich dat kunnen veroorloven. een scoutingkamp van ¤3000, is voor mij geen scoutingkamp. zelfs als je als westerling deels voor iemand uit een ontwikkelingsland betaalt.
@ Ukkie, ik interpreteerde je post verkeerd 'klussen'

Maar fijn dat jullie druk bezig zijn geweest om er iets van jullie samen van te maken!

@Hop, ik vroeg me ook af wat dat was. Wel veel geld zeg voor een scoutingkamp! Nog ongeveer een jaartje voor jullie kunnen beginnen dus:)

@Eva, wat super dat je er zo met je vriend over kan praten. Pff, dat kan hier dus echt niet.

@Tara, balen van de afwijzing zeg! Ik hoop ook dat jullie toch nog na de zomer kunnen beginnen!

@hier, bah rammels. Heb zaterdagavond even een gesprek aangeknoopt met vriend. Heb het gevoel dat hij in een hele andere levensfase zit dan ik. Maar conclusie was dat hij gewoon met de dag leeft en geen behoefte heeft om continue over de toekomst na te denken. Maar hij ziet het wel zitten om dit najaar te beginnen. Dus dat is positief!
@sealight: zo herkenbaar, dat gevoel dat je in een andere levensfase zit... Ik heb dat ook met vriend. Uiteindelijk zijn we allebei wel in dezelfde fase, maar houd ik ervan eindeloos hardop over de toekomst te fantaseren en te praten. En hij gewoon niet. Moeilijk, zeker als ik de pan uit rammel. Wat ik momenteel doe: dit weekend bij een collega en haar zoontje op kraamvisite geweests...smelt...!

Positief dat jullie uiteindelijk ook op 1 lijn blijken te zitten!

@ tara: stom van de afwijzing.. Wel leuk dat jullie de bruiloft kunnen gaan plannen. Deze zomer staat het op de planning toch?

@hoppala: Jamboree...nooit van gehoord! Maar snap dat het tegen je principes ingaat! 2015: mooi jaar!

Ik hoop dat wij ook begin 2015 kunnen beginnen. Met een beetje geluk worden we dan eind 2015 of begin 2016 ouders. En dan ben ik nog geen 30, dat zou ik graag willen. Als ik eerlijk ben denk ik dat het eerder in 2016 beginnen wordt..

Nichtje van mij is mama geworden op haar 25e: ik kan daar soms echt jaloers op zijn
@Sealight, haha, ja, ik had er helemaal niet aan gedacht dat klussen hier op twee manieren gebruikt wordt ;)

@EvaViva, jullie starttijd komt ook al snel dichtbij!

Het bezig zijn met een verhuizing, een bijna nieuwe baan en een proefschrift zijn trouwens goede rammel-afleiders
@Snoep: Hoi!

@Eva: Oef, dat is vast lastig als mensen iets gaan verwachten van je en dat terwijl je zelf ook zo graag wilt.

@Flora en tafelkleed: Das niet zo leuk als je vaker ruzie hebt. Wel begrijpelijk.

@Sealight: Hopelijk blijkt inderdaad dat je cyclus regelmatig is, dat maakt de dingen veel eenvoudiger vind ik.

@Uk: Ik begrijp dat het rammelen wat minder word als je zoveel andere dingen te doen hebt. Wel allemaal goeie dingen hé, je klinkt wel positief.

@Tara: Doen jullie een grote trouw? Hopelijk hebben jullie vrienden gelijk! Stom van de afwijzing voor je vriend.

@Flora: Hopelijk lukt het met jullie planning!

@Hop: Wow, 3000 euro. Ik begrijp je principes. Al die kraambezoeken doen vast geen goed aan je rammels.

@Hier: Ik weet niet waar het te zoeken met de rammels. Jeetje zeg, het word alleen maar erger hoe dichter het komt.

Nu heeft vriend ook nog gezegd dat hij ook wel volgende maand (/cyclus) wil beginnen, als ik dat wil. De kans dat het nu nog misloopt met het huis is haast onbestaande, en het huis was zijn grote voorwaarde.

Nu weet ik niet wat te doen. Twijfel.
Wow Paddle: wat ontzettend spannend! Wanneer weten jullie 100% zeker dat het huis doorgaat (en hoeveel % zekerheid hebben jullie nu?)

Had jij zelf ook nog voorwaarden voordat je wilde starten?

Zo niet, en het huis is > 90% zeker: go for it!

(maar ik heb als "buitenstaander" uiteraard makkelijk praten)
Ik herken volkomen dat je zegt dat je niet weet waar je het moet zoeken met de rammels. Ik heb dat mega erg momenteel!

Er moet echt iets veranderen, want zo houd ik het toch niet nog een paar jaar vol? Hopelijk brengt de reis wat afleiding. Maar ik kijk niet uit naar de werkloze periode die er mogelijk aan komt: volop rammel-tijd
@Tara: balen weer van de afwijzing. Ik hoop echt dat je vriend nu eindelijk eens een kans krijgt bij een bedrijf…

@Hop: 3000 euro voor een scoutingkamp? Woow, wat duur!!

@Uk: Fijn dat je rammels zo wat minder op de voorgrond liggen. Ik vind het echt leuk voor je dat het nu allemaal zo snel gaat!!

@behoefte praten: hier ook een continue behoefte om te praten over baby's. Manlief heeft echter iets anders aan zijn hoofd op het moment, waardoor hij er maar weinig aan denkt en over wil praten..

@Paddle: Erg he hoe die rammels verergeren als het dichterbij komt! Wat gaaf dat je vriend nu al bijna per direct wil beginnen. Ik kan me voorstellen dat je nu twijfelt, maar doe lekker wat voor jullie beide het beste voelt! (ik ben nu stiekem wel een beetje jaloers hoor!)

@hier: ik wil niet meer dat die rammels zo ongeveer mijn leven beheersen. Ik ben er klaar mee! Ik wil gewoon beginnen. Maar goed, dat is niet handig, I know. Manlief krijgt vandaag meer te horen over een baan waar hij een paar maanden terug op solliciteerde (dat is een nieuwe op te zetten functie, maar het is niet zeker of daar geld voor is, men is wel heel positief). Hij vind het ontzettend spannend en ondervindt hier veel stress door. Zijn huidige baan vindt hij eigenlijk niet zo leuk en hij moet in april een vast contract krijgen, dus eigenlijk hopen we heel erg dat die baan door gaat voor de volle 100% en niet voor maar 50%, want die kans bestaat ook.. (50% zou betekenen dat wij niet rond zouden kunnen komen of in ieder geval heeeeeel moeilijk) Maar hij wil het zooo verschrikkelijk graag en hij is geen onderhandelaar. Dus op hoop van zegen zeg maar. Hij heeft aangegeven dat hij, als dit achter de rug is, gaat stoppen met roken. Hij denkt het nu niet te kunnen ivm. stress. Dit is voor ons beide een voorwaarde voordat we beginnen. En als hij die baan krijgt dan is de enige voorwaarde nog dat ik mijn kilo's kwijt ben en dat ik misschien nog een baan krijg. Dan komt het dichterbij. Maar goed, ik ga er maar niet van uit..
@wijnkonijn Positief denken! Wie weet komt alles wel helemaal goed zoals jullie het willen, met die baan van je man! Wanneer weten jullie dat? Sterkte met de stress.

@flora Ik hoop dat je een manier vindt om met je sterke rammels om te gaan. Inderdaad moeilijk om zo nog jaren door te gaan. Als je die manier gevonden hebt, geef je die dan hier door aub?

@flora en sealight Heel vervelend dat jullie het idee hebben dat je in een andere levensfase zit dan jullie partners. Maar zo te lezen willen ze toch wel nadenken en (een beetje) praten over de toekomst? De meeste mannen houden er nou eenmaal niet van heel lang te praten over ingewikkelde zaken volgens mij. Die van mij ook maar met vlagen hoor. Als ik geluk heb kunnen we wel eens wat langer samen fantaseren over kindjes, maar er zijn ook dagen dat hij nauwelijks reageert op mijn gebabbel daarover hoor haha.

@paddle Geweldig zeg, dat jullie volgende maand al kunnen beginnen. Waarom twijfel je nog? Alleen voor de kleine kans dat het huis niet doorgaat? Tja, ik zou als ik jou was zou ik meteen beginnen maar goed, misschien zijn jouw rammels niet zo allesoverheersend als bij mij :P.

@hoppala Bizar zeg, 3000 euro voor een kamp! Vind je vriend dat niet bezwaarlijk?
@ Paddle, dat gaat snel zeg, wat leuk!

@ andere levensfase, hier geen sprake van. Heeft nu te maken met het gezamenlijke doel, ons huis. Vriend is verder erg spraakzaam als het gaat om kinderen en de toekomst, op dat vlak zitten we op 1 lijn en in dezelfde fase. Wat ik af en toe wel apart vind, omdat we nog geen jaar schelen en hij voor zijn leeftijd best vooruit denkt als het om de toekomst gaat. Iets wat ik bij de partners van mijn vriendinnen niet zie, die toch behoorlijk ouder zijn dan mijn exemplaar.

@ Wijnkonijn, ik hoop zo dat het goed uitvalt en je man gewoon fulltime aan de slag kan. Dan komt het voor jullie ook ei-de-lijk dichtbij!

@ rammels, hier nauwelijks aanwezig. Ik herken mezelf af en toe niet meer-;). Ik merk dat het onderwerp kinderen nu iets verder van me afstaat. Eigenlijk alleen maar positief voor mij, omdat we ook nog niet binnen afzienbare tijd ervoor willen gaan. Dat maakt het hele proces wel makkelijker, al denk ik dat ik straks dubbele rammels krijg als we over 2 maanden onze sleutel krijgen.
@ Hop: Wat een hoop geld voor een kamp. Ik zou dat ook niet doen.

@ Sealight: Fijn dat hij wel aangeeft om in het najaar te beginnen.

@ Flora: We trouwen midden in de zomer. Mijn vriend is er zelf ook van overtuigt dat ik daarna snel zwanger zal zijn. Ons gerammel is blijkbaar best duidelijk.

@ Paddle: Het word een kleine bruiloft met een tuinfeest. De volgende sollicitatie brief is al weer verstuurd, dus we wachten weer af. Hopelijk eindelijk eens geluk. Ik snap wel dat je nu een beetje twijfels hebt nu het zo dichtbij komt. Ik denk dat iedereen straks daar wel last van heeft. Maar als alles volgens plan gaat zou ik er gewoon voor gaan.

@ Wijn: Ik duim voor jullie.
@Paddle: Spannend zeg! Komt al echt dichtbij voor jullie, kan me de koudwatervrees wel voorstellen hoor.

@tara: Ik hoop echt dat je vriend snel een baan vindt! Jullie geduld wordt wel op de proef gesteld zo.

@scoutingkamp: Het gaat wel om 3 weken naar Japan. En het gaat er voor mij niet om dat ik dat geld niet heb of niet kan uitgeven. Ik boycot het kamp an sich omdat ik ht niet bij scouting gedachte vind passen. Mijn vriend is veel minder ehippie-wereldverbeteraar als ik.
Afleiding voor de rammels is erg moeilijk te vinden denk ik. Meestal ga ik juist dan kleertjes, namen , zwangerschaps -en bevallingsverhalen opzoeken. .

3000 euro voor een scoutingkamp is inderdaad erg veel! Ik snap je bezwaren goed Hoppala. Mijn vriend zit ook op scouting, bij de waterscouts. Ik zal hem vanavond vragen of hij dat kamp kent. Hij gaat dit jaar naar Nawaka, ken jij dat toevallig ook? Voor hem wist ik echt helemaal niets van scouting af, haha.

Mijn vriend reageert op mijn baby praat ongeveer hetzelfde als de jouwe, EvaViva. De ene keer praat hij gezellig mee en een andere keer humt hij een beetje en zegt "ja schat"
@hoppala Hahaha een hippie wereldverbeteraar . Dat het in Japan is vind ik de zaken wel veranderen inderdaad ;) gaaf om daar naartoe te gaan!

@zandvos Hihi herkenbaar, hoe je vriend reageert. Ook dat googlen op zwangerschap/babyzaken is pijnlijk herkenbaar!

@chantilly Fijn dat je rammels nu minder zijn! Heb je daar in ieder geval geen last van.

@tara Wat leuk een bruiloft met tuinfeest. Bij jullie thuis gewoon?
@Wijn: Dikke knuffel, ik begrijp je hoor . Zou gaaf zijn zeg dat nieuwe werk van je vriend, en het zou de dingen zeker vooruithelpen als ik het zo lees!

@Hop: Ah, Japan is natuurlijk ook niet naast de deur. Wel een interessant land om naartoe te gaan!

@Flora: Hopelijk gaan vallen de rammels mee in je werkloze periode.

@Chan: Dat begint ook op te schieten over 2 maanden de sleutels.

@Hier: Goh, mijn 'bezwaren' zijn dat ik graag nog wat meer had afgevallen, en dat ik een beetje mee inzit dat ik straks misschien al pril zwanger kan zijn als we moeten verhuizen. Het huis zelf gaat 99 procent zeker door (je weet nooit dat er wat raars gebeurd maar normaal niet).

En ik vind het ook wel erg spannend dat het straks al echt kan gaan gebeuren.

Aan de andere kant de ene maand maakt nu ook niet het verschil, en wie zegt dat het direct raak zal zijn.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven