Wachten, wachten, wachten (Vervolg deel 4)

19-01-2015 20:59 182 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dit is deel vier alweer van het topic: Wachten, wachten, wachten. (Vervolg op deel 4)

Nieuwe wachters zijn van harte welkom, er is nog genoeg plek! 

Een topic voor mensen met een kinderwens, die vanwege de meest uitlopende redenen nog moet wachten. Hier gaan we verder met kletsen, fantaseren, elkaar een schouder bieden om uit te huilen en afleiding zoeken. 

Nieuwe schrijfster zijn van harte welkom, maar let op even het volgende: 

- Beginnen vanaf zomer 2015 (geldt voor nieuwe schrijfsters)

- Wij hebben een realistische kijk op het leven en op onze kinderwens

- Voor mensen die al begonnen zijn, zijn er andere topics(geldt voor nieuwe schrijfsters)

NaamLeeftijdLeeftijd partnerWanneer beginnen?Waarom wachten?BijzonderhedenMiss_Musica2628Eind zomer 2015TrouwenFlora_2627282016?Sparen & vriend (pas afgestudeerd)Bezigebij23302015/2016Wachten op man & genieten van de tijd met z'n 2tjesInspiratielooos2727Zomer 2015SparenUkkie213333Februari 2015 ?Uitslag bloedonderzoekKaartje12323Tussen jan-juni 20116Sparen, baan, misschien verhuizenRoosje3137OnbekendWachten op vriendHan19872829Augustus/September 2015Beide afstuderen
Ik denk het Suzimoo. Ik maak me er niet druk meer om. Hij is al zover ontdooid. Weet zeker dat het een leuke vader zal zijn.

Het is trouwens idd zijn discipline waardoor we op condooms over zijn gegaan. Hij is veel voorzichtiger dan ik. Dus het was voor ons de betere keuze. Tot afgeopen halfjaar. Hij pakt m steeds vaker met zichtbare tegenzin .

Forum doet het hier ook slecht. Daarstraks al iets dubbel geplaatst. Ben benieuwd wanneer ze de boel weer op de rit hebben.
Deze zaterdag gaan mijn man en ik voor het eerst samen oppassen op mijn 2 nichtjes. Ze zijn 1 en bijna 4. We gaan lekker naar het maritiem museum. Ik ben benieuwd hoe het gaat. Hij is wel altijd heel leuk met kinderen maar we hebbe nog nooit samen opgepadt.
@han1987 leuk op jullie nichtjes passen.
@han1987, leuk dat jullie op gaan passen. Goed ook jullie nichtje nog baby is, kun je gelijk de luiers oefenen!

@ hier, we zijn gisteren voor het eerst op gesprek gegaan ivm het gen wat mijn vriend mogelijk draagt. We zijn gisteren uitgebreid geïnformeerd. Het is nu aan ons hoe we verder willen. Er werd ons ook maatschappelijk werk aangeraden, om onze motieven en beslissingen hierin goed te kunnen bespreken. Met name de consulent dacht namelijk dat we nog niet op een lijn zitten met onze overwegingen. Terwijl we juist steeds meer naar elkaar toe groeien qua mening. Er werden dus problemen gecreëerd die er gelukkig niet zijn.

Het blijft wel een heel moeilijk onderwerp. Op dit moment zijn we op een punt dat we waarschijnlijk wel gaan testen op het gen. Kennis is macht wat mij betreft, dus we gaan het uitzoeken. Hopelijk valt het mee en anders hebben we nog mogelijkheden.

Het is moeilijk om het hier met anderen over te hebben. Iedereen heeft weer een andere mening. Lastig. Als iedereen hetzelfde zou zeggen zou je meer het gevoel hebben dat er een 'goede beslissing' is. Terwijl het vooralsnog kiezen uit verschillende kwaden is.
@miss_ musica lastig punt zeg het lijkt me vooral zo vervelend dat iedereen er weer een andere mening over heeft. Ik denk dan echt van het is jullie leven en het zijn jullie beslissingen.
@ Suzimo, Welkom! Ik heb sinds 3 jaar een kinderwens, deze is steeds sterker geworden. In de tijd daarvoor zei ik altijd dat ik geen kinderen wilde en dat ik er niks meer heb. Ik wacht al 3 jaar op vriend en nog andere zaken, ben heeeeeel blij dat we er dit jaar eindelijk voor gaan. Ik kijk uit naar de baby periode maar ook heel erg naar de tijd die daarna nog komt, dat je kindje gaat lopen, praten, vriendjes en vriendinnentjes maakt, en noem maar op.

@ Flora, ik bijf voorlopig gewoon mee schrijven, ik denk dat het niet erg is dat ik veel bezig ben met een baby willen en niet kunnen wachten zolang het geen stress geeft.

@ Han, veel plezier vandaag met oppassen! Leuk hoor!

@ Miss musica, wat vervelend dat de consulente dacht dat julie niet op 1 lijn zouden zitten, lijkt me erg frustrerend. Iemand die jullie niet persoonlijk kent denkt precies te weten hoe het zit, alsof jullie dat zelf niet beter weten. Wat je zegt over dat iedereen er weer anders over denkt snap ik wel, en dat dit irritant is snap ik ook. Iedereen waar je dit mee deelt heeft er natuurlijk weer een mening over en de meeste mensen vinden dat hun mening ook gedeeld moet worden. Ik zelf trek me daar vaak te veel van aan, hopelijk heb jij dat niet. Ik vind jullie erg verstandig en je moet vooral doen wat voor jullie goed voelt! Samen sta je sterk

@ Hier, Ik stop volgende maand met de pil we wilde daarna met condoom verder gaan tot we gaan beginnen maar me vriend wilt dat nu toch liever niet. Hij wilt het liefst pas vanaf juli voor het echie beginnen, tot die tijd voor het zingen de kerk uit of seks hebben op mijn minder vruchtbare dagen. We hebben dit goed besproken want dan is er natuurlijk een kans dat ik zwanger raak dat vind vriend geen probleem mocht het toch voor juli gebeuren, ik ook uiteraard niet. Hij heeft aangegeven het wel spannend te vinden en daarom wilt hij het liefst pas vanaf juli echt op de vruchtbare dagen seks hebben, hij snapt heel goed dat we eigenlijk al een soort van beginnen als we geen condooms gebruiken voor die tijd alleen wilt hij het niet uitspreken want dat is dan weer erg spannend/eng. Hij heeft al een tijdje kriebels en dat word nu steeds erger hij geeft bijna elke dag aan niet te kunnen wachten, waarom hij dan toch wilt wachten vind ik soms erg dubbel maar goed ook hij moet eraan toe zijn. Daarbij zit ik met een operatie waardoor we sowieso tot eind april niet echt(helemaal niet eigenlijk) actief zullen zijn op seks gebied. Wat betekend dat we alleen de maanden mei en juni risico nemen.
@inspiratieloos gezellig dat je weer een stukje komt schrijven. Ten eerst alvast succes met de operatie! Inderdaad lijkt mij het spannend om te stoppen met de pil. Ook omdat jullie de eerste 2/3 maandjes alleen seks willen hebben op niet vruchtbare dagen. Lijkt me trouwens wel extra lastig. Dan zal het voor mijn gevoel voelen alsof je er half voor gaat. Omdat er wel een kleine kans is dat je toch zwanger raakt. Heb je dat zelf niet? Ach aan de andere kant je vriend draait dan vast snel bij. Ik bedoel als hij dat echt niet zou willen dan zou hij dit vast niet voorstellen.

@hier ik ben behoorlijk vaak bezig met het kijken naar babykleertjes e.d. Ik vind het wachten tot ongeveer zomer 2016 nog zo lang duren. Pff lastig om los te laten. Gelukkig gaat de tijd snel. Verder ben ik best bang dat wanneer het zomer 2016 is mijn vriend er nog net niet helemaal klaar voor is en nog iets langer zou willen wachten. Lastig!

en @lux lees jij hier nog mee? zo ja hoe gaat het met jou. (ik ben niet nieuwschierig hoor )
@inspiratieloos: Misschien vind jouw vriend niet dat jullie al echt beginnen, maar feitelijk doen jullie dat toch wel (volgens mij dan hé). Het lijkt mijn bijna ondoenlijk om meteen na het stoppen met de pil te weten hoe je cyclus in elkaar steekt. Of ben je altijd super regelmatig geweest? Ik weet van mijn cyclus dat er geen pijl op te trekken valt als ik stop met de pil. Ga je dan nu ook starten met foliumzuur? Wel heel spannend dat het nu zo dichtbij komt.

Ik ga in april starten met foliumzuur en dan de maand er na stoppen met de pil. Mijn man heeft er alle vertrouwen in, maar ik vrees dat het wel een tijdje gaat duren. Mijn man heeft sinds we de knoop hebben door gehakt helemaal geen twijfel meer en heeft zich er helemaal op ingesteld dat we volgend jaar een kindje hebben. Misschien moet ik maar wat van zijn vertrouwen overnemen.

@ Kaartje: Ik moet zeggen dat ik niet zo bezig ben met kleertjes en andere babyspullen. We hebben zo veel kleintjes in de familie nu dat ik vrees dat we zo veel krijgen door geschoven dat we amper iets hoeven kopen. Mijn broer heeft al gezegd dat hij sommige spullen kwijt wil.
@ Kaartje, we gaan er dan ook eigenlijk al voor, ook al vind vriend eigenlijk van niet. Ik vind het geen probleem omdat ik weet dat we 2 maanden later er echt voor gaan. Als ik niet zou weten wanneer vriend zou willen beginnen en ik dus onzekerheid had dan had ik dit niet zo gewild, dat zou dan niet goed voelen. Maar omdat we het hier hebben over 2 maanden dat we risico nemen kan ik me er niet druk om maken.

@ Tara, ik stop volgende maand al met de pil en vanwege de operatie zullen vriend en ik toch de 2 maanden ofzo geen seks hebben. In die tijd kan ik dus mijn cyclus een beetje ontdekken. Ik ben vorig jaar ook een tijdje gestopt met de pil en had toen meteen een regelmatige(maar wel lange)cyclus ik ga er eigenlijk vanuit dat het nu ook wel goed komt. Maar als dit niet meteen regelmatig is overleg ik dit met vriend en zullen we samen bekijken wat voor ons het beste voelt wel of geen condooms.

Ik begin meteen als ik stop met de pil met foliumzuur, dan weet ik zeker dat ik optijd ben

Ik kan me voorstellen dat jullie dit misschien een rare keus vinden, vooral omdat Roosje in een zelfde soort situatie zat en ik toen zelf ook heb aangegeven dat ik dat niet prettig zou vinden. Nou is het wel zo dat ik duidelijkheid heb over wanneer we beginnen en we dus maar 2 maanden dit risico nemen, als dit langer was of de zekerheid er niet was had ik dit niet oke gevonden.
Heel eerlijk vind ik het een beetje lafjes van je vriend dat hij niet gewoon durft uit te spreken er binnen 2 maanden voor te gaan . Want hoe je het went of keer, zonder AC seks hebben, zorgt over het algemeen voor een zwangerschap. Ook als je seks hebt op minder vruchtbare dagen blijft dit natuurlijk een behoorlijk 'risico'Ik vind eigenlijk dat het dan veel groter gemaakt wordt dan dat het in feite is. Want wat is nu 2 maanden?

Wat ik me nog wel afvraag, je had het een tijdje geleden nog over de onzekerheid in banen voor jullie beiden. Ben je niet bang dat het mogelijk misloopt bij je eigen contract en dat van vriend? Ik snap dat je nooit zekerheden hebt, maar zoals je het toen uitlegde is er wel sprake van enige onzekerheid toch? Of is dat allemaal geregeld nu?

Ik ben een grote controlfreak, wat niet altijd even fijn is :P Af en toe zou ik graag wat makkelijker denken over onze toekomst.. Want doemscenario's spelen de hele tijd door mijn hoofd!
@ Chantilly, ik vind dat ook wel beetje lafjes, ik heb ook meerdere keren gezegd dat het natuurlijk kan dat ik dan zwanger raak, en hij reageert daar dan erg nuchter op. Hij vind het spannend en dat kan ik ook wel begrijpen, ik wil het al zeker 3 jaar en hij is pas sinds een paar maanden om en wilt het eigenlijk pas sinds kort echt heel graag. Misschien dat dit nog wel veranderd hoor dat zie ik namelijk ook gebeuren, dat hij toch ineens dan al meteen voor het echie wilt beginnen. Ik vind het allemaal wel prima zo, ik heb ook niet echt zin om met hem hier een discussie over te voeren. We hebben het er vaak over gehad en ik voel me hier wel goed bij.

Wat betreft onze banen, mijn contract word waarschijnlijk wel verlengd zoals mijn teamleider aangeeft, en als mijn vriend zijn baan verliesd dan gaat daar zeker nog een jaar of zelf langer overheen en hij heeft het sociaal plan om op terug te vallen. We waren er beide overeens dat we niet nog langer willen wachten met beginnen, want stel dat we dat doen en we hebben straks beide een niewe baan dan zit je ook weer met een half jaar of jaar contract en weet je ook niks zeker. Inderdaad zekerheid heb je nooit, daarbij hebben we spaargeld en ww om op terug te vallen dat komt allemaal vast wel goed.
@inspiratieloos het gaat vast helemaal goed komen met jou en je vriend. Hij is er vast nog niet helemaal over uit of vind het gewoon spannend om er echt voor te gaan. Zoiets denk ik.

Ik pint me steeds meer vast op juni 2016, dat wij dan gaan beginnen. Had het hier van het weekend nog weer even met mijn vriend over. Hij vind het niet leuk dat ik me vast hou aan de maand juni 2016. Het kan niet zo goed een wat eerder of later zijn. Ik moet het wat meer los laten. Lastig
@ Kaartje, dat denk ik ook wel. Mannen hebben soms wat meer tijd nodig om het allemaal te laten bezinken denk ik.

Ik snap heel goed dat jij een maand in gedachten hebt, dat geeft gewoon wat meer rust! Als ik jou verhaal lees herken ik mijn situatie daarin, een aantal maanden geleden zei mijn vriend precies het zelfde. Hij gaf toen aan eind 2015 begin 2016 te willen beginnen maar wist niet zeker welke maand, hij zei dat hij dat nu echt nog niet kon zeggen hij vond het ook altijd vreemd dat ik dat niet kon begrijpen. Om er gek van te worden! Maar ineens begon hij er steeds meer zelf over en gaf hij vaak aan niet meer te kunnen wachten. Ik wil je geen valse hoop geven maar ik had echt de moed opgegeven en toch wilde hij ineens eerder beginnen! Toen we eenmaal hadden besloten november te beginnen, werd dit steeds verder na voren geschoven, het werd september en nu is het zelfs juli.

Ik begrijp dat het voor jou lastig is omdat je nu nog moet wachten, maar wie weet wilt je vriend toch ineens eerder. Jou vriend is op zoek naar een baan toch? Of heb ik het mis? Als hij dan eenmaal een baan heeft kan het goed zijn dat hij het dan ook wat meer ziet zitten, want hij kan dan zijn gezin ook onderhouden.
@inpsiratieloos mijn vriend is aan het afstuderen en dan op zoek naar een baan. Hopelijk wanneer hij een baan heeft gaat hij het allemaal wat beter voor zich zien:). Ja klopt hoor jou verhaal klinkt me bekend in de oren, waarom moet je precies een maand hebben, dat zien we dan wel. Maar goed ik ga wel proberen om het er niet teveel over te hebben. Ik moet gewoon echt nog even geduld hebben.

en @tara wel handig dat je veel babyspullen krijgt. Maar ik denk dat jezelf ook nog wel wat nieuwe dingetjes wilt kopen??
Hoi! Mag ik ook meeschrijven en lezen?
@ Kaartje:

We kopen vast ook nog wel wat zelf, maar de grote dingen krijgen we wel. Ik verheug mij er vooral op om zelf wat dingen te maken voor de baby. Shoppen bij de prenatal is nou niet echt mijn droom. Ik geef ook niet om nieuwe spullen. Als ik zie wat vrienden uitgeven aan de babykamer dan schrik ik daar gewoon van. Maar ieder zijn ding natuurlijk.
Ik denk dat ik ook veel grote dingen ga krijgen. Heb al een wandelwagen staan.

Het oppassen zaterdag was erg leuk. We zijn naar professor plons geweest in het maritiem museum. Hij heeft de hele tijd achter de wandelwagen gelopen, ik heb me vooral met de oudste bezig gehouden. Vond het wel leuk om hem achter de wagen te zien lopen
Hoi Liefdwaasje, tuurlijk. Misschien kan je eerst even wat over jezelf vertellen?
Beste dames,

Ik heb al jullie verhalen gelezen en zou graag mij toevoegen.

Ik ben al 5 jaar samen met mijn vriend en mijn vriend wil pas half 2015 beginnen, ik was dat kort geleden nog met hem eens echter plots werd mijn schoonzus die jonger dan mij is zwanger en vanaf die dag kan ik alleen nog maar denken aan zwanger raken.

Nu ben ik ook zo'n ontiegelijke paniek zaaier dat ik zo'n angst heb dat het bij ons niet gaat lukken ( mijn vriend is geopereerd aan een niet ingedaalde teelbal)

Ik heb zo'n angst terwijl we dus nog niet eens begonnen zijn.

Anderhalf jaar geleden ben ik al gestopt met de pil omdat ik gek van de hormonen werd en eigenlijk stiekem al aan kinderen wilde beginnen.

Nu dus mijn beide schoonzussen kinderen krijgen ben ik dus gewoon bang dat wij als enige over gebleven stelletje van de familie het niet gaat lukken.

Ik ben erg blij om jullie onzekerheden ook te lezen en doe graag met jullie mee
@koe gezellig dat je mee schrijft! Ik kan je me angst wel indenken hoor. Vooral nu je beide schoonzussen zwanger zijn.

Gelukkig komt half 2015 wel in de buurt. Nog een maandje of 4,5 of 6? Maar elke maand duurt natuurlijk nu te lang:)

en@ liefdwaasje ook gezellig dat je mee wilt schrijven.

@tara leuk dat je zelf wat dingen wilt maken. Ik ben daar niet zo handig in. Maar vind het altijd heel leuk en knap als mensen dat wel kunnen.
@ koe, welkom!

@ inspiratieloos: spannend wel. Wat ik eigenlijk nog een van de meest lastige dingen vind, is dat wanneer ik ongesteld moest worden, je dan toch denkt van: zou het nu dan toch? Afgelopen maand had ik flink pijnlijke borsten, wat bij menstruatie kan horen maar ook bij zwangerschap. Dan gaat het toch wel beetje door m'n hoofd. Bij hem trouwens ook, en wellicht is dat wel weer goede nadenkstof voor hem.

@han: leuk dat het oppassen zo leuk ging! En hem dan achter de wagen zien lopen

@kaartje: snap het wel hoor dat jij je richt op juni 2016, je wil gewoon beetje kunnen aftellen...Gericht uitkijken naar een moment...

Hier: ik zit in ieder geval weer een stuk beter in m'n vel. Wat onze relatie ook ten goede komt. Samenwonen gaat eigenlijk heel goed, wat het wachten weer minder lastig maakt. Hij kan zich eigenlijk al niet meer voorstellen dat we nu nog steeds zouden wisselen van huis, zoals paar maanden terug. Van het weekend gaan we op stedentrip richting Scandinavië.
Hoi dames dank jullie wel voor jullie berichtjes nu staat mijn ene zus op ontploffen of wel vandaag is de dag dat ze uitgerekend is en dan moet ik op kraamvisite straks iemand nog tips daarnaast zat ik te rekenen dat als wij het gaan proberen mijn andere schoonzus uitgerekend is, ik heb nu tegen mijn vriend gezegd dat ik misschien het dan wel helemaal niet wil proberen en misschien maar later mede omdat het voor mij een dubbele teleurstelling word als niet lukt

Roosje fijn is dat hoor samenwonen je kan dan gewoon lekker jezelf zijn zonder dat mensen over je rug meekijken Logische dus dat je lekker in je vel komt te zitten geniet ervan!

Inspiratieloos ik hoop het voor je! Zou zo fijn zijn

Han knap sar dat je dat kan hoor oppassen ieder klein kindje in mijn omgeving vind ik momenteel moeilijk , hoe doe je dat.

Groetjes koetje
Even nieuws uit de oudgediendenclub (we lezen nog mee hoor ) de 5e wachtenbaby is onderweg!!
Wie wie wie??
...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven