Wachten, wachten, wachten

19-12-2012 16:15 1786 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ga ik echt een topic openen op zwanger, ik kan het bijna niet geloven maar ik doe het toch.

Nee ik ben niet zwanger.

Ik heb gezocht of er nog een lopend topic is met mensen is die al wel een kinderwens hebben, maar nog moeten/willen wachten met proberen om zwanger te worden. Ik kon er geen vinden waar de schrijfster niet al lang er breed bevallen zijn, dus ik dacht dat het wel tijd werd voor een nieuw topic.

Ik hoop dat we hier een plek vinden waar we in een fijne open sfeer realistisch over onze kinderwens kunnen praten.

Iedereen is van harte welkom aan te haken.

Dit topic is speciaal bedoeld voor mensen die op zijn vroegst in 2014 gaan beginnen.

NaamLeeftijdLeeftijd partnerWanneer beginnen?Waarom wachten?BijzonderhedenPompedom2828Winter 2014/2015Eerst promoverenWoont in WenenSorcha_22292016 Sealight2429Zomer 2014 Tara823031augustus 2014Baan vriend/trouwenGestopt met de pil Orzoo23292014/15Studie/reizen Chantilly2124252016?Huis bouwen en trouwen Paddle22262014?Woning/Werk Snoeptomaat22282014/2015bedrijf/huis dwergje882427ebegin 2014Bedrijf vriend Wijnkonijn2225voorjaar/ zomer 2014Afstuderen Ukkie2131312014Promoveren/

samen wonen Inspiratieloos2525begin 2016? j222830??sparen, trouwen
Voor mij is die vraag dubbel. Instinctief zou ik 'ja doen' kiezen omdat ik er eigenlijk meer vervelende gevoelens door ervaar dan positieve. Anderzijds is het inderdaad wel een soort van voorbereiding. Als ik niet zou rammelen zou ik zooo veel minder weten en dan is het misschien juist enger wanneer je op een gegeven moment zwanger bent. Ik ben sowieso van het heel erg voorbereiden op dingen.
Jeetje wat schrijven jullie veel, ik ga maar met mijn baas overleggen dat ik echt iets vaker pauze moet gaan houden op een dag.

@Wijnkonijn: Gefeliciteerd, wat ontzettend leuk voor je!

@Hyale: Welkom

@trouwen: Ik heb daar niet zoveel mee. Ik vind bruiloften echt otnzettend leuk, zolang ik de bruid maar niet hoeft te zijn

@zanglijster: Ik help je hopen

@huwelijksaanzoeken: Wat is dat toch met vrouwen, waarom wachten wij tot de man het vaagt? Is dat echt een traditie die we nooit los gaan laten. Als ik zou willen trouwen, dan zou ik denk ik gewoon de stoute schoenen aantrekken en vriend vragen.

@kriebels uitzetten: lastige vraag! Aan de ene kant teken ik er gelijk voor, ik kan verschrikkelijk onredelijk worden van die kriebels. Aan de andere kant als ik de kriebels uit kon zetten, dan wil ik dus ook niet meer zwanger worden toch? En als die kriebels dan niet meer aangaan dan wil ik dus nooit meer kinderen.. hahaha volgens mij ga ik te moeilijk denken
Zanglijster ik herken het wel hoor. Rammelen en moeten wachten is gewoon psychisch best zwaar.

Maar je zegt het zelf al het zorgt er wel voor dat je je goed gaat voorbereiden en ook samen met je partner je erop voorbereid (en dus ook alvast issues kunt voorkomen door goed over dingen te praten). En het voordeel is dus dat het echt beginnen dan heel spannend en leuk wordt!

Daarbij, als er niet gerammeld zou worden zou niemand meer kinderen krijgen he Vroegah wou men seks en daar kwamen kinderen van. Nu we anticonceptie hebben heeft de natuur ons rammels gegeven anders gaat het niet goed!

Dus ik denk dat je die rammels vooral moet zien als onderdeel van een proces. En nee, dat is niet altijd even leuk
@ Kriebels uitzetten: Nee, die mogen wel aan blijven staan. Ik vind alleen de voorpret al leuk, af en toe is het zwaar k*t dat het nog zo lang moet duren, omdat we eerst andere zaken willen regelen, maar so be it.

@ Huwelijksaanzoek, vriend hoeft mij echt niet te vragen, dat doe ik bij hem ook niet. Waarschijnlijk zal het gewoon een keer op een avond/dag ter sprake komen en spreken we dan gewoon af dat we gaan trouwen binnen die en die tijd.

En mij lijkt het dus heerlijk, een dag in het middelpunt staan, samen met vriend, met een mooie jurk, taart, schoenen, prachtige klassieke muziek, met een redelijk traditionele dienst in de kapel in het dorp van vriend en het mooie gemeentehuis, met alleen goede vrienden en familie. Jammer genoeg denkt vriend iets anders over-;) Dat wordt nog gezellig dus!
@dwergje heel herkenbaar. Ik vind bruiloften heerlijk maar moet er niet aan denken om de bruid te zijn haha. Ik ben ook heeeeeel goed in bruiloften afkraken. Ik kan dan echt gaan mierenneuken op het soort glazen dat op tafel staan
@rammels uitzetten: no way! Ondanks het soms frustrerend is, ben ik heel blij dat de rammels er zijn! Ik lees me daardoor best veel in, waardoor ik het idee heb dat ik inderdaad goed voorbereid ben als we daadwerkelijk 'los' gaan!

Thnx voor alle felicitaties!
@huwelijksaanzoeken: Ik vind wachten op de man ook onzin. Wij hebben samen al besloten wel te willen trouwen als we er wat geld voor vrij kunnen maken. Maar mijn vriend wil toch een aanzoek doen. Dat vind hij leuk. Dus waarschijnlijk hebben we de halve dag al geregeld, de uitnodigingen al verstuurt en dan gaat hij als nog op zijn knieen. Hij wil er geloof ik ook wel iets leuks van maken. Ik laat het lekker aan hem over.

@kriebels uitzetten: Ik probeer de kriebels wel uit te zetten op een avond zoals vanavond en dan vooral te genieten van het tante zijn. Dat lukt tot nu toe goed. De kriebels komen daarna alleen 2 keer zo hard terug. Helemaal uitzetten zou ik niet willen. Het is toch een soort voorbereiding. Maar ik kan (en mijn vriend trouwens ook) wel zonder de emo buien die ik er af en toe van krijg.
@Dwergje, ah lief dank je! Vroeger dacht ik ook dat het "leuker/mooier" was als de man de vrouw vroeg. Inmiddels maakt het mij niet zo veel meer uit. Heb wel eens gegrapt bij mijn vriend dat ik hem op een dag vraag maar dat wilde hij absoluut niet, hij wil degene zijn die t vraagt... oké denk ik dan maar. (Vast iets met zijn ego of zo..)

@Orzoo, hmm goed punt. Hoe zou de natuur ons anders duidelijk kunnen maken dat we ons kunnen voortplanten.

@Chantilly, hihi dat vind ik ook wel een grappige manier!
@tara heeft jouw vriend er emo buien over?? Die van mij is zo'n nuchtere man die wil gewoon graag een kindje en daar moet zn vriendin eerst voor afstuderen. Klaar.
@ vragen: ik ben best modern, maar mijn vriend niet. Die vindt dat de man de vrouw moet vragen. Nouja dat is dan maar zo. Verder is ie best modern hoor.

@ rammels: Nee ik zou ze niet uitzetten, ze zitten me nog niet zo in de weg. Bovendien duur het niet meer zo lang. En ik vind het eigenlijk wel leuk om te zwijmelen bij al die schattige spulletjes. Gelukkig heb ik veel zwangere vriendinnen en daar kan ik die dingen voor maken.
@ Orzoo: Mijn vriend is ook heel nuchter hoor. Hij heeft last van mijn buien. Soms moppert hij er wel over. Dat ik me niet te veel moet laten beinvloeden door alle baby's die ik zien. Maar ja er is maar en manier om het rammelen over te laten gaan.
Haha dat zeg je goed!! Ik snap ook best dat het voor die mannen soms moeilijk is. Die hebben veel minder last van hormonen en soms snappen ze er volgens mij he-le-maal niks van.
Haha wat hebben mannen weer een verstand van het vrouwelijk lichaam:p grappig!

Goed idee Paddle! Ik zal het mijn vriend straks ook eens vragen.. Hahaha

Ja knap wat het vrouwelijk lichaam allemaal kan!:) was wel ooit bang dat het bij mij niet allemaal normaal ontwikkeld was trouwens. Waarom ik dat dacht weet ik niet. Maar bij het uithalen van het Mirena spiraaltje heeft de gynaecoloog een echo gemaakt en alles was goed en had zelfs een eisprong. Apart om te zien en een opluchting toen!
@rammels uitzetten: nope, zou ik niet, wel iets minder heftig als ik zou mogen kiezen. Ze zijn voor mij net het bewijs dat ik en mijn lichaam er klaar voor zijn.

Zoiets ingrijpends doen alleen puur op logisch redeneren zou ik pas eng vinden.

@Vrouwelijk lichaam: Ik heb het mijn vriend gevraagd over die baarmoeder, heb erbij gezegd dat ik het me afvroeg door dit forum . Hij wees iets onder mijn navel aan dus in de goede richting maar niet helemaal. Hij wist wel dat het helemaal tot boven oprekte voor een kindje te laten groeien.

@Hier: Op weg terug van de boodschappen net hadden we het over uitbreiding van onze kattenroedel. Vriend en ik wil er nog graag één of twee bij maar wel pas als we de kinderen al hebben.

En toen hebben we een leuk gesprek gehad over hoeveel leeftijd we tussen de kinderen willen en hoe we dat met de katten en kleine kinderen gaan doen.

Heerlijk om zo ongedwongen te kunnen praten over kinderen. Was vroeger wel eens anders.

Hij wil trouwens liefst weinig leeftijd tussen de kinderen. Hij zei vanaf dat jij het weer ziet zitten gaan we door voor een tweede. Zo denkt ie er nu over (je weet natuurlijk nooit in de praktijk).
Fijn die gesprekken paddle
Oeps, volgens mij liep ik een paar pagina's achter bij mijn vorige post. Haha. Er is weer zoveel geschreven! En forum ook mobiel dus dat zal af en toe misschien niet helemaal up to date zijn:p

ff een snelle ( mobiele) post..

Wijnkonijn gefeliciteerd! Leuk dat jullie gaan trouwen.

Wij hebben nu een maand geregistreerd partnerschap. Dus nog niet lang. En bedankt voor de felicitatie:)

Wat betreft uitzetten, het is wel super leuk die kriebels. Maar zou af en toe ook fijn zijn om uit te zetten.. Word er soms gek van:p

Nou ik moet werken, hoop dat ik het allemaal kan bijhouden wat er geschreven word:)

Het is gezellig druk hier!
Wat leuk dat ik ook in de tabel sta!

En er is alweer heel wat geschreven.

Over handicaps: ik zou geen testen willen (extra) tijdens de zwangerschap. Tuurlijk is het zwaar een gehandicapt kind. Maar ik zou geen abortus kunnen plegen om deze reden.

Zeker Syndroom van Down of autisme (is nog niet aan te tonen toch met testen?) is met begeleiding toch heel veel aan te doen. Heb daar zelf in mijn werk ervaring mee.

Over geslacht: Weet ik eigenlijk niet, of ik het zou willen weten. Beide opties hebben wel iets.

Over namen: Ik vind meisjesnamen ook lastiger dan jongens namen! We hebben al een jongensnaam 'klaarliggen' hihi..

Over anticonceptie: Condooms hier, slikte jaren de pil vanaf mijn tienertijd maar wilde daar wel vanaf.

Blij dat ik die hormonen niet meer binnenkrijg nu!

Over kriebels: ik merk ook dat dit juist wel goed werkt. Ik heb die nog iets meer als mijn vriend volgens mij. Dus nog maar eens polsen hoe hij er nu in staat.

Over moeilijk zwanger worden: daar denk ik ook weleens aan (heb geen regelmatige cyclus). denk wel dat ik ook het medische circuit in zou gaan. Heb dat gezien in mijn omgeving en weet dat het zwaar is. Maar als je er samen voor gaat. Kinderwens wordt dan vaak alleen maar groter.

Als vriend geen kinderwens zou hebben dan zou ik dat nu wel willen weten. Gelukkig hebben we gelijk al naar elkaar uitgesproken dat we beide graag kinderen willen. Zou hij daar vanaf stappen dan weet ik het niet, dan zou ik denk ik toch op zoek gaan naar een andere partner!
Een voettocht van duizend kilometer begint met één stap (Lao Tse)
Hallo allemaal. Ik lees hier al een tijdje mee en breek af en toe in. Nu wil ik graag officieel met jullie meeschrijven, mag dat?

Ik ben 25, partner is 33.
Tuurlijk ben jij welkom boekenlegger!!! We hadden alleen geloof ik wel besloten dat de tabel voorlopig niet meer uitgebreid wordt maar meeschrijven mag altijd!!

Als ik het me goed herinner van het rammelaars topic moet jij ook nog even geduld hebben he? Dan is dit topic wel heel fijn! Bij de rammelaars is het gezellig maar wel andere verhoudingen.
Hoi orzoo, ik kom inderdaad uit het rammelaars topic, maar daar wordt niet meer zo actief geschreven.

Ik hoef niet perse in de tabel hoor. Maar ik zoek een nieuw of ectra stamtopic om het maar even zo te noemen.

In juni studeer ik hopelijk af. Dan werkt zoeken en sparen. Kan.nog best twee jaar duren voor we zover zijn. Maar we

hebben nu toch als richtdatum mei 2014 gesteld.
Nou in dit topic wordt driftig getypt dus welkom!

Mei 2014 is een jaartje nog. Ik hoop heel hard dat ik dan ook bezig kan gaan maar ik weet ondertussen ook dat niks zich laat plannen dus ik probeer niet te hard daaraan vast te houden want anders word ik straks teleurgesteld.
Mijn moeder begon laatst over eerst een vast contract hebben. Nou, in deze economie ben je daar zo 10 jaar verder mee. Daar ga ik dus niet op zitten wachten Overigens is job-hoppen tegenwoordig zo gewoon dat ik me niet kan voorstellen dat al die jonge ouders vaste contracten hebben.
Joh, en een vast contract is echt schijnzekerheid nu hoor. Ook dan kun je ontslagen worden.. Heb het al een paar keer gehoord de laatste tijd...
'Dat was mijn spreekbeurt, zijn er nog vragen?'
Oh, pompedom, het is 3000 posts, niet een aantal pagina's, toch? (Wanneer een topic vol is en je een nieuwe moet openen)
'Dat was mijn spreekbeurt, zijn er nog vragen?'

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven