Wachten, wachten, wachten

19-12-2012 16:15 1786 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ga ik echt een topic openen op zwanger, ik kan het bijna niet geloven maar ik doe het toch.

Nee ik ben niet zwanger.

Ik heb gezocht of er nog een lopend topic is met mensen is die al wel een kinderwens hebben, maar nog moeten/willen wachten met proberen om zwanger te worden. Ik kon er geen vinden waar de schrijfster niet al lang er breed bevallen zijn, dus ik dacht dat het wel tijd werd voor een nieuw topic.

Ik hoop dat we hier een plek vinden waar we in een fijne open sfeer realistisch over onze kinderwens kunnen praten.

Iedereen is van harte welkom aan te haken.

Dit topic is speciaal bedoeld voor mensen die op zijn vroegst in 2014 gaan beginnen.

NaamLeeftijdLeeftijd partnerWanneer beginnen?Waarom wachten?BijzonderhedenPompedom2828Winter 2014/2015Eerst promoverenWoont in WenenSorcha_22292016 Sealight2429Zomer 2014 Tara823031augustus 2014Baan vriend/trouwenGestopt met de pil Orzoo23292014/15Studie/reizen Chantilly2124252016?Huis bouwen en trouwen Paddle22262014?Woning/Werk Snoeptomaat22282014/2015bedrijf/huis dwergje882427ebegin 2014Bedrijf vriend Wijnkonijn2225voorjaar/ zomer 2014Afstuderen Ukkie2131312014Promoveren/

samen wonen Inspiratieloos2525begin 2016? j222830??sparen, trouwen
Daarom!!! En als alles faalt word ik vriend zn secretaresse maar ik heb wel gezegd dat ik dat alleen maar doe als ik de helft van het bedriijf krijg
@Janna, de standaard instelling van aantal berichten per pagina is zo dat 3000 posts gelijk staat aan 120 pagina's
Ik heb ook al gemerkt dat een richtdatum weinig zegt. Eigenlijk hadden we mei dit jaar als grove schatting gemaakt. Het lastige isbvooral dat mijn partner veel ziek is. Dit heeft ook invloed op onze inkomsten aangezien hij zzper is. Hier maak ik me wel zorgen om. We hadden gehoopt dat hij nu wel beter zou zijn, hij is al jaren veel ziek.
Ah ja nu weet ik het weer. Dat is wel echt ruk en dan snap ik idd dat je echt eerst een baan wilt zodat er iig een vast basisinkomen is. Ik hoop voor jullie dat dat volgend jaar kan
Hey Boekenlegger, ben jij al 25? Ik dacht 23 ofzo. Ik geloof dat ik echt de puppy van deze groep ben .

Welkom uiteraard.

Vast contract, ik heb de indruk dat dat hier in België nog meer ingeburgerd is. Mijn vriend heeft 'gewoon' een vast contract gekregen toen door de tests kwam van zijn werk. Ik vind het toch wel geruststellen dat we altijd 1 contract hebben om op terug te vallen.

Twintig jaarcontracten en dan uiteindelijk iemand buiten gooien vind ik echt profiteren.
Orzoo, 5 minuten geleden

@Janna, de standaard instelling van aantal berichten per pagina is zo dat 3000 posts gelijk staat aan 120 pagina's

Echt? Weer wat geleerd!
'Dat was mijn spreekbeurt, zijn er nog vragen?'
Doe mij zo'n baan dan

Ik ken net iets te veel mensen die na 3 jaarcontracten een nieuwe baan konden zoeken (en als het daar wel zou lukken ben je dus 6 jaar verder eer je vast zit ergens)
Dankje. Het kan best zijn dat hij volgend jaar niet beter is. Ik vraag mezelf wel eens af wat ik zou willen als onze situatie in de toekomst zo blijft als nu. Zou ik mijn kinderwens opzij kunnen/moeten zetten omdat ik een zieke partner heb? Er komt nu al veel op mij terecht, met een baby erbij, zie ik dat niet helemaal zitten, maarja misschien komt het daar uiteindelijk wel op neer.
Gaan jullie er financieel op vooruit als je gaat werken? Zo ja, is er dan ruimte voor een schoonmaakster en dingen als bezorgen door Albert zodat je iig aan die kant ontlast kunt worden?

Ik zou het denk ik wel doen. Maargoed, er is echt maar heel weinig waar ik mijn kinderwens voor opzij zou zetten en dat is niet voor iedereen zo.
Ontslagrecht in belgie werkt anders. Veeeel soepeler dan hier. Dat vaste contract kan altijd zonder opzegtermijn worden opgezehd, wel met evt vergoedingen.
quote:Orzoo schreef op 07 maart 2013 @ 23:37:

Doe mij zo'n baan dan

Ik ken net iets te veel mensen die na 3 jaarcontracten een nieuwe baan konden zoeken (en als het daar wel zou lukken ben je dus 6 jaar verder eer je vast zit ergens)

Ik snap echt de toegevoegde waarde hiervan niet. Teminste als ze tevreden zijn over de werknemer. Waarom zou je dat weggooien voor een nieuwe werkkracht waarvan je niets weet (die dus ook een ramp kan zijn).

Misschien ligt het wel aan het ontslagrecht idd Boekenlegger, kan best .
Omdat bedrijven ook onzeker zijn over de toekomst en tijdelijke contracten dan meer flexibiliteit geven als je moet bezuinigen. Ik snap het van hun kant wel hoor.
Maar als dat ontslagrecht in belgie zo werkt....dan ben ik even het grote voordeel van een vast contract kwijt
quote:Orzoo schreef op 07 maart 2013 @ 23:43:

Maar als dat ontslagrecht in belgie zo werkt....dan ben ik even het grote voordeel van een vast contract kwijt Ik heb geen ervaring met ontslagen (gelukkig ) dus misschien is het idd niet te vergelijken.
Dat voordeel is er ook niet zoals dat hier is. Het heet daar ook anders. Het is gewoon een contract voor onbepaalde tijd. Maar niet met de bescherming zoals bij ons. Wel werken banken daar anders met hypotheken. Hypotheken zijn daar veel toegankelijker dan
...dan hier.
Nederland is soms ook gewoon stom Het is dat wij regiogebonden zijn ivm vriend zijn werk anders zou ik doen wat een vriendin van mn moeder doet. In nl werken en net over de grens van duitsland wonen.
Ik ben trouwens naar een Amerikaans trouwjurken programma aan het kijken.

Wat een prijzen voor vaak lelijke jurken .

Maar ik ben niet zo Barbie-achtig ingesteld, misschien ligt het daaraan.
(dat zeg ik nu wel...uiteindelijk zijn wij ook regiogebonden door familie)
Paddle, bedoel je say yes to the dress??
Ja, dat is het!
Dat ken ik ja! Idd hele dure jurken, maar veel van die jurken zijn ook wel een stuk mooier dan de gemiddelde jurk die ik op bruiloften zie langskomen!!
Mijn vriend en ik praten er over om te verhuizen naar Belgie. Vriend wil graag zelf ons huis bouwen. Dat is in.Belgie goedkoper en.makkelijker qua regelgeving. We wonen in Zuid-Holland dus heel ver weg is dat niet. Toch voelt het heel ver weg. Nu wonen we ongeveer op 30 minutem reisafstand van onze ouders en broers en zussen en vrienden. Alle kanten op. Voorlopig blijft het bij fantaseren en dat is heel leuk om samen te doen. Ook over waar we onze kinderen zouden willen laten opgroeien, in een stad of dorp.

In Duitsland schijnt kinderbijslag relatief hoog te zijn..dus als je een groot gezin wilt!
Wij wonen ongeveer een kwartier/20 min van beide onze moeders en dat vinden we wel een fijne afstand. Dichtbij genoeg om zomaar ff op de koffie te gaan maar ver weg genoeg dat ze niet zomaar aan de deur staan
En wat kinderen krijgen betreft is het in NL echt beroerd geregeld vergeleken bij andere europese landen.

Ik wil bijv. graag 6 maanden thuis zijn en daarna 32 of 36(4x9) uur werken. En dat kun je dus alleen maar regelen als je werkgever dat goed vindt...en je bereid bent het uit eigen zak te betalen. Ja je hebt ouderschapsverlof maar dat gebruik ik liever anders.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven