Wanneer 'merk' je dat je zwanger bent?

11-04-2012 19:06 66 berichten
Alle reacties Link kopieren
Er zullen vast al wel 341 topics over dit onderwerp zijn, dus bij deze:

Sorry voor nr 342.



Ik ben niet uit op gekijk in glazen bollen.

Ben gewoon benieuwd.

Mijn vraag is , vanaf welk moment merkte je aan je lichaam dat je zwanger was?



Je hoort van vrouwen die er na 9 maanden een keer toevallig achterkomen (de tante van mijn moeder, op de voetbaltribune.. ) en sommige dames zijn nog niet klaar met 'de daad' of ze weten het al.



Hoe zat dat bij de moeders hier, wanneer begon je dingen te merken aan je lichaam?

En was dat voor of na een positieve test?



Thanks
Alle reacties Link kopieren
Ik kon de wasverzachter ineens zo duidelijk ruiken. "Da's wonderlijk..." dacht ik nog. Durfde niet te hopen op een zwangerschap, maar jawel! Nu 7 weken en heb net als Spruitje mega-honger, maar zodra ik iets eet zit ik meteen vol.



En m'n boobies en darmen leven inmiddels ook een eigen leven, maar dat was niet meteen.
Alle reacties Link kopieren
Bij de eerste was ik al een tijdje beroerd en zo moe. Zoooo moe. Toen gingen mijn borsten zeer doen en stopte ik niet meer met spugen, en tòèn ging pas het lampje branden dat ik wel eens kon gaan testen. 8 weken zwanger.



Bij de tweede wist ik het een week na de bevruchting...

Ik was beroerd, begroette 's ochtends weer eerste de wc en daarna pas mn man. En dat in combinatie met de moeheid die ook meteen kwam.

De test, een kleine week later, was puur om het officieel te maken.



Maar blijkbaar reageer ik ook gewoon vrij heftig op hcg en gaat mijn lijf direct voluit broeden om dan 16 weken lang strontziek en moe te zijn.

Beide keren had ik geen idee wanneer ik ongesteld moest worden en zat dus niet op symptomen te wachten, en de tweede keer had ik al heel snel een heftig positieve test in handen.
Alle reacties Link kopieren
Ik liep over de markt en ging bijna over mijn nek van de lucht van de notenkraam. Ik ben gelijk maar doorgelopen naar de drogist voor een test.
Alle reacties Link kopieren
Leuk om dit allemaal te lezen.



Ben zelf in november gestopt met de pil, menstruatie verloopt best wel volgens het boekje.

Ik voel me nu anders dan anders, wat klachten die ik nooit heb.

Dan ga je toch denken...wat nou als...

Maar het kan natuurlijk (!!) ook gewoon zijn dat ik te graag wil.

Het moet allemaal maar lukken natuurlijk, is niet vanzelfsprekend dat het gebeurd....
Alle reacties Link kopieren
Bij de eerste had ik het helemaal niet door, alhoewel we al een paar jaar bezig waren zwanger te worden. Ik verwarde de innestelingspijn met menstruatiepijn. Pas na 2 weken wachten op mijn menstruatie dacht ik eraan dat ik ook wel eens zwanger zou kunnen zijn. En jawel...

Bij de tweede wist ik het toen ik pas 1 dag over tijd was. Op een of andere manier voelde het bekend.
Be yourself; everyone else is already taken - Oscar Wilde
Alle reacties Link kopieren
Oh, en channel1984, wat een bijzonder verhaal! Van harte gefeliciteerd!
Be yourself; everyone else is already taken - Oscar Wilde
Alle reacties Link kopieren
Bij de eerst wist ik het ongeveer 1 week voor NOD.

Nu ik zwanger ben van nummer 2 wist ik het gelijk na de seks.
quote:noodles schreef op 11 april 2012 @ 19:52:

Ik was moe, zo vreselijk moe zonder aanwijsbare reden..

Toen maar een testje gedaan (meer om mezelf gerust te stellen, ik was nl niet aan het proberen zwanger te worden) en die was dus positief.

De andere symptomen kwamen pas een week of 2 later.



Hier ook bij de 1e. Die moeheid. Was niet vooruit te branden. Moest mezelf echt slepen.

Bij de 2e zag ik het vooral aan het ontstaan van grote aders op m'n benen. Meer bloed krijg je en aangezien ik best wit ben viel dat wel op. En ik herkende het nog van de 1e. Bij de 2e heb ik verder bijna geen kwaaltjes gehad. Alleen op het laatst wat.
Alle reacties Link kopieren
"Maar ik behoor (gelukkig voor jullie) tot een minderheid die last heeft van Hyperemesis Gravidarum"



Naast het feit dat de koffielucht ervoor zorgde dat ik 'wist' dat ik zwanger was, wist ik ook dat het weer een hg zwangerschap zou worden. Wat heb ik zitten janken toen zeg...
Alle reacties Link kopieren
Ik voelde me beide zwangerschappen voor de test alsof ik door een stoomwals was overreden en alsof ik vreselijk was doorgezakt en dan de morning after in het kwadraat..... En inderdaad, positieve test! Brak en moe, misselijk en spugend tot week 20 ongeveer. En daarna voelde ik me weer prima en nu heb ik 2 prachtige kinderen!
Alle reacties Link kopieren
quote:Weekend schreef op 11 april 2012 @ 19:10:

Ik voelde het gelijk, pijnlijke innesteling ( kroop over de grond ongeveer) toen ik ongesteld moest worden, kreeg ik al grotere tieten, buikpijn en lichter in mijn hoofd, al wou ik het nog niet geloven hoor, stak mijn hoofd in het zand.





Geen kritiek hoor, maar ik heb een vrouw nog nooit over haar borsten horen praten als tieten. Dacht dat alleen mannen dat deden, zeker in deze context



Ik ben nog nooit zwanger geweest (denk ik), dus kan niets vertellen hierover
Bazinga!
Tieten boobies borsten boeiend
Alle reacties Link kopieren
quote:beanie schreef op 11 april 2012 @ 21:18:





Naast het feit dat de koffielucht ervoor zorgde dat ik 'wist' dat ik zwanger was, wist ik ook dat het weer een hg zwangerschap zou worden. Wat heb ik zitten janken toen zeg... Dat kan ik me helemaal voorstellen. Wil hier het topic verder niet vervuilen, maar ben je hier al eens 'geweest'? Heb ik erg veel steun aan gehad. (achteraf pas)
Alle reacties Link kopieren
Ik merkte al vrij snel dat er 'iets' was. Steekjes in mijn buil, af en toe steken in mijn borsten, zwaar/drukkend gevoel in mijn buik. Op de testdag zelf (paar dage voor nod) liep ik op mijn werk en voelde ik me zwanger. Savonds getest en positief!
Alle reacties Link kopieren
Ik slikte gewoon de pil, ben altijd onregelmatig ongestels maar na een week overtijd begon ik me toch een beetje zorgen te maken. En die moeheid baarde me ook zorgen.. Uiteindelijk een test gedaan, meer om mezelf gerust te stellen dat er niks aan de hand was. Maar vanaf het moment dat ik 2 dikke roze strepen zag staan staat m'n wereld op zijn kop! Nu 3,5 week, maar we zijn er ondanks alle praktische bezwaren dolblij mee!!
Alle reacties Link kopieren
Eeh kuzu wil je erover praten?
Alle reacties Link kopieren
Ik wist het binnen 4 weken al.

Ik had opeens zin in merk chocoladereep die ik normaal gesproken niet eens lekker vind, en opeens kon ik er geen genoeg van krijgen.

Een paar dagen later waren mijn borsten veel gevoeliger en groter, dus toen wist ik het zeker.



Een test was bijna niet nodig!
Alle reacties Link kopieren
quote:Ruza schreef op 12 april 2012 @ 07:26:

Eeh kuzu wil je erover praten?



Je bent, na Kuzuman, de eerste die het hoort ;).



Nee maar ik voel me anders.

Maar het kan eigenlijk niet, zou namelijk betekenen dat ik vorige week 'bevrucht' zou moeten zijn.



Maar ik blijf benieuwd.
Alle reacties Link kopieren
Alle reacties Link kopieren
quote:Kuzu schreef op 30 april 2012 @ 10:56:

Jackpot ?
Ja, nou word ik ook nieuwsgierig!
Alle reacties Link kopieren
Toen na 5 maanden mijn broeken niet meer pasten merkten ik het pas aan mijn lichaam. Ik wist het al veel langer. Het is dat ik een echo en de 20 weken echo had gehad maar ik groeide de eerste 5 maanden niet en had totaal geen kwaaltjes. Is ook wel weer raar ben je al over de helft zwanger en je ziet of voelt niks.
Alle reacties Link kopieren
Ja, Jackpot!

Het is nog pril (6 wk) dus ik ben voorzichtig blij.
Alle reacties Link kopieren
ik merkte het aan dat ik ineens meer honger kreeg dan normaal.



en werd natuurlijk niet meer ongesteld, maar door onregelmatige cyclus was zwangerschap niet het eerste waar ik aan dacht.



was pas een paar weken gestopt met de pil na 6 JAAR! dus de verhalen van het ''ontpillen'' gingen voor mij niet op.
Alle reacties Link kopieren
.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven