wanneer beginnen net ovu test

21-11-2014 20:26 9 berichten
Hoi allemaal,

Ik en mijn man zijn vanaf Augustus bezig met zwanger worden. Ik heb een app waarbij ik mijn ongesteldheid bij hou en kom er achter dat dit erg wisselt. De app geeft aan wanneer je vruchtbare dagen zijn en welke dag je ovuleert.

Ik vraag me nu af wanneer ik het beste kan gaan testen met ovu test (clearblue

heb ik gekocht)

Een vriendin van me deed dit elke dag en ook twee keer.

Ik snap het eerlijk gezegd niet zo goed met die berekening dat zal wel aan mij liggen

Misschien kan iemand mij hiermee helpen.

Alvast bedankt
Alle reacties Link kopieren
Ik zou het aantal dagen van je kortste cyclus -15 dagen aanhouden. Ik denk dat je dan op tijd bent. Die app berekend je ovulatie waarschijnlijk nav het gemiddelde van je cyclusduur. Als je daar vanuit gaat, begin je misschien te laat met testen.

In de bijsluiter van clearblue staat trouwens ook een rekentabel.
ik heb ook 8 maanden lang geprobeerd aan de hand van zo'n app en hij bleek er elke keer net naast te zitten omdat ik elke keer n paar dagen verschilde in cyclus. Ene keer 31 dan weer 28. Toen maand 9 heb ik bij de action ovulatietesten gehaald en had ik het geluk dat het meteen raak was! Die zijn een stuk goedkoper dan zo'n clearblue. Dan is het niet zo erg als je er n keer n dag naast zit.
Zo'n app gaat uit van gemiddelden, kans is er dat de app zegt dat je vruchtbaar bent, maar dat dat er net een paar dagen naast zit.

Ovutesten hoef je niet met ochtendurine te doen, wel elke dag op (ongeveer) hetzelfde tijdstip, omdat je dan de streepjes kan vergelijken.

Ik zou op dag 10 van je cyclus eens beginnen met testen, ook al kan het dan zijn dat je lang bezig bent tot je een positieve test hebt.

Om de dag vrijen schijnt de beste methode te zijn: de meeste kans op zwangerschap (of er is nog levend zaad als je eisprong is, of je eisprong is net geweest als je seks hebt.) elke dag schijt dan weer de zaadkwaliteit niet goed te doen.

Vaak staat in de bijsluiter ook wel hoe en wanneer je het beste kunt testen. Bijsluiters zijn vaak ook op internet te vinden.
Bedankt alvast voor de reacties!

Mijn eerste dag was de 13de en de laatste de 17de. Dus dan zou ik nu kunnen beginnen met testen en dan zou het waarschijnlijk zijn dat het morgen dan zou zijn?
Ligt eraan hoelang je cyclus is. Wij hadden uiteindelijk pas op dag 19 een smiley op de CB. En op dag 21 IUI. En 9 maanden later een zoon. Terwijl je het zo laat in de cyclus eigenlijk haast niet verwacht.
Maar als je een smiley hebt op de test wil dat 100% zeggen dat je dan ovuleert? Sorry vind me zelf echt dom dat ik het niet snap :p
Lastig is dat te zeggen he? Wij dachten: ongeveer 48 uur na die smiley ben je vast te laat... maar ja, het bewijs ligt nu een verdieping hoger te slapen. De test meet een bepaalde waarde in de urine en afhankelijk van de hoogte van die waarde zal de test een smiley geven. Geen idee of bij iedere vrouw die waardes ongeveer vergelijkbaar zijn.
Maar kan je bij de clearblue dus niet zien die waardes? Want dan heb je een smiley of niet.

Pfff lastig hoor ;p

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven