Wanneer test halen
donderdag 16 januari 2020 om 14:33
Ik open toch maar even een topic omdat dat makkelijker is dan overal op reageren haha.
Lichte onzekerheid hier gezien alles de eerste keer is. Misschien maak ik me te druk misschien vinden jullie me hopeloos het zei zo haha.
Ik heb 2 cyclussen gehad van 24/25 dagen. 6 januari kwam ik er door middel van een ovulatie test en een app achter dat het mijn vruchtbare dagen waren. Toen natuurlijk daar gebruikt van gemaakt. Als ik dezelfde cyclus heb als afgelopen maanden dan betekent het dat ik vandaag ongesteld wordt.
Tot nu toe nog niet gebeurd en weinig tot geen klachten. Is het raadzaam om nu al een test te halen (eventueel zo een dat je een paar dagen van te voren kan kijken) of zeggen jullie je kunt beter een paar dagen wachten?
Dan weet ik waar ik aan toe ben haha.
En zoals ik al zei wellicht onzin dat ik erover nadenk anders zou het wel heel snel raak zijn. De vorige cyclussen was ik hier nog niet echt mee bezig.
Tot horens!
Lichte onzekerheid hier gezien alles de eerste keer is. Misschien maak ik me te druk misschien vinden jullie me hopeloos het zei zo haha.
Ik heb 2 cyclussen gehad van 24/25 dagen. 6 januari kwam ik er door middel van een ovulatie test en een app achter dat het mijn vruchtbare dagen waren. Toen natuurlijk daar gebruikt van gemaakt. Als ik dezelfde cyclus heb als afgelopen maanden dan betekent het dat ik vandaag ongesteld wordt.
Tot nu toe nog niet gebeurd en weinig tot geen klachten. Is het raadzaam om nu al een test te halen (eventueel zo een dat je een paar dagen van te voren kan kijken) of zeggen jullie je kunt beter een paar dagen wachten?
Dan weet ik waar ik aan toe ben haha.
En zoals ik al zei wellicht onzin dat ik erover nadenk anders zou het wel heel snel raak zijn. De vorige cyclussen was ik hier nog niet echt mee bezig.
Tot horens!
donderdag 16 januari 2020 om 14:58
Ik had alleen maar vroege testen gekocht (online even duur) en zo'n vroegtest deed niks bij mij, toch zwanger. Gewoon even wachten, dan weet je het zeker.
Ik weet dat het spannend is en je van ongeduld van de muren kunt stuiteren, maar heel zuur gezegd: als het raak is, moet je nog 8 maanden wachten, dus wat is die ene week....
Ik weet dat het spannend is en je van ongeduld van de muren kunt stuiteren, maar heel zuur gezegd: als het raak is, moet je nog 8 maanden wachten, dus wat is die ene week....
donderdag 16 januari 2020 om 16:41
Kruidvattest 2 voor 5 euro werkt beter dan zon Earlytest. Een zwangerschapstest reageert op het hormoon hcg dat je aanmaakt.xxonzeker08 schreef: ↑16-01-2020 16:21Bedoel je met die Kruidvat testen dat het goed is dat ze zo vroeg positief testen of eerder juist niet goed omdat het ook niet waar kan zijn? Begrijp ik even niet
donderdag 16 januari 2020 om 17:02
Het is wel waar, alleen in dat hele vroege stadium gaan heel veel zwangerschappen nog mis (meestal omdat er iets niet goed was met het vruchtje, dat is heel natuurlijk). En voor sommige vrouwen is dat heel zwaar, omdat die dan het idee hebben dat ze steeds miskramen hebben. Dan is het dus verstandiger om iets langer te wachten. Absolute zekerheid heb je nooit, maar testen op een moment dat er bv nog 50% kans is dat het niet doorzet, is natuurlijk niet heel zinnig.xxonzeker08 schreef: ↑16-01-2020 16:21Bedoel je met die Kruidvat testen dat het goed is dat ze zo vroeg positief testen of eerder juist niet goed omdat het ook niet waar kan zijn? Begrijp ik even niet
donderdag 16 januari 2020 om 18:00
Dit is uiteraard waar maar persoonlijk vind ik vroeg testen (Vanaf 10/11 dagen na eisprong) wel fijn. Als het wit blijft, ben ik beter voorbereid op de menstruatie en maak ik mezelf niet gek met heen en weer geslinger in mn hoofdnausicaa schreef: ↑16-01-2020 17:02Het is wel waar, alleen in dat hele vroege stadium gaan heel veel zwangerschappen nog mis (meestal omdat er iets niet goed was met het vruchtje, dat is heel natuurlijk). En voor sommige vrouwen is dat heel zwaar, omdat die dan het idee hebben dat ze steeds miskramen hebben. Dan is het dus verstandiger om iets langer te wachten. Absolute zekerheid heb je nooit, maar testen op een moment dat er bv nog 50% kans is dat het niet doorzet, is natuurlijk niet heel zinnig.