wat wel/niet kopen uitzet baby?
woensdag 22 augustus 2018 om 09:31
Lieve mede-forummers,
Help mij geld uitsparen of geld uitgeven:
Er was ooit een topic, maar ik kan het niet meer vinden….dus nieuwe poging:
Er bestaan verschillende uitzetlijsten (en mijn man was zo aardig die allemaal uit te pluizen en samen te voegen tot een grote uitzetlijst) maar aan de ervaren moeders:
1) wat op die lijst (of wat volgens tante, buurvrouw of schoonmoeder) ECHT heel noodzakelijk was heb je niet gekocht/gebruikt?
2) wat vond jij superhandig om te hebben en staat dan weer niet op die lijsten?
Help mij geld uitsparen of geld uitgeven:
Er was ooit een topic, maar ik kan het niet meer vinden….dus nieuwe poging:
Er bestaan verschillende uitzetlijsten (en mijn man was zo aardig die allemaal uit te pluizen en samen te voegen tot een grote uitzetlijst) maar aan de ervaren moeders:
1) wat op die lijst (of wat volgens tante, buurvrouw of schoonmoeder) ECHT heel noodzakelijk was heb je niet gekocht/gebruikt?
2) wat vond jij superhandig om te hebben en staat dan weer niet op die lijsten?
vrijdag 24 augustus 2018 om 11:27
Niet meer dan 2 setjes (1 in de was, de ander in bed/wagen), zo vies wordt het de eerste tijd (maanden) echt allemaal niet.
Nowadays people know the price of everything and the value of nothing.
vrijdag 24 augustus 2018 om 11:34
ik ben zelf al een tijdje uit de babys...
had laatste twee kleintjes op bezoek (ouders gaan verhuizen). tasje vol spullen kreeg ik erbij.
Baby werd ziek, en kotst tot 4x toe alles onder onder. bedje, kleren etc. Dan kom je knap aan het improviseren hoor (er zat 1x reserve setje kleding in de tas en geen lakentje oid).
Ik zou echt minstens 3 setjes beddengoed adviseren, minstens...
vrijdag 24 augustus 2018 om 11:34

vrijdag 24 augustus 2018 om 11:42
Volgens mij schelen ze niet zo veel want over half jaar is het al geen dreumes meer.Maartje2016 schreef: ↑24-08-2018 11:34Toen die van mij zo oud was als die van jou nu is kon ik het me ook niet voorstellen, maar er kan dus zomaar een hoop veranderen in een half jaar![]()

vrijdag 24 augustus 2018 om 11:56
Volgens mij is die van jou nu 1,5 en die van mij (op een paar dagen na) 2, maar ik probeer alleen maar aan te geven dat er een hoop kán veranderen in die maanden die er nog tussen zitten. Of je je kind dan dreumes, peuter of kleuter moet noemen is om het even, het ging mij om de ontwikkeling die ze gewoon heel snel maken in die tijd.

vrijdag 24 augustus 2018 om 12:01
vrijdag 24 augustus 2018 om 12:08
Maar dan nog hangt het van kind tot kind af. Hier een nichtje die zo voorzichtig van zichzelf is. Die had je als eenjarige zelfs alleen kunnen laten want ze durft gewoon niks.
Haar broertje was 2 toen mijn zus niets meer deed dan even buiten een tas uit de auto halen, en hij was in die tijd van braafjes in zijn zeteltje een tekenfilm kijken naar trots boven de trap op geklauterd gegaan. Die liet ze dus geen minuut alleen
. Die kan je pas sinds hij ruim drie is een beetje vrijheid geven om uit het zicht te spelen.
Haar broertje was 2 toen mijn zus niets meer deed dan even buiten een tas uit de auto halen, en hij was in die tijd van braafjes in zijn zeteltje een tekenfilm kijken naar trots boven de trap op geklauterd gegaan. Die liet ze dus geen minuut alleen

vrijdag 24 augustus 2018 om 12:09
Die van ons lekte 's nachts altijd door, had eens in de drie dagen een poepexplosie, wij hadden 4x setjes, waren we heel blij mee

In de kraamtijd hadden wij ook een verschoonkussen beneden, die ligt nu stof te happen op zolder, was voor ons niet per se nodig geweest.
vrijdag 24 augustus 2018 om 12:14
Dit ja. Mijn zoon kon je trouwens als baby wel prima even alleen laten. Als dreumes en jonge peuter absoluut niet en vanaf een jaar of 3 weer wel. Dit soort dingen verschillen gewoon per kind. En daarom vindt iedereen hier ook andere dingen belangrijk, omdat kinderen en situaties blijkbaar verschillen.1-Aapje schreef: ↑24-08-2018 12:01Het gaat mij er om dat ik prima kan beoordelen hoe mijn kind is. Die kan je niet alleen laten, anders zou ik dat niet zeggen. En ik acht de kans 95% dat dit over half jaar ook niet kan maar dat hoeft niet want ik heb verschoonkussen beneden want heen en weer lopen naar boven vind ik onzinnig.
Ik lees hierboven bijv over inbakerdingen, die heb ik dan weer nooit nodig gehad voor mijn kinderen. Heel kort heb ik wel ingebakerd met een hydrofiel bij onze oudste en daarna was het niet meer nodig. En bij de jongste was het helemaal niet nodig. Maar als je een kind hebt dat veel huilt en om zich heen slaat en heel rustig wordt van inbakeren dan snap ik heel goed dat je er een speciale inbakerzak voor aanschaft. Ik zou het alleen voor de geboorte nog niet doen, maar eerst kijken hoe het loopt.
vrijdag 24 augustus 2018 om 12:56
Bij ons passen de lakentjes, molton e.d. van de cosleeper ook in de kinderwagen. Heb vier setjes totaal, maar geen enorme spugen hier.
Het meest onzinnige wat ik heb gekocht waren dekentjes voor in het ledikantje. Dochter slaapt in cosleeper 's nachts. Overdag na twee maanden in haar ledikant, maar al snel in een slaapzakje. Dekentje voor het ledikant nog nooit gebruikt in vijf maanden tijd.
vrijdag 24 augustus 2018 om 13:24
Ik zou voor minstens 3 gaan. Want het komt geregeld voor in het begin dat je net verschoont hebt en dat het kindje dan weer een ongelukje heeft. Dus 1 voor op bed 1 in de was en 1 reserve.

vrijdag 24 augustus 2018 om 13:26
Zo zie je maar weer, het wisselt enorm per kind. Onze baby vindt het heerlijk om ingestopt te worden bij zijn armpjes, in alleen een slaapzak blijft ie maar zwaaien met zijn armpjes.
Draagdoek leek me ideaal, maar daar wilde hij absoluut niet in. Die staat nu ongedragen op marktplaats.
Ik zou vooral niet te veel inslaan en kijken wat voor kind je krijgt. Op internet kun je zo bijbestellen wat je tekort komt.
vrijdag 24 augustus 2018 om 14:19
Ja hier ook in het begin. Ik had op voorhand 2 hoeslakentjes (welja 3, eentje ligt in de kinderwagen zelfde maat) en 2 lakentjes, want hoe vaak zou het nu voorkomen dat...ik zou wel maken dat ik de pamper goed dichtdeed héFrederika-Jael schreef: ↑24-08-2018 13:24Ik zou voor minstens 3 gaan. Want het komt geregeld voor in het begin dat je net verschoont hebt en dat het kindje dan weer een ongelukje heeft. Dus 1 voor op bed 1 in de was en 1 reserve.

Toch krijgt hij het regelmatig voor elkaar. Dus nu heb ik 5 (ook voor kinderwagen inbegrepen) hoeslakentjes en vier lakentjes. Niet dat die nu alle 2 dagen vuil zijn, maar het scheelt wel dat ik nu niet elke dag een wasmachine moet draaien en er gerust dagen kan tussen laten.
Maar toch zou ik gewoon met 2 stuks beginnen, hooguit 3, eentje om te leggen en eentje ter vervanging. Want voor hetzelfde geld heb je zelf nauwelijks ongelukjes en dan is het onzinniger zoveel te hebben. En dan kan je net zoals ik doen: in de wereld van online winkels speuren. In winkelwagen, betalen en laten verzenden en tadaa, volgende dag zoveel extra lakentjes in huis als je wilt.

vrijdag 24 augustus 2018 om 15:37
Niet meteen wegdoen: peuter en kleuter liggen hier nog regelmatig onder een ledikant deken, vooral op warme zomerdagen is dat katoen fijner dan een warm dekbed. En die babydekens zijn net zo groot als beddengoed voor een peuterdekbed.
Daarnaast doen ze ook uitstekend dienst als tentbouwmateriaal

vrijdag 24 augustus 2018 om 16:37
Die had ik al in het topic gepost! Zeker doenflorence13 schreef: ↑24-08-2018 16:18Ik begin te bedenken, met alle discussie over hoeveel op bed, hoeveel in was en hoeveel reserve, ik misschien beter kan gaan shoppen voor een wasdroger...

vrijdag 24 augustus 2018 om 17:10
Goed punt! Ik zal ze nog even bewaren-Hanka- schreef: ↑24-08-2018 15:37Niet meteen wegdoen: peuter en kleuter liggen hier nog regelmatig onder een ledikant deken, vooral op warme zomerdagen is dat katoen fijner dan een warm dekbed. En die babydekens zijn net zo groot als beddengoed voor een peuterdekbed.
Daarnaast doen ze ook uitstekend dienst als tentbouwmateriaal![]()

Wasdroger: het kan best zonder, maar wens ook wel eens dat we er wel een hadden.