wat wel/niet kopen uitzet baby?

22-08-2018 09:31 177 berichten
Alle reacties Link kopieren
Lieve mede-forummers,

Help mij geld uitsparen of geld uitgeven:

Er was ooit een topic, maar ik kan het niet meer vinden….dus nieuwe poging:

Er bestaan verschillende uitzetlijsten (en mijn man was zo aardig die allemaal uit te pluizen en samen te voegen tot een grote uitzetlijst) maar aan de ervaren moeders:

1) wat op die lijst (of wat volgens tante, buurvrouw of schoonmoeder) ECHT heel noodzakelijk was heb je niet gekocht/gebruikt?

2) wat vond jij superhandig om te hebben en staat dan weer niet op die lijsten?
gioia82 schreef:
22-08-2018 10:30
Ah vandaar. Wij hebben een megakeuken en een minibadkamer, dus het leek mij handiger om de baby in de keuken te wassen. Daar is het ook warmer (geen verwarming in onze badkamer en het raam meestal open). Maar misschien vraag ik dan of ik een standaard kan lenen voor die ene week.
Je kunt er vast wel 1 op marktplaats vinden. Inclusief het bad voor weinig. En bij ons deden ze bij beide het badderen in de babykamer. Maar als jij in de keuken wilt dan kan dat prima, je kunt het bad met standaard dan in de keuken plaatsen en het aankleedkussen op het aanrecht.
Oh en een luieretui. Een matje en vakje voor doekjes en luiers. Ideaal. Gaat bij ons in een rugzak (ik haat luiertassen, lelijke onhandige dingen) en je kunt m ook zo los meenemen.
florence13 schreef:
22-08-2018 10:48
@pindakaas: JAS...ik moet een jas.….(of niet?) ik pas natuurlijk helemaal niet meer in mijn winterjas straks in oktober, November en December...….
Ik heb zelf de hele winter mijn normale jas gepast. Bij de 2e had ik een wijder model, was ook een normale jas. En anders: Marktplaats, die dingen worden ook vaak maar 1 seizoen (of 2, eventueel voor een 2e kindje) gebruikt. Mijn oudste is van januari en de 2e van maart, dus echt dikke buik in de winter.
COtweepuntnul schreef:
22-08-2018 13:25
Oh en een luieretui. Een matje en vakje voor doekjes en luiers. Ideaal. Gaat bij ons in een rugzak (ik haat luiertassen, lelijke onhandige dingen) en je kunt m ook zo los meenemen.
Ja zo deed ik het ook :)
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.
Superuser2018 schreef:
22-08-2018 09:46

Mijn 50ct:
Mijn aerosleep matjes zijn het echt waard geweest
Die worden afgeraden!
Mijn kraamzorg smeekte bijna om ze niet te kopen ivm onveiligheid toen ik benoemde dat nog voor het ledikant te willen kopen.
Ook vanuit andere kanten worden ze afgeraden behalve door winkeliers.
Ze zouden geen vocht doorlaten waardoor meer verstikkings/verdrinkinggevaar ontstaat.

Wel:
Hydrofiel in alle maten. Hier een spuger dus het gaat snel.
Luiermatje voor onderweg. Ik vind die van Dooky fijn.
Nagelsetje, scherpe babynagels!

Niet:
Luiertas. Gekregen bij de wagen maar hangt giga in de weg.
Veel beddengoed voor wieg. We hadden aan 4 setjes genoeg (ook voor wagen te gebruiken).
Zonnehoes voor maxi cosi..bleek er 1in te zitten. (En ik me maar afvragen waarom iedereen zwart kocht terwijl er zoveel leuke te koop zijn :facepalm: )
Behalve huidolie en badolie en bepanthen/sudocreme geen huidverzorgingsspullen.

Niet nodig, wij vonden het handig:
Verder zijn wij blij met de mobiel met projector. Krijgen we een heel blij kind van. Ook de new bornset van trip trap is top. De wipper van Chicco vinden we ook fijn vanwege speelboog, wippen/vast staan en verschillende standen.
Ons kind houdt van de draagdoek en wij van kind en de draagdoek.
Bij een eventueel volgend kind haal ik van te voren infacol in huis.
Ook koop ik geen ledikantdekens meer. Ze sliep in een wieg en nu in slaapzak. Wel gebruikten we veel dekentjes om in te voeden.
Een baksteen is nooit alleen
Wij gebruikten de newborn set ook zodat het eten van onze reflux baby goed kon zakken.

En die aerosleepcover bleek later geniaal omdat je dan bij een goede kotsbeurt gewoon dat ding in de was gooit i.p.v. een matras uit boenen.
1-Aapje schreef:
22-08-2018 11:54
Amgelcare is schijnveiligheid, baby bij jou op de kamer wordt eerste half jaar aangeraden.

Ik ben voor wasbare luiers, maar dat moet je liggen.

Tummytub zou ik niet kopen. Volgens mij heeft iedere kraamverzorgende die wel en als het bevalt kun je die later nog kopen.

Ik heb veel dingen weinig gebruikt. Ik raad wel twee aankleedkussens aan: 1 boven en 1 beneden.
De mijne ging in een emmer
Afbeelding

Zo een, te koop bij elke bouwmarkt.
wilma36 schreef:
22-08-2018 13:37
De mijne ging in een emmer
Afbeelding

Zo een, te koop bij elke bouwmarkt.
Ik vond het een gigantisch onding dus heb er geen gekocht nadat kraamzorg het had laten zien.
Het ligt natuurlijk enorm aan je baby dus eigenlijk zou ik adviseren om vantevoren niet zoveel te kopen. Ik had 12 (!!!!) hydrofielluiers en dat vond de kraamzorg echt veeeeeeel te weinig, dus ze heeft man naar de winkel gestuurd. Nu liggen hier 18 hydrofielluiers in alle maten te verstoffen want ik zou niet weten waarvoor je ze gebruikt. Heb je een spuger? Dan zijn ze vast supernuttig.

Toppers hier:
- Newbornset van de tripptrapp
- Cosleeper
- Box
- Draagdoek
- Puckababy (maar dat is zo babyafhankelijk dat ik dat echt niet zou kopen vantevoren)
- Kleding in maat 50, ik kreeg alleen in 68 (en dan verkeerde seizoen), dus had amper genoeg kleren voor de eerste maand..

Onzinnige dingen:
- Tummytub
- Ledikantdekens
- Hydrofieldoeken dus
- Kinderwagenbak
- Al het speelgoed wat zo boven zn hoofd hing (met geluid nog erger) 8-)

Verder geen idee. Je kunt gelukkig alles bestellen dus echt, koop niet teveel troep.
Wat hier op dit moment de hits zijn (mijn baby is wel nog geen twee maanden oud, dus er kan later nog vanalles bijkomen).

-hydrofiele doeken. Ik had er drie gekocht op voorhand, omdat ik eerst wilde zien of ik ze vaak zou gebruiken. Ik heb ze met hopen bijgekocht :D .

-Voldoende kleding, maar daar best zo lang mogelijk mee wachten. Mijn baby bleek groot uitgevallen dus ik heb een deel maat 50's die ik nooit heb kunnen dragen. Daarnaast ben ik bevallen in volle hittegolf. De eerste vijf weken van zijn leven heeft mijn baby nauwelijks iets meer aangehad dan een romper met korte of geen mouwen. Dus al die die broekjes, bloesjes, pyama's..hebben in de kast liggen verstoffen en nu is hij er al bijna te groot voor. Al ga je daar in de winter uiteraard minder last van hebben.
Maar van die kleding die ik wel gebruikte was ik wel blij om er voldoende van te hebben. Ik heb een grote eter, en dan ook een grote poepmachine waarbij ik toch wel regelmatig een vuil rompertje moet vervangen. Doordat ik nu voldoende kleren heb moet ik niet zoals in het begin om de dag een wasmachine draaien, omdat zijn rompers weer op waren.
Verder vindt ik gewone rompers en onesies het fijnste om aan te doen. Broekjes/bloesjes doe ik eigenlijk alleen aan voor bezoek soms, als ik hem er net iets netter op wil hebben.

-babynestje. Vind ik heel fijn om hem in te leggen, stuk compacter dan het parkje. Maar wel alleen overdag, 's nachts zou ik mij er niet gerust op voelen. Toch al een paar keer gehad dat hij mijn zijn gezicht tegen de rand gedraaid geraakt was. Nu is hij stevig en lukt het hem wel altijd goed om uit een benarde positie te blijven dus hij heeft zich nog nooit ermee in de nesten gewerkt, maar toch.
Maar ik vind het ook superhandig om mee te nemen. Als we bij iemand op bezoek gaan met de auto, neem ik het nestje mee. Is lekker , ik leg het ergens neer en hij kan er in liggen.

-Luiereremmer. Daarvan dacht ik eerst overbodig, maar nu toch heel blij. Staat naast de verzorginstafel dus ik moet niet lopen. Onze grote vuilzak staat achter in het tuinhuis en dat is toch een heel eind om te wandelen, en in de keukenvuilbak vind ik het behalve gebrek aan plaats ook geen fijn idee. Dus hier hebben we wel wat aan.

-badcapeje om heb af te drogen en lekker in te wikkelen na het douchen, maar niet te veel.

-Voldoende beddengoed, ook weer net zoals kledij gemakkelijk om niet continue te moeten wassen.

-Ik heb in het begin een afkolfmachine moeten huren omdat ik proberen had met de borstvoeding (hij dronk niet goed). Zo'n elektrische met dubbele was toen echt superhandig, ding aan en intussen netflixen. Nu hij vetrokken is heb ik hem weer ingeleverd, maar zodra ik terug mag afkolven komt hij terug.

-Draagdoek. Hij wil er niet altijd in maar die momenten dat hij wel er in wil vind ik het wel handig, heb ik tenminste mijn handen vrij.

-de kinderwagen gebruik ik ook veel, maar dat is ook omdat ik in de zomer zit en we dus vlugger buiten komen of ergens naartoe gaan te voet als het niet te ver is. Ik heb hem tweedehands gekocht van iemand die in de winter bevallen was en die door het weer hem juist nauwelijks gebruikt had.

-Borstvoedingskussen. Al en lifesaver tijdens mijn zwangerschap om 's nachts te kunnen slapen. Nu ook wel gebruikt om borstvoeding. Ik gebruik ook vaak een gewoon kussen, maar bij sommige houdingen is het borstvoedingskussen dan weer handiger.

-borstvoedingscompressen. Ik ben bij momenten een lekkende kraan.

-een goede voedingsbh. Ik heb hem pas gekocht na drie weken, toen mijn borstvoeding goed op gang was om de juiste maat te hebben. Voorheen deed ik gewoon een strakker topje aan onder mijn kleding.

-En wat ik ook wel handig vindt, ik heb 2 mobieltjes. Een vind ik veel leuker dan de andere, omdat die ook draait zonder muziek. Soms kijkt hij daar al geboeid genoeg naar. De andere draait alleen maar met zo'n irritante deuntjes erbij. Misschien ook wel handig, kijk op voorhand wat voor deuntjes erbij zitten en hoe goed je ze kan verdagen :D .

En over al die dingen voor borstvoeding, is het ook handig te wachten totdat je zeker weet dat je bv gaat geven (als je dat al van plan bent). Straks heb je een hele uitzet ervoor gekocht en blijkt na 5 dagen dat je toch kv wil geven.

Waar ik niet veel aan heb gehad:

-alle hopen kledij dus waar hij al te groot voor was of die veel te warm waren voor een hittegolf.

-inbakerdoek. Ik hoor wel dat veel baby's dat leuk vinden maar als ik mijn baby inbaker (wat je trouwens ook kan met een gewoon laken), ziet hij dat als een uitdaging om als een houdini zich eruit te wurmen, en hij vindt het helemaal niet leuk om vast te zitten met zijn armpjes.

-Ik heb ook als cadeau grote knuffelberen gehad. Dat is heel schattig maar voor mij vooral plaatsinnemende grote decoratie.

-spuugdoekjes

-tummytub. Ik heb liever een gewoon badje op een staander.

Ik heb trouwens wel heel veel tweedehands gekocht of gekregen. Perfecte kleren voor soms nog een euro. kinderkamer/kinderwagen/parkje...allemaal tweedehands en gekregen. Vooral speelgoed heb ik ook vaak als cadeau gekregen, een typische is zo van die kleine knuffeltjes/bijtringen/rammerlaar achtige dingen/knuffeltjes die muziek maken...
Wat de een een must vindt, vindt de ander onzin en omgekeerd. Ik lees hier allerlei dingen die ik zelf compleet overbodig vind en wat ik hier opschrijf als nuttig daar zullen anderen weer hun vraagtekens bij zetten. Maar goed, toch mijn lijstje:

Fijn/nuttig/veelgebruikt:
- vitamine D
- Kotex maandverband (dat ouderwetse dikkere zonder plastic bovenlaag), ideaal voor de fase na het kraamverband
- zachte losse broekjes en truitjes (bij boxpakjes kloppen de verhoudingen vaak net niet met je baby en met verschonen vind ik ze onhandig)
- kleding met veel rek, die makkelijk aan te trekken is, stretch rompers van HEMA of H&M
- voor de eerste weken: rompers en truitjes/vestjes met overslag/knoopjes, hangt er ook vanaf hoe zeker/bang/handig je bent met het babyhoofdje en of er bijv een vacuümpomp is gebruikt
- sokjes van het Kruidvat (de lange variant)
- 2 of 3 zachte en leuke wikkeldekentjes (die zie je de eerste weken meer dan de kleertjes!)
- Tripp Trapp met newborn set (maar bij de eerste kan een wipstoeltje op de eettafel evt ook nog wel)
- box
- boxmatras (anders ligt het keihard)
- boxmobile van Tiny Love
- knuffel met muziekje als vast ritueeltje voor het slapen gaan (die van Woezel en Pip hebben een prettig muziekje wat lang genoeg aanhoudt, sommige andere vond ik erg kort of pijn aan mijn oren doen)
- kinderwagen (van Mutsy, merken als Bugaboo/Joolz/Stokke vind ik zeer overpriced)
- ergonomische draagzak (met een doek kon ik niet overweg)
- genoeg hydrofielen (10-20)
- gewoon babybadje
- simpele babyfoon
- extra aankleedkussen voor in de woonkamer
- vaseline om de billen de eerste dagen preventief mee in te smeren omdat je anders de superplakkerige meconium er bijna niet af krijgt
- billenzalf van Weleda
- Etos billendoekjes (als er 1+1 gratis is)
- pedaalemmer van IKEA voor de luiers
- Lodger wrapper wikkeldeken waarin je de beentjes samen kunt doen maar ook apart, heel handig voor bijvoorbeeld in de auto of het zitje van de kinderwagen
- slaapzakjes vanaf maat 60 (maar je begint standaard met lakentjes en dekentjes, dus zou die later pas aanschaffen)
- soepel jasje, hoeft niet heel dik want je kunt een wrapper of dekentje eroverheen doen, maar biedt wel warmte voor nek en armpjes die anders daar bovenuit steken
- Dooky
- bij flesvoeding: dr. Brown's flessen (niet teveel, verschilt erg per baby), rechthoekige magnetronsterilisator van de HEMA, poedertoren van de Hema (voor onderweg maar ook om alvast schepjes in te doen voor de nachtvoeding, hoef je dat niet met je slaperige hoofd te doen, en de trechter van de toren is ideaal om niet te morsen als je de poeder in het flesje doet), ding om losse flesspulletjes in te doen voor in de vaatwasser
- slabben die je met klittenband of een drukknoopje vastmaakt en als ze zelf gaan eten schortslabben met mouwen (beste maar dure variant zijn Silly Billyz, goedkope optie is IKEA)

Overbodig/niet gemist/nauwelijks gebruikt:
- alles van Zwitsal
- sowieso alle verzorgingsproducten behalve billenzalf
- sudocreme en Bepanthen
- draagdoek
- wipstoeltje
- voedingskussen
- flessenwarmer (duurt eindeloos)
- co-sleeper (gewone wieg voldeed prima)
- babyfoon met camera, liedjes of thermometer
- buggy
- babynestje
- speciale dure luieremmer
- Tummy tub
- badjasje
- XL hydrofielen
- meer dan 3 lakens/hoeslakens/moltons en meer dan 2 dekens
- lakens en dekens voor ledikant als je toch eerst een wieg hebt (best kans dat je dan al slaapzakjes gebruikt)
- (zachte) haarborstel
- nagelvijlen
- alle accessoires die ze bij kinderwagens en autostoeltjes verkopen (behalve een Dooky): parasol, muggennet, zonnekap voor maxi-cosi, regenhoes, voetenzak (als ze in het zitje van de wagen gaan wel handig, maar van een huismerk ook prima en heb je nu nog lang niet nodig)
- Bumbo stoeltje
- slabben die je over het hoofd aan en uit moet trekken (heerlijk tomatensaus in het haar!) en witte slabben (hoe bedenken ze het!)

Ik heb veel van anderen overgenomen en via Marktplaats gekocht. Het is vaak zo kort gebruikt dat het nog als nieuw is. En als het voor jou / jouw baby dan toch niet zo handig is is het geen ramp, dan geef / verkoop je het gewoon weer door.
nicole123 wijzigde dit bericht op 22-08-2018 19:05
9.58% gewijzigd
Even een tvp.
Volgende week vlieg ik naar Nederland, want woon op Curacao. Dus geen kraambezoek met cadeautjes en een Hema in de buurt in januari/februari als we de kleine verwachten. :D

Dus keep on posting!
Ohja, flessenwarmer ook nooit gebruikt. Heb ik zo weer op marktplaats gezet.
Dingen die ik weinig/niet gebruikt heb:
Hydrofiele doeken, ik snap het nut er echt niet van. Toen hij in het ziekenhuis lag werden ze door de verpleging voor de sier onder zn hoofd gelegd. Daarna niet meer gebruikt.
Badjas: zonde van mn geld gebleken.
Mutjes: hij wilde echt geen mutsje.
Luiertas: ik heb een hele mooie, maar mn vriend deed altijd alles in zn rugtas. Verder is de luiertas ook veel te groot en ben ik altijd alles kwijt.
Nuna leaf: hij vond er niks aan.
Inbakerslaapzak van anais-anais: hij strak ik het ook deed. Hij kwam er altijd uit.
Zn eerste winterjas: hij ligt onder een warme deken in de reiswieg. Dan ga ik heb geen jas aan doen.
Wat we hebben geleend en veel gebruikt: wipstoelen, 1 boven bij de douche voor als we gingen douchen en 1 beneden voor op de bank of op de eetkamertafel.
Maxi-code: konden we gelukkig lenen. We hebben geen auto, dus voor die paar keer dat we een lift krijgen is het super.
Co-sleeper: hij moest naast ons liggen van het ziekenhuis. Een kennis had er gelukkig een te leen.
Slabbertjes: mijn moeder heeft ooit lang geleden slabbertjes gekregen, het zijn basically spuugdoekjes met touwtjes. Maar zooooo fijn. Ik gebruikte ze voor alles.
Internet camera: omdat alle babyfoons bij de consumentenbond slecht scoorde hebben we een losse internet camera gekocht. En die gebruiken we nog steeds. Daarnaast hadden we ook een audiobabyfoon. Maar ik had beter een walkie-talkie kunnen kopen. Zodat hij tweekanten op kan. Mijn baby had zn wieg in de woonkamer voor overdag.

Wat ik veel gebruikt heb:
Kinderwagen: mutsy evo, hij heeft lang in de reiswieg gelegen en later gezeten en nu in het zitgedeelte. ( als ik had geweten dat mn kind van rechtop zitten hield, had ik ws de stokke explorer gekocht of een maxicosi type die ik steeds vergeet. In deze kan het zitgedeelte en de meeste alleen op chill stand.)
Draagdoek: ik vond hem niks, maar tot hij te groot werd, gebruikte mijn vriend hem dagelijks.
Puckababy piep en mini: heerlijke dingen. Daarvoor sloeg hij zich wakker.
Poedertoren: heel veel gebruikt. We zijn vaak onderweg. Maar ook fijn als hij naar oma gaat of als mijn ouders kwamen oppassen.
Overslagrompers: in het begin de fout gemaakt een berg rompertjes te kopen zonder te kijken. Normale rompers waren echt verschrikkelijk bij onze minibaby. Overslagrompers zijn echt zo fijn.
Box: veel gebruikt in het begin. Toen hij omlaag moest wilde hij er niet meer in.
Waterkoker die water tot 40 graden kan verwarmen: eens per dag komen we het water tot 100. De rest van de dag warmen we het op tot 40. Ik vind het echt een van de fijnste dingen die we hebben.
Borstkolf: ik heb de medela swing tweezijdig. Geweldig ding. 2 gaatjes in een sportopje geknipt en dan handsfree kolven.
Nooit gehad: speciale luieremmer: wij hebben een klein vuilnisbakje op de commode staan. Als die vol zit of erg stinkt. Dan halen we het zakje eruit. We hebben wel het geluk dat we een ondergrondse container in de straat hebben. Dus als het stinkt kan het meteen weg. Bij mn ouders komt de vuilniswagen eens per maand. Dus ik kan me voorstellen dat je dan meer baat hebt bij een reukvrije-emmer.
Tummytub: mss bij de volgende. Maar ik vond het zonde van het geld.
Stokke newborn: hij zat in de wipstoel bij ons.

Dus.. Weer een groot aantal andere meningen:)

Verder om geld te besparen: Als je flesvoeding geeft. Begin dan meteen met een goedkoop merk. Mijn zoontje kreeg in het ziekenhuis nutrilon en daarna was het lastig overstappen. Nu hij ouder is gebruiken we kruitvat en dat is prima. Zelfde met luiers: voor zover ik heb kunnen vinden is bumblies bij hoogvliet de goedkoopste. Hiervoor hadden we altijd pampers babydry mey 50% afgeprijst uit gewoonte. Bij baby 2 gaan we meteen goedkoop proberen.
1-Aapje schreef:
22-08-2018 13:48
Ik vond het een gigantisch onding dus heb er geen gekocht nadat kraamzorg het had laten zien.
Deze emmer had ik al en die gebruiken we heel vaak in de tuin en ook voor ramen wassen ed. Kraamzorg had hem even goed schoongemaakt, die had er zelf ook geen. Zoon vond het zelf wel fijn, maar wij vonden mee onder de douche en mee in het grote bad zelf veel makkelijker dan dat gedoe met badje of emmer.
Frederika-Jael schreef:
22-08-2018 15:02
Dingen die ik weinig/niet gebruikt heb:
Hydrofiele doeken, ik snap het nut er echt niet van. Toen hij in het ziekenhuis lag werden ze door de verpleging voor de sier onder zn hoofd gelegd. Daarna niet meer gebruikt.
Dat doen ze niet voor de sier hoor ;-)

Als je baby een mondje terug geeft terwijl hij in het bedje ligt, dan hoef je alleen de hydrofiel maar te vervangen in plaats van het hele bedje te verschonen. Dat is een trucje wat wij hier van de kraamhulp hebben geleerd :-D
Trouwens, even de disclaimer erbij dat ik geen poedertoren heb gebruikt omdat ik nooit flesvoeding heb gegeven, denk dat ‘ie anders wel van pas komt ;)

Maar dat soort dingen:

Mijn baby vond achterover in een badje niet fijn, maar in de tummytub rechtop heerlijk. Onder de douche heb ik hem bijna laten vallen dus dat doe ik pas weer sinds hij zelf kan staan en lopen (soms komt hij bij me zitten onder de douche), puckababy nooit nodig gehad omdat zoon hem niet accepteerde, in de draagdoek sliep hij heerlijk en in de kinderwagen absoluut niet.

Daarom zou ik zeggen: alles wat geen 10 weken levertijd heeft en geen basisverzameling rompertjes en verzorgingsdingetjes is die je MOET hebben (van je kraamzorg, om je kind aan te kunnen kleden, etc.) zou ik gewoon lekker kopen als je kind geboren is en je weet wat je kind wel en niet fijn vindt. En jijzelf.

Vriendin van mij had een dure kolf gekocht en is in de eerste week gestopt met de bv. Best wel zonde.
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.
wilma36 schreef:
22-08-2018 13:24
Je kunt er vast wel 1 op marktplaats vinden. Inclusief het bad voor weinig. En bij ons deden ze bij beide het badderen in de babykamer. Maar als jij in de keuken wilt dan kan dat prima, je kunt het bad met standaard dan in de keuken plaatsen en het aankleedkussen op het aanrecht.
Het bad zelf past ook gewoon op het aanrecht, dat lijkt me veel prettiger dan zo'n standaard.
Wow, wat zie jij er vandaag geweldig uit!
Het is natuurlijk voor iedereen anders, maar hier mijn lijstje:

Veel gebruikt:
Aerosleep vanaf dat ze uit het wiegje was.
Inbakerzak (puck-a-baby)
Slaapzakjes (voor na de inbakerzak)
Magnetronsterilizator
Dr. Brown flessen
Flessenborstel
Wipstoeltje
Melkpoederbakjes
Kinderwagen
Maxicosi met familyfix.
Zwitsal doekjes
Zwitsal shampoo en douchegel
Veel rompertjes en kleertjes maat 50
2 verschoonkussens
Box
Babyfoon met camera

(bijna) niet gebruikt
Hydrofiele doeken (kan dr niks mee).
Badje, dochter ging meteen onder de douche (tip van kraamzorg).
Dekentjes en lakentjes.
Luiertas (heb een gewone mooie tas gebruikt).
Billendoekjes doosje.
Speentjes
Draagzak
gioia82 schreef:
22-08-2018 17:42
Het bad zelf past ook gewoon op het aanrecht, dat lijkt me veel prettiger dan zo'n standaard.
Bij mij komt het bad dan veel te hoog te staan. Dan kan ik mijn kind niet fatsoenlijk wassen. En mijn aanrecht heeft een standaard hoogte en ik ben ongeveer 170cm lang. Als het bad in de standaard zit is de bovenrand qua hoogte ongeveer net zo hoog als het aanrecht. Uiteindelijk jou beslissing om niet zo'n ding in huis te hebben, maar wel kans dat de kraamhulp je baby dan niet wil badderen.
Fragolisa schreef:
22-08-2018 10:11
En een goede luiertas, daar zitten vaak ook handige dingen in (matje, tasje, soms lussen om m op te hangen aan de kinderwagen)
En ik heb dus met drie kinderen nog nooit een luiertas gebruikt :)
Maartje2016 schreef:
22-08-2018 15:22
Dat doen ze niet voor de sier hoor ;-)

Als je baby een mondje terug geeft terwijl hij in het bedje ligt, dan hoef je alleen de hydrofiel maar te vervangen in plaats van het hele bedje te verschonen. Dat is een trucje wat wij hier van de kraamhulp hebben geleerd :-D
Hij kreeg sondevoeding toen, dus van mondje terug had hij geen last. Het hele bedje werd verschoond als er iets was.
Frederika-Jael schreef:
22-08-2018 21:36
Hij kreeg sondevoeding toen, dus van mondje terug had hij geen last. Het hele bedje werd verschoond als er iets was.
:hug: dat was wat info wat ik niet wist.

Maar goed, normaal gesproken gebeurd het dus met een andere reden dan 'voor de sier'.
Maartje2016 schreef:
22-08-2018 21:43
:hug: dat was wat info wat ik niet wist.

Maar goed, normaal gesproken gebeurd het dus met een andere reden dan 'voor de sier'.
:smooch: maakt niet uit hoor.
wilma36 schreef:
22-08-2018 19:51
Bij mij komt het bad dan veel te hoog te staan. Dan kan ik mijn kind niet fatsoenlijk wassen. En mijn aanrecht heeft een standaard hoogte en ik ben ongeveer 170cm lang. Als het bad in de standaard zit is de bovenrand qua hoogte ongeveer net zo hoog als het aanrecht. Uiteindelijk jou beslissing om niet zo'n ding in huis te hebben, maar wel kans dat de kraamhulp je baby dan niet wil badderen.
Oh ja, daar heb je wel gelijk in! Ons aanrecht is iets hoger dan gemiddeld, dus dat werkt dan misschien minder goed. Toch maar zo'n standaard aanschaffen dan.
Wow, wat zie jij er vandaag geweldig uit!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven