wat wel/niet kopen uitzet baby?
woensdag 22 augustus 2018 om 09:31
Lieve mede-forummers,
Help mij geld uitsparen of geld uitgeven:
Er was ooit een topic, maar ik kan het niet meer vinden….dus nieuwe poging:
Er bestaan verschillende uitzetlijsten (en mijn man was zo aardig die allemaal uit te pluizen en samen te voegen tot een grote uitzetlijst) maar aan de ervaren moeders:
1) wat op die lijst (of wat volgens tante, buurvrouw of schoonmoeder) ECHT heel noodzakelijk was heb je niet gekocht/gebruikt?
2) wat vond jij superhandig om te hebben en staat dan weer niet op die lijsten?
Help mij geld uitsparen of geld uitgeven:
Er was ooit een topic, maar ik kan het niet meer vinden….dus nieuwe poging:
Er bestaan verschillende uitzetlijsten (en mijn man was zo aardig die allemaal uit te pluizen en samen te voegen tot een grote uitzetlijst) maar aan de ervaren moeders:
1) wat op die lijst (of wat volgens tante, buurvrouw of schoonmoeder) ECHT heel noodzakelijk was heb je niet gekocht/gebruikt?
2) wat vond jij superhandig om te hebben en staat dan weer niet op die lijsten?

vrijdag 24 augustus 2018 om 22:27
Dit soort opmerkingen zijn dus echt niet nodig en niet constructief. Je hoeft jouw kind niet te vergelijken met die van een ander. Je weet niet waarom een andere moeder haar kind niet alleen kan laten, en ook al zou je de reden weten, dan nog heb je het niet meegemaakt. Misschien bedoel je het niet zo, maar het komt een beetje opschepperig over.COtweepuntnul schreef: ↑24-08-2018 16:38Overigens kon ik peuter wel heel even alleen laten. De woonkamer was redelijk baby- en peuterproof. En anders parkeerde ik hem in de kinderstoel.
vrijdag 24 augustus 2018 om 22:32
Dekentjes worden minder snel vies (er zit normaal altijd een laken tussen), daar had ik er maar 2 van nodig. Maar mijn kinderen spuugden weinig, 1x per jaar ofzo. En wij stapten al heel snel over naar slaapzakjes.
Een droger mis ik trouwens niet, ook met 2 jonge kinderen niet. Ik vind het ook wel meevallen wat ze vies maken als ze baby zijn, ze spelen nog niet in de zandbak enzo en ze geven wel vaak bijv een mondje melk terug, maar die truitjes zijn nog zo klein en hydrofielen die je in het bedje onder het hoofdje legt zo dun dat je er een heleboel van in je wasmachine krijgt en het gauw droogt aan de waslijn.