We durven het toch aan!

13-08-2018 12:43 1214 berichten
WieGeschiedeniskinderen?Zwanger?
zininzomer3 miskramen3 kinderen JA ud 15 juni 2019
honing2 miskramen, 1 zwangerschapsafbrekingnog geen kinderenja, van een MEISJE! ud 6 maart 2019
Lente18zwangerschapsafbreking, 3 miskramen2 kinderen, jongensja, van een JONGEN ud 13 april 2019 d
Thisisme2 miskramen 2 kinderen, jongensja van een JONGEN! ud 21 maart 2019
Angel4 miskramen1 kindja van een JONGEN ! ud 27 februari 2019
Deedee19891 miskraam1 dochterja van een JONGEN ! ud 11 maart 2019
Na veel te hebben meegemaakt gaan we er voor, ons 1e, 2e, 3e, of 4e kindje.
Spanning, angst, onzekerheid, ongeduld en een blij gevoel wisselen elkaar voortdurend af..

susie :heart: :hug:
anoniem_344815 wijzigde dit bericht op 13-11-2018 13:20
31.55% gewijzigd
Yess lente wat fijn ;) bel jij maar voor de eerste afspraak, ik hoop dat het je gerust gaat stellen :heart:
Alle reacties Link kopieren
Welkom susie

Lente eindelijk toch maar bellen.

De 12w idd voorbij voel me iets zekerder maar ben blij als ik de kleine kan voelen. Heb toch maar een doppler gekocht even soms zelf naar hartje luisteren.
Alle reacties Link kopieren
Hej, ik zie nu dat mijn berichtje voor Angel niet geplaatst is. Wat stom!
Super fijn nieuws! En zo ver ook al! :yes:

Die onzekerheid zal, denk ik, nooit helemaal weggaan. Juist met het krijgen van kinderen is er altijd wel wat :P . Mijn oudste ging vorig jaar naar de middelbare en dat bracht ook weer de onzekerheid van het loslaten met zich mee.

Welkom susie, jij hebt ook al heel wat meegemaakt. Gefeliciteerd met deze zwangerschap!
Alle reacties Link kopieren
En wat goed Lente dat je gaat bellen. Ook weer een stap genomen!
Alle reacties Link kopieren
Klopt helemaal Zininzomer, over alle onzekerheden ed mbt kinderen. Dat begint dus al heul vroeg en eindigt als je in de kist ligt :P . De stap naar de middelbare lijkt me er ook weer zo eentje.

Gisteren de huisarts gemaild voor doorverwijzing. Ben benieuwd wanneer er reactie volgt. Daarna gelijk angst dat ik spontaan een miskraam kreeg :bonk:
Vandaag echt moe en misselijk :zzz: Het liefst ga ik in bed liggen en kom ik er niet meer uit. Hopelijk is het allemaal niet voor niets!

Angel, leuk dat je zelf een doppler hebt. Maar lijkt mij ook eng in de zin van geen hartje kunnen vinden. Heb je hem al gebruikt?
Alle reacties Link kopieren
Lente de kwaaltjes zijn niet leuk maar zolang ik kwaaltjes voelde had ik wel meer rust dat ik geen miskraam kreeg.
Doppler komt maandag of dinsdag pas binnen. Die angst van het niet vinden heb ik ook wel maar ik blijf anders gewoon zoeken en anders vk bellen (wat ik ook zou hebben gedaan als ik de doppler niet had, vind 3 weken wachten te lang)

Zininzomer dank je kan soms gebeuren dat die niet geplaatst word. Ja ze zeggen weleens kleine kinderen kleine zorgen grote kinderen grote zorgen.
morning ladies!

yes lente ik hoop dat de ha snel reageert!

jaa die onzekerheid stopt idd niet meer nee, je kleine grote kinderen. Gelukkog groei je langzaam naar elke fase toe, tenminste dat ervaar ik wel zo.

oeh fijn n doppler, had ik ook. Ik kon het hartje altijd wel vinden. Alleen hoor je soms eerst dat van jezelf.

kwaaltjes vind ik ook fijn, geeft mij ook vertrouwen! voor mij nu vooral moe, moe moe en enorm prikkelbaar. Misselijk met ups en downs maar wel wat minder.

Ik ga vanaf volgende week terug naar 1e lijn, dus heb dan mn intake bij de vk.
30ste nog wel via ziekenhuis termijn echo. Hopelijk weer positief en hoop dat ik daarna die rot onzekere periode kan loslaten.
Alle reacties Link kopieren
Bij mijn missed abortion had ik ook gewoon kwalen. Voelde me zo genaaid dat op de echo een leeg vruchtzakje was. Dus tja... het zegt vaak wel wat, maar niet altijd.

Nu voel ik me wel echt zwaar bagger :misselijk: Dat was de laatste 2 keer weer niet. Dus geeft wel weer wat vertrouwen. Maar menn, dit is ook afzien :facepalm: ( het is ook altijd wat hè :hihi: )
Ik weet niet wat ik moet eten; alles is vies maar ik heb wel honger. Normaliter eet ik redelijk low carb, maar van groente ga ik echt over mijn nek :purple: .
Oké, einde klaagzang. Alles voor een gezonde zwangerschap.. :D

Ik blijf ( op eigen verzoek) bij 2e lijn onder controle. Vind ik wel zo handig, omdat veel controles toch in het zh moeten gebeuren. En ik daar ook moet bevallen.

Thisisme, laatste loodjes in het 1ste trimester. Komt vast helemaal goed!
Alle reacties Link kopieren
Herkenbaar lente
Ik ben ook zi misselijk en wil vooral koolhydraten .... en fruit en augurken Koude zure dingen
Groente heb ik helemaal geen trek in em vlees ook niet
Alle reacties Link kopieren
Ooh zo'n doppler lijkt me aan de ene kant heel fijn aan de andere kant zou ik het echt niet durven.

@ Lente, heel veel succes met de eerste afspraak.

Hier nadert de termijn dat het de vorige keer mis ging, het maakt me bang. Ben nu 10.2 ik voel me niet meer zo misselijk maar wel last van vermoeidheid en m'n humeur is beneden alle peil.
Gelukkig morgen weer even baby-spieken voordat we op vakantie gaan.
Die was al geboekt voor we erachter kwamen, anders had ik het echt niet meer gedaan, maar misschien juist ook wel goede afleiding daarom.
C'est la vie
spannend susie! ik duim voor je.

lente klopt, bij de 2e mk had ik ook kwalen. ik zou het nu echt heel moeilijk vinden omdat ik mini al 2x heb gezien :cry: echt jullie meiden hebben zoveel meegemaakt. Ik doe nu n beetje aan struisvogelen, wil proberen uitsluitend positief zijn. Ik hoop dat n mk na de echos me echt bespaard blijft :redrose:

lente had ik eigenlijk ook wel gewild, zie er ook t nut niet van in maar scheelt wel reistijd en in t ziekenhuis lopen de afspraken hier altijd zo uit..
Alle reacties Link kopieren
Susieflower, fijn dat je nog even mag babyspieken. Snap dat deze termijn een extra lading met zich mee brengt. Dat zullen ze bij de verloskundige/gyn toch ook wel begrijpen. Altijd even bellen als je je zorgen maakt of bang bent. Ik heb dat ook altijd gedaan en werd altijd met open armen ontvangen.

Thisisme, de kans na 2 goede echo’s dat het goed blijft gaan is echt heul groot hè! Keep the faith...

Ja, dat is idd het grote nadeel van het ziekenhuis. Het kost veel tijd ( reizen, wachten..) en ik zal als het allemaal goed gaat de jongste ook regelmatig mee moeten nemen. En daar is voor hem natuurlijk niks aan ( i.t.t de verloskundige die allerhande speelgoed heef staan).
Alle reacties Link kopieren
De doorverwijzing van de huisarts ontvangen. Gelijk de poli gebeld ( nou ja, niet gelijk, maar na heel veel psychische drempels). Ondanks dat in de brief stond dat dit pas 3 werkdagen na de doorverwijzing kan ( wat een kul). Maar ik moet dus echt pas na 3 werkdagen terug bellen. De gyn moet de doorverwijzing ook nog even beoordelen. Wat een bureaucratisch gelul zeg. Bijzonder patiëntonvriendelijk.

Aanvulling; 15 minuten later staat er opeens een afspraak gepland O_o ( zonder verder contact oid). Bijzonder. Maar ik mag volgende week maandag komen. Heb er nu al geen zin in :-?
lente18 wijzigde dit bericht op 20-08-2018 15:52
Reden: Aanvulling
18.74% gewijzigd
ik heb weer bloed verlies :cry:
Alle reacties Link kopieren
Oh nee thisisme :O ... Is het veel? Heb je gebeld met de gyn?
:there:
Hoop zo dat het niks te betekenen heeft :hug:
Vals alarm... Net thuis. Ik mocht gelijk komen.

Waarschijnlijk een gesprongen vaatje.

Wat was ik bang en wat moest ik huilen.
Alle reacties Link kopieren
@ Thisisme oooh meis wat een stress zeg. Gelukkig mocht je meteen komen en ben je voor nu weer even gerustgesteld.

Hier vandaag weer even mogen spieken, en de hartslag mogen horen. De baby lag stil, waarschijnlijk gewoon aan het slapen, daar kan ik me nu dan weer druk over maken. Zuchttt soms word ik echt gek van mezelf hoor.
C'est la vie
Alle reacties Link kopieren
Pfieuw Thank God :thumbsup:

Susieflower, fijn dat alles weer goed was. Irritant hè, dat je je eigenlijk om heel veel dingen druk maakt :frusty: Voor ons allen herkenbaar denk ik...

Maar nu vakantie! Hopelijk kun je ontspannen en genieten. In ieder geval veel plezier!
Heel herkenbaar SusieFlower, hoeveel weken ben je?

Lente, volgende week maandag je eerste echo dus, wat spannend! Ik ga keihard duimen hoor!

Ik ben nu eigenlijk 1 bonk stress. Echo was goed, google is ook wel redelijk positief.
Nu ik nog, ik kan dit dus zo niet loslaten. Ongelooflijk blij met de goede echo, maar nu hopelijk geen bloed verlies meer. Ik lees dat de kans op een mk na een goede echo 5% is dus dat is gelukkig erg weinig. Hopelijk ga ik daar niet bij horen.
Alle reacties Link kopieren
Thisisme fijn dat je echo goed was. Ik snap dat je ongerust blijft. Hoe ver ben je nu? Bloeden wel gestopt?

Susieflower ik zie ook liever een kindje dat beweegt maar ja ze slapen ook weleens.

Volgende week maandag schiet al op lente.

Gister doppler binnen gekomen en had snel het hartje gevonden.
9.5 kwam de verloskundige op uit. Het bloeden is gestopt, net naar de wc geweest en niks bij het afvegen. Ik heb wel een beetje krampjes, maar dat heb ik eigenlijk al vanaf het begin, groeipijntjes denk ik.
Maar de zenuwen blijven wel en stress veroorzaakt ook krampjes heb ik gelezen.

Oh ik vond de doppler ook zo fijn! Ik denk dat ik dat nu na al die ellende helemaal fijn zou vinden. Kan pas vanaf 12 weken dacht ik?
Alle reacties Link kopieren
Ja doppler vanaf 12w. Ik was gister 12.5. De vk kan het al meten bij 10w maar dan heb je risico dat ze hem niet vinden dus dat heb ik toen maar niet gedaan. Fijn dat het bloeden gestopt is. Krampjes herken ik wel is de baarmoeder die oprekt.
Alle reacties Link kopieren
Hoi meiden
Sorry was even offline
Ik ben zo ontzettend misselijk , gelukkig niet ecbt braken maar de misselijkheid komt de hele dag op
‘S nachts word ik er wakker van en slaap ik niet meer
Vanmorgen emesafene van de huisarts. Ik heb het net ingenomen Hopelijk werkt het.
Lees hier goede verhalen over jullie
Herkenbare spanningen
Alle reacties Link kopieren
Thisisme, ik heb ook krampjes. Soms word ik daar ook nerveus van ( en check het op de wc dan). Maar het zal inderdaad wel normaal zijn. Fijn dat het bloeden is gestopt. Ik zou ook gestresst zijn hoor! Werd al gestresst van jouw berichtje :facepalm: .

Angel, fijn dat je met doppler het hartje hebt gehoord. Toch wel een uitvinding, zo’n ding. Was ie duur in aanschaf? Je gebruikt hem immers maar een week of 8.

Honing, balen zeg. Hopelijk werkt de medicatie. Angel slikt deze volgens mij ook.

Ik voel me vandaag ook mega beroerd. Hoe moet ik dat op het werk doen... Dat vind ik ook zo verrot aan dat 1ste trimester; je voelt je slecht maar “kunt” het niet delen ( tenminste, ik ben geen voorstander om een prille zwangerschap te delen met de halve wereld, zeker het werk niet).
En ik heb het ook gewoon warm. Snak naar koud weer :biggrin: ( dit weekend eindelijk).
Alle reacties Link kopieren
Lente ik geb het ook niet op het werk vroeg verteld. Werken ging nog maar voor de rest kreeg ik niks voor elkaar. Merk dat het nu wel iets beter gaat.
Doppler heb ik via Mp gekocht voor 30,- incl verzendkosten en als ik hem niet meer nodig heb verkoop ik hem weer.

Honing herkenbaar die misselijkheid. Ik slik ook emesafene hierdoor in de ochtend niet meer misselijk. Vaak kleine beetjes eten hielp ook een beetje (al is dat niet goed voor de kilo’s). Hopelijk helpt het bij jou ook wat.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven